To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA
Forum nieoficjalnego Klubu Dacia Duster

Mechanika - Hacząca skrzynia biegów

Shaymer - 2019-03-10, 16:01
Temat postu: Hacząca skrzynia biegów
Witam! od pół roku posiadam DD1 FL 4x4 1.5dci. I nie mam do niej zastrzeżeń oprócz skrzyni biegów. Jestem świadomy ze to stara konstrukcja skrzyni z Clio 2. Wszytko było by ok bo skrzynia chodzi naprawdę fajnie oprócz zmian z 1 na 2. Tak wiem można ruszać z 2ki i to robię ale czasem jest taka sytuacja i taki teren ze pasowało by się rozbujać z 1ki :) Niestety skrzynia masełko ale z 1 na 2 haczy tzn nie ma zgrzytu ale czuć ze nie wchodzi gładko. Myślałem ze po Astrze H która ma fatalną skrzynie M32 w Dusi zaznam spokoju i prawie go znalazłem. Zaaplikowanie ceramizera nie pomogło w przeciwieństwie do skrzyni opla. Nie wkładam biegów z pośpiechem tylko robię przerwę na luzie i biegi fajnie wskakują nawet 1 na 2 ale to zdecydowanie za wolno bo gdy przyjdzie sie w mieście rozpędzić to niestety ale jestem zawali drogą. Dodam ze do 2tys obr dość fajnie ta 2ka wskakuje ale powyżej juz przy mocniejszym rozpędzaniu niestety nie. Czyżby synchronizator? Macie podobnie? Ten typ tak ma? Z góry dziekuje :)
toka93 - 2019-03-13, 20:41

Na moje oko to chyba coś z skrzynią nie halo. Co do M32 znam ten ból, jednak odpukać 220 tysięcy w mojej cromie i spokój.
Dustera w 4x4 ma inną skrzynię niż clio bo ma oznaczenie TL4 lub TL8 :)

Shaymer - 2019-03-16, 11:18

Tak wiem ale te skrzynie bazują na tych z clio :) kurde czyli z tą 2ką to nie żę "ten typ tak ma".
toka93 u Ciebie w DD problem ze zmianą z 1 na 2 nie występuje? Teraz nwm co robić czy próbować naprawić czy jeździć tak jak jest w w miarę mam prawe z tą 2ką. Czasem opór ale jak robie długa pauze na luzie to wchodzi w miare gładko. :) Mam wrażenie ze synchronizator długo szuka biegu.

toka93 - 2019-03-17, 11:07

Dustera nie mam, ale w firmowym takich problemów nie było. Gładko wchodziły biegi. Ale przy 1,6 często zdarzają się wymiany skrzyń ze względu na wytarcie 3 i 4 biegu, ale to bardziej słychać w czasie jazdy niż przy wrzucaniu biegu.
A może próbujesz przy za dużej prędkości wrzucić 1 bieg? Duster ma bardzo krótką jedynkę i z powodzeniem można z 2 startować.

Witek1952 - 2019-03-18, 18:02

Witam serdecznie. Może to przypadek ale w poprzednich samochodach też zawsze dwójka gorzej wchodziła. Nawet w Trabancie to miałem.
Shaymer - 2019-03-20, 20:56

toka93 jestem świadom ze 1 to bieg pełzający i w miarę możliwości ruszam z 2 i nigdy nie wrzucam 1 na chama. Gdy się uda pojadę do znajomego mechanika od skrzyń, może to kwestia regulacji cięgien czy coś. Mówił przez tel ze nie warto pchać się w koszta ale kurde denerwuje mnie niesamowicie ten fakt ze nie mogę sprawnie rozpędzić auta bo walczę ze skrzynią.
Sajmon117 - 2019-03-21, 07:47

Sprzęgło też może to powodować
Shaymer - 2019-03-26, 19:01

Byłem u mechanika stricte od skrzyń, i powiedział żeby nie grzebać bo dobrze chodzi widocznie ten egzemplarz tam ma i wie ze to uciążliwe ale wymian synchronizatora może nie pomóc. Użyłem kiedyś ceramizera ale nie pomógł a może spróbować liqui moly z dwusiarczkiem molibdenu i dodać go?
DAKo - 2019-09-22, 05:48
Temat postu: Korek wlweu oleju - gdzie się skrywa.
Witam wszystkich i proszę o odpowiedź gdzie szukać i jak się dostać do korka wlewowego skrzyni biegów - D Duster 1,6 /105 napęd 4 x 4 .
Hiszpan_JS - 2019-09-22, 10:50

Dostęp od dołu. Po stronie kierowcy, plastikowy korek na bocznej ściance skrzyni.
Poszukaj, były na forum zdjęcia i rysunki :-)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group