To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA
Forum nieoficjalnego Klubu Dacia Duster

Mechanika - 1.6 sce Duster 2 francuska logika sterownika wtrysku.

Maroko - 2018-12-22, 11:23
Temat postu: 1.6 sce Duster 2 francuska logika sterownika wtrysku.
Cześć!
Pacjent to 1.6 sce w dusterze 2 przejechane nieco ponad 16kkm.
Czy komuś na forum udało się ogarnąć w jakimś serwisie w okolicach Warszawy tematy jak poniżej:
- pozostawanie na obrotach po zdjęciu nogi z gazu przez zdecydowanie zbyt długi czas, efekt jak by sam dodawał gazu przy zmianie biegu.
-dodawanie gazu na około 1 sekundę po redukcji biegu
- wzrazstanie obrotów bo wciśnięciu sprzęgła i wybraniu biegu
- spadki mocy przy 2200/2400/2600 rpm
-ostatnio start stop wyłączył mi na chwile silnik przy około 90 km/h 😮
Dodam ze auto było już na przeprogramowaniu sterownika i zniknęło:
- pozostawanie na stałe i falowanie na obrotów w okolicach 1500/2000 rpm
-skokowe schodzenie z obrotów.
- check engine na zimnym silniku

Aż ciężko uwierzyć ze Renault w policzeniu z nissanem wypuścili takiego bulba jak to nieszczęsne 16. Sce 😡

Viktor - 2018-12-22, 21:31

To, na co czasami zwracam uwagę, to pozostawanie silnika na chwilę, na większych obrotach, w czasie zmiany biegu, (zdjęcia nogi z gazu). Ale wtedy zawsze 'uspokajam się' myślą, że pewnie źle nogę z gazu zdjąłem, bo ten objaw, wyłapuję po chwili...
andrew - 2018-12-23, 19:07

Z początku miałem problem, że przy zmianie biegu utrzymywał mi obroty. Zostało to rozwiązane przez aktualizację oprogramowania.

Co do dodawania gazu po redukcji biegu nie zwróciłem uwagi na to.

Jeżeli chodzi o wzrastanie obrotów na postoju po wciśnięciu sprzęgła i wybraniu biegu, to podobno tak jest. Jak dla mnie, to akurat jest przydatne, ponieważ łatwiej się rusza.

Spadek mocy przy około 2500 obrotów zauważyłem kilka razy (x3) wcześniej. Jednak po zmianie oprogramowania problem nie powtórzył się.

Start stop używam rzadko i ciężko mi cokolwiek powiedzieć na ten temat.

Maroko mam do Ciebie pytanie. Kiedy wgrywali Ci nowe oprogramowanie? Bo u mnie ostatnie było jakoś w październiku i nie rozwiązało problemu ze skokowym schodzeniem obrotów.

Jeżeli serwis nie radzi sobie z naprawą albo po prostu już nic nie mogą zrobić, to polecam złożyć reklamację bezpośrednio w Renault Polska. Można to zrobić prze infolinię Dacii 800 900 804

Maroko - 2018-12-23, 23:50

andrew napisał/a:
Z początku miałem problem, że przy zmianie biegu utrzymywał mi obroty. Zostało to rozwiązane przez aktualizację oprogramowania.

Co do dodawania gazu po redukcji biegu nie zwróciłem uwagi na to.

Jeżeli chodzi o wzrastanie obrotów na postoju po wciśnięciu sprzęgła i wybraniu biegu, to podobno tak jest. Jak dla mnie, to akurat jest przydatne, ponieważ łatwiej się rusza.

Spadek mocy przy około 2500 obrotów zauważyłem kilka razy (x3) wcześniej. Jednak po zmianie oprogramowania problem nie powtórzył się.

Start stop używam rzadko i ciężko mi cokolwiek powiedzieć na ten temat.


Maroko mam do Ciebie pytanie. Kiedy wgrywali Ci nowe oprogramowanie? Bo u mnie ostatnie było jakoś w październiku i nie rozwiązało problemu ze skokowym schodzeniem obrotów.

Jeżeli serwis nie radzi sobie z naprawą albo po prostu już nic nie mogą zrobić, to polecam złożyć reklamację bezpośrednio w Renault Polska. Można to zrobić prze infolinię Dacii 800 900 804


Start stop był wyłączony! Sam się włączył oznajmiając to komunikatem na kompie i wyłączeniem na chwile silnika :shock:
Soft miałem wgrywany w połowie grudnia.

Jacenty85 - 2018-12-29, 08:14

Jak określiłeś to "nieszczęsne" 1.6 Sce służy mi dzielnie w duster I z 2017 i nie mam z nim ABSOLUTNIE ŻADNYCH PROBLEMÓW. Mylisz pojęcia. Tu jest błąd w sterowaniu a nie w problemach z 1.6 Sce bo sam silnik jest bardzo udany. Osobiście mam dustera I z końca produkcji 2017 i obce są mu jakiekolwiek problemy opisane tutaj czy na innym forum. Przyspiesza idealnie równo, trzyma obroty itd, itp. Podsumowując-ekologia !!!
lukee - 2019-01-07, 10:36

Potwierdzam że sam SCe problemów nie sprawia. Ja mam już nakulane 85 tysięcy i chodzi bez problemów.

