To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA
Forum nieoficjalnego Klubu Dacia Duster

Zakup Dustera - DD2 Prestige 1.6 + LPG

Majestrro - 2019-05-27, 15:42

Wyjaśnij proszę, dlaczego lubryfikacja jest błędem?
Poza tym nie lobbuję BRC a założyłem ją tylko dlatego, że nikt inny nie daje ubezpieczenia silnika w fabrycznie nowym aucie na okres gwarancji
Gdybym kupił używkę to oczywiście można by się zastanawiać nad Lovato, Zavoli, Landi Renzo, czy Prinsem. Chodzi generalnie o to, by była to dobrej klasy, precyzyjnie wystrojona instalacja.
Ponadto wybrałem zakład, który polecili mi znajomi mający FLOTY samochodowe i auta różnych marek w tym Toyoty, Hyundaie Ranault i oczywiście Dacie. W rodzinie mam chyba już naste auto zagazowane i poza normalną obsługą nie było problemów. Jasne, że nowe auta, a raczej nowe silniki są problematyczne ale w tym sensie, że wymagają nieco większej uwagi ze strony użytkownika. Uznajmy zatem, że obaj mamy rację a jeśli kupisz fabrycznie nowy samochód i założysz w nim gaz no i zaczniesz go eksploatować, to dopiero wtedy wypowiadaj się. Tak będzie lepiej :)

LESNICZYy - 2019-05-27, 16:18

Majestrro napisał/a:

Gdybym kupił używkę to oczywiście można by się zastanawiać nad Lovato, Zavoli, Landi Renzo, czy Prinsem.

Lepsze polskie intalacje STAG lub LPGTECH :mrgreen:
O Landi Renzo chyba żaden forumowicz nie chce słyszeć :mrgreen:

Majestrro - 2019-05-27, 16:43

Masz na myśli STAG? Rozmawiałem z nimi i również znam ich opinię na temat omawianego silnika a teraz najciekawsze: Landi Renzo robi fabryczne LPG do Dusterów z rocznik 2019 a gdy rozmawiałem z nimi to facet twierdził że... gaz rozwali mi silnik ;) Masz jakieś teorie na ten temat? I ciekawa rzecz:) na autocentum.pl również był omawiany temat fabrycznych instalacji LPG do Dacii i nie wyczytałem żadnych pozytywnych opinii o nich, natomiast nie było żadnych negatywnych zakładanych w firmach zewnętrznych i każdy chwalił swoją, zatem dobrze zrobiona instalacja będzie działać niezależnie od tego, którą wybierzemy i oby tak pozostało :)
yunior81 - 2019-05-27, 17:46

Temat gazu nie jest taki prosty jakby się mogło wydawać. Zapraszam do rozmowy na PW jeśli jesteś zainteresowany - to było do kolegi tommylee1
yunior81 - 2019-05-27, 17:47

LESNICZYy, „wesprzyj mnie” bo juz nie daje rady ;)
yunior81 - 2019-05-27, 20:19

Majestrro napisał/a:
Wyjaśnij proszę, dlaczego lubryfikacja jest błędem?


Tak za bardzo, żeby nie wchodzić w szczegóły to lubryfikacja jest potrzebna jak dzwonki na jajach zająca podczas polowania. Jeżeli ktoś myśli, że kropelka podana co jakiś okres czasu do silnika uratuje zawory i zabezpieczy silnik to życzę powodzenia. Do większości instalacji BRC monter zaleca i z reguły zakłada lubre.

yunior81 - 2019-05-27, 20:46

Majestrro napisał/a:
Gdybym kupił używkę to oczywiście można by się zastanawiać nad Lovato, Zavoli, Landi Renzo, czy Prinsem.


W dalszym ciągu błądzisz i podajesz bardzo złe przykłady instalacji a już o LAndi Renzo nie powinieneś na tym forum wspominać ;)

Majestrro napisał/a:
Uznajmy zatem, że obaj mamy rację a jeśli kupisz fabrycznie nowy samochód i założysz w nim gaz no i zaczniesz go eksploatować, to dopiero wtedy wypowiadaj się. Tak będzie lepiej :)


No widzisz, tak się składa, że kupuje ostatnio tylko nowe samochody i zakładam do nich gaz na gwarancji.
Chyba masz jakieś kompleksy na punkcie nowych samochodów ;)

I teraz najważniejsze: twój pierwszy posta na forum i od razu chwalisz instalację BRC - skoro nie chcesz się przyznać, to napiszę za Ciebie - robisz typową reklamę i nie wmówisz mi, że jest inaczej.
Następnie piszesz o instalacji o której nie masz bladego pojęcia, nie podajesz żadnych konkretów jak np. jakie elementy instalacji zostały zamontowane, jakie węże zostały użyte, jakie opaski i oczywiście nie wklejasz zdjęcia z montażu co powinno być oczywiste , skoro chwalisz się instalacją.
Idźmy dalej, nic nie napisałeś o demontażu kolektora do wykonania nawiertów pod wkrętki i ewentualnej wymiany jego uszczelek - zdradzę ci tajemnicę: BRC na szkoleniach - NIE ZALECA DEMONTAŻU KOLEKTORA ;). Jest jeszcze sporo rzeczy o których powinieneś wspomieć a o nich nie piszesz ale nie będę ci podpowiadał, sam z biegiem czasu zostaniesz "zmuszony" przez instalację BRC do wniknięcia w temat LPG trochę bardziej.

