To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA
Forum nieoficjalnego Klubu Dacia Duster

Pogaduszki - Duster z LPG czy PB

jammo - 2017-07-30, 16:35
Temat postu: Duster z LPG czy PB
Witam, jako , że zakup Dustera mam jest jeszcze przed sobą , mnożą się pytania co kupić a raczej z jakim silnikiem . Dotychczasowe wszystkie samochody miałem na PB i PB/LPG więc Diesla raczej nie biorę pod uwagę. Nurtuje mnie głównie pytanie, czy zdecydować się na samo PB, czy raczej wziąć pod uwagę auto z fabrycznym LPG. Z tego co dowiedzieliśmy się w salonie koszt auta z fabrycznym LPG jest na starcie wyższy o 4000 zł. Podejrzewam , że przebiegi DD będą na poziomie około 8-10kkm rocznie a więc ewentualny zwrot instalacji przy tych cenach paliwa to około 3 lat. Nie wiem jak pozostałe koszty serwisowe. Dodatkowo niepewność odnośnie LPG w Dusterce zasiały we mnie artykuły z tego forum, opisujące o kłopotach z instalacjami w tych obecnych silnikach H4M, czyli 1.6 16V SCe 115. Podawano jakieś objawy falowania obrotów a dodatkowo problematyczną i drogą regulacją luzów zaworowych. Obecny mój Opel mam od nowości wyposażony w LPG montowany w salonie , ale w nim mam zawory hydrauliczne czyli samo regulujące więc nie było problemów. Córce do nowego Hiundaia i30 w 2015 r zamontowałem też instalację BRC i chociaż w nim też ma tam regulację zaworów mechaniczną to ma dodatkowo dotrysk paliwa. Nie wiem jak ma Duster , ale podobno w Dusterze jest to bardziej kłopotliwe.
Mam więc pytanie do kolegów , słyszałem , że przeglądy gwarancyjne są w przypadku samochodów z instalacjami gazowymi dużo droższe. Czy może mi ktoś powiedzieć jak cenowo się to kształtuje , bo chcę sobie zrobić kalkulację , czy mi się ta instalacja w ogóle opłaci w Dusterze przy tych moich przebiegach.
To , że przeglądy w SKP są droższe o 80 zł to wiem , ale nie wiem jak to się ma teraz w serwisach Renault przy przeglądach gwarancyjnych. Proszę o opinie, pozdrawiam.

dani3llo - 2017-08-03, 10:54

Mam ten sam dylemat, jednak przebiegi w moim przypadku są troszkę większe i zdecyduję sie na LPG. Dowiadywałem się w ASO odnośnie silników H4M , czyli 1.6 16V SCe 115 i regulację luzów zaworowych, serwis twierdzili że ten silnik ma hydrauliczne popychacze zaworów regulujących luzy automatycznie i nic sie przy tym juz nie grzebie...
Co do samej instalacji gazowej również powiedzieli ze lepiej jak auto z fabryki wyjedzie na LPG aniżeli dokładać do tego silnika później...

Kubuch - 2017-08-03, 23:25

dani3llo napisał/a:
H4M , czyli 1.6 16V SCe 115 i regulację luzów zaworowych, serwis twierdzili że ten silnik ma hydrauliczne popychacze zaworów regulujących luzy automatycznie i nic sie przy tym juz nie grzebie


Zmień serwis...

jammo - 2017-08-07, 13:43

dani3llo napisał/a:
Mam ten sam dylemat, jednak przebiegi w moim przypadku są troszkę większe i zdecyduję sie na LPG. Dowiadywałem się w ASO odnośnie silników H4M , czyli 1.6 16V SCe 115 i regulację luzów zaworowych, serwis twierdzili że ten silnik ma hydrauliczne popychacze zaworów regulujących luzy automatycznie i nic sie przy tym juz nie grzebie...
Co do samej instalacji gazowej również powiedzieli ze lepiej jak auto z fabryki wyjedzie na LPG aniżeli dokładać do tego silnika później...

