To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA
Forum nieoficjalnego Klubu Dacia Duster

Mechanika - Regulacja zaworów w 1.6 Sce H4M bez gazu?

DusterFaster! - 2019-10-31, 05:40
Temat postu: Regulacja zaworów w 1.6 Sce H4M bez gazu?
Znalazłem w sieci info, że silniki Nissana wymagają okresowej regulacji zaworów nawet pomimo braku instalacji LPG. Podobno nawet co 20.000 km i koszt od 1.000-2.000 zł i lepiej. Jakoś nie chce mi się wierzyć szczególnie w ten przebieg i to jeszcze bez instalacji LPG :roll:
Ktoś może napisać coś więcej na ten temat?

matiax - 2019-10-31, 18:17

Brakuje mi jeszcze 7000tyś do tych 20 000. Moja Drakula jest z gazem od pierwszego wystrzału w salonie, montowany u dilera Dacii nie fabryczny. Jak stuknie magiczne 20tyś to rozwieję na forum fakty i mity o regulacji szklankach, zaworach. Bo na razie to wiedza jakaś teoretyczna krąży, że ktoś coś, u kogoś, kolega kolegi itp.
LESNICZYy - 2019-11-01, 11:35

Testuj kolego najlepiej tak do 200 kkm . Przez realne problemy Sce z gazem zrezygnowałem tego silnika ale i tak jestem mega zadowolony :mrgreen: . W Sce podobno lecą sondy lambda nawet co 7 kkm .
DusterFaster! - 2019-11-01, 13:38

Napisałem pytanie do najbliższego ASO, ale raczej nie liczę na odpowiedź. Podjadę sobie do nich pod koniec przyszłego tygodnia i wypytam co o tym myślą i jak to wygląda w praktyce.
DusterFaster! - 2019-11-04, 10:15

ASO Renault Grudziądz zaskoczyło mnie telefonem z samego rana.
Miła pani poinformowała, że w przypadku silnika H4M bez gazu nie ma ustalonych przebiegów kiedy najlepiej sprawdzić luzy zaworowe. Działanie w tym temacie podejmowane jest dopiero w momencie kiedy zaczyna się coś niepokojącego dziać. Wtedy wg cennika ASO koszt sprawdzenia zaworów 250 zł, a koszt regulacji zależy od tego co i ile jest do wymiany i powiedziała tylko, że koszty mogą być duże...
Czyli ogólnie wiadomo, że niewiele wiadomo.
Planuję jeszcze telefon do jakiegoś ASO Nissana. Może tam będą mieli jakieś info przy jakich przebiegach w tym silniku może być wymagana regulacja luzow na zaworach i przy jakim przebiegu lepiej to zawczasu sprawdzić zanim koszty naprawy zrobią się naprawdę spore.

JS - 2019-11-04, 12:54
Temat postu: Zawory
Przejechałem 51.000 km na gazie (LPG od 900 km) i poza pierdołami z elektrozaworem na razie o żadnych zaworach nie wiem (ale żebym nie wyrzekł w zła godzinę!).
Jeszcze przed zakupem mojego Dustera (jesień 2017) pytałem o koszty regulacji zaworów w ASO w Ciechanowie i tam, po rzetelnym (to cytat) zbadaniu sprawy, powiedziano mi, że gdyby padły od razu wszystkie szklanki, to mogłoby to sięgnąć i 4.000 zł (wyjęcie/podniesienie silnika itd.), ale gdzieś w ASO na Śląsku (Katowice?) powiedziano z kolei, że regulacji nie przewiduje się na pewno do 100.000 km (na tyle mam ES), a potem wg potrzeb.
Na razie jeździć i nie kusić losu...

Black Dusty - 2019-11-05, 18:55

DusterFaster! napisał/a:
ASO Renault Grudziądz zaskoczyło mnie telefonem z samego rana.
Miła pani poinformowała, że w przypadku silnika H4M bez gazu nie ma ustalonych przebiegów kiedy najlepiej sprawdzić luzy zaworowe. Działanie w tym temacie podejmowane jest dopiero w momencie kiedy zaczyna się coś niepokojącego dziać. Wtedy wg cennika ASO koszt sprawdzenia zaworów 250 zł, a koszt regulacji zależy od tego co i ile jest do wymiany i powiedziała tylko, że koszty mogą być duże...
Czyli ogólnie wiadomo, że niewiele wiadomo.
Planuję jeszcze telefon do jakiegoś ASO Nissana. Może tam będą mieli jakieś info przy jakich przebiegach w tym silniku może być wymagana regulacja luzow na zaworach i przy jakim przebiegu lepiej to zawczasu sprawdzić zanim koszty naprawy zrobią się naprawdę spore.

Nie ma przewidzianego czasookresu dla sprawdzania zaworów, jedynie jak coś zaczyna się dziać. Nic wcześniej nie zaradzisz, koszty będą i tak duże bo regulacja polega na wymianie szklanek i kilka tysi na dziś to wychodzi w serwisie. Podobno jak nie jeździsz na gazie to nie trzeba się o to obawiać. Ale życie Ci to zweryfikuje.

