To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA
Forum nieoficjalnego Klubu Dacia Duster

Dział ogólny - Problem z poziomem paliwa

MisiekT - 2019-04-15, 14:38
Temat postu: Problem z poziomem paliwa
Mam problem z prawidłowym wyświetlaniem poziomu paliwa. Zajechałem na stację benzynową, żeby zatankować auto. Wskaźnik wskazywał mi poziom paliwa 3 "belki". Po zatankowaniu nadal jest taki sam. Na razie nie zdejmowałem klem z akumulatora i nie robiłem innych rzeczy.

Czy mieliście taki przypadek?
Moje autko to DD Ambiance, pojemność 1.6, moc 105KM, 2014 r., napęd 4WD.

papse - 2019-04-17, 16:38

MisiekT i co, poradziłeś sobie z tym wskaźnikiem?
U mnie wczoraj to samo się przytrafiło, mialem połowę baku, dotankowałem do pełna i dalej jest połowa :-/
Moje auto DD2 Prestige 1,6 SCe 2019r.

MisiekT - 2019-04-17, 22:07

papse napisał/a:
MisiekT i co, poradziłeś sobie z tym wskaźnikiem?
U mnie wczoraj to samo się przytrafiło, mialem połowę baku, dotankowałem do pełna i dalej jest połowa :-/
Moje auto DD2 Prestige 1,6 SCe 2019r.


Niestety nie. Ale coś drgnęło, bo świeci się rezerwa.

Będę jutro kontrolował sytuację.

matiax - 2019-04-17, 23:26

Miałem to samo też 1.6 z marca tego roku wjechałem na kilka garbów parę bujnięć auta na boki i wróciło do normy tzn pokazuje chyba tyle ile powinno a parę dni wcześnie w trakcie takich bujnięć się przywiesiło. Mam jeszcze LPG więc się za bardzo tym wskaźnikiem nie martwię na razie.
MisiekT - 2019-04-18, 09:56

Coś drgnęło. Właśnie od wczoraj pojawiła mi się kontrolka rezerwy, a dzisiaj jadę zatankować Jestem ciejkaw jaki bedzie efekt. W razie czego poinformuję Was.
MisiekT - 2019-04-19, 14:03

Obiecałem, że napiszę czy problem nadal występuje. Otóż tak jak pisałem coś drgnęło, a po wczorajszym zatankowaniu wszystko wróciło do normy. Zastanawiam się czy mogła powstać jakaś taka bańka powietrzna podczas tankowania. Nie wiem. Jak znajdę chwilę czasu, to zajmę się tym tematem.
pawelcio - 2019-05-20, 14:32

Ostatnio i u mnie pływak się zawiesił. Miałem rezerwę, zatankowałem za 100zł...i dalej rezerwa. Wróciłem na stację, dotankowałem kilka litrów i się naprawiło:)
Viktor - 2019-05-23, 06:22

U mnie jest również chyba coś nie tak jest z pływakiem. Niedawno pisałem o tym w sąsiednim wątku.
13dp napisał/a:
Viktor napisał/a:
Na poprzedniej stronie, we wrześniu, pisałem o dziwnym zachowaniu wskaźnika zużycia paliwa. Teraz znów coś jest nie tak. Niedawno zatankowałem do pełna i przez zamotaną głowę wymianą kół, nie skasowałem sobie licznika, by wiedzieć ile teraz przejadę... A dziś spostrzegłem, że wskaźnik wciąż pokazuje pełen zbiornik, choć od tankowania przejechałem na pewno ponad 50 km., więc coś w nim powinno się już ruszyć. I chyba nawet wiem, co jest tego przyczyną. Zmieniałem koła przy tym pełnym zbiorniku. W czasie dokręcania każdej śruby, autem kołysało w tył i przód i słyszałem, jak paliwo mocno rozbujane, równomiernie, jak fale morskie, długo 'chlupało' całą swą masą w zbiorniku. Nie powinno to uszkodzić pływaka, ale może gdzieś coś zapowietrzyło, lub zalało się... Pewnie jak przejadę jeszcze ze 200 km, to problem się rozwiąże. Miał ktoś podobny przypadek?

Absolutnie nie masz się co przejmować. W wielu autach widziałem jeszcze mniejszą czułość czujnika na pływaku tj. komputer pokładowy pokazuje np że przejechane jest już np. 70km, spalone np. 5-6 L paliwa a wskaźnik połączony z czujnikiem na pływaku dalej twierdzi że jest praktycznie pełny bak. Uszkodzić też nic nie mogłeś - wyobraź sobie jak "lata" w tym baku paliwo podczas zwykłego nagłego hamowania, szybszej jazdy po nierównościach, a o jeździe typu off road nie wspominając 8-)


Po przejechaniu ok. stu kilometrów od tamtego zatankowania, wskaźnik poziomu paliwa 'zaskoczył', a jego 'pozioma kreska', skróciła się nagle o jakieś 4 mm.
Skoro więcej osób pisze tu o podobnych zjawiskach, to raczej można założyć, że czegoś konstruktorzy tego wskaźnika nie przewidzieli. Czegoś, co u niektórych, przyczynia się do takich 'zjawisk'.

matiax - 2019-05-23, 20:18

U mnie jednak dalej pokazuje kwadraciki jak mu się podoba :). W serwisie powiedzieli, że komputery z LPG i benzyny się gryzą i tak będzie więc olewam to bo i tak jeżdżę na gazie a co kilka miesięcy coś tam zatankuje i tyle.
MisiekT - 2019-05-28, 16:15

matiax napisał/a:
U mnie jednak dalej pokazuje kwadraciki jak mu się podoba :). W serwisie powiedzieli, że komputery z LPG i benzyny się gryzą i tak będzie więc olewam to bo i tak jeżdżę na gazie a co kilka miesięcy coś tam zatankuje i tyle.


A czy masz jakiś wyświetlacz LPG na "cyferblacie", czy masz jakiś oddzielny wskaźnik poziomu gazu?

Voxmord - 2019-06-21, 22:06

W przypadku LPG, wskaźnik/kontrolka poziomu gazu znajduje się nad przełącznikiem - cztery zielone diody + czerwona (rezerwa).
matiax - 2019-06-21, 23:38

Ja mam wskaźnik po lewej stronie kierownicy na desce taki kwadratowy. Instalacja zakładana u dilera nie wiem jak jest w fabrycznej
urys - 2019-07-22, 16:50

Wskaźnik w Dusterze to porażka, u mnie rozkminili na gwarancji, że pompe wymienią (tam jest pływak) i jakieś inne przewody założą, niestety przewody dojechały te same co mam więc nową pompe zamontowali po staremu i jest jak było. U mnie problemem jest że pokazuje 2 kreski, potem rezerwa i koniec (zasięg z 230 po przejechaniu kilkuset metrów rezerwa i 60 km). Dobrze, jak jest stacja w pobliżu, jak autostrada to kicha. Myślisz dojadę, a tu zonk. Ponoć ten stary pokazywał przy małej ilości zły pomiar, ale z nowym lepiej nie jest.
LESNICZYy - 2019-07-23, 21:42

W takim razie polecam jazdę na licznik jak przy kochanym LPG :mrgreen: . Co mi pokazuje kontrolka mam w życi :mrgreen:
urys - 2019-07-24, 09:15

No ten wskaźnik to im odpuszczę chyba, ale wyjącej skrzyni - nie.
Wiele samochodów miałem, wieloma jeździłem i nawet na LPG mi wskaźniki lepiej działały :-(



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group