Chyba cię wprowadzili w błąd :) Może myśleli o tym poprzednim silniku sprzed liftingu K4M 1,6 105KM, on faktycznie miał podobno hydrauliczne zawory, ten H4M 1.6 SCe 115 KM na 100% ma mechaniczne.Tu bardziej chodzi o to , jak jest z dojściem , czy nie trzeba rozebrać połowy silnika, aby móc wykonać regulację i ewentualną wymianę lub przeszlifowanie szklanek.
Są samochody gdzie chcąc np. wymienić rozrząd trzeba wyciągnąć silnik z auta , co przekłada się na kolosalną cenę usługi. O autoryzowanych serwisach można by długo dyskutować. Ja np. pytając o instalacje dowiedziałem się w jednym serwisie oczywiście autoryzowanym marki RENAULT , że obecnie producent czyli Dacia, nie przewiduje regulacji zaworów w przypadku instalacji fabrycznych i nie ma o tym wzmianki w gwarancji , a co za tym idzie nie podlega to usłudze w przypadku przeglądu gwarancyjnego, chodzi o sprawdzenie zaworów.
Powiedzieli , że jest to wyłącznie moja sprawa kiedy i gdzie to sobie wykonam. Podejrzewam, że jak bym im dopłacił , to może by i sprawdzili :) :)

dani3llo - 2017-08-07, 16:25

Zrobiłem jak powiedział kolega Kubuch i zadzwoniłem do innego ASO i oczywiście że silniki
w nowej Dacii Duster H4M czyli takiej jak ja zamówiłem, to nic innego jak silnik Nissana HR16DE, który po pewnym przebiegu wymaga mechanicznego ustawienia zaworów z uwagi na instalację LPG. Tylko to po pewnym czasie nikt nie wie kiedy. W czasie gwarancji Dacia nie przewiduje regulacji zaworów a czy po 100tyś bedzie jeszcze co regulować czy remont to nie wiedzą.
ASO może dokonać regulacji podczas gwarancji ale to koszt cyt. 3000-4000zł z uwagi na bardzo skomplikowaną procedurę.
Pan z ASO powiedział jeszcze, że silniki pod LPG są wzmacniane ale na moje pytanie czyli jak? nie uzyskałem odpowiedzi...

jammo - 2017-08-07, 19:50

Co do tego wzmacniania silnika, to zapewne chodziło mu o głowice. Ja się pytałem też o to w serwisie. Chodziło mi głównie o to , czy konstrukcyjnie silnik z przed i po połowie 2016r przeszedł jakieś zmiany , bo to wtedy producent , czyli Dacia pozwoliła montować gaz do
Dutera. Sugerowali , że jest utwardzana głowica a konkretnie gniazda zaworowe.
Coś nie bardzo mi się chce wierzyć w te ceny 3-4 tyś zł co podali za regulację. Wiem , że w tych silnikach jest dość kiepski dostęp i trochę rozbierania, ale gość z serwisu na moje pytanie o ceny usługi powiedział , że zależy gdzie się zrobi tą regulację.
Skoro gwarancja tego nie przewiduje , to śmiało można robić to w serwisie LPG za 1/2 ceny.
W styczniu 2017r montowałem córce w Czakramie gaz do kupionego prawie nowego Hiundaia i30 i jako , że tam też w nim są zawory mechaniczne trochę mi rozjaśnili temat. Przegląd robi się po około 30-40 tyś km, ponieważ przy gazie zmniejszają się przerwy na zaworach , chociaż nie muszą .Koszt sprawdzenia nie jest za wielki , ale w serwisach podają ceny już z wymianą szklanek które mają różne ceny a szczególnie drogie są w ASO. W rzeczywistości może się okazać , że trzeba wymienić tylko 1 a czasami żadnej dlatego, że szklanki można na specjalnych maszynach szlifować co zmniejsza koszty w znacznym stopniu.Oczywiście nie wszystkie warsztaty mają do tego sprzęt i odpowiednich fachowców dlatego wolą wymieniać szklanki za które śpiewają po 200 zł , ale co tam skoro to i tak klient płaci :mrgreen:
Cena instalacji BRC do Dustera w niezależnym zakładzie , może wahać się w granicach 2800- 3000 - 3200 zł a serwis śpiewa za fabryczną 4000 zł i to samo jest z usługami. :mrgreen:

