To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA
Forum nieoficjalnego Klubu Dacia Duster

Mechanika - Duster II 1.6 SCe skokowe opadanie obrotów.

andrew - 2018-12-17, 19:25
Temat postu: Duster II 1.6 SCe skokowe opadanie obrotów.
Witam wszystkich,

posiadam Dustera II (4x2) z silnikiem 1.6 SCe. Podczas zmiany biegów po wciśnięciu sprzęgła obroty silnika maleją skokowo. Np. jadę na drugim biegu, obroty około 3000/min. wciskam sprzęgło, obroty spadają do 2,5 tys. zatrzymują się na chwilę, następnie do 2 tys. i znowu się zatrzymują i tak aż do osiągnięcia obrotów biegu jałowego. Wcześniej miałem taki problem, że po wciśnięciu sprzęgła obroty w ogóle nie opadały. Jednak rozwiązano ten problem poprzez wgranie nowego softu. W tej chwili pozostał ww. problem ze skokowym opadaniem obrotów. Sprawa została (na prośbę serwisu) zgłoszona do Renault Polska i samochód został kolejny raz sprawdzony. W serwisie padło już kultowe TTTM. Powiedzieli, że wszystko jest w porządku i nie są w stanie z tym nic zrobić, a kolejnej aktualizacji oprogramowania nie ma, i nie wiedzą kiedy będzie. Od miesiąca próbuję otrzymać oficjalną opinię na ten temat od Renault Polska, jednak osoba, która zajmuje się moją sprawą nie kontaktuje się ze mną. Jedynie konsultanci na infolinii Dacii dodają kolejne notatki z prośbą o kontakt ze mną.

Problem występuje niezależnie od temp. silnika, włączonego trybu ECO, czy też klimatyzacji.

Stąd moje pytanie, czy w Waszych Dusterach też tak się dzieje? (Proszę o odpowiedzi osoby, które mają 1.6 SCe). Może komuś udało się rozwiązać ten problem?

Danhi - 2018-12-18, 12:08

Witam , ja odebrałem swojego Dusterka w piatek i zauważyłem ze czasami sam podbija obroty do 1500 lub 2000 i trzyma tak jakby był na ,,ssaniu’’ najcześciej po wciśnieciu sprzęgła.
andrew - 2018-12-18, 13:17

Też tak miałem parę razy. Dochodziło do tego w momencie kiedy po gwałtownym ruszeniu, równie gwałtownie musiałem się zatrzymać. Podobno oprogramowanie stwierdza, że nadal chcesz przyśpieszać i podnosi obroty. Moim zdaniem ewidentnie jest coś z oprogramowaniem silnika w tych wersjach. Pytanie, czy ktokolwiek pracuje nad nową wersją?
LESNICZYy - 2018-12-18, 15:43

Danhi napisał/a:
Witam , ja odebrałem swojego Dusterka w piatek i zauważyłem ze czasami sam podbija obroty do 1500 lub 2000 i trzyma tak jakby był na ,,ssaniu’’ najcześciej po wciśnieciu sprzęgła.

Mój też tak czasami robi przed zatrzymaniem , jak jadę na biegu do niższych obrotów . W momencie wciśnięcia sprzęgła podbija obroty na 2 sekundy , przeważnie gaszę auto nie przejmując się tym .

pallax - 2018-12-18, 16:25

witam,
Mam coś podobnego czyli... po jeździe dłuższej zatrzymuję auto do parkowania, wciskam sprzęgło, daję na luz i ... generalnie S&S powinien zgasić auto ale nie . Podwyższał obroty do 1500 -2500. Jak było 1500 to zgasiłem ale jak było 2500 to po prostu ruszyłem do przodu i cofnąlem i obroty spady do okolo 800. niby koniec tematu . Ale podjechałem do serwisu i tam sprawdzili - jakieś dwa błedy były - o jednym powiedzieli ze był jakiś spadek mocy ??? na postoju ? Zmienili soft - i teraz po przejechaniu kolejnego tysiąca km odczuwam brak mocy powyżej 2000. Silnik dławił się co jakies 200, czyli przy 2200 , 2400 i 2600.. dopiero później zaczął jakoś jechać... Kolejne 100 km przejechane - niby wszytsko normalnie. Wgrali teraz jakąś wersję 182 oprogramowania- co dostałem na świstku wydrukowanym i że nie mam juz zadnych błedó. dziwne a niby silnik od NIssana. Ale sam dopatruję sie problemu w działąniu systemu S&S - przynajmniej przed updatem oprogramowania.. Ktoś cos miał podobnego ? Auto w beznynie bez gazu

yunior81 - 2018-12-18, 16:34

LESNICZYy napisał/a:
Danhi napisał/a:
Witam , ja odebrałem swojego Dusterka w piatek i zauważyłem ze czasami sam podbija obroty do 1500 lub 2000 i trzyma tak jakby był na ,,ssaniu’’ najcześciej po wciśnieciu sprzęgła.

