To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA
Forum nieoficjalnego Klubu Dacia Duster

Dział ogólny - DD2 z fabrycznym LPG

Manzarek - 2018-10-13, 20:34
Temat postu: DD2 z fabrycznym LPG
Witajcie!

We wrześniu miała pojawić się DD2 z fabrycznym LPG.
Niestety w salonie cisza i nic nie wiedzą. Czy może ktoś z Was ma jakieś informacje czy można liczyć na to, żę produkcja zostanie rozpoczęta? Może ktoś dowiedział się czegoś w swoim salonie?

Mikoshi - 2018-10-14, 17:58

Już kiedyś pisałam w podobnym temacie i przekazuję dwie złe informacje.
1. DD2 z LPG nie będzie - dlaczego? "Silnik się nie nadaje i tyle - koniec tematu". Na pytanie dlaczego wszędzie dookoła Polski można zamówić DD2 z LPG nikt nie miał nic do powiedzenia, rozkładali ręce - tyle się dowiedziałam w salonie...

2. W jednym salonie (odwiedzałam parę do tej pory) pan kierownik przekazał mi info nie oficjalne, że Dacia od przyszłego roku zupełnie ma wycofać silniki 1.6 i benzyna będzie dostępna tylko w wersji 1.3 z DPF - a te już do gazu w ogóle się nie nadają. I to jest raczej pewne bo Renault oficjalnie całkowicie wycofuje od 2019 roku jednostkę 1.6 - a to ten sam motor.

Wygląda więc na to, że to ostatnia szansa na zakupienie taniego w eksploatacji auta z miarę przyzwoitym silnikiem wolnossącym.

LESNICZYy - 2018-10-15, 18:06

Mikoshi napisał/a:
Już kiedyś pisałam w podobnym temacie i przekazuję dwie złe informacje.
1. DD2 z LPG nie będzie - dlaczego? "Silnik się nie nadaje i tyle - koniec tematu". Na pytanie dlaczego wszędzie dookoła Polski można zamówić DD2 z LPG nikt nie miał nic do powiedzenia, rozkładali ręce - tyle się dowiedziałam w salonie...

2. W jednym salonie (odwiedzałam parę do tej pory) pan kierownik przekazał mi info nie oficjalne, że Dacia od przyszłego roku zupełnie ma wycofać silniki 1.6 i benzyna będzie dostępna tylko w wersji 1.3 z DPF - a te już do gazu w ogóle się nie nadają. I to jest raczej pewne bo Renault oficjalnie całkowicie wycofuje od 2019 roku jednostkę 1.6 - a to ten sam motor.

Wygląda więc na to, że to ostatnia szansa na zakupienie taniego w eksploatacji auta z miarę przyzwoitym silnikiem wolnossącym.

NISSANA QASHQAI ktoś tam zagazował z tym silnikiem ale są padają sondy lambda , luz zaworowy jest kłopotliwy a ile głowica wytrzyma to się okaże . Miałem SUZUKI JIMNY w LPG i głowica padła po 90 kkm , 2 tygodnie uziemienia od jazdy więc se odpuściłem silnik nissana .
Ostatnia szansa na zakupienie młodego i taniego w eksploatacji auta z silnikiem wolnossącym to polift z silnikiem reni i montaż LPG .

Bartseb - 2018-10-16, 14:46

http://www.francuskie.pl/...diesla-4x4/amp/
Andrzejsko - 2018-10-30, 19:48

witam
Dacia Duster przebieg około 7800 km padła sonda wczoraj wymieniali w serwisie gaz fabryczny zakup listopad 2017r
pozdr as

