To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA
Forum nieoficjalnego Klubu Dacia Duster

Dział ogólny - Koło zapasowe DD2 4x4

htskhw - 2019-01-12, 16:17
Temat postu: Koło zapasowe DD2 4x4
Rozważam zamówienie koła zapasowego i zastanawiam się jak wygląda podłoga (czy jest głębsza) bagażnika w pojazdach oferujących fabryczny zestaw naprawczy?

Czy mógłby ktoś z forumowiczów wstawić zdjęcie podłogi oraz wnęki bagażnika w pojazdach bez zapasu oraz dla porównania czy znajdzie się ktoś kto wstawi zdjęcie bagażnika oraz wnęki z kołem zapasowym?

b_tyc - 2019-01-12, 20:15

Hej

Napisałem ci PW.

Pozdrawiam
Btyc

mistakos - 2019-01-12, 20:34

Czemu PW? Kiedyś ktoś też będzie chciał to wiedzieć i też mu napiszesz PW? Szkoda trochę...
gogol - 2019-01-14, 07:54

podloga jest rowno z progiem w wersji 4x4. pod nia masz kolo i cala mase wolnego miesjca. (chwilowo nie mam jak zrobic zdjecia)

EDIT: zobacz sobie tutaj: https://youtu.be/zBoOKioZauA?t=288

Viktor - 2019-01-14, 15:16

Czy ktoś zna uzasadnienie projektantów, dlaczego w wersji 4X2 'nie opłacało się' (?) stosować wnęki na koło zapasowe? Wydawało by się, że jak na linii składają karoserię, to ekonomiczniej by było, nie zatrzymywać taśmy i przestawiać 'maszyn', (zgrzewarki i 'roboty'), na jakiś czas, na wersje Dusterów z płaska podłogą...
Koło w koszu pod podłogą, łapie wszelkie brudy i błoto. Czy 'wnęka' to luksus' ? Bo jeśli tak, to mogli podobnie jak jest z kołem zapasowym, czy innymi dodatkami, wprowadzić również 'wnękę' na zamówienie... :idea:

htskhw - 2019-01-14, 19:40

gogol napisał/a:
podloga jest rowno z progiem w wersji 4x4. pod nia masz kolo i cala mase wolnego miesjca. (chwilowo nie mam jak zrobic zdjecia)

EDIT: zobacz sobie tutaj: https://youtu.be/zBoOKioZauA?t=288


Dziękuję za link o to mi właśnie chodziło. Czyli w wersji 4x4 z zestawem naprawczym mamy dużo wolnego miejsca jak to określiłeś. Ciekawe czy styropiany są takie same?

htskhw - 2019-01-14, 19:43

Viktor napisał/a:
Czy ktoś zna uzasadnienie projektantów, dlaczego w wersji 4X2 'nie opłacało się' (?) stosować wnęki na koło zapasowe? Wydawało by się, że jak na linii składają karoserię, to ekonomiczniej by było, nie zatrzymywać taśmy i przestawiać 'maszyn', (zgrzewarki i 'roboty'), na jakiś czas, na wersje Dusterów z płaska podłogą...
Koło w koszu pod podłogą, łapie wszelkie brudy i błoto. Czy 'wnęka' to luksus' ? Bo jeśli tak, to mogli podobnie jak jest z kołem zapasowym, czy innymi dodatkami, wprowadzić również 'wnękę' na zamówienie... :idea:


Tak się nad tym zastanawiam, może chcieli zaoferować klientowi głębszy (większy) bagażnik w wersji 4x2...?

I jeszcze jedno w opcji jest koło pełnowymiarowe czy dojazdowe?

micheangelo - 2019-01-15, 07:14

Viktor napisał/a:
Czy ktoś zna uzasadnienie projektantów, dlaczego w wersji 4X2 'nie opłacało się' (?) stosować wnęki na koło zapasowe?

