To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA
Forum nieoficjalnego Klubu Dacia Duster

Dział ogólny - Silnik 1.2 TCe 125 KM a LPG.

jammo - 2017-11-09, 12:06
Temat postu: Silnik 1.2 TCe 125 KM a LPG.
Witam, mam takie pytanie . W planach miałem zakup nowego Dustera z silnikiem wolnossącym 1.6 SCe 115 KM głównie z myślą o możliwości późniejszego ewentualnego założenia LPG. Zrezygnowałem jednakże w tym roku z zakupu auta, ponieważ zdecydowaliśmy się z żoną zaczekać do 2018r i zakupić nową wersję Dustera 2.
Czym bliżej dnia zakupu , mam coraz więcej wątpliwości odnośnie wyboru silnika. Po opiniach osób już użytkujących Dustery z silnikami 1,6 SCe 115 i po recenzjach zawartych na forum, czytałem że dużo opinii jest w miarę pozytywnych, ale dość dużo ogólnie pisze się o ich mułowatości, wiele osób stwierdza , że gdyby kupowali teraz, to dołożyli by trochę kasy i zainwestowali jednak w TCe. Czytając to, coraz bardziej skłaniam się do myśli, czy nie wybrać wersji 1.2 TCe 125 KM, tym bardziej po opiniach , że jeżeli chodzi o spalanie PB jest ono zbliżone w obydwu silnikach . Przy normalnej jeździe a taką preferuję ( mam już 55 lat ha,ha :) więc szarże mi już przeszły) podobno nawet jednostki 1.2 TCe spalą troszeczkę mniej, oczywiście nie mówię tu o jazdach 170km/h, bo słyszałem , że wtedy TCe 125 potrafi zrobić wir w baku.
Obecne swoje auta miałem i mam zagazowane, jednak teraz nie robię już dużych rocznych przebiegów (około 6-8 tyś rocznie) więc Dustera chcę kupić w PB. Wiem z opinii , że jednostka 1.2 TCe 125 KM nie nadaje się do LPG, ale czy to jest definitywne stwierdzenie poparte jakimś szczególnym zagrożeniem dla silnika, czy raczej takie , że nie polecają zakładania. Córce kupiłem 2 lata temu nowego Hyundai i30 z silnikiem 1.4 na pełnym wtrysku oczywiście bez doładowania i też nie polecali , bo zawory mechaniczne, droga regulacja, wypalanie gniazd i takie tam. Pomimo tego zamontowaliśmy i tak instalację BRC SQ 32 z dotryskiem paliwa w Czakramie i jak na razie od ponad roku wszystko śmiga idealnie, więc nie wiem, jak to jest z tym doładowanym silnikiem Dustera 1.2 TCe 125 KM. Tym bardziej , że przeglądając forum Daci natknąłem się na silniki TCe w Sandero, tylko chyba 899 pojemności i one były z LPG. Dlatego mam pytanie, bo nie wiem, czy te jednostki z Sandero a Dustera są w czymś podobne.
Wiem , że Renault stosuje kilka silników TCe 115, 125, 130 KM, ale czym się różnią to nie mam pojęcia. Czy te silniki są podobne ?

Pan_Jozek - 2018-01-16, 21:40

Trzy niezależne osoby zaprzyjaźnione w ASO odradzały mi zakup silnika 1,2 TCe 125KM... Są problemy z tym silnikiem i widoczne jest zużycie oleju, że trzeba go dolewać (1,6 ani w starym ani w nowym Dusterze nigdy nie dolewałem oleju).
dacialodgy - 2018-04-08, 21:52

Potwierdzam, 1.6 Sce, LPG BRC SQ32, w półtora roku 42.000 km. Olej wymieniany co 10.000 km, zero zużycia oleju silnikowego.
Pan_Jozek - 2018-04-09, 20:43

Silnik 1,2, TCe 125KM jest wycofywany ze sprzedaży. Nie można zamówić już Dustera z taką jednostką napędową.
tomszafa - 2018-04-16, 20:59

Pan_Jozek napisał/a:
Silnik 1,2, TCe 125KM jest wycofywany ze sprzedaży. Nie można zamówić już Dustera z taką jednostką napędową.


