To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA
Forum nieoficjalnego Klubu Dacia Duster

Mechanika - Kontrolka LPG piszczy!

urys - 2018-05-18, 14:54

Mój znajomy bujał się z serwisem Daci LPG przez trzy lata gwarancji (ma co prawda silink Reanult). Samochodu miał konkretnie dość (Też Duster). Wkurzył się jednak i wymontował fabryczne gówno i założył chyba KME. Nie ma już problemu ze "złą jakością LPG" i samochód jeździ jak powinien.
Ja na szczęście wybrałem Diesla, choć drożej niż LPG, ale u mnie prior był 4x4.
Pozdrawiam

morfo - 2018-06-08, 10:53

… ja już się przyzwyczaiłem, że jak zacznie szarpać trzeba wyczyścić elektrozawór "zazwyczaj to zapieczona maź z którą trzeba się 1o min popieścić". Trzpień nie otwiera się do końca i widocznie nie dostaje odpowiedniego ciśnienia. Ehhh a co fajniejsze filtr fazy ciekłej czyściutki od 4 lat. Lotnej wymieniłem po 3 latach i był lekko tłusty.
urys - 2018-06-08, 11:21

Co za filtry Wy tam macie, albo zaworki. Ja przez 25 lat na LPG jeździłem, z różnymi instalacjami i w życiu nie czyściłem tego zaworu.
Pozdrawiam.

mlody - 2018-08-10, 12:00

Witam.
Mam podobny jak nie taki sam problem z niedziającym LPG w Duster koleżanki. Przełacza się na początku na LPG pochodzi chwilę i wraca na PB. Również byłem w serwisie Pasikowski we Włocławku jak koelga JS . Serwis stwierdził po 15 min iz Reduktor jest do czyszczenia za co powiedzieli 450 zł i nie wiadomo czy pomoże jak nie to reduktor do wymiany za 1500 zł razem z roboczną. Masakra. Jako że nie umówiłem sie jeszcze na ten szalony krok przeczytałem wasze sugestie i zacząłem grzebać sam. Wyczyściłem całe reduktor łacznie z tym elektrozaworem - nie był specjalnie zasyfiony - brak poprawy. Wząłem sie za elektrozawór przy wielozaworze - też nie był zasyfiony - i uwaga odziwo po złożeniu lpg smigało bez zarzutu. Dodam tylko jeszcze że gdy nie działa na LPG nie pokazuje na kontrolkach poziomu gazu w butli to przestaje po chwili pracować na LPG. Wszytsko pieknie działało przez 2 godziny. Dziś rano idęi powtórka z rozrywki - nie pokazuje poziomu gazu i pracuje na LPG tylko chwilę.Może mieliście taką zależność.

mlody - 2018-08-10, 12:04

I jeszcze pytanie do kolegi JS - wymienili Ci elektrozawór który na reduktorze, wielozaworze czy cały wielozawór przy butli?
JS - 2018-08-10, 12:32

Na pewno podczas problemów z przełączaniem hałasował mi ten z przodu po prawej stronie (tam go słyszałem, jak klekotał, gdy nie mógł załapać LPG) i raczej w tym coś majstrowali. Musiałbym zajrzeć do faktury, bo do systemu My Dacia tego nie wprowadzają (prawie jak Rolls-Royce, który wolał wymienić coś po cichu niż przyznać się do usterki). Podobnie nie mam w systemie zaznaczonego wcześniejszego czyszczenia tego ustrojstwa.
JS - 2018-08-10, 12:49

Do URYS: ja też nigdy nie wiedziałem, że takie cóś istnieje w poprzednich samochodach; filtry co 15.000 km i wpieriod!

Ale skoro inny Koleżka (MORFO) twierdzi, że nie ma sensu wcześniejsza wymiana filtrów LPG, to może posłucham mądrości inżynierów i księgowych francusko-rumuńskich i przetrzymam do ustalonego przebiegu. Wydać kaskę zawsze zdążę.