Mój też tak czasami robi przed zatrzymaniem , jak jadę na biegu do niższych obrotów . W momencie wciśnięcia sprzęgła podbija obroty na 2 sekundy , przeważnie gaszę auto nie przejmując się tym .


Podbija, ponieważ zszedłeś do zbyt niskich obrotów na biegu wg sterownika silnika. Zacznij wciskać trochę wcześniej sprzęgło i się przekonasz czy się poprawiło.

LESNICZYy - 2018-12-18, 17:06

yunior81 napisał/a:
LESNICZYy napisał/a:
Danhi napisał/a:
Witam , ja odebrałem swojego Dusterka w piatek i zauważyłem ze czasami sam podbija obroty do 1500 lub 2000 i trzyma tak jakby był na ,,ssaniu’’ najcześciej po wciśnieciu sprzęgła.

Mój też tak czasami robi przed zatrzymaniem , jak jadę na biegu do niższych obrotów . W momencie wciśnięcia sprzęgła podbija obroty na 2 sekundy , przeważnie gaszę auto nie przejmując się tym .


Podbija, ponieważ zszedłeś do zbyt niskich obrotów na biegu wg sterownika silnika. Zacznij wciskać trochę wcześniej sprzęgło i się przekonasz czy się poprawiło.

Wiem o tym :mrgreen: , zejście do 1250 obrotów mnie nie boli a sterownik niech robi swoje .

andrew - 2018-12-18, 20:27

Wracając jednak do głównego problemu, czy zauważaliście u siebie skokowe opadanie obrotów podczas zmiany biegu z niższego na wyższy tak jak opisałem wyżej?
pavulon78 - 2019-02-27, 11:52

Tak, ja w swoim 1.6 SCe mam tak samo. Do szału mnie doprowadza ten silnik. Obroty żyją własnym życiem. Czasem opadają tak jak mówisz, takimi skokami, a czasem w ogóle nie chcą opaść tylko sobie wiszą w okolicy 2000.
Dodatkowo potrafi sobie na taki wiszących obrotach błysnąć check engine, zwłaszcza na zimnym silniku.
Generalnie ten samochód wymaga bardzo specyficznego traktowania żeby działa poprawnie: szybko na dwójkę bo jak nie wywali check, przy dojeżdżaniu do świateł wysprzęglenie w odpowiednim momencie bo jak nie to obroty pofruną sobie do 2 tysięcy w oczekiwaniu na dalszą jazdę. Porażka totalna jest z tym silnikiem.
Do tego dochodzą chwilowe spadki mocy tak między 2100 a 2500 jak próbuję porzyspieszać pod górę na 5 biegu. Kiedyś było to tez wyczuwalne na 4 biegu ale któras tam aktualizacja softu trochę to poprawiła.

mistakos - 2019-03-02, 16:40

U mnie to samo. Auto odebrałem w piątek i już mam nerwa na obroty. W poniedziałek dzwonię do serwisu.
jammo - 2019-03-02, 18:21

Te silniki tak mają, ale mnie to akurat nie przeszkadza, gdyż nie stosuję nigdy szybkiej zmiany biegów. Podczas redukcji, po wciśnięciu sprzęgła podtrzymuję go wciśnięte sekundę lub dwie dłużej, przy czym spokojnie zmieniam bieg i oczywiście sprzęgło puszczam wolno . Te 2 sekundy maja duże znaczenie własnie przy unormowaniu się obrotów, dlatego nie odczuwam żadnego wycia ani szarpania.
Sajmon117 - 2019-03-02, 18:49

To jest normalnie patola
mistakos - 2019-03-02, 19:40

Niezbyt mnie pocieszyłeś. Nie wiem czy chce się do tego przyzwyczaić...
jammo - 2019-03-03, 17:05

Sajmon117 napisał/a:
To jest normalnie patola

Niby co? silnik z tymi jego obrotami, czy opis techniki jazdy jaki stosuję?

jarek1977 - 2019-03-03, 18:59

spokojnie kupuj bez zastanawiania, ja mam 1.6 i nie mam tych problemów, zniknęły po pierwszym przeglądzie przy 13tys


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group