To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA
Forum nieoficjalnego Klubu Dacia Duster

Mechanika - problem ze skrzynia biegów i nie tylko

lichwa - 2019-08-10, 20:53
Temat postu: problem ze skrzynia biegów i nie tylko
Witam. Jestem posiadaczem dustera 2 sce 115 napęd na przód. Chciałem zapytać się czy wasze skrzynie biegów pracują równie ciężko jak moja, mianowicie stawia ogromny opór podczas zmiany biegów najbardziej podczas wbijania 1 i 3 biegu nieraz wcale nie da się wbić 3 ?
W serwisie znają mnie już z imienia i nazwiska bo stale u nich jestem
1.Miałem wymieniany rozdzielacz nawiewu bo wstawili mi z innego modelu...
2.Będą mi wymieniać fotel kierowcy bo się giba.
3.Podczas testu zegarów mam oczywiście znaczek stop i znaczek oleju + komunikat dźwiękowy , czy komuś już rozwiązali ten problem???
4.Coś niemiłosiernie tłucze na dziurach w okolicach tylnej klapy bagażnika ( smaruje uszczelki średnio co 3 dni mimo to problem nie ustaje) ktoś coś wie na ten temat?
5.Falujące obroty na 1 biegu
6.No i wisienka na torcie lakier dustera (orange atacama) odpada od patrzenia...
Zaczynam mieć wątpliwości czy ten Rumuński gruz dożyje do końca 3 letniej gwarancji , wstyd mi już chodzić do tego serwisu bo to tylko strata czasu

olo - 2019-08-11, 07:31

Biegi wchodzą normalnie. Nic nie napisałeś czy to w czasie postoju czy jazdy , przy jakich obrotach. Nic nie wiemy o tym jaki masz styl jazdy. Może sprzęgło , zła regulacja linek , mocowanie zespołu napędowego. Fotele się " gibały " i gibać będą - chyba , że ktoś jest " małogabarytowy ". Tłuc z tyłu może klapa , oparcia foteli , wydech. ,zapas , zawieszenie. Obroty silnika falowały na biegu jałowym - masz pełno opisów na forum. Wstaw fotki odpadającego lakieru , jeszcze o tym nie słyszałem.
lichwa - 2019-08-11, 18:36

Problem z biegami wystepuje zazwyczaj na podczas jazdy zimnym silniku po dłuższej jeździe problem jakby ustawał. Objawia się to tym że lewarek ma straszne opory jak by tarł o nieposmarowany metal, nieraz tak jak pisalem nie da sie wbić 3 biegu bo jest jakby zablokowany. moj styl jazdy raczej nie odbiega od normy staram sie jezdzic plynnie zmieniam biegi do 2500 obr.
odnosnie tych falujacych obrotow to dzieje sie to szczegolnie na 1 biegu jak zasprzeglam aby wbic bieg wyzszy samoistnie podbija obroty do ok 2000 , w normalnych autach po wcisnieciu sprzegla obroty leca automatycznie w dol tu jest odwrotnie.
z tym lakierem to wstawie zdjecie moze jutro sytuacja jest komiczna bo ptak narobil na auto kaka byla sobie na aucie przez 2 dni a po myciu okazalo sie ze sa bable lakieru jak by rdza pod spodem wychodzila. bylem w serwisie to mi powiedzieli ze mam kupy lapac w powietrzu bo na aucie lezec nie moga. obtarcia lakieru wystepuja rowniez w miejscach gdzie nie jest mozliwe aby powstaly a skutek czyjejs ingerencji

Anonymous - 2019-08-14, 10:58

No i fakty są niestety takie, że problemy ze skrzynią biegów, należą zwykle do dosyć kosztownych w naprawie.

Niestety, ale tak właśnie jest - wszystko przez fakt, że obecne układy przeniesienia napędu są skomplikowane w budowie, a ich naprawa czasochłonna.
Części - szukaj tam gdzie jest dobry stosunek ceny do jakości - np tutaj: https://motoszef.pl/partscatalogue/dacia,1-00139.aspx

Damian23 - 2019-08-18, 22:28

Witam. Czy komuś może terkocze skrzynia biegów na wolnych obrotach silnika ? Skrzynia 5 biegowa napęd 4x2 silnik 1,6 sce. ...oczywiście serwis twierdzi że tak ma być :-?
Jacenty85 - 2019-08-21, 13:45

tak, wszystkie skrzynie 4x2 1.6 Sce terkoczą...ba w nowych autach chyba już terkoczą we wszystkich markach i w VW i w Oplu i Fiacie i w Hondzie...także tttm.
yunior81 - 2019-08-23, 08:31

