Pogaduszki - Duster 4x4 czy 4x2 za i przeciw.
DS - 2018-01-18, 12:37
Żywiec napisał/a: | - kontrola trakcji (tył załącza się w poślizgu)
- zwiększona przyczepność podczas ruszania (w trybie auto ruszasz za każdym razem czterema kołami później napęd się rozłącza)
- 4x4 będzie wykorzystane (o ile nie jeździ się po krzakach) w +/- 30% przebiegu pojazdu
|
Z powyższymi punktami mocno bym polemizował, już w X-Trailu pierwszej generacji wyglądało to tak:
Zywiec - 2018-01-18, 14:53
DS napisał/a: | Z powyższymi punktami mocno bym polemizował, już w X-Trailu pierwszej generacji wyglądało to tak: |
Cieszy mnie to bardzo, że chcesz polemizować, po pierwsze potrzebujemy jak najwięcej danych/opcji/zmiennych, po drugie polemika jest naszym zadaniem na forum i ogólnie. Napisz swoje uwagi.
DS - 2018-01-18, 17:00
Dosyć uważnie śledzę, co dzieje się na rynku w temacie napędów, niestety salony bardzo rzadko wiedzą, co oferują (i to nie ich wina, konkretnych informacji nie dostarcza importer/producent), więc potencjalny nabywca z reguły nie usłyszy nic poza marketingiem.
Powyższy schemat to nissanowski All Mode 4x4, zastąpiony później przez All Mode 4x4-i. Jeśli Duster ma starszą wersję (aczkolwiek obstawiam, że ma nowszą wersję od czasu kiedy ESP jest standardem), to nawet w trybie 2WD napęd może pracować. W trybie Auto w zasadzie pracuje cały czas.
Miałem okazję obserwować przez komputer serwisowy pracę konkurencyjnego napędu (choć identycznego od strony technicznej) i dziś raczej powinniśmy mówić o napędach odłączanych a nie dołączanych.
Nissan nie pozostaje tutaj w tyle, więc i Duster, szczególnie ad. 2018 nie powinien znacząco odbiegać.
Podsumowując - IMHO decydując się na wersję 4WD otrzymujemy stałe, a nie sporadyczne wsparcie na tylnej osi.
Zywiec - 2018-01-18, 17:49
Ciekawa sprawa z tymi napędami, aczkolwiek summa summarum nie zmienia to faktu przewagi nad napędem na jedna oś. Niezależnie czy zdefiniujemy napęd jako dołączany czy odłączany nadal mamy kontrolę trakcji. A jak się to ma z instrukcją obsługi w której jest jasno stwierdzone: tryb 2WD - napęd tylko na jedną oś, tryb auto - początkowo napęd na dwie osie po przekroczeniu zadanej prędkości napęd na jedną oś, tryb 4WD - napęd stały na dwie osie (aczkolwiek również się rozłącza po przekroczeniu zadanej prędkości czy obciążeniu). Jeżeli jest prawdą to o czym napisałeś to oznacza że Renault/Dacia wprowadza w błąd klientów (co wydaje się nielogiczne, chyba że z przyczyn marketingowych nie chcą pokazać że budżetowy Duster ma takie same rozwiązania co np. droższy Nissan) lub przedstawiony przez Ciebie rodzaj napędu nie jest montowany w Dusterzea książka obsługi mówi prawdę.
DS - 2018-01-18, 18:26
Od strony technicznej zarówno X-Trail, Qashqai, Duster jak i dziesiątki innych samochodów mają ten sam rodzaj napędu, od tego samego producenta. Różnica (i podstawa działania) to software. Jazda testowa z komputerem rozwiałaby wszystkie wątpliwości :)
piku - 2018-01-31, 23:35
Nowy cennik Dustera podaje też pojemności bagażnika: wersja 4x4 - 376 l (z kołem zapasowym, bez miejsca wokół koła zapasowego - są tam takie skrzynki styropianowe na drobiazgi, których nie potrzebujemy na co dzień), wersja 4x2 - 445 l. Zatem różnica to 69 l (spory plecak, czy torba).
DS - 2018-02-02, 09:49
Ktoś chętny poddać napęd swojego Dustera 4WD testowi na rolkach wolnobieżnych? 11.02.2018 Kraków.
https://youtu.be/iBOQ09XOvcQ
olo - 2018-02-09, 15:26
Do plusów przemawiających za 4x4 dodam wypady na grzyby/ryby,oraz holowanie przyczepki na działkę.
psz - 2018-02-09, 19:34
A ja koniec końców skłaniam się ku napędowi 4x2. Wydaje mi się bardziej racjonalnym rozwiązaniem.
Gdybym mieszkał w górach zimą czy gdzieś indziej na nieodśnieżanej wsi, to oczywiście wybrałbym 4x4.
Tak jednak nie jest i raczej w żadnej innej sytuacji taki napęd mi naprawdę się nie przyda. Za to regularnie będzie zawyżać koszty paliwa i obniżać osiągi.
Na śliskim asfalcie radzę sobie od lat bez problemu autem z napędem na jedna oś. Zaś na drodze gruntowej, która nieraz jeżdżę, tak naprawdę potrzebuję tylko większego prześwitu i dobrego zawieszenia.
terminus - 2018-02-09, 21:48
Tylko to ESP wtrącające się kiedy nie trzeba i nie dające się wyłaczyć...
psz - 2018-02-10, 09:57
Zawsze można odłączyć bezpiecznik od ESP
Dodam jeszcze, że 4x2 przekonuje też skrzynią biegów, która w codziennej eksploatacji w mieście jest chyba przyjemniejsza?
terminus - 2018-02-12, 19:44
Według serwisu, nawet jeśli go potem włożysz, może być pokazywany błąd do skasowania jedynie komputerem diagnostycznym.
jammo - 2018-02-16, 12:51
Wiadomo , że każdy sam kalkuluje , ale z tego co czytam na forum , przeważają opinie , że kupując Dustera z napędem 4x4 , pozbywamy się problemu z jego ewentualną późniejszą odsprzedażą , a myślę , że jest to też ważny czynnik. Sam stoję przed tym dylematem, i szczerze, chociaż nie mieszkam w górach i jeżdżę głównie tylko po asfalcie, to mocno zastanawiam się, czy jednak nie wydać tych dodatkowych pieniędzy na napęd 4x4, tylko też słyszałem właśnie w salonie, że do jazdy po mieście skrzynia 5-ka jest bardziej komfortowa ze swoimi przełożeniami.
piku - 2018-02-16, 13:09
jammo napisał/a: | słyszałem właśnie w salonie, że do jazdy po mieście skrzynia 5-ka jest bardziej komfortowa ze swoimi przełożeniami. |
Nie słuchaj, zwł. w salonie (maniery i wystrój tam salonowy?), spróbuj sam.
jammo - 2018-02-16, 17:51
Chętnie, chętnie , ale u mnie na Podkarpaciu jazdy testowe nowymi Dusterami przewidują dopiero koło marca. Jak na razie nawet aut na salon nie wyciągają , powiedzieli że mogą pokazać tak po przyjacielsku na hali serwisu bo stoi przygotowany ale na salonie dopiero będzie w marcu. Nie pozostaje nic tylko czekać .
|
|
|