To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA
Forum nieoficjalnego Klubu Dacia Duster

Pogaduszki - Duster 4x4 vs Suzuki SX4 S Cross 4x2

ChrisCross - 2019-12-07, 11:54
Temat postu: Duster 4x4 vs Suzuki SX4 S Cross 4x2
Panowie, taki mam dylemat. Jak już napisałem w powitalni, jeżdżę obecnie Suzuki SX4 S Cross z napędem na dwa. Cenię sobie to auto za wyposażenie, bezawaryjność, bezpieczeństwo i niskie spalanie - zejście poniżej 6/100 to żadne wyzwanie- silnik: 1,6 benz. Ale coraz bardziej chodzi mi po głowie coś 4x4 z lepszymi niż S Cross możliwościami jazdy poza asfaltem. Dodam tylko że nie myślę o topieniu auta w błocie do linii okien :) Duster w najnowszej odsłonie spełniłby chyba moje oczekiwania. Cena nie jest bez znaczenia. Interesuje mnie najmocniejsza wersja benzynowa z napędem 4x4. Czy uważacie że zmiana suzuki na dacię jest bez sensu? Jeśli tak to dlaczego? Zapraszam do dyskusji, za wszelkie spostrzeżenia będę wdzięczny.
tomekptk - 2019-12-07, 20:06

Napęd 4x4 to coś zupełnie innego niż jedna oś. Ale ma sens, jeśli jeździmy trochę w trudniejszych warunkach. Ale także w mieście miałem wiele sytuacji, gdzie wyjeżdżałem z zasnieżonego parkingu, gdzie inni kierowcy musieli gromadnie wypychć swoje auta. Ja zamieniłem auto z reduktorem KIA SPORTAGE na Dustera, który też sobie nieźle radzi, dzięki pomysłowemu zestrojeniu skrzyni biegów i krótkiej jedynce, udającej reduktor. Niemniej napęd 4x4 to z reguły wieksze zużycie paliwa - są dodatkowe elementy, które ważą i tworzą opory - wał napędowy i tylny most. Duster jest prostym autem, ale dzięki temu tanim. Więc kwestią są kryteria, czy bogate wyposażenie, czy cena i napęd 4x4. Pierwsze auto 4x4 kupiłem z czystej potrzeby, ale teraz nie wyobrażam sobie, żebym jeździł "normalnym" autem. Myślę, że ma sens spróbować pojeździć 4x4, a Dacia robi jednak coraz lepiej wyposażone auta.
robercik - 2019-12-08, 10:29

Jeżdzę bardzo delikatnie tzn mam lekką nogę i nie mogę zejść poniżej 7,2-7,3litra na km. Suzuki na pewno bardziej ekonomiczne jeżeli chodzi o zużycie. Miałem kiedyś suzuki a teraz dustera. Jeżeli chodzi o wykonanie to się nie wypowiem. Te suzuki które miałem było super wykonane. Z dasterem nie jest źle. Nie wiem tylko czemu wszyscy rozpisują się o plastikach w samochodzie rumuńskim, zaciera to tylko ogólny obraz samochodu. Nie miałem tylko świadomości i zignorowałem temat skrzyni biegów. U mnie pracuje dość głośno. Serwis to ignoruje. U Suzuki kultura pracy zaspołu silnik skrzynia i układ przeniesienia napędu-wzorowo.
robercik - 2019-12-08, 10:38

Jeżeli chodzi o dzielność terenową i dustera. Jestem bardzo pozytywnie zaskoczony. Samochód radzi sobie bardzo dobrze. Samochody z napędem na 4 mają możliwość wyłączenia tzw kontroli trakcji co jeszcze poprawia jazdę w terenie w piachu lub głębokim śniegu nawet gdy ciągnie tylko na przód.
klazow - 2019-12-08, 12:37

robercik napisał/a:
Nie wiem tylko czemu wszyscy rozpisują się o plastikach w samochodzie rumuńskim


Akurat to mnie bawi. Bo chodzi o miejsca gdzie logika nakazuje aby dać twardy i trwały materiał. Od takie marketingowe wmawianie urojonych potrzeb. Ale działa. Na nas nie... na wielu tak.

klazow - 2019-12-08, 12:39

ChrisCross napisał/a:
Czy uważacie że zmiana suzuki na dacię jest bez sensu?

Hej. Chyba na tym forum raczej argumentów w drugą stronę powinieneś szukać? :-/

A tak na poważnie. Nigdy nie miałem Suzuki ale Twój „dylemat” jest mi bliski. Wyboru dokonywałem pomiędzy samochodami, o których piszesz. Wygrał Duster i na tą chwilę jestem bardzo zadowolony.
Na dodatek kupiłem taką wersję do jakiej się przymierzasz.
Jeśli chcesz więcej poczytać o moich uwarunkowaniach przed i po zakupie to zapraszam:
http://www.dusterklub.pl/viewtopic.php?t=1998

W tym wątku chcę podkreślić, że to są różne samochody. Wybór DD2 oznacza przesiadkę do większego auta. Osobiście polecam.

Ja w Lubinie nie miałem problemu z dostaniem samochodu na dłuższą samodzielną jazdę. Idź w moje ślady i zwyczajnie zaproś też Dustera do dyskusji czy ma być Twój.