Nie piszę tego po złości i życzę ci miliona przejechanych kilometrów bezawaryjnej jazdy z BRC. Fora są po to, żeby wymieniać się poglądami na dany temat.

A teraz napiszę ci jak mogłaby by wyglądać porządna instalacja w twoim samochodzie:
- sterownik STAG Q-box lub ALEX Idea
- wtryski bardzo dobre Barracuda (oczywiście pojedyncze, broń Boże Listwa) lub jak ktoś chce na bogato to Keihin
- butla standard w koło
- węże gazowe Faro i Parker (najczęściej są montowane Semperit :) ale wiadomo co będzie z nimi po kilku tysiącach)
- reduktor KME Tur lub ACR 02
- opaski na węzach we wszystkich miejscach mocowań i połączeń samozaciskowe lub sprężyste np. Oetiker - najczęściej są montowane skręcane :) gazownicy lubią taniość, tylko dla klienta to się póżniej żle kończy.
- kolektor demontowany do nawiertów oraz dokumentacja foto z tej czynności
- strojenie instalacji na drodze a nie w garażu na postoju po autokalibracji i to jest bardzo ważna rzecz zaraz po prawidłowym montażu, żeby nie było problemów z silnikiem czy głowicą, szczególnie ważna sprawa w silnikach z ręczną regulacją zaworów.
I najważniejsze: gazownik z prawdziwego zdarzenia, który wie co robi i wykona montaż bardzo profesjonalnie. Cena montażu za ww zestaw to ok 2400zł.

Majestrro - 2019-05-27, 21:31

Noooo i kto tu robi reklamę? :-) Widzisz, ja wypowiadam się o instalacji jaką faktycznie posiadam w aucie i nie mówię, że BRC jest cacy a STAG jest beee czy odwrotnie. Mamy konkurencję i wolny rynek, czy nie? A klient decyduje i wybiera. Tyle w temacie
...wydaje się, że niniejsze forum jest po to, by dyskutować o ewentualnych problemach podczas eksploatacji samochodów i sposobach ich rozwiązania. Widać, pomyliłem się... Szkoda czasu

yunior81 - 2019-05-28, 02:22

Ja w swoim pierwszym poście nie zachwalam instalacji, którą akurat mam pod maska ;)
Jeśli jesteś zadowolony ze swojej instalacji to super i o to chodzi.
Ze swojej strony poproszę cię o wrzucenie kilku zdjęć z montazu instalacji. Jestem ciekaw jak to wyglada pod maska.

seraphine - 2019-09-04, 08:44

LESNICZYy napisał/a:

O Landi Renzo chyba żaden forumowicz nie chce słyszeć :mrgreen:


Witajcie! To mój pierwszy post. Czasowo dostęp do sieci mam tylko z telefonu, więc będzie krótko... Instalację LR mam fabrycznie założoną w Corsie D i tam jakoś dramatu nie ma. Czytałem wcześniej forum Dacii i Skody i mam wrażenie, że wina leży raczej po stronie softu i nieogarnięcia tego przez Dacię. Instalka LR w tej wersji stanowi jedynie przedłużenie fabrycznego ECU i korzysta z jego map przy jednoczesnym aktualizowaniu korekt. To ostatnie nie zawsze udaje się innym instalacjom nawet z uwagi na opór samego ECU. Tego ma się nie konfigurować. W fabrycznych ustawieniach czasu wtrysku też nikt zazwyczaj nie grzebie. Jak padnie wtryskiwacz benzyny to nie wszczepia się innego i grzebie w ECU, tylko wstawia oryginał albo zgodny zamiennik. Tą instalację od LR tak właśnie należy traktować. Po prostu Dacia nie ogarnęła jej nastawień.

JacekEL - 2019-09-25, 14:20

witam wszystkich właścicieli i sympatyków Dustera

Kto z kolegów posiada DD II z fabrycznym LPG.Proszę tylko nie beczeć na temat LPG

LESNICZYy - 2019-09-25, 16:22

JacekEL napisał/a:
witam wszystkich właścicieli i sympatyków Dustera

Kto z kolegów posiada DD II z fabrycznym LPG.Proszę tylko nie beczeć na temat LPG

Czyli nie narzekać ?
Ja uwielbiam temat :mrgreen: .

JacekEL - 2019-09-25, 18:18

Pytanie:
Jak szybko przełącza Wam się na LPG przy fabrycznej instalacji i czy to jest na etapie zimnego płynu chłodzącego (niebieska kontrolka ?

AndrewMD - 2019-09-25, 23:56

JacekEL napisał/a:
witam wszystkich właścicieli i sympatyków Dustera

Kto z kolegów posiada DD II z fabrycznym LPG.Proszę tylko nie beczeć na temat LPG


Hej, ja mam z fabrycznym lpg i przełącza się bardzo szybko.

Voxmord - 2019-09-26, 07:36

JacekEL napisał/a:
Pytanie:
Jak szybko przełącza Wam się na LPG przy fabrycznej instalacji i czy to jest na etapie zimnego płynu chłodzącego (niebieska kontrolka ?


Średnio po ok. 3 minutach, czyli na zimnym silniku. Niebieska kontrolka gaśnie dopiero po pewnym czasie od przełączenia na gaz.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group