Mechanika - Rozrzad
dbcs - 2019-01-10, 20:01
Dziękuję za informację
Bałem się, że to będzie większy wydatek
Pozdro
rzekot - 2019-01-18, 10:01
cześć,
jak myślicie, czy przekroczenie o jakieś półtorej - dwa tysiące km wymiany paska rozrządu po książkowo przewidzianych 120 tys. to duży problem. auto ma 5 lat,
dzięki i pzdr
keisyzrk - 2019-01-18, 14:13
Lepiej tysiąc wcześniej niż kilometr za późno..Przy 120 tys pasek i napinacze moga już być bardzo zużyte.
rzekot - 2019-01-18, 15:22
... tak wyszło, nie do końca z mojej winy, wiem że to raczej słabo, dlatego pytam...
LESNICZYy - 2019-01-18, 15:48
keisyzrk napisał/a: | Lepiej tysiąc wcześniej niż kilometr za późno..Przy 120 tys pasek i napinacze moga już być bardzo zużyte. |
Znajomy w Thali zapomniał wymienić pasek rozrządu i oryginalny pękł przy ponad 140kkm . Podejrzewam , że w Drakuli też tyle wytrzyma . Przebieg wymiany jest tak ustalony żeby dmuchać na zimne lub warunki najmniej sprzyjające trwałości czyli miasto .
TomQ - 2019-01-19, 16:14
u mnie przy przebiegu ponad 80kkm zdecydowałem się na wymianę z racji tego, że minęło 6 lat i okazało się że pasek był już przy końcówce żywota...
BoloSr - 2019-01-19, 16:22
TomQ napisał/a: | u mnie przy przebiegu ponad 80kkm zdecydowałem się na wymianę z racji tego, że minęło 6 lat i okazało się że pasek był już przy końcówce żywota... |
ile ta przyjemność Ciebie kosztowała ??
LESNICZYy - 2019-01-19, 21:08
TomQ napisał/a: | u mnie przy przebiegu ponad 80kkm zdecydowałem się na wymianę z racji tego, że minęło 6 lat i okazało się że pasek był już przy końcówce żywota... |
Spękany był ?
keisyzrk - 2019-01-19, 21:20
Ja wcześniej miałem omegę i Astrę g
W omedze zmieniałem po 60tys i pasek był bardzo spękany, a w astrze po 90tys i pasek wyglądał jak nowy..
LESNICZYy - 2019-01-20, 12:17
keisyzrk napisał/a: | Ja wcześniej miałem omegę i Astrę g
W omedze zmieniałem po 60tys i pasek był bardzo spękany, a w astrze po 90tys i pasek wyglądał jak nowy.. |
Wymieniałem w Fordzie po 115kkm iteż wyglądał w dobrym stanie .
Może ktoś się odezwie kto wymieniał i opisze wrażenia
rzekot - 2019-01-21, 09:56
Będę wymieniał rozrząd za jakieś dwa tygodnie to zdam, mam nadzieję obszerną i pozytywną foto-relację :) moim zdaniem pierwszy montaż musi być zawsze z dużym zapasem, bo żadna, nawet budżetowa fabryka nie szuka problemów, więc jeśli się nie gnoiło jakoś specjalnie auta to powinno być sporo, nawet 20-30 proc. bezpiecznego zapasu :)
rzekot - 2019-02-18, 11:55
właśnie jestem po wymianie rozrządu, więc obiecane podsumowanie. wymiana po 122 tys. pasek rozrządu optycznie w idealnym stanie - ocena -5
pompa wody wyglądała praktycznie tak samo jak nowa, żadnych luzów, korozji, nic - ocena -5
pasek akcesoriów miał kilka delikatnych, widocznych pęknięć, moim zdaniem bez większego wpływu - ocena 4
plastikowe rolki oczywiście powygniatane, ale nieznacznie bez wpływu na eksploatację, jedna już zaczynała szumieć, więc profilaktycznie tylko 3
podsumowując potwierdza się teoria, że pierwszy montaż jest najlepszy i najtrwalszy, a wykluczając jakieś pojedyncze wypadki spokojnie daje radę.
koszt wymiany w autoryzowanym aso + płyn i koncentrat do chłodnicy to 830 PLN. oryginalne części miałem własne, kupione wiadomo gdzie
szczerze mówiąc nic mnie tak pozytywnie dawno nie zaskoczyło :)
waydi - 2019-03-24, 21:21
Czołem!
Chciałbym się upewnić - mój Duster z 2014 roku, silnik 1.6 Renault z fabrycznym gazem ma pasek czy łańcuch rozrządu? Będę wdzięczny za info.
Hiszpan_JS - 2019-03-24, 21:31
Pasek
waydi - 2019-03-24, 21:36
Hiszpan_JS napisał/a: | Pasek |
DZięki!
|
|
|