To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA
Forum nieoficjalnego Klubu Dacia Duster

Mechanika - K4M błąd sondy i czujnika spalania stykowego

Luke16 - 2018-03-17, 18:11
Temat postu: K4M błąd sondy i czujnika spalania stykowego
Pierwsza awaria ukochanego Dustera. Zaświeciła się tzw kontrolka check auto przerywało, straciło moc, znacznie więcej paliło, z racji tego że mam CLIPa szybka diagnoza uwalona sonda lambda przed katalizatorem, wcześniej błąd usunąłem i był spokój na ok 200km i tak z 4 razy, znajomy miał dzisiaj akurat być w sklepie z częściami do Francuzów i poprosiłem go żeby takową zakupił. Mój portfel stał się lżejszy o 290zl za Boscha który wyszedł z numeru VIN. No to co na kanał i wymiana. Zadowolony bo operacja przebiegła szybko, skasowałem błąd i w drogę. Nic się nie świeciło już ale przez 10km nadal mocy nie było i poszarpywala. Potem wszystko wróciło do normy do czasu, gdzie znowu zrobiłem ok 200km i znowu zaświeciła się kontrolka. Znowu CLIP i tym razem dwa błędy mianowicie to co na poniższym obrazku... Szczerze totalnie zgłupiałem... Co ją boli? Dodam że na benzynie jak i LPG jest identycznie
Mam podejrzenie co do świec bo na LPG przejechały ok 42 tyś km. Lecz po wymianie jest identycznie. Zauważyłem że po skasowaniu błędów po wciśnięciu gazu do oporu, zaczyna też przerywać i traci moc. Na obrotach jałowych nie faluje chodzi idealnie wkręca się też idealnie. Stare świece bardzo ładnie wypalone. Komp pokazuje cały czas te same błędy. Z tym przyspieszeniem nie zawsze się to dzieje.

tomekptk - 2018-03-18, 19:18

Jak jeszcze miałem auta z lpg, to co wymianę oleju wymieniłem z definicji świece. Nie miałem przy gazie nigdy problemów z sondą (Kia sportowe 300 tyś. przebiegu) ale np. zdarzała się awaria przepływomierzy.
Luke16 - 2018-03-18, 20:14

W K4M a miałem sporo aut z tym silnikiem i zrobionych ok 500 tyś km na LPG. Nigdy nie miałem problemu z sondą przed katem jedynie za katem potrafiło błąd wywalić i emulator załatwiał sprawę. Świece są nowe.
Dzisiaj trochę powiedziałem w CLIPie i przepatrzylem parametry bieżące. Zawór evap działa bez zarzutu, sondy też lecz zaniepokoiły mnie dwie rzeczy, czujnik spalania stukowego pokazuje 0V napięcia zaś po naciśnięciu gazu gdzie wyświetla się pedał zwolniony lub wciśnięty mimo że wcisne gaz pokazuje nieaktywne. Jak puszczę w drugiej rubryce od jałowego pokazuje zwolniony. Kurcze jest akurat strasznie zimno i nic nie mogę sprawdzić organoleptycznie...
Jutro może uda mi się podmienić czujnik spalania stukowego, może na coś się trafi bo kupować wszystko po kolei nie ma sensu.

Luke16 - 2018-03-19, 17:57

Problem rozwiązany, blachostka totalna, wyleciala wtyczka od czujnika stukowego. Najciekawsze że cała była popękana a nikt jej nie dotykał...


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group