Dział ogólny - Silniki DCI od 2018 r. - opinie pozytywne i negatywne
JS - 2019-10-03, 08:32 Temat postu: Silniki DCI od 2018 r. - opinie pozytywne i negatywne Witam i poproszę użytkowników silników głównie Dustera 1.5 dci, szczególnie tych od 2017 r. i Blue dci, o wszelkie opinie na temat ich użytkowania, kłopotów, ale i zalet.
Powoli na rynku brakuje silników do LPG (a ten 3-cylindrowy TCe 100 KM nawet bez LPG będzie zbyt słaby), zatem mimo negatywnych tendencji sprzedażowych diesli na rynku chętnie posłucham Użytkowników dci.
Robię około 24.000 km rocznie w cyklach mieszanych, ale raczej bez autostrad, choć i to się zdarza. Myślę, że silniki 1.3 Tce 130 i 150KM z FAP stają się podobnie skomplikowane jak diesle.
gogol - 2019-10-03, 09:10
Mam 24000 na blacie w tej chwili - moge sie przyczepic do paru rzeczy ale na pewno nie silnik na chwile obecna. Mam 1.5 ale bez AdBlue jeszcze.
JS - 2019-10-03, 09:14
Dzięki! Dobre wieści.
Zywiec - 2019-10-03, 09:39
Niestety silnik głośny a ja nie mogę zejść ze spalaniem poniżej 6,1 l/100 km, przy jeździe nie szybszej niż 110, powyżej tej prędkości spalanie wzrasta zastraszająco. Dla porównania, również francuski silnik 1,9 w "dizlu" przy nim spalanie 5,5 to była norma. Rozumiem że tu działa brak aerodynamiki Dustera. Jeżeli chodzi o żywotność silnika to jest to silnik nie do "zajechania" na autostradach daje mu gaz a on jeździ i jeździ, w terenie daje mu gaz a on wyje i jedzie, topię go w rzekach a on dalej jeździ, zalepiam go błotem a on dalej jeździ.
Sajmon117 - 2019-10-07, 11:39
Bardzo dobrze pracuje i ciągnie z samego dołu a nawet na małych obrotach lepiej idzie niż na dużych
Spalanie 4,5 i nie chce wzrosnąć Cykl typowo miastowy a ja ogólnie dociskam jak trzeba i to ostro
Szwagier ma Hyndaia 1.7 ix35 9 latka i 8 litrów żre. A ja mu podnoszę ciśnienie jak patrzy u mnie na kompa
Dracid - 2019-10-07, 13:50
4.5 na kompie to 5-5.1 w rzeczywistości. Dalej super, ale wskazania komputera to tak pod spory pierwiastek trzeba włożyć.
Z wakacji na kompie przywiozłem spalanie 5.1... dopóki nie zatankowałem i nie wyszło z paragonów 5.73 l/100 km. Nie, żebym był zaskoczony różnicą, bo o niej wiedziałem. Byłem tylko ciekawy, o ile tym razem się samochód pomylił.
Nie zmienia to faktu, że silnik jest zajefajny.
askr_poz - 2019-10-07, 21:48
Używając ddt4all możesz sobie skorygować wskazania komputera.
https://www.dacianer.de/r...n.40/update/55/
Po szwabsku, ale google translate daje radę.
Zywiec - 2019-10-08, 07:19
Sajmon117 napisał/a: | Spalanie 4,5 | - rozumiem że mówisz o spalaniu chwilowym
gogol - 2019-10-08, 08:15
Sajmon117 - cykl miastowy, dociskasz i 4.5? :D no to slabo bo u mnie 3.7 :D
A tak na powaznie. Realne 4.5 l/100 wyciagniesz przy jednostajnej jezdzie, nie cisnac specjalnie. U mnie po miescie wychodzi srednio kolo 7-7.5. Z czego jestem zadowolony bo aerodynamika kiosku ruchu ;)
Sajmon117 - 2019-10-11, 23:01
Nie wiem jak wy jeździcie ale ja podaje średnie spalanie i nie jednostajne tylko normalne miastowe średnie korki
Może do mnie na naukę?
Bogdan Misiek - 2019-10-28, 20:29
Mam dci (bez AdBlue).
-Potwierdzam, że nie jeżdżąc szybko spala mi min. 4,5 L/100 km z obliczenia pod dystrybutorem. Na ogół latem to było 4,7 L. Wczoraj na trasie stale pod wiatr szacuję, że rzeczywiste zużycie wzrosło do 5,8 L.
-Do wskazania na kompie trzeba dodać 2/3 L (0,7L).
-Trochę głośno klekocze, ale po solidnym rozgrzaniu i rozpędzeniu do około 90 km/h słychać już wyłącznie tylko nieuciążliwe szumy jazdy.
-Ułożył się po 13 kkm. Zaczął dopiero wtedy dobrze znosić niższe obroty po wczesnej zmianie biegu na wyższy.
-Pozwala na trasie wyprzedzić kilka pojazdów naraz. Wigor zyskuje, kiedy zbliży się do ok. 1750 rpm. i nadaje się do tego 6 bieg.
|
|
|