Dział ogólny - Koło dojazdowe.
DD - 2013-09-26, 16:24
Dar1962 napisał/a: | różnica średnicy koła i szerokości bieżnika ma wpływ na prawidłowość pracy układu 4x4 a ponadto może zakłócać prawidłowe działanie ESP-ASR. Mówiąc inaczej - jeśli w trakcie jazdy w trybie "Auto" przy założonym na jednej z osi "obcym" kole dojdzie do problemu z trakcją i elektronika sterująca zleci załączenie tylej osi lub aktywuje ESP - reakcja auta może być inna niż powinna. |
Byc moze moze, ale w takim razie podobnie bedzie w przytoczonym przeze mnie wczesniej przykladzie z uciekajacym powietrzem z jednego kola.
A jak z tym 4WD, uzywasz wylacznie w terenie, czy moze rowniez na normalnych drogach publicznych (np. gdy na asfalcie lezy sporo sniegu czy blota posniegowego)?
Dar1962 - 2013-09-26, 17:34
w terenie,po blokowaniu obu osi gdy poruszamy się z niewielką prędkością i zwykle odłączamy ESP, nie ma to jakiegoś zasadniczego znaczenia, choć wąskie koło dojazdowe o płytkim bieżniku będzie miało miało z pewnością znacznie mniejszą przyczepność i łatwiej grzęzło.
rakso70 - 2013-09-26, 18:58
Uznałem, że skoro nawet modele Subaru, mające napęd AWD posiadają dojazdówki, to jadąc Dacią z załączonym napędem wyłącznie na przednią oś przez kilka, kilkanaście kilometrów, nie uczynię temu autu wielkiej krzywdy. Zwłaszcza, że koło, które kupiłem ma wręcz identyczną średnicę jak te, które zamontowano w fabryce.
Gdy wybiorę się autem w dalszą podróż, wrzucę pełne koło do bagażnika, lub boxu dachowego.
DD - 2013-09-26, 19:09
Dar1962: Akurat nie myslalem o jezdzie w terenie na dojazdowce, ale dobrze i to wiedziec.
Mysle, ze konczac ten fragmet watku, warto tez przypomniec, ze ew. dojazdowki uzywa sie bardzo rzadko, na bardzo krotkim dystansie i jedzie wtedy tez z ograniczona predkoscia.
EDIT: rakso70 napisał/a: | Gdy wybiorę się autem w dalszą podróż, wrzucę pełne koło do bagażnika, lub boxu dachowego. |
Tak samo zwyklem robic - normalnie dojazdowka, natomiast na dluzsze wyjazdy (w moim przypadku rzadko) normalne kolo.
Grzesiek84 - 2015-06-23, 11:14
Koledzy dla wszystkich poszukujących dojazdówki do DUSTER'a, szczególnie wersji 4x4. Idealnie pasuje koło dojazdowe od NISSANA 350Z. Koło ma wymiar 155/80 R17. Rozstaw śrub i otwór centrujący pasują idealnie. Koło ma dokładnie taką samą średnicę jak oryginalne koła w Dusterze. Koło takie można na allegro lub olx wyrwać nawet za 150 zł.
Poniżej zamieszczam zdjęcia mojego montażu dojazdówki w Dusterze. Jako że mam wyraźnie podniesioną podłogę przez zbiornik LPG to postanowiłem wykorzystać to miejsce. Koło jest zagłębione w tę podniesioną podłogę przez co zajmuje mniej miejsca. Koło jest przykręcone śrubą do kawałka kątownika, który to z kole jest przykręcony do głównej śruby od amortyzatora. To daje bardzo pewne zamocowanie i tylko jedną dziurkę w boczku bagażnika.
Niestety zdjęcia się na da załączyć.
Ajgor - 2015-06-25, 00:01
Spróbuj z zapodaniem linka.
adamantos - 2021-06-07, 16:03
Jaki jest rozstaw śrub i średnica otworu centralnego w Dacii duster 2021? W instrukcji obsługi, ani też na feldze nie mogę znaleźć informacji.Czy są różne wersje felg, czy jeden standard?
Bogdan Misiek - 2021-06-09, 22:06
Felga 16 calowa: 6,5 J / 5x114,3 / otw. centr. 66,1 / ET 50 mm.
Czy 17-calówka ma szerokość 6,5 J, to nie wiem, bo nie używam akurat.
Darek_2003 - 2021-07-05, 08:29
Podbijam pytanie.
Mój Duster w oryginale ma rozmiar opon 215/60R17. Dojazdówka 135/90R17 podejdzie? Wydaje mi się, że tak (różnica w średnicy nie jest powalająca [-15mm]). Znalazłem też rozmiar 145/80R18 gdzie różnica jest praktycznie żadna [-0,6mm], ale jest ona niestety znacznie droższa.
Jeszcze jedna kwestia - podnośnik. Na allegro w zestawach z dojazdówkami do Dustera dorzucają lewarki 2T z podstawą pod nadwozie jak na dołączonym zdjęciu. Różnią się one nieco lewarków oryginalnych. Czy taki podnośnik dźwignie Dustera bez żadnych uszczerbków na progach?
tomek73 - 2021-07-12, 22:34
Kup sobie lawarek od Renault Koleos. To ten sam lewarek a można kupić taniej.
adamantos - 2021-07-24, 20:04
Mam problem ze znalezniem kola zapasowego do mojego dustera. Wg dacii kola pasujace do mojego auta to 215/60/r17 et50 oraz 215/65/r16 et50. Łatwo dostepne sa kola w tych rozmiarach, ale z felga et40, zas et50 nie udalo mi sie znalezc. Czy mozna zastosowac w takim przypadku kola et40, czy nie bedzie pasowac?Moze ktos cos doradzi? Bede wdzieczny za pomoc.
mikeleft - 2021-07-27, 12:14
Et40 będą wystawać o 10mm na zewnątrz. Poszukaj felg do Renault z ET47. Poniżej masz link do felg z ET50. Ja kupiłem osobno opony, felgi i złożyłem. Koszt jest bardzo podobny.
https://www.oponeo.pl/wyb...er9qu1XdRhLK5I=
LESNICZYy - 2021-07-27, 15:22
Trzy lata temu stalówka kosztowała około 100 zł , a tera . Wszystko w górę tylko nie pensje
adamantos - 2021-07-27, 22:37
mikeleft napisał/a: | Et40 będą wystawać o 10mm na zewnątrz. Poszukaj felg do Renault z ET47. Poniżej masz link do felg z ET50. Ja kupiłem osobno opony, felgi i złożyłem. Koszt jest bardzo podobny.
https://www.oponeo.pl/wyb...er9qu1XdRhLK5I= |
Może podpowiesz mi jeszcze coś na temat jednego parametru felgi
Chodzi mi mianowicie o oznaczenie H na feldze. Według danych producenta koło z takim oznaczeniem jest odpowiednie do mojego dustera. I moje pytanie. Mam koło z odpowiednim rozstawem śrub, otworem centralnym, et 50, ale zamiast H jest H2. Czy ten parametr może być przeszkodą do zastosowania tego koła jako zapasu czy nie ma on większego znaczenia?
mikeleft - 2021-07-28, 14:19
https://intercars.pl/poradnik/opony-i-felgi/jak-czytac-oznaczenia-na-felgach/
felga H ma jeden garb, H2 ma dwa. Dwa garby bardziej usztywniają felgę. Ten parametr nie wpływa na wielkość felgi. W sumie nawet nie zwróciłem na niego uwagi kupując felgi.
|
|
|