To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA
Forum nieoficjalnego Klubu Dacia Duster

Dział ogólny - DACIA DUSTER II 2018 1.6 SCe - ryzyko awarii silnika

Marek1603 - 2019-04-04, 16:05

Pamiętaj, że na każdą zmianę softu muszą uzyskać homologacje. A papierkologia niestety trwa trochę czasu.
Najważniejsze żeby usunięto problem.

pavulon78 - 2019-04-05, 09:51

U mnie wymiana filtra oleju pomogła na jakies 3 miesiące. Później znowu przy odpalaniu na ułamek sekundy pojawia się kontrolka oleju, ale komunikat o awarii silnika i sygnał dźwiękowy nie występuje.
Obecnie jak odpalam samochód to nie czekam aż pogasną wszystkie kontrolki. Po prostu kluczyk w stacyjkę i go odpalam. Wtedy problemu nie ma. Tak naprawdę nie ma wielkiego uzasadnienia czekanie po włączeniu zapłonu aż pogasną kontrolki. Auta odpalane nie kluczykiem tylko guzikiem też od razu się odpalają, a kontrolki gasną już na pracującym silniku.

viper126pzgc - 2019-04-05, 12:07

_heMORoid_ napisał/a:
problem z obrotami ( falujące na zimnym i przytrzymywanie 2500-3000 przy zmianie biegów) rozwiąże zmiana softu


Ja mam najnowszy (chyba) soft, wgrany 2 stycznia 2019 i problemu to nie rozwiazało.

pavulon78 - 2019-04-05, 12:33

viper126pzgc napisał/a:
_heMORoid_ napisał/a:
problem z obrotami ( falujące na zimnym i przytrzymywanie 2500-3000 przy zmianie biegów) rozwiąże zmiana softu


Ja mam najnowszy (chyba) soft, wgrany 2 stycznia 2019 i problemu to nie rozwiazało.


Ja byłem na aktualizacji softu na początku marca (wcześniej na początku grudnia). Odpukać auto w końcu zaczęło działać jak należy.

viper126pzgc - 2019-05-11, 20:51

Jeżeli chodzi o komunikat "ryzyko awarii silnika" tymczasem przeszło samo, może dlatego, że zrobiło się cieplej i olej stał sie mniej gęsty.
solo - 2019-06-30, 21:17

viper126pzgc napisał/a:
Jeżeli chodzi o komunikat "ryzyko awarii silnika" tymczasem przeszło samo, może dlatego, że zrobiło się cieplej i olej stał sie mniej gęsty.

a jaki kolego lejesz olej do swego dusterka elf sxr 5w40 czy elf sxr 5w30 a tak na marginesie to jakim zalany jest na pierwszy montaż?

pavulon78 - 2019-07-02, 14:02

solo napisał/a:
viper126pzgc napisał/a:
Jeżeli chodzi o komunikat "ryzyko awarii silnika" tymczasem przeszło samo, może dlatego, że zrobiło się cieplej i olej stał sie mniej gęsty.

a jaki kolego lejesz olej do swego dusterka elf sxr 5w40 czy elf sxr 5w30 a tak na marginesie to jakim zalany jest na pierwszy montaż?


Według dokumentów jakie dostałem do auta przy odbiorze, fabrycznie zalany był 5w40. Przy pierwszym przeglądzie zalali mi teoretycznie 5w30.

Damian23 - 2019-08-18, 22:23

_heMORoid_ napisał/a:
pisałem juz o tym w innym wątku. W serwisie w gdyni powiedzieli mi ze ten problem z obrotami ( falujące na zimnym i przytrzymywanie 2500-3000 przy zmianie biegów) rozwiąże zmiana softu, a ze mam najnowszy to musze czekac na nowy do maja. Klopot w tym ze szlag mnie trafia jak jade tym rumunskim gruzem, a do tego na codzien ujezdza go moja kobita wiec w du.e dostaje ostro... i tez mi sie wydaje ze soft problemu nie rozwiąże. Mam 3900km przebiegu, myslalem o wymianie oleju i filtra, ale jakos ciezko uwierzyc ze to wina filtra. Czy komuś z Was udało się rozwiązac ten problem? U mnie jest na tyle źle ze ostatnia rzecz na ktora mam ochote to jazda tym autem. Czy ktoś dostał coś na pismie z serwisu?

Witaj. Spróbuj do paliwa dodawać dodatków uszlachetniających, ja tak robię i trochę objawy złagodziło. Tak jak piszesz, serwis to ma głę
boko w d... .

yunior81 - 2019-08-23, 08:22

pavulon78 napisał/a:
Według dokumentów jakie dostałem do auta przy odbiorze, fabrycznie zalany był 5w40. Przy pierwszym przeglądzie zalali mi teoretycznie 5w30.


Różnica w lepkości między 5W40 a 5W30 jest prawie żadna. W tak "nowoczesnym i spasowanym" silniku lepiej pasowałby olej 0W30 max. 0W40 - tego drugiego proszę nie porównywać do 5W40 bo pomiędzy nimi jest przepaść.

waw - 2019-08-31, 22:07

czy wymiana oleju i filtra pomogla? zrobiles to?
viper126pzgc - 2019-09-06, 09:11

Jadę na przegląd gwarancyjny i wymiane oleju w poniedziałek.
senectus - 2019-09-17, 08:48

Czy udało Ci się rozwiązać ten problem? U mnie wczoraj się pojawiło po raz pierwszy (przebieg 7000km) i serwis mi powiedział, że znają temat i rozwiązaniem jest wgranie nowego softu sterowania wtryskiem.
Pozdrawiam.

viper126pzgc - 2019-09-17, 10:32

Powiem tak. Jestem po przeglądzie gwarancyjnym. Poza standardowymi procedurami, wgrano mi po raz drugi nowy soft. Problem komunikatu "ryzyko..." znikł. Silnik na czwartym biegu stał się jakby mniej "mulny", poza tym spadło średnie spalanie. Do tej pory wychodziło około 8 l lub więcej, po wgraniu softu komputer pokazuje średnie spalanie 6-7 l.
pavulon78 - 2019-09-18, 14:36

viper126pzgc napisał/a:
Problem komunikatu "ryzyko..." znikł


Przejedziesz 7-8 tys. od wymiany oleju i problem wróci.

rafalsky - 2019-10-02, 13:35

u mnie problem zniknął po wgraniu nowego softu. Pierwsze wgranie softu nic nie zmieniło, po miesiącu podjechałem drugi raz, wgrali inny soft i od 2 miesięcy spokój.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group