JS - 2018-10-31, 08:01
Temat postu: Sonda
Do Andrzejsko: Czym objawia się awaria sondy lambda? Pytam, bo mam to samo auto z października 2017. Na razie walczyłem tylko z problemem przełączania z Pb na LPG (czyszczenie i w końcu wymiana elektrozaworu). Poza tym aktualnie (odpukać!) śmiga pięknie, spalając około 9 l gazu na 100 km (bez S&S, ECO, max do 115 km/h, drogi wszelkie w różnym stanie: gminno-powiatowo-wojewódzkie.
Oczywiście teksty ASO o brudnym polskim gazie znam w różnych wersjach literackich. Jeden koleżka z ASO poradził mi, by nie oglądając się na przebiegi kontrolne, wymienić samemu filtry LPG (tylko że to około 400 zł w ASo - a u zwykłego gazownika max 100). Mają system taki: po 40.000 km pierwszy filtr, po 60.000 - ten drugi.

Andrzejsko - 2018-11-02, 17:01

witam
zapalił się chech engine po zatankowaniu LPG na BP
wcześniej "diagnostyka " prosty interfejs aplikacja na telefon i kod usterki PO141 dr google podpowiedział ze sonda przejechałem 350 km w tym dniu a na drugi dzień serwis i wymiana sondy
to wszystko

Witek1952 - 2018-11-03, 11:48

zapalił się chech engine po zatankowaniu LPG na BP
Zawsze tam tankuję bo mam najbliżej. Nigdy nie miałem problemu. Czyżby cos się spieprzyło? Pozdrawiam.

LESNICZYy - 2018-11-03, 12:44
Temat postu: Re: Sonda
JS napisał/a:
wymienić samemu filtry LPG (tylko że to około 400 zł w ASo - a u zwykłego gazownika max 100). Mają system taki: po 40.000 km pierwszy filtr, po 60.000 - ten drugi.

W poprzednim aucie wymieniałem co 15 kkm bo mi już nie zależało na podłączeniu kompa , nawet dziecko z tym sobie poradzi . Podałeś kolejny przykład debilizmu ASO :mrgreen: , gaz mamy zasyfiony i po 20 kkm filtr fazy ciekłej jest cały w pyle .
Koszt filtrów to około 30 zł , czas wymiany 10 minut , brak kontaktu z niby fachowcami ASO bezcenny :mrgreen:

Pan_Jozek - 2019-01-05, 16:01

Andrzejsko napisał/a:
witam
Dacia Duster przebieg około 7800 km padła sonda wczoraj wymieniali w serwisie gaz fabryczny zakup listopad 2017r
pozdr as


A ja nie byłbym taki pewien... Filtr, albo (nie daj Boże) szwankuje rampa wtrysku gazu... Spotkałem się z identycznym problemem i wymiana w aso nic nie zmieniła, a było w sumie jeszcze gorzej... Wyszło, że były to poniżej wymienione tematy... Ogarnięte i jeździ teraz... :-)

poza tym: filtr fazy lotnej co 15 tys km
filtr fazy ciekłej co 30tys (można nawet co 15 tys km)
świece co 30 tys

i regulacja luzów zaworowych...

LESNICZYy - 2019-01-05, 22:18

[quote="Pan_Jozek"]
Andrzejsko napisał/a:


poza tym: filtr fazy lotnej co 15 tys km
filtr fazy ciekłej co 30tys (można nawet co 15 tys km)
świece co 30 tys

i regulacja luzów zaworowych...

W poprzednim aucie filtry co 15-20 kkm
świece i kable przez 90 kkm nie zostały wymienione bo dobrze pracowały

JS - 2019-03-07, 13:57
Temat postu: Korekta uwag o LPG
Ostatnio, czyli jeszcze w lutym, zażądałem doprowadzenia systemu LPG do poprawnego działania (pikanie, brak przełączania, szarpanie itp.). Wymienili elektrozawór (wiadomo, zasyfiony, a czyścić już się chyba nie opłaca) i listwę LPG, bo pokazywała błędy. Myślę, że winna jest sama firma, bo nie narzuca wymian filtrów co 15-20.000 km, a zasyfiony gaz zapycha najpierw elektrozawory, a potem rozwala wtryski.
Przejechałem od tego bezobjawowo około 2000 km (auto ma prawie 35.000 km). Niedługo mam I wymianę filtra LPG fazy gazowej, więc dokupiłem już od siebie ten fazy lotnej, przy 60.ooo km zakupię oba na własny koszt, bo potem w ramach ASO filtr dopiero po 80.000 km.
Jeśli problem znowu się pojawi, będę nękał ASO do końca gwarancji.

