To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA
Forum nieoficjalnego Klubu Dacia Duster

Zakup Dustera - DD2 Prestige 1.6 + LPG

Mariusz-Many - 2018-04-12, 18:49
Temat postu: DD2 Prestige 1.6 + LPG
Witam.
Zwracam się do Was z następującym pytaniem:
Chciałbym kupić DD2 w wersji Prestige 1.6 i zamontować LPG poza salonem.
Wiem że stracę gwarancję na auto ale chciałbym się dowiedzieć czy to prawda że silniki do fabrycznej instalacji lpg są jakoś wzmacniane i różnią się od tych montowanych w Prestigu?
Podobno wzmocniona jest głowica i zawory - czy to prawda i ewentualnie skąd posiadacie takie informacje?

Dzięki za odpowiedzi
Pozdrawiam
Mariusz

jammo - 2018-04-13, 11:01

Nie stracisz gwarancji na auto, tylko ewentualnie na silnik i podzespoły w które będzie ingerencja np. instalacja elektryczna .Co do tego wzmacniania głowicy to jest duży znak zapytania, gdyż nikt nawet w serwisach ASO nie potrafią tego potwierdzić ( pytałem osobiście). Jak na moje rozeznanie dobrze dobrana instalacja nie powinna robić szkody na głowicy i zaworach, problemem są jedynie zawory. Z tego co słyszałem, w Dusterze silnik 1.6 SCe jest tak umiejscowiony, żę jest problem z dostępem do wykonywania regulacji zaworów. Nie wiem ile jest w tym prawdy gdyż w jednym serwisie ASO Renault-Dacia powiedzieli , że nie potrzeba wyciągać silnika do regulacji zaworów , w innym zaś , że istnieje taka konieczność. W każdym razie regulacja zaworów w tym aucie pociąga to za sobą bardzo duże koszty, gdyż wiąże się z potrzebą dość dużej rozbiórki silnika do tej regulacji i dlatego ogólnie uważa się , że instalacja LPG w tym aucie jest nieopłacalna. Mam w domu 4 letniego Hyundaia i30 z silnikiem 1.4 MPI 100 KM gdzie też są zawory mechaniczne .Zamontowałem w nim instalację BRC SQ 32 i koszt regulacji zaworów to około 500zł to samo powiedzieli mi w KIA odnośnie Sportage z silnikiem 1.6 GDI 132 KM gdzie regulacja zaworów to 560 zł + ewentualny koszt nowych szklanek, można oczywiście wykonać też szlifowanie starych szklanek, ale nie wszyscy to potrafią i nie wszystkie zakłady mają do tego odpowiedni sprzęt. Tak więc widać , że koszty
tych regulacji w Dusterze mają chyba głównie związek z umiejscowieniem, dostępem i zwiększoną ilością pracy przy tej czynności.

grzeniogrzenio - 2019-02-08, 10:32

Ostatnio zgłębiałem temat i sprawa z lpg wygląda następująco. Silnik benzynowy 1,6 DD2 posiada ręczną regulację zaworów, o czym nie informują w salonie podczas składania zamówień. Aby wyregulować zawory w serwisie trzeba zapłacić ok 4 tys.- konieczność wyciągnięcia silnika na zewnątrz. Po założeniu instalacji lpg do tego silnika takiej regulacji trzeba dokonywać średnio co 40 tys. W serwisie zewnętrznym koszt ok. 1200 zł. Co 20 tys należny sprawdzać luzy jest to koszt ok.250 zł (w serwisie zewnętrznym, nie wiem ile w salonie). Jest druga opcja zamontowania dotrysku benzyny, wówczas regulujemy zawory co 80 tys lecz spala nam 1 litr benzyny więcej na 100 km. Koszt samej instalacji w serwisie zewnętrznym to ok. 2800zł. Niezależnie od tego czy jeździjmy na gazie czy tylko na benzynie musimy sprawdzać luzy zaworowe i w przypadku konieczności regulacji wydać kupę pieniędzy. Ogólnie taki silnik w XXI wieku to mega porażka.
grzmak - 2019-03-29, 14:27

