To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA
Forum nieoficjalnego Klubu Dacia Duster

Pogaduszki - Duster 4x4 czy 4x2 za i przeciw.

DS - 2018-01-18, 12:37

Żywiec napisał/a:
- kontrola trakcji (tył załącza się w poślizgu)
- zwiększona przyczepność podczas ruszania (w trybie auto ruszasz za każdym razem czterema kołami później napęd się rozłącza)
- 4x4 będzie wykorzystane (o ile nie jeździ się po krzakach) w +/- 30% przebiegu pojazdu

Z powyższymi punktami mocno bym polemizował, już w X-Trailu pierwszej generacji wyglądało to tak:


Zywiec - 2018-01-18, 14:53

DS napisał/a:
Z powyższymi punktami mocno bym polemizował, już w X-Trailu pierwszej generacji wyglądało to tak:

Cieszy mnie to bardzo, że chcesz polemizować, po pierwsze potrzebujemy jak najwięcej danych/opcji/zmiennych, po drugie polemika jest naszym zadaniem na forum i ogólnie. Napisz swoje uwagi.

DS - 2018-01-18, 17:00

Dosyć uważnie śledzę, co dzieje się na rynku w temacie napędów, niestety salony bardzo rzadko wiedzą, co oferują (i to nie ich wina, konkretnych informacji nie dostarcza importer/producent), więc potencjalny nabywca z reguły nie usłyszy nic poza marketingiem.
Powyższy schemat to nissanowski All Mode 4x4, zastąpiony później przez All Mode 4x4-i. Jeśli Duster ma starszą wersję (aczkolwiek obstawiam, że ma nowszą wersję od czasu kiedy ESP jest standardem), to nawet w trybie 2WD napęd może pracować. W trybie Auto w zasadzie pracuje cały czas.
Miałem okazję obserwować przez komputer serwisowy pracę konkurencyjnego napędu (choć identycznego od strony technicznej) i dziś raczej powinniśmy mówić o napędach odłączanych a nie dołączanych.
Nissan nie pozostaje tutaj w tyle, więc i Duster, szczególnie ad. 2018 nie powinien znacząco odbiegać.
Podsumowując - IMHO decydując się na wersję 4WD otrzymujemy stałe, a nie sporadyczne wsparcie na tylnej osi.

Zywiec - 2018-01-18, 17:49

Ciekawa sprawa z tymi napędami, aczkolwiek summa summarum nie zmienia to faktu przewagi nad napędem na jedna oś. Niezależnie czy zdefiniujemy napęd jako dołączany czy odłączany nadal mamy kontrolę trakcji. A jak się to ma z instrukcją obsługi w której jest jasno stwierdzone: tryb 2WD - napęd tylko na jedną oś, tryb auto - początkowo napęd na dwie osie po przekroczeniu zadanej prędkości napęd na jedną oś, tryb 4WD - napęd stały na dwie osie (aczkolwiek również się rozłącza po przekroczeniu zadanej prędkości czy obciążeniu). Jeżeli jest prawdą to o czym napisałeś to oznacza że Renault/Dacia wprowadza w błąd klientów (co wydaje się nielogiczne, chyba że z przyczyn marketingowych nie chcą pokazać że budżetowy Duster ma takie same rozwiązania co np. droższy Nissan) lub przedstawiony przez Ciebie rodzaj napędu nie jest montowany w Dusterzea książka obsługi mówi prawdę.
DS - 2018-01-18, 18:26

Od strony technicznej zarówno X-Trail, Qashqai, Duster jak i dziesiątki innych samochodów mają ten sam rodzaj napędu, od tego samego producenta. Różnica (i podstawa działania) to software. Jazda testowa z komputerem rozwiałaby wszystkie wątpliwości :)
piku - 2018-01-31, 23:35

Nowy cennik Dustera podaje też pojemności bagażnika: wersja 4x4 - 376 l (z kołem zapasowym, bez miejsca wokół koła zapasowego - są tam takie skrzynki styropianowe na drobiazgi, których nie potrzebujemy na co dzień), wersja 4x2 - 445 l. Zatem różnica to 69 l (spory plecak, czy torba).
DS - 2018-02-02, 09:49

Ktoś chętny poddać napęd swojego Dustera 4WD testowi na rolkach wolnobieżnych? 11.02.2018 Kraków.
https://youtu.be/iBOQ09XOvcQ

olo - 2018-02-09, 15:26

Do plusów przemawiających za 4x4 dodam wypady na grzyby/ryby,oraz holowanie przyczepki na działkę. :-)
psz - 2018-02-09, 19:34

A ja koniec końców skłaniam się ku napędowi 4x2. Wydaje mi się bardziej racjonalnym rozwiązaniem.

Gdybym mieszkał w górach zimą czy gdzieś indziej na nieodśnieżanej wsi, to oczywiście wybrałbym 4x4.

Tak jednak nie jest i raczej w żadnej innej sytuacji taki napęd mi naprawdę się nie przyda. Za to regularnie będzie zawyżać koszty paliwa i obniżać osiągi.

Na śliskim asfalcie radzę sobie od lat bez problemu autem z napędem na jedna oś. Zaś na drodze gruntowej, która nieraz jeżdżę, tak naprawdę potrzebuję tylko większego prześwitu i dobrego zawieszenia.

terminus - 2018-02-09, 21:48

Tylko to ESP wtrącające się kiedy nie trzeba i nie dające się wyłaczyć...
psz - 2018-02-10, 09:57

Zawsze można odłączyć bezpiecznik od ESP ;-)

Dodam jeszcze, że 4x2 przekonuje też skrzynią biegów, która w codziennej eksploatacji w mieście jest chyba przyjemniejsza?

terminus - 2018-02-12, 19:44

Według serwisu, nawet jeśli go potem włożysz, może być pokazywany błąd do skasowania jedynie komputerem diagnostycznym.
jammo - 2018-02-16, 12:51

Wiadomo , że każdy sam kalkuluje , ale z tego co czytam na forum , przeważają opinie , że kupując Dustera z napędem 4x4 , pozbywamy się problemu z jego ewentualną późniejszą odsprzedażą , a myślę , że jest to też ważny czynnik. Sam stoję przed tym dylematem, i szczerze, chociaż nie mieszkam w górach i jeżdżę głównie tylko po asfalcie, to mocno zastanawiam się, czy jednak nie wydać tych dodatkowych pieniędzy na napęd 4x4, tylko też słyszałem właśnie w salonie, że do jazdy po mieście skrzynia 5-ka jest bardziej komfortowa ze swoimi przełożeniami.
piku - 2018-02-16, 13:09

jammo napisał/a:
słyszałem właśnie w salonie, że do jazdy po mieście skrzynia 5-ka jest bardziej komfortowa ze swoimi przełożeniami.


Nie słuchaj, zwł. w salonie (maniery i wystrój tam salonowy?), spróbuj sam.

jammo - 2018-02-16, 17:51

Chętnie, chętnie , ale u mnie na Podkarpaciu jazdy testowe nowymi Dusterami przewidują dopiero koło marca. Jak na razie nawet aut na salon nie wyciągają , powiedzieli że mogą pokazać tak po przyjacielsku na hali serwisu bo stoi przygotowany ale na salonie dopiero będzie w marcu. Nie pozostaje nic tylko czekać :-) .


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group