To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA
Forum nieoficjalnego Klubu Dacia Duster

Pogaduszki - Brak zimy - niższe koszta eksploatacji

miela - 2020-01-29, 10:44

Jaki brak zimy?
mistakos - 2020-01-29, 12:47

A marudzisz, że 4x4 na wyrost kupiłeś... :P
Na pewno ma co robić u Ciebie. Fajne miejsce btw

LESNICZYy - 2020-01-29, 17:07

mistakos napisał/a:
A marudzisz, że 4x4 na wyrost kupiłeś... :P

To zwykle jo to pisza ;-) :mrgreen:
u mnie zero śniegu i gołoledzi :mrgreen:

Kapitan Shinobi - 2020-01-30, 00:19

I właśnie w takim "terenie" chętnie bym sprawdził Dustera AWD. ;-)
Black Dusty - 2020-01-30, 09:13

Kapitan Shinobi napisał/a:
I właśnie w takim "terenie" chętnie bym sprawdził Dustera AWD. ;-)

No to tankuj do pełna i jazda, kolega Ci poda namiary.

Klombik92 - 2020-01-30, 10:31

1.6 LPG i koszty eksploatacji jednak wyższe. Do pracy mam 6,5 km, przy takich temperaturach LPG włącza mi się po przejechaniu 3,5-4 km.
Ostatnio wyliczyłem, dla swojego konkretnego przypadku, że w całym roku 2019 zaoszczędziłem 1222zł z tytułu posiadania samochodu z LPG, w stosunku do tego gdybym miał samochód, który spala 8l/100 km benzyny.
Daje to średnio oszczędność 100 zł miesięcznie. Spodziewałem się dużo wyższej oszczędności. No ale, jak wspomniałem wyżej do pracy mam 6,5 km.. Cały czas tej benzyny jednak schodzi i trzeba dolewać. Dodatkowo robię tak, że co jakiś czas zalewam zbiornik PB do pełna i wyjeżdżam cały na PB, żeby trochę ten układ paliwowy popracował. No i wychodzi jak wychodzi. Przy następnym samochodzie już nie będę bawił się w LPG. Tutaj co prawda mam fabryczną instalację, ale gdybym zakładał na własną rękę to zwróciła by mi się po około 3 latach dopiero.

Stary Maciej - 2020-01-30, 14:33

KOLOMBIK92. Po pierwsze to jak wymieniasz filtr powietrza? A po drugie , choć to raczej w temacie "SPALANIE" mam takie uwagi. Przejechałem na gazie kilkaset tysięcy ale w tym aucie nie zdecydowałem się na gaz ze względu na silnik. 1.6 SCe. Mam golfa 4 TDI i ostatnio wykonałem test ,88km Tą samą trasą w miarę podbnych warunkach. 1.9 TDI golf napęd przód, Duster 1.6 SCE w trybie 2wd, i trybie AUTO. Reszta w drugim poście.
Stary Maciej - 2020-01-30, 14:40

Golf spalanie ( KOMPUTER) 6,2 . Duster 2WD 7.6, DusterAUTO 7.9. Przy obecnych cenach paliwa Golf 31.68zł/100km, Duster 2WD 36.71zł, Duster AUTO 6,48zł. W momencie zamawiania auta różnica w cenie wynosiła 12.000 zł. Kupowałe ten silnik rozumem a nie sercem.
Stary Maciej - 2020-01-30, 14:47

Robiłem tez, przed kupnem, symulację na LPG i tu wychodziła mi oszczędność przy przebiegu 100- 120 tysięcy. Ale ponieważ nie wiedziałem ile będę jeździł rocznie i w jakich warunkach no i biorąc pod uwagą silnik 1.6SCe nie zdecydowałem się na gaz. Nie wiedziałem ile będę jeździł bo przechodzę na emerytura i Duster jest drugim (PIERWSZYM) autem w rodzinie dwuosobowej. A dlaczego nie wiedziałem w jakich warunkach to temat na osobną dyskusje.
Stary Maciej - 2020-01-30, 14:56

Gdyby wstawiali dalej silniki 1.6 RENAULT To nawet bym się nie zastanawiał i brał bym LPG. Twój wpis utwierdza mnie w tym że podjąłem dobra decyzje. Natomiast 4WD może jest i przepłacone tak jak kolega Leśniczy pisze ale już się przekonałem że jest to super sprawa. Musiałem wyciągać z piachu Isuzu Troopera. Pojechaliśmy z zięciem na ryby i ukręcił sobie napęd na przód. A Dusterek był tak superowy że jestem po prostu dumny z niego. I to bez żadnego katowania i piłowania.
Stary Maciej - 2020-01-30, 14:59

Teraz zauważyłem błąd Duster AUTO 36.48zł/100km
Klombik92 - 2020-01-30, 16:58

Stary Maciej napisał/a:
Po pierwsze to jak wymieniasz filtr powietrza?


