Dział ogólny - 1.5Dci filtr cząstek stałych DPF
dbx - 2019-10-02, 09:43 Temat postu: 1.5Dci filtr cząstek stałych DPF Chcę się dowiedzieć czy w silnikach 1.5 Dci - NIE w nowym modelu z FAP - filtr DPF sprawia kłopoty ? Np. przy krótkich dystansach, po mieście i ogólnie czy coś się zdarza nie teges?
JS - 2019-10-02, 14:52 Temat postu: Podłączenie pod temat Sorry, że tutaj, ale wcześniej gdzieś zamieściłem wpis z pytaniami o eksploatację silnika 1.5 Blue dci 95 KM. Jeśli ktoś coś przeżył z tym silnikiem, tak na plus, jak i na minus, będę wdzięczny za informacje, bo czuję, że może zacznę rozważać zakup tego słabszego dieselka.
Dzięki za wszelkie uwagi, które się pojawią.
dbx - 2019-10-02, 19:58
wszyscy jeżdżą na benzynie
JS - 2019-10-02, 20:15
No właśnie nie wiem, czy wszyscy. Wiem, że sprzedaż diesli leci na łeb, ale w połowie chyba z powodu czarnego PR, tworzonego przez lobbing hybrydowo-elektryczno-benzynowy, który z ekologią ma tyle co wspólnego co Eskimosi z hodowaniem palm kokosowych. Przecież te najnowsze silniki benzynowe 1.3 TCe z FAP to wcale nie prostszy wynalazek niż dci.
Ale ja nie o tym. Naprawdę proszę o uwagi tych jeżdżących 1.5 blue dci, najlepiej 95KM.
Pozdrawiam wszystkich!
nxn68 - 2019-10-02, 20:38
Mam trochę mocniejszy, 1,5 Blue dCi 115. Jestem z niego bardzo zadowolony, przebieg prawie 9 000 km, od lutego tego roku. Żadnych problemów, używany w terenie górzystym i na autostradzie. 6 biegów, daje rade z kompletem pasażerów.
JS - 2019-10-02, 20:53
Dzięki za info. Też czasami myślę, czy nie lepszy ten silniejszy, chociaż cena na wejściu trochę boli.
nxn68 - 2019-10-02, 20:57
Szybko przebolejesz, mam jeszcze napęd 4x4, tu gdzie mieszkam przydaje się.
Jak jest to w Twoim zasięgu to naprawdę warto, potem nie masz rozterek a może źle zrobiłem itp.
Czasami zastanawiam się czy Dacia nie powinna wypuścić na rynek Dustera w wersji przedłużonej podobnego do Peugeota Riftera- większa funkcjonalność i możliwości z zachowaniej dobrej ceny.
Czasami brakuje mi w Dusterze miejsca.
dbx - 2019-10-02, 22:28
JS napisał/a: |
Ale ja nie o tym. Naprawdę proszę o uwagi tych jeżdżących 1.5 blue dci, najlepiej 95KM.
Pozdrawiam wszystkich! |
ty od początku NIE o tym, wpierdoli...ś sie w mój temat i sie panoszysz jak wieśniak, pomyslałeś przed tym cośkolwek ?
JS - 2019-10-03, 08:08
Ale właśnie jest coś o tym! Mnie też interesuje zachowanie DPF i innych tego typu ustrojstw po jakimś przebiegu, bo to zawsze jest kłopotliwe.
LESNICZYy - 2019-10-03, 18:07
nxn68 napisał/a: | Mam trochę mocniejszy, 1,5 Blue dCi 115. Jestem z niego bardzo zadowolony, przebieg prawie 9 000 km, od lutego tego roku. Żadnych problemów, używany w terenie górzystym i na autostradzie. 6 biegów, daje rade z kompletem pasażerów. |
Jak będziesz miał 190 kkm a najlepiej 290 kkm to można coś powiedzieć o tym silniku .
nxn68 - 2019-10-03, 19:12
Nie doczekam, samochód mam w leasingu na 4 lata, max. 20 000 km na rok, potem będzie następny :)
Kolega miał przez 3 lata Nissana NV200 silnik 1,5 DCI z filtrem DPF, przebieg około 40 000 km, przeważnie tylko dojazd do pracy 5 km, trasa Francja-Polska i powrót 2-3 razy w roku. Po tym przebiegu musiał w serwisie czyścić filtr, koszt około 350 euro.
gogol - 2019-10-04, 07:49
tak jak u mnie - przy zmianie samochodu moze bedzie mial kolo 100 tysiecy km
LESNICZYy - 2019-10-04, 16:14
Zmieniać ? Tylko na co ? Na te jednorazowe silniki trzycylindrowe . Ale jak si robi 100 kkm to może jakoś bydzie .
gogol - 2019-10-07, 08:16
zmieniac na nowego diesla - na benzyne nie bede sie przesiadal poki co ;)
Sajmon117 - 2019-10-07, 11:30
Ja piłuje diesla i miasto i pole i inne marki też nowe i się nie zapycha
|
|
|