I to jest dla mnie nie zrozumiałe, wprowadzają nowy model i nagle wycofują silnik. Nie przemyślane...

jammo - 2018-04-16, 21:51

Piszą, że mają obecnie problemy ze spełnieniem norm spalin w tym silniku 1.2 TCE, dlatego go wycofują i chcą zastąpić nowym 1.3 TCe. Ja podejrzewam, że chodzi tu raczej o wyciągnięcie większej kasy od kupujących, gdyż na 100% będzie do nowego silnika dużo większa dopłata niż ta, która była do tego 1,2 TCe. Oni w ogóle chyba doszli do wniosku, że ustalili za małe ceny na Dustera produkowanego na Polski rynek, szczególnie dla tej najbogatszej wersji Prestige. Myśleli , że większość ludzi będzie zamawiać opcje tańsza a tu jest odwrotnie. Niestety relacja ceny do wyposażenia sprawiła, że najwyższa wersja Prestige stała się w większości zamówień wersją najchętniej zamawianą, dlatego zaczęło brakować podzespołów do produkcji np. silników 1.2 TCe i alufelg 17" .Teraz próbują coś zmieniać , aby się trochę odkuć na cenach , ale tak, żeby przy tym wyjść z twarzą. Według mnie wielką niewiadomą może być też ten nowy silnik 1.3 TCE, gdyż jest to nowa jednostka , którą dopiero za jakiś czas będzie można ocenić, czy zdała egzamin z niezawodności czy nie.
BoloSr - 2018-04-17, 11:10

Jedno jest ze silnik nie spelnia norm a drugie ze juz bylo wiadomo we wrześniu ze silnik zostanie wycofany bo ma swoje mankamenty techniczne :( A co do ceny to nie wiadomo jak to bedzie trzeba pamietac ze w calej gamie Renault zostal ten silnik wycofany :) i bedzie zastapiony silnikiem 1.3 TCE.
jammo - 2018-04-17, 13:39

BoloSr napisał/a:
( A co do ceny to nie wiadomo jak to bedzie trzeba pamietac ze w calej gamie Renault zostal ten silnik wycofany :) i bedzie zastapiony silnikiem 1.3 TCE.

Owszem to wiemy, tylko wiadomo, że dopłata do silnika 1.2 TCe w stosunku do jednostki wolnossacej 1.6 SCe 115 wynosiła 6500 zł. Obawiam się , że po wprowadzeniu tego nowego doładowanego silnika 1.3 TCe może to być cena znacznie większa. Oby nie okazało się, że będzie zbliżona do ceny dopłaty za 1.5 DCi 110 czyli około 12 tyś. zł :-D , no, ale to raczej moja pesymistyczna wizja i chyba mało realna ;-) , tylko że teraz nigdy na tym świecie, nic nie jest do końca wiadome.

panopticon - 2018-04-20, 21:40

BoloSr napisał/a:
Jedno jest ze silnik nie spelnia norm a drugie ze juz bylo wiadomo we wrześniu ze silnik zostanie wycofany bo ma swoje mankamenty techniczne :( A co do ceny to nie wiadomo jak to bedzie trzeba pamietac ze w calej gamie Renault zostal ten silnik wycofany :) i bedzie zastapiony silnikiem 1.3 TCE.


Możesz rozwinąć temat? Mankamenty techniczne? Chętnie poznam szczegóły i źródło takich informacji ;-)

Michalr1988 - 2020-04-25, 09:23

Możesz rozwinąć temat? Mankamenty techniczne? Chętnie poznam szczegóły i źródło takich informacji ;-) [/quote]

Chociażby konieczność wymiany łańcucha rozrządu do Max 120 tyś u mnie klekocze już przy 100 tyś ? I koniecznosc dolewania oleju mimo regularnych wymian oleju co 15 tyś km , auto posiadam od nowości.
Często zawodzi również pompa olejowa , problemu z hamulcem ręcznym i jeszcze kilka innych usterek .
P.s jesteś już po wymianie łańcucha rozrządu?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group