To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA
Forum nieoficjalnego Klubu Dacia Duster

Nadwozie/Wnętrze - Demontaż fotela i tunelu środkowego.

Krystian Zk - 2017-02-08, 17:43
Temat postu: Demontaż fotela i tunelu środkowego.
Witam,
Jako, że przymierzam się do wygłuszenia Dustera, to trapią mnie dwie kwestie.
Po pierwsze czy przy demontażu foteli przednich wystarczy, że odłączę akumulator, odłączę kostkę pod fotelem i odkręcę fotel? Jest jakiś czas, który trzeba odczekać, żeby odpiąć kostkę? Czy nie wyskoczy mimo to błąd poduszki? Niektórzy piszą o urządzeniu diagnostycznym i osobnym zasilaniu modułu bezpieczeństwa. Odpinał ktoś z Was już fotel w Dusterze?
Druga kwestia to demontaż tunelu środkowego. Jak go wyciągnąć, żeby nie zerwać połączenia regulacji lusterek elektrycznych? Jest tam jakaś kostka na przewodzie czy wtyki? O ile pozostałe informacje do demontażu osłon i tapicerki posiadam, o tyle na te nie mogę natrafić.
Z góry dziękuję za konkretne podpowiedzi.

olo - 2017-02-09, 04:51

W kilku autach się nawyjmowałem i jeśli nie włączyłem zapłonu to błąd nawet na podpiętym aku nie wyskoczył.Odepnij aku,poczekaj z dziesięć minut dla spokojności.Tunel chyba jak podniesiesz to dostęp do kostki będzie.
erwing - 2017-02-09, 19:52

witam mnie zakladali nowa tapicerke na siedzenia i przypadkiem obcieli kabel z poduszek wyskoczyl blont po demontazu fotela i polutowaniu kabli wszystko wrucilo do normy kontrolka zgasla
Krystian Zk - 2017-02-10, 16:41

Dzięki za podpowiedzi. Też tak myślę, że wystarczy odłączyć akumulator. Jakby ktoś kiedyś chciał wyjąć tunel środkowy, to znalazłem jak się to robi. Pozdrawiam.
piku - 2017-02-11, 09:36

Krystian Zk napisał/a:
Jakby ktoś kiedyś chciał wyjąć tunel środkowy, to znalazłem jak się to robi


To opisz to już teraz, na pewno się przyda wielu osobom, które zechce wiosną wytłumić tunel i podłogę.

patrick-o - 2017-10-25, 22:11

Sprawa jest bardzo prosta:
1) Delikatnie podważając z prawej strony śrubokrętem ściągamy mały panel przed lewarkiem biegów. Ten z pokrętłem do sterowania dyfrem (w wersji 4x4), trybem ECO itd. - odpinamy wtyczki.
2) Odłączamy mieszek lewarka skrzyni biegów od tunelu- nie trzeba podważać, wystarczy lekko pociągnąć do góry
3) Należy odpuścić naciąg hamulca ręcznego - po podniesieniu, pod dźwignią jest nakrętka na śrubie. Nie trzeba jej wykręcać do samego końca tylko możliwie poluzować.
4) Wykręcamy 5 wkrętów: 1 w tylnim uchwycie na kubek, 2 w przednim uchwycie na kubki pod radiem i 2 po bokach tunelu pod deską rozdzielczą (mniej więcej przy prawym kolanie kierowcy i lewym pasażera) - potrzebny będzie do tego śrubokręt torx 20
5) podnosimy tunel od tyłu po kolei odpinając wtyczki: od tylnej zapalniczki, od sterowania lusterkami i od przedniej zapalniczki. Wtyczka ma zatrzask z jednej strony który należy nacisnąć.
I to tyle - kiedy tunel będzie już praktycznie w powietrzu dobrze przestawić lewarek na "4" i wtedy cały tunel wychodzi.
Montaż wygląda dokładnie odwrotnie. Naciąg hamulca ręcznego trzeba ustawić tak, by opór na dźwigni był wyczuwalny od 2-3 kliknięcia.
POWODZENIA! :)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group