Piszesz, że „cena nie jest bez znaczenia”… Ja pójdę dalej. Obawiam się, że z powodu eco-daniny mocniejsze SUVy 4x4 uciekną niedługo do pułapu cenowego, na który nie będę gotów przystać. Duster nie będzie wyjątkiem (choć pewnie relatywnie wciąż pozostanie tańszy od konkurencji).
To rozstrzygnęło o konfiguracji (4x4 + TCe150). Zwyczajnie stwierdziłem: „Jak nie teraz to pewnie nigdy” Zaznaczam, że dla mnie 4x4 to wartość dodana i pomysły na przyszłość a nie życiowa konieczność.
Chyba na ten moment to tyle. Jak by co, to pisz o czym dokładniej chcesz pogadać. Ekspertem czy wyrocznią to ja nie jestem ale czasem zwykła rozmowa też się przydaje. A pewnie inni coś od siebie dołożą.

ChrisCross - 2019-12-08, 14:14

klazow napisał/a:

Hej. Chyba na tym forum raczej argumentów w drugą stronę powinieneś szukać? :-/

Może nie wyszło to zbyt zręcznie, ale nic złego nie miałem na myśli :-) Trzeba być kompletnym ignorantem motoryzacyjnym żeby nie wiedzieć że Duster jest bardzo dobrze sprzedającym się modelem nie tylko w Polsce ale i w całej Europie. Dostępnym w wielu rejonach świata. Z czegoś ta popularność wynika, chyba nie tylko z niskiej ceny - można przecież kupić szeroką gamę innych modeli Dacii tańszych od Dustera. Ale widzę że myślimy podobnie. Zgadzam się z Tobą co do ekodaniny i też sobie myślę że to"ten" moment. Bo jeszcze chwila i takich aut jak Duster to już nie będzie...
Ja osobiście należę do ludzi (chyba starej daty) którzy cenią sobie praktyczność i prostotę i nie potrzebują tysiąca systemów myślących za mnie kiedy prowadzę - niedługo samochody będą jeździć same. Uwierz mi że kiedy kupowałem suzuki to zastanawiałem się również nad Dusterem. Zwyciężyły głównie kwestie bezpieczeństwa: testy euro ncap, siedem poduszek. No i żona. Ale nad nią pracuję. Tak jak napisałem S Cross jest wygodny (ale nie cichy w środku), dobrze się prowadzi i ładnie wygląda na 205/50R17 (ale na dziurach...). Kwestia też napędu: jak ktoś już ładnie to na tym forum ujął, trochę głupio jak suv/terenówna/crossover - nie daje rady w śniegu. Cieszę się z najbogatszej wersji wyposażenia mojego suzuki ale jak często korzystam z panoramicznego dachu (w sensie otwierania) - a sztywność nadwozia raczej na tym cierpi. Fajnie wygląda ekoskóra na fotelach ale w mroźne dni niezbyt przyjemna (podgrzewanie przednich tylko foteli działa dość wolno).
Duster to taki samochód dla mnie, nie mam presji by szpanować czy coś komuś udowadniać. Takie auto kompletne, wygodnie się wsiada/wysiada, daje radę nawet poza asfaltem, zimą napęd 4x4 bezcenny, bagażnik wystarczający, przyczepę pociągnie. Prosta budowa, części dostępne i tańsze niż konkurencji. Można też śmiało modyfikować pod offroad. Pewnie wielu ludzi kierowało się tymi zaletami decydując się na zakup. Żeby jeszcze był trochę bardziej bezpieczny...

klazow - 2019-12-08, 17:34

Wstęp był autoironiczny. Siedzi w człowieku takie coś, że słuszności własnych wyborów chce bronić. Jak ustalili nasi przodkowie: "Każda sroczka swój ogonek chwali" A tu prawie wszyscy mamy Dustery.

Wracając do meritum:
Szkoda, ze z mojego przedzakupowego myszkowania po internecie opisanych linków nie zachowałem.
Pozostaje krótki zrzut z pamięci:
Te trzy gwiazdki zamiast pięciu to głównie za niski poziom tego czego nie lubisz (a raczej obaj nie lubimy) czyli systemów wspomagających i wyręczających. Mocno to punktują.
Same testy zderzeniowe wyszły dobrze.

Weź poprawkę na to, że samochody o masie dwa razy mniejszej dostają gwiazdek pięć. Czytałem kiedyś o szansach przeżycia w aucie miejskim przy czołówce z dużym SUVem. Praktycznie bez szans. A max przyznanych gwiazdek łudzi... Wniknij w procedurę przyznawania.
Lepiej abyś poszperał sam bo widzę, że ten aspekt jest dla Ciebie ważny... więc samo "słyszałem, że podobno.." Ciebie nie zadowoli.
Miłego szperania.

Ps.
Moja żona też stronniczką Suzuki SX4 S Cross była. Wycieczkę na Poznań Motor Show zrobiliśmy sobie. I tam Suzuki nas urzekło. Może dlatego, że Renault i Dacia imprezę miały w nosie.

klazow - 2019-12-10, 16:58

robercik napisał/a:
Jeżdzę bardzo delikatnie tzn mam lekką nogę i nie mogę zejść poniżej 7,2-7,3litra na km.


Fatalny wynik!
Mnie wystarczy litr więcej aby przejechać STO kilometrów.

Ps.
Sorry. Nie mogłem się powstrzymać.

klazow - 2019-12-10, 17:00

ChrisCross[
Skoro mnie zainspirowałeś, to zaglądaj:
http://www.dusterklub.pl/...p?p=23883#23883

ChrisCross - 2019-12-10, 22:13

No coś w tym jest. Generalnie żeby crashtesty były całkowicie miarodajne to należałoby zderzyć każdy model z każdym innym ale na to raczej nikogo nie będzie stać. Może kiedyś wymyślą inny sposób na testowanie.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group