Cześć.
Też zgłębiałem. Za gazeo.pl w odniesieniu do silnika Nissana:
"Jednostka napędowa 115 SCe w wersji zasilanej LPG ma wzmocnione zawory i gniazda zaworowe, co potwierdza inny w stosunku do wersji benzynowej numer katalogowy głowicy jako części zamiennej tego silnika". Modyfikacja by tłumaczyła dlaczego przez czas jakiś te silniki nie były dostępne z LPG. Po prostu musieli je zmodyfikować.
Reasumując. Nie warto się samemu bawić. Taniej nie wyjdzie, a po co jak zamontują w fabryce na tip-top?. Zanim będzie potrzeba naprawy/regulacji zaworów, to Ty już będziesz polskim samochodem elektrycznym jeździł!
A nawet gdyby, to po paru latach oszczędności jadąc na gazie, stać Cię będzie nie tylko na naprawę ale nawet na wymianę silnika a i tak będziesz do przodu. Po wyborach ceny paliw pójdą w górę. :)
Regulacja co 40 tys to bujda. Nie warto się pchać przy takich kosztach w regulacje. Zacznie gorzej chodzić to jedziesz do mechanika. Nigdy na zapas. Z lektury różnych forów, wynika, że i 300 tys mechaniczne bez regulacji dają radę. Tak, że bez paniki Panowie, po co się stresować?

LESNICZYy - 2019-03-29, 15:46

grzmak napisał/a:
Cześć.
Też zgłębiałem. Za gazeo.pl w odniesieniu do silnika Nissana:
"Jednostka napędowa 115 SCe w wersji zasilanej LPG ma wzmocnione zawory i gniazda zaworowe, co potwierdza inny w stosunku do wersji benzynowej numer katalogowy głowicy jako części zamiennej tego silnika". Modyfikacja by tłumaczyła dlaczego przez czas jakiś te silniki nie były dostępne z LPG. Po prostu musieli je zmodyfikować.
Reasumując. Nie warto się samemu bawić. Taniej nie wyjdzie, a po co jak zamontują w fabryce na tip-top?. Zanim będzie potrzeba naprawy/regulacji zaworów, to Ty już będziesz polskim samochodem elektrycznym jeździł!
A nawet gdyby, to po paru latach oszczędności jadąc na gazie, stać Cię będzie nie tylko na naprawę ale nawet na wymianę silnika a i tak będziesz do przodu. Po wyborach ceny paliw pójdą w górę. :)
Regulacja co 40 tys to bujda. Nie warto się pchać przy takich kosztach w regulacje. Zacznie gorzej chodzić to jedziesz do mechanika. Nigdy na zapas. Z lektury różnych forów, wynika, że i 300 tys mechaniczne bez regulacji dają radę. Tak, że bez paniki Panowie, po co się stresować?

Jakoś ciężko uwierzyć mi w Twój optymizm :mrgreen: .
Fabryka zamontuje na tip-top ?!?! W D1 już pokazali swoją fachowość partacze :mrgreen: .
Jakie forum pisze o 300kkm bez regulacji ?

grzmak - 2019-03-29, 20:29

Mój Boże. Ciągle marudzenie i marudzenie, to źle, tamto do kitu, kiedyś Panie etc.
Proszę wątek: http://www.daciaklub.pl/f...r=asc&start=625
Proponuję od 26 strony.
Ludzie jeszcze nie mają samochodów a już zawory regulują i gdybają.

Np.: "Dziś dzwonił do mnie kolega z Dolnego Śląska. Do jego warsztatu, gdzie serwisuje głównie Renaulty i ma hopla na punkcie tej marki, zawitał Dokker z 2015 roku z 1.6 Sce. W aucie była instalacja BRC Sequent 32 od nowości dołożona przez dilera. W firmie jeździ kilkanaście aut - hurtownia motoryzacyjna. Po krótkiej rozmowie to wszystkie auta zagazowane przez dilera od początku, przebiegi średnio 200.000 km, żadnych regulacji zaworów, bez lubryfikacji. Przysłał mi zdjęcie komory silnika, aby nie było że pomylił silniki"

waw - 2019-05-16, 21:10

bylem u mechanika, specjalisty od aut franmcuskich, naprawiajacego duzo dustwerow co w ochronie jezdza. powiedzial mi, ze wpakowanie LPG do dustera 1.6 sce to strzal w kolano bo ten silnik nie wspolgra z LPG i podobno wtryskiwacze szybko siadaja

pytalem o to osobe z salonu daci. powiedziala ze tego problemu nie ma jak sie lpg montuje u nich bo wtedy wymianiaja wtryskiwacze na trwalsze. czy to prawda? nie wiem, ale tak mi powiedzialy zorientowane osoby...

