To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA
Forum nieoficjalnego Klubu Dacia Duster

Zakup Dustera - Nowy Duster 2018

andrzejd - 2018-04-07, 11:57

Dla zainteresowanych. Tak wygląda strona zamówienia w systemie.
BMWfreak - 2018-04-07, 22:31

jammo napisał/a:

Zależy jak się negocjuje i gdzie się negocjuje. Ja pytając koło siebie miałem problem do upustu 1200 zł dostać jeszcze dywaniki. Gdzie nie gdzie nie dali mi nawet tyle. Zacząłem szukać dalej od domu i znalazłem :-) dostałem w sumie prawie blisko 3000 zł.


Jak już pisałem, mi się udało obniżyć cenę o 3,5%, ale chodzi o to, że dealerzy wciskają ludziom tańsze felgi/koła nie oferując nic w zamian. Oczekiwanie na samochód pod zamówienie w granicach 3 miesięcy nie jest niczym niespotykanym, ale termin odbioru „bliżej nieokreślony” to już słabo. Na szczęście szczególnie mi się nie spieszy, mam nadzieję, że warto będzie czekać na Dusterka.

andrzejd - 2018-04-10, 09:56

porter napisał/a:

Ja swojego zamówiłem 14 lutego, 1.6 sce Prestige. Termin odbioru do końca maja. Będę musial się odezwać do dealera i zapytać czy i mnie przypadkiem nie czeka taki poślizg.


Też jestem ciekawy, czy tylko mnie spotkała taka przyjemność.

porter - 2018-04-10, 12:22

Dowiedziałem się, że ponoć to kwestia silnika, z 1.6 o opóźnieniach nic nie wiadomo. Na poczatku maja ma iść do produkcji, a pod koniec do odbióru. Zgodnie z tym, co słyszałem w lutym jak podpisałem umowę. Zobaczymy w maju, bo cały czas jednak liczę się z tym, że może być opóźnienie.
urys - 2018-04-10, 17:07

Cytat:
Jak widzę, kolejna osoba wprowadzona w błąd przez przemysł oponiarski (polski). Opony oferowane w Dusterze (poprzednio Conti LX a ostatnio Michelin Latitude ...) to opony całoroczne. Tak są kwalifikowane przez producenta - NA ZACHODZIE. W Polsce ludzie są wbijani w kanał i wciska im się kit, że tylko opony sezonowe i stąd ten strach (jak widać w poprzednim wpisie) przed oponami całorocznymi. Oba modele opon to modele całoroczne, ale bez atestu zimowego czyli bez śnieżynki. Ale w wielu krajach ich oznaczenie M+S jest traktowane na równi z zimowymi. Czy są gorsze w zimie od dobrych zimowych? Oczywiście. Nie mają tak agresywnego bieżnika. Ale są gorsze tylko w kopnym śniegu. A na polskich ulicach/miastach przez większość zimy nie ma KOPNEGO SNIEGU. Osobiście nie polecam obu modeli opon ludziom którzy nie potrafią jeździć lub mają gówniarskie zapędy do zapier.alania. Tacy ludzie i na zimówkach się rozbiją o drzewo, niewiele im trzeba. Jeśli ktoś mówi, że powyższe dwa modele opon nie nadają się na zime, to oznacza że nie potrafi jeździć lub jest mentalnie gołowąsem. Kończąc: 5 lat jeździłem Dusterem na całorocznych LX. Cała Polska, trasy, góry, zima i lato. Teraz mam w Dusterze od roku całoroczne Mich.Latitude. Opony podobne. Nie zimowe, ale całoroczne. Jeżdzę codziennie, nie ma zmiłuj. Nie lubie się wlec. Byłem na nich w górach i wracałem w snieżyce. I powtarzam: to opony dla ludzi myślących i ostrożnych. Pozostałe osoby powinny się trzymać od nich z daleka. I od samochodów - jako takich - również :-)


Sorry, ale trochę mnie obraziłeś i nie zgadzam się z Tobą wręcz się odszczeknę jeśli twierdzisz że nie wiem co mówię. M+S to jest oznaczeni mud + sand a nie jak co niektórzy myślą mud and snow. Uznawane są w krajach w których nie ma zimy chyba, w Niemczech gdzie jest obowiązek używania opon zimowych to możesz sobie je delikatnie mówiąc w d... wsadzić w zimie a nie założyć na felgi.

