To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA
Forum nieoficjalnego Klubu Dacia Duster

Zakup Dustera - 4x4 benzyna 1,6 - kupilibyście jeszzce raz?

ttss - 2018-12-04, 23:43
Temat postu: 4x4 benzyna 1,6 - kupilibyście jeszzce raz?
Witajcie, mam prośbę o opinie na temat silnika 1,6 w aucie 4x4. Zrobiłem przedpłatę na taki samochód i zaczynam mieć wątpliwości czy dobrze zrobiłem i czy nie warto, póki mozna, zmienić opcji. Nie mam żadnnego doświadcznia z ropniakami, cały życie jeździłem na benzynie, stąd to był dla mnie oczywisty wybór. No i wiem oczywiście że diesel mocniejszy, zrywniejszy, że turbina etc -- ate teraz zależałoby mi na opiniach użytkoników jeżdzących 4x4 z wolnossącym 1,6. Jak to daje radę na szosie? Jak w terenie? Jak awaryjność?
Podstawowe pytanie: Jeśli jeździcie autem w takiej konfiguracji - czy ponownie byście je wybrali???
Będę wdzięczny za każdy komentarz.

Pozdrawiam wszystkich
tomek

Witek1952 - 2018-12-06, 18:42

Witam serdecznie. Mam 1,6 K4M z fabrycznym gazem i jestem bardzo zadowolony. Nie brałem napędu 4x4. 2X4 też sobie dobrze radzi na polnych drogach.Pozdrawiam.
yunior81 - 2018-12-06, 19:35

Witek1952 napisał/a:
Mam 1,6 K4M z fabrycznym gazem i jestem bardzo zadowolony.


"Chwilowo"........ przyjdzie czas i zaczną się problemy z fabrycznym gazem..... niestety ;/

Marek1603 - 2018-12-06, 20:32

A ja mam 1,6Sce 4x4 i kupiłbym jeszcze raz chociaż nie mam gazu i przy większych prędkościach lubi sobie trochę więcej łyknąć.
Kupiłem nie dla spalania, bo się z tym liczyłem ale dla własności użytkowych.

ttss - 2018-12-07, 03:50

Wielkie dzięki za słowa otuchy :) W międzyczasie oczywiście dalej 'czytałem internety' i więcej wiem o technicznych szczegółach - i zostaję z tą kombinacją! Odbieram dopiero za 4 m-ce, więc póki co mogę się tylko ponakręcać filmikami ... Coraz bardziej mi się to auto podoba.
Serdeczności!

Witek1952 - 2018-12-07, 13:26

yunior81 napisał/a:
Witek1952 napisał/a:
Mam 1,6 K4M z fabrycznym gazem i jestem bardzo zadowolony.


"Chwilowo"........ przyjdzie czas i zaczną się problemy z fabrycznym gazem..... niestety ;/


Z tego co czytałem to jeden z najlepszych współczesnych silników do zagazowania. Znajomy ma już zaliczony spory przebieg i trochę przy samochodzie musiał zrobić ale to byała wymiana tarcz, klocków itp a nie naprawy związane z silnikiem i instalacją LPG.

yunior81 - 2018-12-07, 13:40

Źle mnie zrozumiałeś, silnik jest bardzo dobry, natomiast problemy beda z czasem z instalacja.
LESNICZYy - 2018-12-07, 17:02

yunior81 napisał/a:
Witek1952 napisał/a:
Mam 1,6 K4M z fabrycznym gazem i jestem bardzo zadowolony.


"Chwilowo"........ przyjdzie czas i zaczną się problemy z fabrycznym gazem..... niestety ;/

K4M wytrzymuje ponad 300000 km na LPG :mrgreen:
H4M jest problematyczny przy LPG :-?
Fabryczna instalacja LPG rzeczywiście jest problematyczna .
Na szczęście mam ten pierwszy + STAG :mrgreen:
W poprzednim STAGU zrobiłem 90kkm i wymieniałem tylko filtry .

Marek1603 - 2018-12-07, 18:37

K4M ma hydrauliczne kasowanie luzów zaworowych więc bezobsługowy.
H4M nie jest sam w sobie problematyczny przy LPG co jego serwisowanie. Regulacja luzów szklankami, a te są podobno dostępne tylko w ASO i koszt kompletu to około 1500zł.

LESNICZYy - 2018-12-07, 18:53

Do tego w H4M pada sonda lamda już po 7kkm , po większym przebiegu głowica do remontu ... Dlatego ASO wycofała się z fabrycznej instalacji LPG .Szkoda zachodu ...
yunior81 - 2018-12-07, 20:04

LESNICZYy napisał/a:
yunior81 napisał/a:
Witek1952 napisał/a:
Mam 1,6 K4M z fabrycznym gazem i jestem bardzo zadowolony.


"Chwilowo"........ przyjdzie czas i zaczną się problemy z fabrycznym gazem..... niestety ;/


LESNICZYy napisał/a:
Fabryczna instalacja LPG rzeczywiście jest problematyczna .



:mrgreen:

yunior81 - 2018-12-07, 20:12

LESNICZYy napisał/a:
Do tego w H4M pada sonda lamda już po 7kkm , po większym przebiegu głowica do remontu


Cały bajer polega na tym, że te silniki już fabrycznie mają źle ustawione luzy zaworowe. Nie jest realne, żeby po kilkudziesięciu tysiącach kilometrów przy prawidłowych wartościach luzów zaworowych, robić głowice. Kolejną sprawą jest to, że ciężko jest znaleźć speca, który się podejmie kontroli i ewentualnej regulacji luzów - oczywiście profesjonalnie a nie na chybił trafił.
Renault strzeliło sobie w czoło nowym silnikiem ale pewnie jakiś tam cel był, żeby go wprowadzić.

LESNICZYy - 2018-12-07, 20:36

yunior81 napisał/a:
LESNICZYy napisał/a:
Do tego w H4M pada sonda lamda już po 7kkm , po większym przebiegu głowica do remontu


Cały bajer polega na tym, że te silniki już fabrycznie mają źle ustawione luzy zaworowe. Nie jest realne, żeby po kilkudziesięciu tysiącach kilometrów przy prawidłowych wartościach luzów zaworowych, robić głowice. Kolejną sprawą jest to, że ciężko jest znaleźć speca, który się podejmie kontroli i ewentualnej regulacji luzów - oczywiście profesjonalnie a nie na chybił trafił.
Renault strzeliło sobie w czoło nowym silnikiem ale pewnie jakiś tam cel był, żeby go wprowadzić.

Głowica padnie do 100kkm a nie po kilkudziesięciu tysiącach kilometrów . Kilkadziesiąt to dla większości mały przebieg . Renault wycofała swój pancerny silnik bo nie spełniał już normy EURO .

ttss - 2018-12-07, 20:37

Marek1603 napisał/a:
K4M ma hydrauliczne kasowanie luzów zaworowych więc bezobsługowy.
H4M nie jest sam w sobie problematyczny przy LPG co jego serwisowanie. Regulacja luzów szklankami, a te są podobno dostępne tylko w ASO i koszt kompletu to około 1500zł.


Czy te probemy z zaworami występują w ty silniku także bez LPG?

yunior81 - 2018-12-07, 20:58

ttss napisał/a:
Czy te probemy z zaworami występują w ty silniku także bez LPG?


Trzeba mieć świadomość, że luzy zaworowe kontroluje się i reguluje również na samej benzynie. Montaż instalacji tylko skraca interwał kontroli i ewentualnej regulacji.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group