LESNICZYy - 2019-05-16, 21:43

waw napisał/a:
bylem u mechanika, specjalisty od aut franmcuskich, naprawiajacego duzo dustwerow co w ochronie jezdza. powiedzial mi, ze wpakowanie LPG do dustera 1.6 sce to strzal w kolano bo ten silnik nie wspolgra z LPG i podobno wtryskiwacze szybko siadaja

Wtryskiwacze gazu masz na myśli ?
To już od zasobności twojego portfela zależy jakie zamontujesz + dobry gaziarz :mrgreen:

harald - 2019-05-18, 14:25

Dobry gaziarz to to samo w Polsce co dobry mechanik. Ze świecą szukać.
yunior81 - 2019-05-20, 10:03

Bo trzeba wiedzieć gdzie szukać.....
Bajka z wtryskami dobra na ...... dobranoc ;)

grzmak - 2019-05-20, 11:46

Bajka z mchu i paproci z wtryskiwaczami.
Majestrro - 2019-05-27, 08:13
Temat postu: DD2 Prestige 1.6 + LPG
Kupiłem Dustera z rocznika 2018 z silnikiem 1.6 SCE i założyłem LPG poza salonem. Prawda jest taka, że ten silnik był montowany w Nissanach i Megankach, w których są instalacje LPG i póki co jeżdzą i nic się nie dzieje. Należy tylko pamiętać o kilku podstawowych sprawach:
1) Jeśli myślisz o LPG to nie może być to byle jaka instalacja, najtańsza, bo to się zemści (założyłem BRC SQ32 w Czakramie za 3200 zł)
2) Koniecznie musi być albo z dotryskiem benzyny albo z lubryfikacją (ja wybrałem drugie rozwiązanie)
3) Najlepiej zadzwonić do kilku największych firm gazowniczych w PL (Auto Gaz Śląsk, Czakram, Energy Gaz Polska itp.) i uzyskać konkretne informacje w sprawie montażu LPG do tego silnika. W moim przypadku rozwiało to wszelkie wątpliwości.

yunior81 - 2019-05-27, 13:27

Majestrro, Jesteś naganiaczem BRC ? Bo to co napisałeś śmierdzi tanią reklamą i chyba tak jest. Instalację i montaż można pochwalić ale chociaż po przejechaniu kilku tysięcy km.

Piszesz, że:
Majestrro napisał/a:
Należy tylko pamiętać o kilku podstawowych sprawach:


No właśnie, popełniłeś dziecinne błędy, które w niedalekiej przyszłości "zemszczą się" na twoim samochodzie a montując BRC wybrałeś najgorszą opcję jaką mogłeś do swojego samochodu. Kolejnym błędem, za który będziesz płacił z własnej kieszeni jest montaż dupochronu przez gazownika czyli lubryfikacji.

Zapłaciłeś jak za Prinsa a dostałeś wrzut pod maskę...... i do tego po autokalibracji, bo o strojeniu BRC nie mają pojęcia nawet osoby, które montują instalację tej firmy.

Majestrro - 2019-05-27, 13:41

20000km i zero problemów
Chyba wystarczy, by zamknąć dyskusję a za 3 tys Prinsa raczej nie założysz

tommylee1 - 2019-05-27, 15:32

yunior81 napisał/a:
Majestrro, Jesteś naganiaczem BRC ? Bo to co napisałeś śmierdzi tanią reklamą i chyba tak jest. Instalację i montaż można pochwalić ale chociaż po przejechaniu kilku tysięcy km.

Piszesz, że:
Majestrro napisał/a:
Należy tylko pamiętać o kilku podstawowych sprawach:


No właśnie, popełniłeś dziecinne błędy,


Nie chce stawać po żadnej ze stron tej dyskusji, ale jakie błędy popełniono oprócz lubryfikacji?
Z ciekawości pytam?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group