I nie jestem młokosem który lubi zap...lać jak to określiłeś. Dziennie robię powyżej 100km do pracy tylko, co wynikiem nie jest zawodowym, ale nowicjuszem i zapie..laczem nie można mnie nazwać. Oczywiście i ja jechałem na tych oponach w śnieżycę, i psychicznie byłem wykończony (może też dlatego, że nie znałem samochodu i opon - miałem go 2 dni). Na letnich też dałem radę w zimie jechać i nie spowodować zagrożenia, ni w coś przypier... . Tak, że wypraszam sobie, O całorocznych oponach też wiem troszkę bo od trzech lat takie użytkuje (Nokian all wheather czy jakoś tak) i twierdzę, STANOWCZO, że te opony na daćce NIE są wielosezonowe i przy takowych nawet nie stały. I nie robi mnie w balona żaden przemysł oponiarski, tylko własne doświadczenie. Mało tego wolę wielosezonowe Nokiany, bo nie ma zaskoczenia w okresach przejściowych. Nawet na łysych da się jechać jak wiesz, że je masz tylko po co?
Pozdrawiam i życzę trochę więcej szacunku do ludzi nim zaczniesz kogoś oceniać, nie mając o kimś pojęcia.

urys - 2018-04-10, 17:09

A i jeszcze jedno - zadzwoń do Michelina lub conti - bardzo ciekaw jestem jaką odpowiedź uzyskasz na temet wielosezonowości tych opon.
markegiani - 2018-04-10, 23:44

Witam

I ja wtrącę swoje 3 grosze w temacie opon, a właściwie zapytam czy ktoś w tej kwestii jest bardziej zorientowany. Zamówiłem Dustera w wersji prestige z silnikiem podstawowym 1.6 do odbioru za kilka miesięcy. Zainteresował mnie temat opon do Dustera, bo dealer twierdzi z pełnym przekonaniem, że to są opony wielosezonowe ( akurat by mi to pasowało, bo nie jeżdżę dużo ). Wszystkie Dustery, które widziałem w salonach na kolach 17 cali, stały na Bridgestonach, a konkretnie na Bridgestone Dueler H/P Sport AS 215/60/17 https://www.bridgestoneti...iews__strip-all

Na stronie Bridgestone faktycznie te opony są oznaczone jako all season, choć opinie mają raczej przeciętne, żeby nie powiedzieć kiepskie. Na polskim rynku nie znalazłem tych opon, na polskiej stronie Bridgestone też ich nie ma. Przeglądając ogłoszenia salonów na otomoto wypatrzyłem jeszcze w Dusterach w wersji Prestige opony marki Nokian, ale już było trudno stwierdzić jaki to model. Czy ktoś już może odebrał Dustera na oponach innych niż Bridgestone ?, a jeśli nawet na Bridgestone to jakie macie wrażenia z jazdy na tych oponach ?

BloodyZX - 2018-04-18, 08:44

Zafiksowaliście się z tym Prestige :-) Ja zamówiłem (w dniu premiery) 1,6 Essential z dodatkowym wyposażeniem "prawie Prestige" i od połowy marca śmigam tanim, nowym, białym jak śnieg Dusterem i jestem zadowolony.
jammo - 2018-04-18, 09:00

BloodyZX napisał/a:
1,6 Essential z dodatkowym wyposażeniem "prawie Prestige"

Prawie robi wielką różnicę :-D :-D

BloodyZX - 2018-04-18, 09:28

jammo napisał/a:
BloodyZX napisał/a:
1,6 Essential z dodatkowym wyposażeniem "prawie Prestige"

Prawie robi wielką różnicę :-D :-D

Dla mnie różnica jest wręcz na plus, brakuje kilku niepotrzebnych elementów (typu kamerki, naklejki i inne duperelki) jest nawigacja, klima, tempomat, wytrzymały, sprawdzony silnik, piękny biały kolor, brak kredytu i parę tys. PLN, które wydam wraz z rodziną na wakacyjną przygodę w ciepłych krajach południowych. :mrgreen:

BloodyZX - 2018-04-18, 09:42

jammo napisał/a:
BloodyZX napisał/a:
1,6 Essential z dodatkowym wyposażeniem "prawie Prestige"

Prawie robi wielką różnicę :-D :-D

Dla mnie różnica jest na wielki plus: odbiór prawie od ręki, klima jest, navi jest, tempomat jest, super silnik jest, ulubiony biały kolor jest!! Brakuje jedynie kilku niepotrzebnych duperelek typu kamerki, naklejki, alu felgi etc, które tylko szpecą wóz i rozpraszają kierowcę. A cha jeszcze w gratisie brak kredytu i "darmowe" wakacje w ciepłym, południowym kraju, oczywiście Dusterem! :mrgreen:

jammo - 2018-04-18, 19:03

No to gratuluję :-D ważne aby mieć takie jak się chciało, wtedy będzie cieszył. Co do wersji to ja jednak zamówiłem Prestige, gdyż jak przeliczałem, doposażanie niższej wersji w dodatkowe opcje wyposażenia wychodzi jednak dużo drożej niż zakup tego w pakiecie. Ja taż zamówiłem z silnikiem 1.6 SCe , a wczasy i tak będą :-D :-D tylko nie Dusterkiem ha,ha :mrgreen: ,bo termin odbioru auta mam i tak dopiero po wakacjach.. :-D
BMWfreak - 2018-04-19, 09:25

Jammo, a jaką kombinację silnik/napęd wziąłeś? Zamówiłeś na 17” felgach, czy rezygnowałeś i brałeś 16”?

Pytam, bo też zamówiłem Prestige 1.6 4x4, na 17” kółkach i czas dostawy mam „nieokreślony”. Mam tylko nadzieję, że wrześniowe przepisy nie spowodują wymogu zmiany silnika. Mam dylemat, czy czegoś nie podmienić i mieć pewną szybszą dostawę auta.

jammo - 2018-04-19, 11:11

Jeżeli zależy ci na 4x4 to nie zrobisz nic , aby wcześniej dostać auto, gdyż te wersje będą dostępne dopiero od września. Ja zrezygnowałem z napędu 4x4 chociaż miałem na niego dużą ochotę, ale tylko ze względu na poruszanie się po asfalcie w warunkach zimowych.Niestety po przemyśleniu wszystkich za i przeciw, zdecydowałem się na tańszą opcję 4x2. Decydującym czynnikiem było to, że teraz te zimy są coraz lżejsze, oraz to, że mieszkam niby za miastem 3 km, ale to jest prawie jak jego dzielnica więc nie ma gdzie specjalnie z tego napędu korzystać. Dom mam przy asfalcie, nie mam domku w górach :mrgreen: a o zjazdach w teren nawet nie myślę. Jak dotąd nigdzie, nawet w wypadach z córką na narty nie miałem problemów z jazdą autem kompaktowym , więc tym bardziej Dusterem z dużym prześwitem nie będzie źle :-) .
Ja zamawiałem typową wersję Prestige na kołach 17" z kamerami 360* jedynie bez opcji HF, czyli otwierania bez kluczykowego. Dodatkowo dokładałem automatyczną klimatyzację, grzane fotele, i koło, oraz kazałem założyć te plastikowe nakładki na nadkolach.
O te wrześniowe przepisy możesz być spokojny , gdyż auto odbierane we wrześniu , będzie zatwierdzone do produkcji przynajmniej lipiec -sierpień, a wtedy jeszcze nie będzie obowiązywać ta ustawa .

jarek1977 - 2018-04-19, 14:18

BloodyZX napisał/a:
Zafiksowaliście się z tym Prestige :-) Ja zamówiłem (w dniu premiery) 1,6 Essential z dodatkowym wyposażeniem "prawie Prestige" i od połowy marca śmigam tanim, nowym, białym jak śnieg Dusterem i jestem zadowolony.


łatwy jest dostęp do wymiany żarówek?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group