Jak masz błąd check engine to dzwonisz do serwisu i czekasz na lawetę. Na gwarancji takich błędów nie powinno się bagatelizować.
Wszystkie pozostałe problemy zgłasza oficjalnie w ASO.

Przez dług czas miałem problemy ze czujnikiem start-stopu, czasami przy staniu przed szlabanem silnik się nie odpalał, a czasami przy uruchomieniu auta start-stop nie był włączony i zamki nie ryglowały się po ruszeniu.
Na koniec gwarancji dostałem nowy czujnik i jakąś kalibrację i na razie wygląda że wszelkie problemy zostały rozwiązane. Na gwarancji miałem jeszcze wymieniony stelaż fotela kierowcy, jedną z uszczelek drzwiowych.
Generalnie same drobiazgi i większość od ręki.

Maroko - 2019-01-07, 21:49

lukee napisał/a:
Potwierdzam że sam SCe problemów nie sprawia. Ja mam już nakulane 85 tysięcy i chodzi bez problemów.

Jak masz błąd check engine to dzwonisz do serwisu i czekasz na lawetę. Na gwarancji takich błędów nie powinno się bagatelizować.
Wszystkie pozostałe problemy zgłasza oficjalnie w ASO.

Przez dług czas miałem problemy ze czujnikiem start-stopu, czasami przy staniu przed szlabanem silnik się nie odpalał, a czasami przy uruchomieniu auta start-stop nie był włączony i zamki nie ryglowały się po ruszeniu.
Na koniec gwarancji dostałem nowy czujnik i jakąś kalibrację i na razie wygląda że wszelkie problemy zostały rozwiązane. Na gwarancji miałem jeszcze wymieniony stelaż fotela kierowcy, jedną z uszczelek drzwiowych.
Generalnie same drobiazgi i większość od ręki.


Ja powiem szczerze ze już tracę cierpliwość do tego swojego wozidła,
Na liczniku poniżej 20kkm a poza silnikiem, który może jednemu przeszkadzać innemu nie kwestia gustu ale jestjeszcze do zrobienia:
-parujace reflektory (oba)
-sterowanie skrzyni biegów (lewarek nie wraca do neutrun)
-coś ze start stop - wyłączył silnik w czasie jazdy ( wyobraź sobie to podczas wyprzedzania...)
-wycie i chroboczace odgłosy ze skrzyni/roznicowki
-telepanie buda podczas ruszania (stawiam na podporę wału tylnego)
-spadki mocy przy 1800~2500rpm - komentarz serwisu "producent tak przewidział i tak ma być" - nic nie poradzą!

Ja rozumiem ze auto było tanie i jest tarpanem naszych czasów ale c'mon rece mi już opadają ;)

gogol - 2019-01-08, 07:35

to faktycznie u Ciebie jakas magia sie dzieje. generalnie jak czytam forum to ludzie maja problem z oprogramowaniem wtrysku i jakies mniejsze pierdoly typu ze listwa sie odklejala. ale start/stop wylaczajacy silnik w trakcie jazdy to faktycznie slabo.
misiekL - 2019-01-24, 20:23

Zainteresowały mnie te spadki mocy przy określonych obrotach.
jak mam w moim Sce także objawy mniejszej mocy, ale u mnie to jest jakby wrażenie, że tryb eco dyskretnie się włącza co jakiś czas - auto przymula a potem znów się budzi. Nie ma żadnej zasady kiedy to ma miejsce.
Ponadto drugi objaw to przydławienie przy ruszaniu - auto ewidentnie za późno reaguje na pedał przyspieszenia. Jest to męczące, bo aby sprawnie ruszyć muszę najpierw podnieść obroty i dopiero zwalniać sprzęgło. W praktyce więc albo mi auto zatelepie albo lekka przygazówka wzbudza niezdrowe zainteresowanie otoczenia.
Kilka miesięcy temu wgrano mi nowe oprogramowanie - było lepiej przez kilka dni, teraz znów te objawy.
Dodam, że jeżdżę z reguły dość delikatnie, ale zgodnie z sugestią mechanika z serwisu zacząłem testować powyższe objawy przy ostrzejszej jeździe. Rzeczywiście jest chwilowa poprawa po takich brutalnych ciśnięciach auta (tzn. odzyskuje nieco szybkość reakcji na kilka skrzyżowań) ale na dłuższą metę nie da się tak kozaczyć, bo wychodzę na kretyna. Efekt - samochód mam taki jakiś przymulony na codzień. Jednak wiem, ze jak go przegonie to na chwilę, kilka km, jest w stanie się obudzić i wykazać się "normalną" dynamiką.

jakieś pomysły?

kiedyś w zagazownym Lanosie przeprowadzałem reset komputera (odpięcie klemy) i programowanie wolnych obrotów (kilka min na jałowym biegu po resecie) i to pomagało na niestabilność jazdy na benzynie.

jest szansa, że taki reset w Sce poprawi sterowanie dawka paliwa?

