To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA
Forum nieoficjalnego Klubu Dacia Duster

Pogaduszki - Duster 4x4 czy 4x2 za i przeciw.

mroczny-kosiarz - 2019-02-01, 12:42

b_tyc napisał/a:
Witam

Jestem szczęśliwym posiadaczem Nowego Dustera 1.6 w 4x4, czasem jezdze w lekkim terenie (dojazd do strzelnicy ) , ale najczęściej napęd się przydaje na ośnieżonych i oblodzonych górskich drogach :) (mieszkam niedaleko Beskidu Śląskiego i Małego). I mój biedacki Duster nie raz wyjechał tam gdzie Audi AllRoad czy VW alltrack nie dały rady :D mowa oczywiście górskich drogach a nie bezdrożach. Nie żałuje żadnej złotówki która została wydana na napęd.

Pozdrawiam
Btyc


No i słusznie, podjąłeś dobrą decyzję i można tylko Ci pogratulować! :-)
Zapewne zrobiłbym tak samo, gdybym mieszkał w górach.

mistakos napisał/a:
Po tych wszystkich przebojach, zmieniłbyś zapewne stronę mocy, choćby dlatego, żeby sobie oszczędzić kłopotów przy następnym opuszczaniu garażu po opadach śniegu.


Parkuję w garażu podziemnym gdzie jest prawie 100 stanowisk parkingowych. Nie wydaje mi się, by wszyscy współwłaściciele garażu zdecydowali się na wymianę swoich samochodów na pojazdy z napędem 4x4 tylko dlatego, że w jeden sobotni poranek cieć nie zdążył odśnieżyć podjazdu. Jeśli problem będzie się powtarzał, raczej dojdzie do wymiany firmy sprzątającej.

mistakos - 2019-02-02, 12:07

mroczny-kosiarz napisał/a:

mistakos napisał/a:
Po tych wszystkich przebojach, zmieniłbyś zapewne stronę mocy, choćby dlatego, żeby sobie oszczędzić kłopotów przy następnym opuszczaniu garażu po opadach śniegu.


Parkuję w garażu podziemnym gdzie jest prawie 100 stanowisk parkingowych. Nie wydaje mi się, by wszyscy współwłaściciele garażu zdecydowali się na wymianę swoich samochodów na pojazdy z napędem 4x4 tylko dlatego, że w jeden sobotni poranek cieć nie zdążył odśnieżyć podjazdu. Jeśli problem będzie się powtarzał, raczej dojdzie do wymiany firmy sprzątającej.


To już nie rozmawiamy o konkretnym zdarzeniu i jego ewentualnych konsekwencjach tylko o tym, że inni też nie zmienią aut?
Myślę, że szkoda czasu na dalszą dyskusję - masz rację. Gratuluję zaoszczędzonych pieniędzy i dobrego wyboru.
Pozdrawiam

urys - 2019-05-24, 22:13

To dodam i ja swoje.
Za KAŻDYM razem gdy popada deszcz nie żałuje ani złotówki wydanej na 4x4. Ktoś powie, nie umiesz "baranie" jeździć - odpowiem - nie w tym rzecz. Po prostu komfort ruszania jest nie porównywalny i jak się przesiadam do ośki żony to czuje duży dyskomfort, że jednak to nie to.
Ktoś znów powie to niebezpieczne bo widać, że szarżujesz - odpowiem - nie, po to się ma te zwoje w mózgu, by wiedzieć, że 4x4 hamuje tak samo jak ośka.
I jeszcze jedno, zawiecha - prowadzenie 4x4 jest dużo lepsze i nie przez napęd a przez wielowahacz. A że drożej - cóż za komfort się płaci i tyle w temacie.
Do tych zadufanych 4x4, każdy wybiera świadomie lub nie, a fakt jest taki, że suv'ów 4x2 sprzedaje się znacznie więcej.
Pozdrawiam wszystkich czy to 4x2 czy 4x4 bez wyjątku.