dani3llo - 2017-08-07, 20:57

Dysponując taką wiedzą zdecydował byś się na zakup Dustera z takim silnikiem?
A jeśli już to przy jakim przebiegu dokonywać owych regulacji? 50? 100? 150tyś?

jammo - 2017-08-07, 22:43

Ja jestem zdecydowany na ten silnik wolno ssący 1.6 16V SCe 115, gdyż sam będę kupował Dustka z benzyną . Może nie jest to demon mocy z tego co słyszałem ( jazda próbna dopiero przede mną) ale raczej pewna i sprawdzona jednostka i do normalnej jazdy powinna wystarczyć. Co do LPG to jest kwestia decyzji, czy kupować fabryczny LPG , czy zamontować samemu np w firmie CZAKRAM , gdzie na pewno będzie taniej i dobrze Ja mam w samochodach gaz od 15 lat i sobie chwalę. Kwestia jest taka , że tym autem robił będę może z 8-10 tyś na rok i dlatego muszę przekalkulować, czy się opłaci dawać kasę na instalację. Tam w Czakramie z tego co wiem, mają dodatkowo możliwość poprawy mapy silnika dostosowując ją do instalacji LPG a zarazem eliminując te falowania obrotów, które często występowały w silnikach benzynowych Dustera z fabrycznymi instalacjami, a nie wiem jak to jest w ASO.
Co do regulacji zaworów to powinno się sprawdzać po 30-40 tyś km. Tak przynajmniej informowali mnie w firmie przy montażu instalacji BRC SQ32 w Hiundai i30 kupionym dla córki. Tam koszt samego sprawdzenia to około 400-500zł, ( serwis cenił około 1000 zł) i tak jak mi mówili wcale nie jest powiedziane , że coś trzeba będzie regulować szklankami więc dochodzi tylko uszczelka pokrywy zaworów a jak już to czasem trzeba może zrobić 1 lub 2 zawory, zresztą szklanki można szlifować aż skończy się miejsce to dopiero wtedy wymieniają. Serwis ASO się w takie rzeczy nie bawi , a jak liczą w ASO to widać po cenach. Policzą może całość 16 szt, a wtedy wychodzi np. 150 zł lub 200 za szklankę x 16 zaworów i masz już 2000 - 3200zł. Ja w naszym Hyundai poświęciłem rok gwarancji na silnik , bo uznałem , że i tak mało prawdopodobna jest awaria, a jazda na gazie to oszczędność ponad 50 % na spalaniu, i człowiek przez rok lub 2 i tak więcej zaoszczędzi na ewentualne regulacje. W swoich samochodach na LPG jeżdzę od 15 lat, a też zakładałem do nowych, dlatego wiem , że jak ktoś robi przebiegi to warto..

Cyganek - 2017-10-29, 20:05

Prawdę mówiąc po przeczytaniu waszych informacji jestem w szoku!!! Miałem 18-to letniego Lanosa z LPG, i była to instalacja LOVATO (bezawaryjna). W D.D. mam instalację Landirenzo (nie jestem pewny pisowni), nikt nawet nie pisnął o takich problemach!!! Autko odebrałem 20.10.2017, jeździ świetnie na benzynie i LPG. Dziwne że ASO nie robi takich spraw jak ustawienie zaworów w ramach gwarancji, skoro jest to auto zakupione z taką instalacją?!
Kubuch - 2017-10-30, 08:12

Cyganek napisał/a:
Dziwne że ASO nie robi takich spraw jak ustawienie zaworów w ramach gwarancji

Opony i klocki też ma Ci ASO w ramach gwarancji wymieniać?