Marek1603 - 2019-01-24, 21:08

Do serwisu niech działają.
Podobno w pierwszych egzemplarzach DD2 wymieniają komputery. Jakaś wada softu czy nawet samego kompa.

gert - 2019-02-07, 18:31

Serwis.
ttss - 2019-02-08, 12:05

Maroko napisał/a:
andrew napisał/a:
Z początku miałem problem, że przy zmianie biegu utrzymywał mi obroty. Zostało to rozwiązane przez aktualizację oprogramowania.

Co do dodawania gazu po redukcji biegu nie zwróciłem uwagi na to.

Jeżeli chodzi o wzrastanie obrotów na postoju po wciśnięciu sprzęgła i wybraniu biegu, to podobno tak jest. Jak dla mnie, to akurat jest przydatne, ponieważ łatwiej się rusza.

Spadek mocy przy około 2500 obrotów zauważyłem kilka razy (x3) wcześniej. Jednak po zmianie oprogramowania problem nie powtórzył się.

Start stop używam rzadko i ciężko mi cokolwiek powiedzieć na ten temat.


Maroko mam do Ciebie pytanie. Kiedy wgrywali Ci nowe oprogramowanie? Bo u mnie ostatnie było jakoś w październiku i nie rozwiązało problemu ze skokowym schodzeniem obrotów.

Jeżeli serwis nie radzi sobie z naprawą albo po prostu już nic nie mogą zrobić, to polecam złożyć reklamację bezpośrednio w Renault Polska. Można to zrobić prze infolinię Dacii 800 900 804


Start stop był wyłączony! Sam się włączył oznajmiając to komunikatem na kompie i wyłączeniem na chwile silnika :shock:
Soft miałem wgrywany w połowie grudnia.


A czy to nie mogło być tak, że najpierw zgasł (z jakiegoś powodu) silnik, a po ponownym uruchomieniu (bo nadal jechałeś na włączonym biegu np,) włączył się z opcją S/S?? Ja póki co znam 1,6 z instrukcji (jeszcze czekam na odbiór auta), ale to by było zgodne z tym co piszą o wyłączaniu S/S: że działa dopóki silnik chodzi, po ponownym uruchomieniu silnik startuje z S/S.

Maroko - 2019-02-10, 22:52

ttss napisał/a:
Maroko napisał/a:
andrew napisał/a:
Z początku miałem problem, że przy zmianie biegu utrzymywał mi obroty. Zostało to rozwiązane przez aktualizację oprogramowania.

Co do dodawania gazu po redukcji biegu nie zwróciłem uwagi na to.

Jeżeli chodzi o wzrastanie obrotów na postoju po wciśnięciu sprzęgła i wybraniu biegu, to podobno tak jest. Jak dla mnie, to akurat jest przydatne, ponieważ łatwiej się rusza.

Spadek mocy przy około 2500 obrotów zauważyłem kilka razy (x3) wcześniej. Jednak po zmianie oprogramowania problem nie powtórzył się.

Start stop używam rzadko i ciężko mi cokolwiek powiedzieć na ten temat.


Maroko mam do Ciebie pytanie. Kiedy wgrywali Ci nowe oprogramowanie? Bo u mnie ostatnie było jakoś w październiku i nie rozwiązało problemu ze skokowym schodzeniem obrotów.

Jeżeli serwis nie radzi sobie z naprawą albo po prostu już nic nie mogą zrobić, to polecam złożyć reklamację bezpośrednio w Renault Polska. Można to zrobić prze infolinię Dacii 800 900 804


Start stop był wyłączony! Sam się włączył oznajmiając to komunikatem na kompie i wyłączeniem na chwile silnika :shock:
Soft miałem wgrywany w połowie grudnia.


A czy to nie mogło być tak, że najpierw zgasł (z jakiegoś powodu) silnik, a po ponownym uruchomieniu (bo nadal jechałeś na włączonym biegu np,) włączył się z opcją S/S?? Ja póki co znam 1,6 z instrukcji (jeszcze czekam na odbiór auta), ale to by było zgodne z tym co piszą o wyłączaniu S/S: że działa dopóki silnik chodzi, po ponownym uruchomieniu silnik startuje z S/S.


Tak to całkiem prawdopodobne tylko podejrzewam se serwis nawet nie podejdzie do znalezienia usterki tylko powie ze coś tam pogmerali i powinno być Ok - czyli tak jak przy ostatnim zgłaszaniu problemów z kompem itd.

Green216 - 2019-02-19, 08:10

Problem został rozwiązany? Wtryski były winne? Tutaj http://www.wtryskiwacz.co...o-tym-informuja masz listę objawów, gdy wtryski są uszkodzone :) Mam nadzieję, że cokolwiek pomoże :)
Maroko - 2019-02-19, 14:29

Green216 napisał/a:
Problem został rozwiązany? Wtryski były winne?

Czekam z lista napraw gwarancyjnych do przeglądu okresowego żeby dwa razy nie jeździć.
Dam znac czy coś poradzili.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group