yunior81 - 2019-03-08, 16:08

@JS, to co piszesz to zakrawa o kpinę z serwisu instalacji i braku pojęcia o niej w ASO....
JS - 2019-03-09, 09:46

Ale tak to naprawdę wygląda (z całym szacunkiem dla wszystkich ogarniętych w temacie).
Jeżeli ASO widzi w systemie, że elektrozawór jest czyszczony 2-4-krotnie, wymieniany po raz drugi łącznie z listwą i nie zająknie się, że zaplanowany cykl serwisowy wymian filtrów jest zbyt rzadki, o czym doskonale wie, to jak mam to rozumieć. Tylko jeden z anonimowych pracowników jednego z ASO w Polsce telefonicznie przyznał, że 80% problemów z LPG wynika z tego właśnie powodu, zaś inny twierdził, że elektrozawory są wadliwe, że serwisanci o tym wiedzą, ale nie mają wpływu na politykę firmy, zatem zachęcali, by wymagać od centrali Renault/Dacia zdecydowanej poprawy jakości systemu lpg. Przypuszczam, że czekają, aż upierdliwym klientom skończy się gwarancja i wtedy będą kasować za każdą interwencję w układ lpg.
Z kolei mój zaprzyjaźniony gazownik źle ocenia instalację LR, tym bardziej montowaną fabrycznie, której nie można odpowiednio zestroić poza ASO, zresztą sam słyszę, że Landi jest głośniejsze od wcześniejszych, które miałem - no i te problemy.
Dodam też, że chyba firma wymogła na mnie swoim durnym cyklem serwisowym, że dołożę do przeglądów i wymienię częściej filtry lpg na własny koszt. Szkoda auta i nerwów.
Mam 5-letnią gwarancję do 100.000 km, ale to pewnie tak jak w innych markach: 60% awarii jest typu eksploatacyjnego, zatem umywają ręce

JS - 2019-03-09, 09:47
Temat postu: Re
Ale tak to naprawdę wygląda (z całym szacunkiem dla wszystkich ogarniętych w temacie).
Jeżeli ASO widzi w systemie, że elektrozawór jest czyszczony 2-4-krotnie, wymieniany po raz drugi łącznie z listwą i nie zająknie się, że zaplanowany cykl serwisowy wymian filtrów jest zbyt rzadki, o czym doskonale wie, to jak mam to rozumieć. Tylko jeden z anonimowych pracowników jednego z ASO w Polsce telefonicznie przyznał, że 80% problemów z LPG wynika z tego właśnie powodu, zaś inny twierdził, że elektrozawory są wadliwe, że serwisanci o tym wiedzą, ale nie mają wpływu na politykę firmy, zatem zachęcali, by wymagać od centrali Renault/Dacia zdecydowanej poprawy jakości systemu lpg. Przypuszczam, że czekają, aż upierdliwym klientom skończy się gwarancja i wtedy będą kasować za każdą interwencję w układ lpg.
Z kolei mój zaprzyjaźniony gazownik źle ocenia instalację LR, tym bardziej montowaną fabrycznie, której nie można odpowiednio zestroić poza ASO, zresztą sam słyszę, że Landi jest głośniejsze od wcześniejszych, które miałem - no i te problemy.
Dodam też, że chyba firma wymogła na mnie swoim durnym cyklem serwisowym, że dołożę do przeglądów i wymienię częściej filtry lpg na własny koszt. Szkoda auta i nerwów.
Mam 5-letnią gwarancję do 100.000 km, ale to pewnie tak jak w innych markach: 60% awarii jest typu eksploatacyjnego, zatem umywają ręce



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group