Nie mam 100% pewności, ale prawdopodobnie nie chodziło o oszczędności a o konstrukcję tylnego zawieszenia- w 4x4 jest wielowahaczowe i jak patrzę pod samochód, to ciężko byłoby wrzucić tam koło zapasowe. Koło podwieszane owszem, ma taką wadę, że łapie wszelki brud, ale swego czasu miałem tak koło zamontowane w Peugeocie i przez kilkanaście lat eksploatacji felga z koła zapasowego nie zardzewiała mimo że była brudna i często mokra. Natomiast widzę dwa plusy podwieszanego zapasu- większy bagażnik i druga sprawa- w przypadku przebicia koła np. w czasie wyjazdu na wakacje nie trzeba się do niego dokopywać w bagażniku.

htskhw napisał/a:
I jeszcze jedno w opcji jest koło pełnowymiarowe czy dojazdowe?

Koło jest pełnowymiarowe, 16- calowe.

Viktor - 2019-01-15, 11:10

micheangelo napisał/a:

Natomiast widzę dwa plusy podwieszanego zapasu- większy bagażnik i druga sprawa- w przypadku przebicia koła np. w czasie wyjazdu na wakacje nie trzeba się do niego dokopywać w bagażniku.


Ten drugi plus i owszem. Ale bagażnik z 'wnęka' jest rzeczywiście mniejszy? Czyli że podłoga, (czyli 'klapa' nad kołem) jest wyżej, niż w opcji z kołem pod podłogą?

htskhw napisał/a:


I jeszcze jedno w opcji jest koło pełnowymiarowe czy dojazdowe?


Dodam, że z oponą letnią na feldze stalowej 'zwykłej'.

BLACHA_997 - 2019-01-15, 11:11

micheangelo napisał/a:
jeszcze jedno w opcji jest koło pełnowymiarowe czy dojazdowe?

Koło jest pełnowymiarowe, 16- calowe.[/quote]

O ile się nie mylę to jest koło pełnowymiarowe, ale z ograniczeniem prędkości, czyli dojazdowe.

micheangelo - 2019-01-15, 12:36

Viktor napisał/a:

Ten drugi plus i owszem. Ale bagażnik z 'wnęka' jest rzeczywiście mniejszy? Czyli że podłoga, (czyli 'klapa' nad kołem) jest wyżej, niż w opcji z kołem pod podłogą?

W wersji 4x4 bagażnik jest mniejszy- podłoga bagażnika jest wyżej, mniej więcej równo ze zderzakiem. W wersji 4x2 bagażnik jest głębszy. Zresztą w katalogu Dustera są podane pojemności bagażnika: 4x2- 445 litrów, 4x4- 376 litrów.

papse - 2019-01-15, 20:22

micheangelo napisał/a:
W wersji 4x4 bagażnik jest mniejszy- podłoga bagażnika jest wyżej, mniej więcej równo ze zderzakiem. W wersji 4x2 bagażnik jest głębszy. Zresztą w katalogu Dustera są podane pojemności bagażnika: 4x2- 445 litrów, 4x4- 376 litrów.

Dokładnie tak jak kolega napisał :-)

Viktor - 2019-01-16, 14:48

micheangelo napisał/a:

W wersji 4x4 bagażnik jest mniejszy- podłoga bagażnika jest wyżej, mniej więcej równo ze zderzakiem. W wersji 4x2 bagażnik jest głębszy. Zresztą w katalogu Dustera są podane pojemności bagażnika: 4x2- 445 litrów, 4x4- 376 litrów.


Z ciekawości otworzyłem bagażnik i się przyglądam i przyglądam... Mam wrażenie, że 'podłoga mojego bagażnika, tez jest na wysokości zderzaka... :shock: A może chodziło o to, że w 4X4 podłoga jest na wysokości dolnej krawędzi drzwi bagażnika ? :shock:

papse - 2019-01-16, 18:04

W Duster 4x4 podłoga bagażnika jest prawie dokładnie na zaznaczonej wysokości - tego karbowanego rantu.
Znalazłem jeszcze filmik :
Bagażnik 4x4

Viktor - 2019-01-16, 21:37

Dzięki za info. Praktycznie ta różnica jest niewielka. Ale w cyfrach, (litrach), pewnie jest propagandowo istotna.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group