Dilerzy, Serwisy, Sklepy - akcja serwisowa
Bogdan Misiek - 2019-11-09, 16:32
Koledzy piszą, że nikt nie zawiadamia o akcjach, a że co na to gwarancja...
Zasadniczo akcja serwisowa to planowe wykonanie jakiejś czynności ale jednocześnie nie ujętej w programie obsługi pojazdów danego typu. Po to, by uniknąć w przyszłości spodziewanych awarii lub coś ulepszyć itp.
Producent zakłada, że klient jest lojalny i przyjedzie na przegląd, i pojazd uczestniczy w akcji.
Jeśli klient uważa, że sam lepiej serwisuje samochód, nie korzysta z serwisu, to logiczne że bierze na siebie odpowiedzialność za jakość "samoobsługi". I gwarancji nie ma.
Wydaje mi się, że były w historii akcje serwisowe upubliczniane, z wzywaniem, kiedy groziło spektakularne niebezpieczeństwo. - Zapalenie się samochodu przy tankowaniu paliwa. Nie pamiętam jaka to była marka.
BLACHA_997 - 2019-11-09, 16:55
Akcje przywoławcze, które "są istotne" zawsze można sprawdzić na stronie UOKiK-u. Wyszukiwarka podała co następuje:
https://www.uokik.gov.pl/szukaj.php?szukaj=Dacia
Black Dusty - 2019-11-09, 19:24
O akcji serwisowej z której musisz skorzystać każdy zostanie powiadomiony to jest pewne natomiast inne tzw. akcje serwisowe polegające na poprawie wykrytych błędów czy niedoróbek każdy się dowie przy okazji wizyty serwisowej/przeglądowej, przy okazji zgłaszania problemów w danym temacie bądź się nie dowie bo poprawią mu to przy okazji wizyty w serwisie i nawet nie powiedzą jak się nie będziesz interesował.
BLACHA_997 - 2019-11-10, 09:45
Black Dusty napisał/a: | O akcji serwisowej z której musisz skorzystać każdy zostanie powiadomiony to jest pewne natomiast inne tzw. akcje serwisowe polegające na poprawie wykrytych błędów czy niedoróbek każdy się dowie przy okazji wizyty serwisowej/przeglądowej, przy okazji zgłaszania problemów w danym temacie bądź się nie dowie bo poprawią mu to przy okazji wizyty w serwisie i nawet nie powiedzą jak się nie będziesz interesował. |
Dlatego, moim zdaniem, należy odróżnić dwie sytuacje (ktoś może powiedzieć, że dzielę włos na 4 ). Jedno to akcja serwisowa - przywoławcza, która wynikać może z ujawnionej, po wyprodukowaniu pewnej serii pojazdów, wady, usterki, Tutaj najczęściej jesteśmy wzywani do ASO. Drugie natomiast to "normalny?" proces usprawniania czy likwidacji pewnych niedomagań, które zostały ujawnione, bądź później wymyślone w trakcie eksploatacji i badań nad pojazdem. Mamy więc tutaj wgranie softów i jakieś inne tego typu działania realizowane w trakcie przeglądów serwisowych. Skoro więc właściciel pojazdu przyjął założenie, że nie będzie serwisował samochodu w ASO nie może mieć pretensji, że np. nie ma pewnych usprawnień w swoim pojeździe.
Black Dusty - 2019-11-10, 09:51
BLACHA_997 napisał/a: | (ktoś może powiedzieć, że dzielę włos na 4 ). |
No właśnie, ale dobrze że chociaż masz tego świadomość.
kantor - 2020-07-17, 10:26 Temat postu: Przeglądy
matiax napisał/a: | Ja mam z marca 2019 i przegląd co roku lub co 20 000km zalezy co będzie wcześniej |
Ja mam z grudnia 2019. Przegląd co rok lub 30 tys.
|
|
|