A co do mistrzów LPG w ASO: z szacunkiem dla wszystkich macherów spod podnośników, ale coraz mniej widzę tam facetów z jaźnią w oczach, którzy wyglądają, że kojarzą jakiekolwiek problemy z fabrycznymi lpg. Najczęściej widzę młodzież młodszą od moich dzieci i jakoś nie mam do nich zaufania, bo kiedy niby oni mieli się nauczyć fachu? Na szybkich kursach w Renault? To tak samo jak kiedyś ze Stadionem Dziesięciolecia, gdzie można było kupić papiery nawet na pilota myśliwca SU (bo F-16 chyba jeszcze nie latały) - ale jednak latać trzeba było umieć.
Zresztą dzisiaj się nie naprawia, tylko wymienia, najlepiej systemy kompaktowe, bo prościej i drożej.
A do Młodego: nie mam nic do chłopaków z Włocławka, ale sytuacja jest chyba podobna w każdym ASO. Ceny zresztą też.
Tylko jeden z serwisantów gdzieś w odległym ASO Polsce (bo obdzwaniałem bardzo wiele, żeby zbadać sprawę) poradził mi, żebym pisał i gnębił pismami reklamacyjnymi Renault, bo oni nie mogą wcześniej wymienić tego zaworu niż po drugim czyszczeniu, a firma udaje, że problem nie istnieje.

mlody - 2018-08-10, 15:30

No to u mnie jakieś inne ustrojstwo musi siedzieć. Muszę przyjrzeć się bardziej temu wielozaworowi przy butli. A tłoczek elektrozaworu na reduktorze kosztuje 26 zł tak ze jeszcze go podmienię i zobaczę co i jak. Napisze jak rozwiąże problem
mlody - 2018-08-10, 15:32

Do JS - masz może namiary na jakiegoś gazownika który opanowuje Landi Renzo fabryczne?
Sajmon117 - 2018-08-11, 00:39

http://www.autogaz-mak.pl/
Lepszego nie znajdziecie na pomorzu

JS - 2018-08-19, 15:21
Temat postu: Szarpnięcie przy zmianie z Pb na LPG
Witam użytkowników Dustera z LPG. Ponieważ wczoraj byłem na pierwszym przeglądzie po 20.000 km, zgłosiłem przy okazji, że rankiem przełącza mi się wprawdzie na LPG bez piszczenia, ale za to z wyraźnym szarpnięciem (od maja był z tym spokój po wymianie elektrozaworu). Jesień blisko, więc lepiej na pewno nie będzie. Sprawdzono mi elektrozawór i stwierdzono, że jest czysto.

Oczywiście poza tym "zbadano dogłębnie sprawę" i dano mi pisemko z diagnozą problemu oraz nieokreślonym terminem rozwiązania kłopotów. Proponuję zajrzeć do załącznika, bo cytowanie tego pitolenia jest ponad moje siły. Widocznie dobrze wiedzą, że jest kłopot systemu z czasem przełączania i pewnie stąd to enigmatyczne pisemko.

A przy okazji to Duster w pełnym składzie na pokładzie z klimą spala mi stabilnie od 8.5 do 9 l gazu bez S&S do 110 km/h.

Sajmon117 - 2018-08-19, 23:17

Pisemko jak od menadżera z pracy .Wiemy wszystko wiemy a jeździć pan i tak musi Trzeba czekać :roll: :roll: :roll: :roll: :lol: :lol: :lol: :lol:
yunior81 - 2018-11-28, 17:50

Pozwolę sobie odświeżyć temat..... ogólnie ASO robi wszystkich użytkowników z fabryczną instalacją lub montowaną w ASO Renault w konia. Jeżdżąc na lpg juz wiele lat, pierwszy raz słyszę o czyszczeniu wielozaworu w butli po kilkudziesięciu tysiącach kilometrów. Z reguły albo on działa, albo nie. Montaż instalacji pozostawia wiele do życzenia (no może poza małym szczegółem - w fabrycznej instalacji wkretki są umieszczone w prawidłowym miejscu kolektora) a o strojeniu to już można zapomnieć. Wgrywany jest gotowiec z płytki i ma działać.
Pod tym linkiem można zobaczyć montaż instalacji wykonany w ASO Renault, jej demontaż i prawidłowy montaż "nowego przodu" instalacji.
http://lpg-forum.pl/post8...=Duster#p824245

Niestety ale bez prawidłowego montażu, nie da się porządnie wystroić instalacji - oczywiście na drodze a jeśli auto nie posiada na pokładzie sondy szerokopasmowej to z AFR'em.

LESNICZYy - 2018-11-28, 18:46

Dlatego zamontowałem instalację LPG na własną rękę u sprawdzonego gazownika . Prawie każdy na forach odradzał fabryczny wynalazek :mrgreen:
yunior81 - 2018-11-29, 07:00

Nie da się ukryć, że to najlepszy sposób na bezawaryjną jazdę na LPG ;)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group