To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA
Forum nieoficjalnego Klubu Dacia Duster

Mechanika - Regulacja zaworów w 1.6 Sce H4M bez gazu?

yunior81 - 2019-11-09, 22:02

DusterFaster! napisał/a:
Miła pani poinformowała, że w przypadku silnika H4M bez gazu nie ma ustalonych przebiegów kiedy najlepiej sprawdzić luzy zaworowe.


Ja już bym ten salon omijał szerokim łukiem....

DusterFaster! napisał/a:
Działanie w tym temacie podejmowane jest dopiero w momencie kiedy zaczyna się coś niepokojącego dziać.


Tego to już nawet komentować nie trzeba...... debilizm w czystej postaci.

DusterFaster! napisał/a:
Czyli ogólnie wiadomo, że niewiele wiadomo.


W tym salonie nic niewiedzą.

Jeżeli kupiło się samochód, w którym zawory reguluje się mechanicznie tzn., że jakieś zalecenia serwisowe do ich obsługi tj. kontroli i ewentualnej regulacji są i muszą być - to nie hydraulika.
Macie pecha, że wasze serwisy nie mają podstawowej wiedzy o zaworach a powinny.
Nie jest tajemnicą, że silnik w miarę przebiegu i lat "starzeje się i zużywa" a co za tym idzie zmieniają się luzy, szczególnie na zaworach wydechowych z uwagi na wyższą temp. spalin niż na ssących - jest to normalne zjawisko w każdym silniku, więc jak do cholery serwis może powiedzieć, że nic się nie robi albo robi ale jak coś zacznie się dziać :-/ Jak się zacznie dziać to już tylko remont pomoże.
W przypadku jazdy na gazie, interwał kontroli i ewentualnej regulacji należy skrócić. Jeżeli ma się samochód od nowości, to ja osobiście pierwszą kontrolę wykonałbym przy 20/25 tysiącach km i w zależności od wyniku kontroli, można taki interwał wydłużyć bądź skrócić ale nie można go nie wykonywać. Przy prawidłowo zamontowanej i WYSTROJONEJ instalacji, luzy kasują się tak samo jak na beznynie. Niestety montaż instalacji w Dusterach nie jest prawidłowy a strojenie pozostawia wiele do życzenia.
Dlaczego ewentualna regulacja w tym silniku jest droga ? Dlatego, że do wymiany szklanek należy rozpiąć rozrząd, zdemontować wałki, pomierzyć luz, zamówić odpowiednie szklanki i to wszystko na końcu zmontować.

Black Dusty - 2019-11-09, 22:24

yunior81 napisał/a:
Jeżeli kupiło się samochód, w którym zawory reguluje się mechanicznie tzn., że jakieś zalecenia serwisowe do ich obsługi tj. kontroli i ewentualnej regulacji są i muszą być - to nie hydraulika.

Macie pecha, że wasze serwisy nie mają podstawowej wiedzy o zaworach a powinny.


Proponuję byś skontaktował się z Reno Polska i z nimi to wyjaśnił.

yunior81 napisał/a:
Przy prawidłowo zamontowanej i WYSTROJONEJ instalacji, luzy kasują się tak samo jak na beznynie. Niestety montaż instalacji w Dusterach nie jest prawidłowy a strojenie pozostawia wiele do


Tu akurat rozmowy toczą się o silnikach bez gazu ale tego nie zauważyłeś a w sprawie Twoich uwag do instalacji to patrz jak wyżej i nie zapomnij podzielić się efektem rozmów.

DusterFaster! - 2019-11-10, 20:18

yunior81 jeśli Twoje ASO jest faktycznie takie obeznane w temacie to mógłbyś dowiedzieć się jakie mają wytyczne odnośnie przebiegu, przy którym nalezaloby sprawdzić luzy zaworowe w silniku H4M bez gazu? Takie info byłoby przydatne dla wielu użytkowników DD, bo na chwilę obecną wygląda na to, że mało kto to wie.
Mój przebieg to 46.000 i na ten moment nie wiem czy jest sens juz w tej chwili wydawać 250 zł na sprawdzenie luzów, czy może dopiero za następne kilkadziesiąt tysięcy km.
Cwaniaki z ASO za byle pierdołę wołają grubą kasę i szkoda dawać im bez sensu zarobić, a oni tylko szukają takich nadgorliwych frajerów, którzy w trosce o swoje auto ślepo im zaufają

yunior81 - 2019-11-10, 22:12

Black Dusty napisał/a:
yunior81 napisał/a:
Jeżeli kupiło się samochód, w którym zawory reguluje się mechanicznie tzn., że jakieś zalecenia serwisowe do ich obsługi tj. kontroli i ewentualnej regulacji są i muszą być - to nie hydraulika.

Macie pecha, że wasze serwisy nie mają podstawowej wiedzy o zaworach a powinny.


