To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA
Forum nieoficjalnego Klubu Dacia Duster

Mechanika - Kontrolka LPG piszczy!

JS - 2018-11-29, 10:03
Temat postu: LPG
Nawiązując do tych historii z LPG w Dusterze: wiem, że u zwykłego gazownika to by śmigało jak zwykle przy montowanych poza ASO, ale kwestia gwarancji była decydująca, stąd wybór takiej opcji.
Teraz inna sprawa: ponieważ czyściłem już to ustrojstwo w ASO ze trzy razy, przy ostatniej wizycie zapytałem, co dalej, jak długo i jak często będę ich odwiedzał w celu usunięcia błędu leżącego po stronie firmy i jak długo samo ASO będzie wykazywało cierpliwość, by usuwać przyczynę pikania kontrolki. Poza tym zgłosiłem kolejną reklamację do centrali w Wawie i o dziwo, po kolejnym telefonie do nich (bo przecież przestrzeganie terminu 14 dni to absolutna fikcja) odezwała się jakaś babeczka "ze stolycy" (ale miła!) i zaproponowała, że jeśli usterka będzie się powtarzała, mam oddać Dustera do ASO (które już zna sprawę), oni dadzą mi nieodpłatny samochód zastępczy, a moje auto powędruje do Warszawy, by tam specjaliści ocenili zachowanie auta np. po dłuższym postoju na mrozie/chłodzie i w ogóle.
Jak na złość (a może i Bogu dzięki) Duster na razie działa śpiewająco i mimo mrozów nie dostrzegam problemu przełączania (choć z tyłu głowy mam myśl, by nie chwalić dnia przed zachodem słońca). Coś w tym ASO mi ostatnio poprawili. Czekam na efekty, choć z tej opcji oddania auta do Warszawy wolałbym nie korzystać - mimo zapewnień firmy, że obędzie się bez problemów i kosztów.

yunior81 - 2018-11-29, 14:15

Problemy o których piszesz sa tak błache do usunięcia, że szkoda gadać, oczywiście przez gazownika - fachowca od Landi Renzo. Problem w tym, że znalezienie w naszym kraju prawdziwego fachowca od Landi Renzo graniczy z cudem. Miałem nieszczesne Landi w Rocznej Octavii II FL 1,6 MPI i przeszedłem niezłą "szkołę życia" z tą instalacją.
koniu3141@o2.pl - 2019-04-19, 17:06

Czy ktoś orientuje się może gdzie w instalacji gazowej w dusterku wpięty jest czujnik temperatury płynu chłodniczego. Z tego co wyczytałem może być to jeden z problemów przy przełączaniu się na gaz. Elektrozawór już przeczyściłem nic to nie dało. W ASO stwierdzili że do wymiany jest listwa wtryskowa i owy czujnik. O ile listwa listwą to czujnik jestem wstanie sam wymienić (lub zmostkować), tylko skubańca nie mogę zlokalizować. Niby na wężach doprowadzających płyn do reduktora ale go tam nie ma. Prosiłbym o pomoc może zdjęcie lokalizacji jak ktoś ma. Z góry dziękuję :)
yunior81 - 2019-04-20, 08:09

Wejdź na lpg-forum, bez problemu znajdziesz pomoc....
piskle21 - 2019-06-18, 20:41

Witam Panowie,wiem ze jest to forum dustera ale mam w dokkerze taki sam problem :( czyli po zapaleniu silnika moja fabryczna instalacja LPG pisz. A co ciekawe jest na youtube filmik
https://www.youtube.com/watch?v=xJugrGmgr4s
który pokazuje dokładnie jak to wygląda.Mianowice po wyłączeniu silnika wyjęciu kluczyka i otworzeniu drzwi a następnie włączeniu go ponownie instalacja LPG załacza się bez problemu.

Proszę was o informacje czy mielicie taki problem i jak go usunąć. Z góry dziękuje.

JS - 2019-06-19, 11:03

Zobacz wyżej na tej stronie: 2018-11-29, 10:03 LPG
Nerrob - 2019-12-16, 20:13

Witam.
Mojego Dustera, z fabryczną instalacją gazową, wyprowadziłem z salonu na początku marca. Pierwsze "piszczenie" i brak przełączenia na LPG pojawiło się już po przejechaniu 4 tys.km., wymiana elektrozaworu, następna wymiana przy 14,5 tys.km., następna przy 23 tys.km. W zeszłym tygodniu, w środę, byłem na przeglądzie po 40 tys.km. i przy okazji wymiana elektrozaworu gdyż już od kilku tysi miewałem problemy z przełączaniem. Po wyjeździe z serwisu wszystko było super. Zrobiłem 1,5 tys.km. i jakież było moje wk...enie w niedzielę rano - pisk i brak pracy na LPG !!!! Mam serdecznie dość tej fabrycznej instalki, gdyby nie gwarancja to już dawno bym ją wywalił. Rozwala mnie tłumaczenie centrali, że przyczyną jest złej jakości gaz w Polsce. Nawet gdyby tak było - co mnie to obchodzi, oferują auto z fabryczną instalką na nasz rynek, więc powinna być tak dostrojona, żeby nie było problemów !!!!! BTW, latem przez 3 tygodnie jeździłem i tankowałem w Niemczech i ... po 2 tygodniach pojawił się problem z przełączaniem, tak, tak na tym lepszym ;-) niemieckim gazie ;-) .
Macie jakieś pomysły ? Czy jest opcja wymiany tego elektrozaworu na jakiś inny (?), który będzie pracował jak należy ?

LESNICZYy - 2019-12-16, 20:50

Duster ma , miał i będzie miał fabryczną instalację średniej jakości .
Mój STAG jakoś nie reaguje na "niską " jakość LPG . W poprzednich tak samo było :mrgreen: .
Przed zakupem poczytałem i olałem Dustery z fabrycznym LPG dla własnego dobra :mrgreen: .



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group