Marek1603 - 2019-05-26, 10:30

urys napisał/a:
fakt jest taki, że suv'ów 4x2 sprzedaje się znacznie więcej.


Dlatego 4x4 trzymają lepiej cenę i jest trudno kupić z rynku wtórnego w dobrym stanie od pierwszego właściciela, bo po prostu się ludzie ich nie pozbywają szybko.

andrew - 2019-05-27, 10:58

Sam się zastanawiałem nad zakupem 4x4 jednak wielkość bagażnika i lepsze przyśpieszenie w ośce wygrało. Zresztą samochód w moim przypadku to jedynie krawężniki i progi zwalniające pokonuje.

Z tego co się orientuję w Dusterze 4x4 nie ma mechanizmu różnicowego, więc w przypadku załączenia napędu 4x4 tylne koła kręcą się z tą samą prędkością. To oznacza, że z takiego napędu i tak nie skorzystamy podczas jazdy np. w zakrętach. Czyli taki napęd głównie ułatwia jazdę w terenie i ruszanie, ale już podczas normalnej jazdy nie ma większego znaczenia. Jeśli coś pokręciłem to mnie poprawcie.

p.s. Nie chcę tym wpisem hejtować napędu 4x4, tylko chciałem się dowiedzieć, czy dobrze rozumuję. W swoim życiu jeździłem ze stałym napędem 4x4 (w tym Quatro), co niesamowicie poprawiało komfort jazdy.

piku - 2019-05-27, 11:30

andrew napisał/a:
Z tego co się orientuję w Dusterze 4x4 nie ma mechanizmu różnicowego, więc w przypadku załączenia napędu 4x4 tylne koła kręcą się z tą samą prędkością. To oznacza, że z takiego napędu i tak nie skorzystamy podczas jazdy np. w zakrętach. Czyli taki napęd głównie ułatwia jazdę w terenie i ruszanie.


Czasami jednak bardzo się przydaje: zimą (podjazdy), czy też na bałkańskich szutrówkach i wycieczkach w okolice, gdzie trzeba się poruszać w terenie.

andrew - 2019-05-27, 13:14

piku napisał/a:
Czasami jednak bardzo się przydaje: zimą (podjazdy), czy też na bałkańskich szutrówkach i wycieczkach w okolice, gdzie trzeba się poruszać w terenie.


Jak najbardziej się z Tobą zgadzam. Sam miałem kilka razy problem z ruszeniem ośką w zimie (nie tylko Dusterem).

DS - 2019-06-19, 22:47

andrew napisał/a:
Z tego co się orientuję w Dusterze 4x4 nie ma mechanizmu różnicowego, więc w przypadku załączenia napędu 4x4 tylne koła kręcą się z tą samą prędkością. To oznacza, że z takiego napędu i tak nie skorzystamy podczas jazdy np. w zakrętach (...) Jeśli coś pokręciłem to mnie poprawcie
Trochę pokręciłeś. Dyfra nie ma, jest sprzęgło awd, które pracuje w pełnym zakresie od rozłączonego do zblokowanego, a nie tylko zero-jedynkowo. Zatem tylne koła mogą kręcić się z inną (mniejszą) prędkością. Kiedy i jak sprzęgło pracuje zależy tylko od oprogramowania, nie wiem, na jakim poziomie jest soft napędu Dustera i czy wspomaga jazdę w zakrętach.
Lucek - 2020-02-21, 16:53