Cyganek - 2017-10-30, 18:31

Nie łap za słowa!!!
Jaek37 - 2017-11-26, 22:19

Sprzedawca prawdy nie powie.
Analogiczny temat kiedyś przerabiałem w Toyocie Avensis, nie założyłem w końcu gazu.
W tym silniku 1.6 115 KM, może i głowice są utwardzane, nie ma to jednak żadnego przełożenia na regulację luzów zaworowych, które przy użytkowaniu na LPG trzeba sprawdzać. Gdy jest hydrauliczna regulacja luzów, nie ma żadnego problemy, same się ustawiają tak jak ma być.
Jeśli nie ma hydraulicznej regulacji, należy ją co jakiś czas zrobić po uprzednim sprawdzeniu. Na bank nie będzie to po 100.000 km ;) Regulacja mechaniczna odbywa się zwykle przez regulacją płytek, co jest metodą prostszą i tańszą lub poprzez wymianę całych szklanek, co jest dużo trudniejsze i z całą pewnością dużo droższe. W skrajnych przypadkach eksploatacja na gazie z właściwym serwisem, może wynieść drożej niż wszystkie oszczędności jakie udało się zrobić. Czyli z mojego punktu widzenia jest bez sensu - odpuściłem temat, szukałem diesla. Teraz jednak poczekam chyba w ogóle na nowy model :)
Pan sprzedawca moje wątpliwości skwitował - ale co pan, kupuje pan nowe auto, weźmie pan rozszerzoną gwarancję i ma pan spokój. A potem niech się martwi kolejny właściciel :/

jammo - 2018-01-14, 19:54

Ale to nie rozwiązuje sprawy , czyli ta przedłużona gwarancja ponieważ jak podejrzewam w serwisie raczej nie zrobią tych zaworów na gwarancji jak by oczywiście trzeba było, z tego co słyszałem, nie ma tej opcji czyli regulacji zaworów wpisanej w książeczce serwisowej przeglądów. Zresztą , nie wszyscy chcą sprzedawać auta po 5-ciu latach i wtedy trzeba będzie samemu zrobić tą regulację. Sprzedawca chce sprzedać auto a potem umywa ręce i odeśle do serwisu, bo jego rola się tutaj kończy.
Kasia - 2019-03-26, 16:18
Temat postu: żle działający wskażnik paliwa przy instalacji lpg BRC
Witajcie
Mam problem z instalacja gazowa BRC w Dacia Duster. Kupiłam auto w 06.2017r. w salonie i od lipca 2017r. ciagle borykam się z serwisem Auto Drap W Kaliszu bo nie umieją sobie poradzić z problemem jaki sie pojawił. Od czasu użytkowania cały czas wskaznik paliwa pokazuje wartości nieprawidłowe stanu benzyny w baku. Mimo to ze w baku mam 25 litrów paliwa to po przejechaniu 100, 200 lub wiecej kilometrów nie wraca do poziomu właściwego tylko mryga kątrolka ze nie mam paliwa.

Czy mozecie cos pomóc? Podpowiedzieć co robic i czy salon moze za to w jakis sposób odpowiedziec bo u nich był montaz tej instalacji. W salonie powiedziano mi ze ta instalacjia jest homologowana przez Renault ale okazuje się teraz ze nie jest tylko instalacja Lega....cos tam.
PROSZĘ O INFO

LESNICZYy - 2019-03-26, 16:32
Temat postu: Re: żle działający wskażnik paliwa przy instalacji lpg BRC
Kasiu zamontuj emulator paliwa u kumatego gazownika .


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group