To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA
Forum nieoficjalnego Klubu Dacia Duster

Mechanika - Huczenie w trakcie jazdy i bujanie w trakcie przyspieszania

Paw3los - 2019-07-10, 10:20
Temat postu: Huczenie w trakcie jazdy i bujanie w trakcie przyspieszania
Na początku witam wszystkich Forumowiczów.
Dusterem jeżdżę od tygodnia i przejechałem nim 1600 km. Jest to auto nowe, z salonu. W ciągu tego dystansu zauważyłem niepokojące zachowanie i dźwięki. Mianowicie od 30-40 km/h słychać jakby huczenie po stronie kierowcy, którego rezonans przenosi się na kierownicę - da się to wyczuć dotykając poduszki w okolicach logo. Dźwięk przypomina kończące się łożysko. Dodatkowo w trakcie przyspieszania, szczególnie na 2-gim biegu, da się odczuć bujanie przodu auta, jakby uszkodzony przegub. Do tego wszystkiego dochodzą drgania kierownicy od mniej więcej 100-110 km/h (serwis już raz doważał koła). Ponieważ zawieszenie jest nowe, czuć mocne mrowienie i drżenie, nie ma jeszcze ruchów kierownicy na boki. Opony Continental, a felgi stalowe.
Czy spotkaliście się z wyżej wymienionymi objawami w trakcie eksploatacji swoich Dusterów?

Hiszpan_JS - 2019-07-10, 21:49

Sprawdź koła. W Dacii był problem ze stalowymi felgami (miały wzdłużne bicie).
Paw3los - 2019-07-11, 19:42

W poniedziałek jestem umówiony do ASO na korektę lakieru (pękła masa uszczelniająca na dachu :evil: ), i od razu zajmą się zgłoszonymi usterkami. Po wszystkim napiszę, co znaleźli i jak zrobili.
Maroko - 2019-07-13, 09:03

Poszarp za półosie jeśli maja luz promieniowy to pewnie znalazłeś przyczynę telepania podczas przyspieszania pod dużym obciążeniem a mała prędkością obrotowa.
Paw3los - 2019-07-15, 17:52

Odbyłem dzisiaj jazdę próbną z serwisantem i stwierdził, że nic odbiegającego od normy się nie dzieje. Wedle niego wszystkie Dustery powyżej 110 km/h mają drgania, a w moim są nawet mniejsze. Czy to prawda? Czy Wy też macie jazdę jakby po tarce powyżej tej prędkości?
Jechałem wczoraj po autostradzie (niemieckiej) 150 km/h i mało mi auto się nie rozpadło. Nawet żona zauważyła drgania podłogi po stronie pasażera.
Obiecali, że i tak przetrzepią auto i dadzą znać - coś mi się wydaje, że i tak nic nie znajdą.
Jakie w takim razie koła polecacie do Dustera, bo te oryginalne stalówki z Michelinami, to jakieś totalne śmietniki.

matiax - 2019-07-15, 20:50

Ja nie mam żadnych drgań na żadnej prędkości nic się nie zwiększa. Te same koła i te same stalówki więc musi być jakiś problem . Jakbyś mógł przełożyć sobie komplet kół i sprawdzić czy to załatwi sprawę.
Paw3los - 2019-07-22, 10:46

Właśnie doszły do mnie nowe felgi aluminiowe. W środę będę je zakładał i dam znać, czy coś się zmieniło. Dodatkowo serwis ma jeszcze auto na weryfikacji i sprawdzają zawieszenie. Najlepsze jest to, że ich mechanik powiedział "wszystkie drgają".
Napisałem o tym do Renault Polska i prosili o VIN w celu rozpoczęcia procedury reklamacji :mrgreen: . Jeśli serwis i wymiana felg na nowe nie pomoże, to nie będę miał innego wyjścia, jak zgłosić tą reklamację.

Anonymous - 2019-07-27, 10:15

Gdyby to było tylko w trakcie jazdy, to obstawiałbym np piasty kół, ale tutaj dochodzi jeszcze przyśpieszanie - może coś ze skrzynią?

Generalnie trudno to zdiagnozować bez wjechania na ścieżkę (w jakiejś stacji kontroli pojazdów).

Oni tam szybko potrafią wyłapać co i jak. Części - szukaj np tutaj.

Paw3los - 2019-07-27, 11:23

Zamieniłem stalówki na alusy i jest o niebo lepiej pod względem wibracji. Co prawda mają inne wymiary (ET40 i 7J), ale jeszcze się mieszczą w obrysie auta. Dwie oponki lekko się bujają, ale poszły na tył. Zobaczymy jak z trwałością tych alumek.
Zostaje kwestia bujania na boki w trakcie przyspieszania. Czuć to na drugim biegu przy energicznym dodaniu gazu. Serwis nie potwierdził żadnej ze zgłaszanych przeze mnie usterek.
Chyba dzisiaj podniosę auto i puszczę go na 3 biegu, żeby sprawdzić zachowanie półosi napędowych.

Hiszpan_JS - 2019-07-27, 16:44

Paw3los napisał/a:
Zostaje kwestia bujania na boki w trakcie przyspieszania.

Może to jest problemem?
Paw3los napisał/a:
Dwie oponki lekko się bujają, ale poszły na tył.

Paw3los - 2019-07-30, 09:14

Aktualizacja perypetii z autem.

Po weekendowej pielęgnacji auta zauważyłem łuszczący się lakier wokół lampy tylnej, a czujnik wskazał 220um powłoki. Dodatkowo w trakcie polerki ktoś przeszlifował tą lampę. Nie wiem, czy nie wykorzystać tej sytuacji do rękojmi i zakończenia przygody z Dacia/Renault. Wszystko dzięki salonowi w Gorzowie, który najpierw twierdzi, że auto drga przez zawieszenie, a po mojej wymianie kół i ustaniu zjawiska, wycofuje się z tego.

pavulon78 - 2019-08-26, 13:19

Z tym bujaniem przodu przy przyspieszaniu to bym obstawiał że ma to jakiś związek ze sprzęgłem. W moim tez coś takiego czasem występuje.
Ogólnie od samego początku przy nieodpowiednim operowaniu pedałem sprzęgła, sprzęgło poszarpuje. Zauważyłem że jak ruszę z tym szarpaniem, to przy gwałtownym wciśnięciu gazu na dwójce gdy obroty są jeszcze bardzo niskie (poniżej 1500) to przód auta buja się na boki. Co dziwne to bardziej to widać jak się patrzy na maskę niż czuć.
ASO oczywiście nie widzi problemu. Nie tylko tego zresztą. Mówi się że pierwszy samochód sprzedaje salon, drugi samochód sprzedaje serwis. Ja już na pewno wiem że po kolejny samochód pójdę gdzie indziej niż do Renault/Dacia.

Paw3los - 2019-09-06, 08:19

Poniżej link do filmu z pracą półosi w moim aucie. Obie zachowują się tak samo. Podejrzewam, że to może być przyczyną bujania auta oraz drgań pionowych kierownicy, jak to ma miejsce w moim przypadku. Szczerze odradzam Dustera każdemu. Auto może i tanie, ale bardzo źle wykonane.
Do tego niekompetentne ASO i Salon. DRAMAT!!!

https://youtu.be/C7eRF3-5Nfk

seraphine - 2019-09-07, 15:29

A skrzynia jest wtedy nieruchoma? Może to skrzynia tańczy? A półosie idą za nią? Może koło zamachowe ma bicie?
LESNICZYy - 2019-09-07, 16:01

Paw3los napisał/a:


https://youtu.be/C7eRF3-5Nfk

Filmik jest bez audio !/?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group