Temat rzeka. Wszystko ma swoje plusy i minusy. Zauważyłem, że zarówno posiadacze 4x2 jak i 4x4 mają wiele argumentów za. Bardzo dobrze bo to oznacza, że dokonali dobrego wyboru.
Nie rozumiem tylko dlaczego pojawiają się głosy, że SUV z napędem 4x2 nie ma sensu.
Zdaje się, że właśnie takie Dustery sprzedają się w większości bo użytkowane są w warunkach miejskich i lekkim terenie gdzie się sprawdzają z powodzeniem.
Ja swoim przejechałem 15000. Na co dzień jeżdżę po Warszawie w korkach, były też Mazury i nieutwardzone drogi w Bieszczadach.
Duster świetnie wybiera wszelkie nierówności i koleiny mu nie straszne. Krótkie zwisy i wysoki prześwit robią swoje. Gdyby nie to, że mieszkam w mieście i codziennie poruszam się w korkach a poza miasto wyruszam sporadycznie i nie szukam na siłę bardzo ciężkich warunków jazdy to być może wziąłbym pod uwagę 4x4

klazow - 2020-02-21, 17:41

Wszystkie Dustery są doskonałe.
Jak ktoś pisze, że DLA NIEGO Duster 4x2 nie ma sensu, to ja to szanuję.
Nie wykluczam, że sam dojdę do takich wniosków.

Co do stwierdzeń ogólnych (jak to przytoczone powyżej - że SUV z napędem 4x2 nie ma sensu), to zdecydowanie się od nich odcinam. Nie powinno się nikomu mówić jak ma żyć. Dla jednego ważniejszy jest większy bagażnik a dla drugiego możliwość (choćby raz na ruski rok) przejechania tam gdzie inni nie mogą.
Są wreszcie tacy, którzy stwierdzają, że za 4x4 nie mają ochoty płacić. I słusznie. Po co płacić za coś czego się nie ceni. Tak jak napisałeś chodzi o dokonanie wyboru. Ja wybrałem "cztery łapy" ale to była decyzja poprzedzona moją subiektywną analizą.
Zresztą, gdyby rok temu oferta sprzedaży była taka jak teraz, to dziś bym radośnie pomykał Dusterem 4x2.

Lucek - 2020-02-21, 21:20

Jest dokładnie tak jak piszesz "wszystkie Dustery są doskonałe" :-)
Najważniejsze jest dokonanie racjonalnego wyboru i ustalenie priorytetów.
To chyba jeszcze za wcześnie, ale ciekaw jestem jaki będzie Duster trzeciej generacji.

klazow - 2020-02-22, 18:16

Lucek napisał/a:
... ale ciekaw jestem jaki będzie Duster trzeciej generacji.


Mam nadzieję, ze nie taki jak zapowiadają...
https://francuskie.pl/niesamowita-futurystyczna-dacia-duster-wprost-z-przyszlosci/

.

Zywiec - 2020-02-22, 19:16

Nowy Duster będzie... tylko z 4x4, będzie miał reduktor, blokadę, długie siedziska foteli, nie będzie manualnej skrzyni biegów a wyraz "turbina" to będzie niepotrzebne i budzące odrazę wspomnienie z poprzednich wersji, a zwieszenie będzie skomponowane dla marynarzy, będzie pięknie bujało :).
LESNICZYy - 2020-02-22, 19:47

Zywiec napisał/a:
Nowy Duster będzie... tylko z 4x4, będzie miał reduktor, blokadę, długie siedziska foteli, nie będzie manualnej skrzyni biegów a wyraz "turbina" to będzie niepotrzebne i budzące odrazę wspomnienie z poprzednich wersji, a zwieszenie będzie skomponowane dla marynarzy, będzie pięknie bujało :).

Reduktor i blokadę to mają terenówki a Duster zawsze będzie SUVem bo takie mamy czasy . Niech tak zostanie :mrgreen: . Po posiadaniu trenówek 4x4 jakoś bardzo za nimi nie tęsknię bo Duster wystarcza...

piku - 2020-02-26, 09:35

Wrócę do tytułu wątku. Oto film (pewnie znany na tym forum, ale warto w kontekście tytułu obejrzeć jeszcze raz jego fragment), w którym od czasu 18:45 jest porównanie pewnych właściwości i możliwości DD 4x2 i 4x4:
https://www.youtube.com/watch?v=vYY-M5sdX3M



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group