Jacenty85 napisał/a:
i w Hondzie


Jasne...... pokaż mi obecnie lepsze skrzynie. O szmelcwagonach już nawet nie ma co wspominać.

pawelcio - 2019-10-16, 20:10

U mnie skrzynia nie terkocze, więc nie zgodzę się, że tak ma być. Biegi wchodzą ładnie.
Kiedyś w skodzie biegi wchodziły bardzo ciężko, w warsztacie wyregulowali jakieś wodziki i problem ustąpił. Kosztowało to grosze. Zastanawiam się czasem, po co utrzymywać gwarancję, skoro praktycznie każda nieprawidłowość jest klasyfikowana jako cecha typowa dla modelu.

Paw3los - 2019-10-18, 11:23

Potwierdzam to dziwne terkotanie, ale dopiero, jak się auto rozgrzeje. Ja mam za to inny problem, opisany w wątku o drżeniu przy przyspieszaniu. Czy macie coś takiego, że przy przyspieszaniu na 2-gim biegu auto trzęsie się na boki? Serwis nie widzi problemu.
lichwa - 2019-10-23, 20:37
Temat postu: problem ze skrzynia biegów i nie tylko
Witam ponownie .
Jestem już po wszystkich naprawach a mianowicie
1.kontrolka stop i brak oleju została usunięta poprzez wgranie nowego softu który całkowicie zmienił wygląd wyświetlacza podczas startu silnika ( naprawę gwarancyjną wykonałem w Niemczech bo w Polsce zawsze rozkładali ręce mówiąc ze nowy soft wgrany mimo ze nie było żadnych wizualnych oznak tego zabiegu)
2.Wymieniona została cała szyna fotela kierowcy i problem "gibania" ustał
3.Skrzynia biegów hmmm wymienili drążek zmiany biegów z jakimiś prowadnicami wybierakami itp dokładnie nie zrozumiałem teraz chodzi jak masełko.
4.tłuczenie okazało się błachostką wyregulowali klape bagaznika i porzadnie zasmarowali uszczelki na zewnatrz i troche wewnatrz problem ustał.
5.Koszt pierwszego przegladu bez wymiany bateryjek w pilotach , dolewania plynu do spryskiwaczy to 360 euro w Niemczech
pozdrawiam

DusterFaster! - 2019-10-23, 21:15

Hej.
Już chyba zawsze będziemy 20 lat za murzynami :/

pawelcio - 2019-10-29, 14:17

Tak, u nas w ASO dostałbyś karteczkę ze stwierdzeniem, że wskazane przez Ciebie usterki to są cechy, a nie wady samochodu.
Kamil357 - 2019-10-29, 14:55

no ale dlaczego w takim razie jedne chodzą lekko a inne Ciężko ?
jeśli ktoś mówi ze coś jest cecha to raczej powinno być tak u wszystkich jeśli ktoś mówi ze cecha psa jest posiadanie przez niego ogona to ma na myśli że raczej ciężko znaleźć takie który ogona nie ma, a tutaj wcale ta "cecha" nie jest taka częsta

Maroko - 2019-11-16, 12:14

U mnie na gwarancji wymienili sterowanie skrzynia biegów objaw był taki że lewarek nie wracał do neutrum i bardzo ciężko było wbijać biegi
Viktor - 2019-11-17, 06:36

U mnie zdarza się, że nie chce wskoczyć wsteczny. Zastanawiam się, czy ta 'błachostka' to jakiś zbiór okolicznościowych przypadków... Że np. to ja, 'za słabo' przesuwam drążek zmiany biegów, czy jakieś tryby się źle ustawiły, albo... Pamiętam, podobny przypadek miałem we Volvasie. Pojechałem do mechanika. 'To drobiazg' usłyszałem. Podniesiono samochód. Podglądałem co robią... A oni, odczepili jedną część dźwigni od drugiej i zwykłą taśmą izolacyjną owinęli ten 'palec', swoiście w ten sposób zwiększając jego obwód o powiedzmy 2mm. I wyobraźcie sobie, że do samego końca, ( do sprzedania samochodu), nie miałem w nim problemów z wrzucaniem wstecznego.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group