Proponuję byś skontaktował się z Reno Polska i z nimi to wyjaśnił.


Czy ty masz 5 lat ?

Cytat:

yunior81 napisał/a:
Przy prawidłowo zamontowanej i WYSTROJONEJ instalacji, luzy kasują się tak samo jak na beznynie. Niestety montaż instalacji w Dusterach nie jest prawidłowy a strojenie pozostawia wiele do


Tu akurat rozmowy toczą się o silnikach bez gazu ale tego nie zauważyłeś a w sprawie Twoich uwag do instalacji to patrz jak wyżej i nie zapomnij podzielić się efektem rozmów.


No i co z tego, że ktoś nie ma lpg ? Bez lpg też reguluje się zawory. Nie istnieje silnik z reczną regulacją zaworów, którego się nie reguluje w ogóle :lol:

DusterFaster!, skoro uważasz, że w ASO pracują cwaniaki to po cholere w ogóle do nich jeździć, skoro nic nie wiedzą ?

W Hondach jest sprawa prosta, pierwszą regulację od nowości serwis zaleca ok 100tkm, kolejne co 40 tkm - silnik benzynowy bez lpg.
Skoro ASO Dacii nic nie wie o regulacji zaworów czy o kontroli, to może do "prof Chrisa" czas zadzwonić ....

Black Dusty - 2019-11-10, 22:20

yunior81 napisał/a:
Czy ty masz 5 lat ?


Mogę mieć dla Ciebie 5 ale wtedy potrafiłem czytać i pisać a Ty nie potrafisz do dziś.

DusterFaster! - 2019-11-10, 23:40

yunior81 napisał/a:

DusterFaster!, skoro uważasz, że w ASO pracują cwaniaki to po cholere w ogóle do nich jeździć, skoro nic nie wiedzą ?


No właśnie, trafiłeś w sedno.
Po co jechać do ASO, w którym mechanik nic nie wie, twierdzi że nie ma ustalonych procedur odnośnie kontroli luzów zaworowych w aucie bez instalacji LPG i mówi żeby przyjechać dopiero w momencie jak będzie się coś niepokojącego działo?
Żeby zgarnął 250 zł, powiedział że wszystko jest OK i kazał przyjechać jak znowu będę miał ochotę wydać kolejne 250 zł, bo on nie wie kiedy powinna być (chociaż w przybliżeniu) kolejna kontrola? :roll:

Rozumiem, że skoro Twój autoryzowany serwis jest tak ogarnięty to podał Ci jasną informację przy jakim przebiegu masz dokonać pierwszego sprawdzenia luzów zaworowych w DD? Jeśli tak to możesz podzielić się wiedzą kiedy to robiłeś, lub masz zamiar zrobić?

yunior81 - 2019-11-11, 08:51

Ja mam Dustera 1 fL. Natomiast juz ci wysyłam info na PW.
DusterFaster! - 2019-11-11, 10:58

Ja też ma jedynkę po faceliftingu. Dziękuję za informacje :)
przecinak - 2019-11-18, 12:50
Temat postu: wszysko o silnik hr16de/h4m
https://www.engine-specs....hr16de-h4m.html

Pozdrawiam

JS - 2019-11-18, 13:25

Wielkie dzięki dla Przecinaka, że znalazł dane, o których ASO nie ma pojęcia (albo ma, a udaje, że nie ma - czego nie rozumiem, bo to byłaby finansowa woda na ich młyn).
DusterFaster! - 2019-11-18, 16:38

Wreszcie jakieś konkrety Dzięki przecinak!
Stary Maciej - 2019-11-19, 00:43

Czyli w sensie że co? Nie przetłumacze sobie tego. Co z tymi zaworami w SCe ? Gdyby ktoś wytłumaczył tak dla słabszych to był bym wdzięczny
Stary Maciej - 2019-11-19, 00:44

Czyli w sensie że co? Nie przetłumacze sobie tego. Co z tymi zaworami w SCe ? Gdyby ktoś wytłumaczył tak dla słabszych to był bym wdzięczny
Karole1k - 2019-11-19, 06:52

Prosze

"The engine has a timing chain, their service life is about 150,000 miles of mileage (200,000-250,000 km). The valve clearance needs to be adjusted every 60,000 miles of mileage (90,000 km). The HR16DE motor life expectancy is 200,000 miles of mileage (300,000 km) or more."

"Silnik ma łańcuch rozrządu, a jego żywotność wynosi około 150 000 mil przebiegu (200 000-250 000 km). Luz zaworowy należy regulować co 60 000 mil przebiegu (90 000 km). Przewidywana żywotność silnika HR16DE wynosi 200 000 mil (300 000 km) lub więcej."

Stary Maciej - 2019-11-19, 09:09

Karole1k, dziękuję bardzo


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group