Piotr - 2019-11-06, 07:38

Czyli jeśli dobrze rozumiem nie można sprawdzić luzu zaworowego bez wymiany szklanek i ewentualnie wyregulować w razie potrzeby tą ,która ma nieprawidłowy luz?
Black Dusty - 2019-11-06, 08:40

Piotr napisał/a:
Czyli jeśli dobrze rozumiem nie można sprawdzić luzu zaworowego bez wymiany szklanek i ewentualnie wyregulować w razie potrzeby tą ,która ma nieprawidłowy luz?

Sprawdzić możesz ale wyregulować nie, no chyba że ktoś coś wymyślił o czym nie wiem.

DusterFaster! - 2019-11-06, 12:01

Black Dusty napisał/a:
DusterFaster! napisał/a:
ASO Renault Grudziądz zaskoczyło mnie telefonem z samego rana.
Miła pani poinformowała, że w przypadku silnika H4M bez gazu nie ma ustalonych przebiegów kiedy najlepiej sprawdzić luzy zaworowe. Działanie w tym temacie podejmowane jest dopiero w momencie kiedy zaczyna się coś niepokojącego dziać. Wtedy wg cennika ASO koszt sprawdzenia zaworów 250 zł, a koszt regulacji zależy od tego co i ile jest do wymiany i powiedziała tylko, że koszty mogą być duże...
Czyli ogólnie wiadomo, że niewiele wiadomo.
Planuję jeszcze telefon do jakiegoś ASO Nissana. Może tam będą mieli jakieś info przy jakich przebiegach w tym silniku może być wymagana regulacja luzow na zaworach i przy jakim przebiegu lepiej to zawczasu sprawdzić zanim koszty naprawy zrobią się naprawdę spore.

Nie ma przewidzianego czasookresu dla sprawdzania zaworów, jedynie jak coś zaczyna się dziać. Nic wcześniej nie zaradzisz, koszty będą i tak duże bo regulacja polega na wymianie szklanek i kilka tysi na dziś to wychodzi w serwisie. Podobno jak nie jeździsz na gazie to nie trzeba się o to obawiać. Ale życie Ci to zweryfikuje.


Dzięki za odpowiedź. W zasadzie potwierdziłeś to co usłyszałem w ASO.
Ciężko znaleźć na ten temat informacje, więc można wnioskować że problem nie jest nagminny i nie ma sensu za zawczasu się martwić i wymyślać.

Black Dusty - 2019-11-06, 13:48

DusterFaster! napisał/a:
Ciężko znaleźć na ten temat informacje, więc można wnioskować że problem nie jest nagminny i nie ma sensu za zawczasu się martwić i wymyślać.

To jest właśnie właściwe podejście :!: . Bawią mnie często wydumane obawy jakie snują niektórzy na podstawie plotek i wiadomości powstałych w głuchym telefonie a nie mających żadnych rzeczywistych podstaw. Martwienie się czymś na co nie ma się wpływu nie ma sensu i prowadzi tylko do siwych włosów, wrzodów żołądka, itp.

DusterFaster! - 2019-11-06, 15:39

U mnie obawy wynikają głównie z tego, że przy poprzednim samochodzie zaufałem mechanikom. Auto kupione za 15.000, włożone w naprawy 8.000 i po 5. latach sprzedane za 5.000 z silnikiem w stanie agonalnym i problemami z elektryką. Np. pierwszy raz zdarzyło mi się żeby w samochodzie przy naciskaniu klaksonu podglaśniało się radio :roll: A to był tylko jeden z wielu problemów.
Dlatego teraz staram się dokształcać w temacie DD, bo moja wiedza jest niestety znikoma. Tylko, że właśnie w sieci jest pełno bzdurnych informacji, a osobie która się nie zna ciężko wyłuskać to co istotne. Później kończy się to ucieszonymi zarobkiem "mechanikami", którzy w d... mają auto tylko licząc zyski od frajerów.

LESNICZYy - 2019-11-06, 15:45
Temat postu: Re: Zawory
JS napisał/a:
powiedziano z kolei, że regulacji nie przewiduje się na pewno do 100.000 km (na tyle mam ES), a potem wg potrzeb.

Miałem Suzuki Jimny i też mechanik mi powiedział że do 100 kkkm nie ma co regulować luzu zaworowego (szklanki) . Kilka tysięcy przed osiągnięciem tego przebiegu głowica zdechła . Ten fajtułapa nawet nie chciał mi naprawić tej głowicy , bo po co , lepiej wymienić klocki i tłumik ...

Black Dusty - 2019-11-06, 16:47

DusterFaster! napisał/a:
przy naciskaniu klaksonu podglaśniało się radio

Bo widzisz za niewielkie pieniądze kupiłeś samochód z kierownicą wielofunkcyjną. ;-)

DusterFaster! - 2019-11-06, 16:53

:No jakby klakson jeszcze jednoczesnie trąbił to możnaby to tak nazwać :lol:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group