No sprawdziłem w końcu dokładnie w papierach i zderzyłem się z rzeczywistością, bo myślałem, że mam wymieniany filtr powietrza przy każdym serwisie rocznym. A tu jednak nie. W papierach w wyszczególnionych pozycjach było m.in.:
- filtr kabinowy,
- wymiana filtra kabinowego.
Jak na szybo zaglądałem w te papiery to widniały mi dwie pozycje od filtra i byłem święcie przekonany, że jedno to kabinowy, a drugi to filtr powietrza właśnie. Jakąś fiksację wzroku chyba miałem...

Klombik92 - 2020-01-30, 17:12

Stary Maciej napisał/a:
Twój wpis utwierdza mnie w tym że podjąłem dobra decyzje.


Tzn. podkreślę jeszcze raz, że to wyliczenie jest tylko i wyłącznie dla mojego przypadku, dla moich dojazdów do pracy i wyjazdów na działkę w sezonie. W moim konkretnym przypadku uważam, że oszczędność jest mała, ale gdybym do pracy codziennie dojeżdżał choćby 20 km w jedną stronę, to ta opłacalność byłaby już zgoła inna. Jak zawsze wszystko zależy od potrzeb. I akurat w moim przypadku wyjdzie tak, że podczas 3 letniej eksploatacji samochodu ta oszczędność dzięki LPG zniweluje różnicę jaką musiałem zapłacić za wersję z fabrycznym gazem. Bo na razie zakładam, że tym Dusterkiem będe jeździł 3 lata właśnie.

Stary Maciej napisał/a:
Natomiast 4WD może jest i przepłacone tak jak kolega Leśniczy pisze ale już się przekonałem że jest to super sprawa.


Co do napędu 4WD, to nie wziąłbym go z dwóch przyczyn:
1. Nie podoba mi się inne zestopniowanie skrzyni biegów wersji 4WD. 1 bieg ma zastąpić brak reduktora i normalnie powinno się ruszać z 2 biegu. Biegi 1-4 mają są dużo krótsze niż w wersji 2WD, dopiero chyba 5 albo 6 bieg (zależnie od wersji silnikowej) mają to samo przełożenie w obu wersjach napędu.
2. W moim trybie jazdy jest on zupełnie zbędny, jeżdżę głównie w mieście i w sezonie na działkę. Duster znakomicie sobie radzi na szutrach, w lasach, na dołach, w polach, w śniegu w wersji 2WD. Zapuściłem się nim w różne dziwne miejsca, ale jeszcze nie potrzebowałem napędu 4WD, bo wysoki prześwit na razie załatwia sprawę.

Ale co do zasady, oczywiście napęd 4WD chciałbym mieć, choćby dla tego przypadku, który opisałeś. Czasem człowiek się zakopie, albo musi komuś pomóc - wiadomo, wtedy lepiej mieć niż nie mieć. ;-)

LESNICZYy - 2020-01-30, 18:24

Stary Maciej napisał/a:
Natomiast 4WD może jest i przepłacone tak jak kolega Leśniczy pisze ale już się przekonałem że jest to super sprawa.

Pokaż mi gdzie napisałem , że jest przepłacone ? Nigdy talie słowa nie padły .
Wychodzę z założenia , że jak coś mi nie jest potrzebne to nie kupuję :mrgreen: .
W zeszłą zimę raz pomyślałem o 4x4 jak spadło prawie 20 cm śniegu a droga w lesie nie była nieośnieżona . Przejechałem bez problemu ale mniej komfortowo :mrgreen:

LESNICZYy - 2020-01-30, 18:29

Stary Maciej napisał/a:
Robiłem tez, przed kupnem, symulację na LPG i tu wychodziła mi oszczędność przy przebiegu 100- 120 tysięcy.

To jest nie możliwe , musiałbyś gasić silnik w krótkim czasie po przełączeniu na LPG i następnie silnik musiałby się wychłodzić . I tak w kółko . Moją instalację spłaciłem po 14 tys km :mrgreen: . Im więcej jeździsz tym jest taniej :mrgreen: .



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group