To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA
Forum nieoficjalnego Klubu Dacia Duster

Zakup Dustera - Zakup używanego Dustera

Nurek_ - 2020-02-16, 22:30
Temat postu: Zakup używanego Dustera
Cześć
Przymierzam się do zakupu używanego Dustera. Znalazłem ciekawego 1.6 4x4 z 2011 r. Auto jest zadbane, bezwypadkowe, ma stosunkowo niewielki przebieg (107k), serwisowane w ASO (jest ksiązka, faktury za naprawy, przeglądy itp.), fajne (jak na Dustera) wyposażenie. Ogólnie auto wydaje się w porzadku. Ale ma parę pytan.

Po pierwsze - auto ma też instalację gazową - BRC założona w 2017, w ASO. Tego trochę się boje, naczytałem się na temat gazu w Sce i mam wątpliwości. Dlatego chciałem spytac: Jak to właściwie z tym jest? Wszyscy straszą, ale jak przychodzi do konkretów to nie ma.
Czy jest na forum ktoś, kto rzeczywiście mała problemy z gazem w tym siliniku? Robicie te regulacje zaworów, wymiany szklanek i jeśli tak to rzeczywiście są to takie koszmarne koszty?

Druga sprawa - na co ewentualnie zwrócić uwagę przy zakupie, co sprawdzić na stacji? Czy duster ma jakieś konkretne przypadłości na które trzeba szczególnie uważać?

Po trzecie - jak wygląda sprawa korozji w DD? Co prawda nie widzaiłem jeszcze pordzewiałej, ale auto do którego się przymierzam ma już 9 lat, nie chciałbym za 2 lata musieć robić blacharki..

Z góry dzięki i pozdrawiam

DusterFaster! - 2020-02-17, 06:26

Problemy z gazem są w późniejszych wersjach Dustera z silnikiem Nissana 1.6 SCe H4M.
W roczniku,o którym piszesz były silniki Renault 1.6 16v K4M, które do gazu nadawały się znakomicie.

Nurek_ - 2020-02-17, 08:20

A przypadkiem w wersji 4x4 nie było H4M?
Silnik jest chyba na łańcuchu, z tego co wiem K4M był na pasku.

EDIT: Wikipedia podaje: "Wersje z napędem 4x4 otrzymały układ napędowy od siostrzanego producenta - Nissana."

LESNICZYy - 2020-02-17, 15:05

W tym roczniku wszystkie 1.6 to K4M .
Układ 4x4 jest od Nissana .

Nurek_ - 2020-02-17, 19:41

Czyli wygląda to tak, że przeniesienie napędu jest z Nissana, a sam silnik Renault?

A czy K4M jest z łańcuchem czy paskiem rozrządu? Handlarz twierdził, że silnik w aucie jest na łańcuchu, ale może się mylić, ja też znawcą nie jestem.

Hiszpan_JS - 2020-02-17, 22:17

Jeżeli K4M to napewno pasek.
klazow - 2020-02-18, 00:03

Nurek_ napisał/a:
Czyli wygląda to tak, że przeniesienie napędu jest z Nissana, a sam silnik Renault?

Powinno tak być w DD1 z 2011. Wszystkie Dacie są „poskładane” z podzespołów koncernu Renault-Nissan.

Nurek_ napisał/a:
… Handlarz twierdził, że silnik w aucie jest na łańcuchu, ale może się mylić, ja też znawcą nie jestem.


Te silniki wyglądają inaczej. W internecie bez problemu znajdziesz zdjęcia. Jeśli w Dusterze z 2011 jest japoński 1,6, to coś jest nie tak. Z Twojego pierwszego posta wynika, że auto cały czas było serwisowane w ASO. Ja na Twoim miejscu przed zakupem zrobiłbym przegląd właśnie w ASO. Osobiście mam bardzo małe zaufanie do handlarzy…
Nurek_ napisał/a:

Po trzecie - jak wygląda sprawa korozji w DD? Co prawda nie widzaiłem jeszcze pordzewiałej, ale auto do którego się przymierzam ma już 9 lat, nie chciałbym za 2 lata musieć robić blacharki..

Tu nikt Ci na 100% niczego nie zagwarantuje. Dustery dobrą opinię mają i zabezpieczone są. Wygląda to dużo lepiej niż w wypadku wielu innych dużo droższych aut. Wątpię abyś znalazł dla siebie inny dziewięcioletni samochód, dający podstawy do większego kredytu zaufania w tym obszarze.
Oczywiście wiele zależy od tego jak eksploatowany był samochód, do którego się przymierzasz… i czy rzeczywiście jest bezwypadkowy … ale kontrolę przed zakupem pewnie i tak zrobisz.
Przeczytaj jeszcze „ku pokrzepieniu serc”:
https://francuskie.pl/nowa-dacia-duster-i-zabezpieczenie-antykorozyjne-czy-te-samochody-rdzewieja/

Ps.
Ja planuję używać mojego Dustera kilkanaście lat i akurat o korozję najmniej się boję.

Nurek_ - 2020-02-18, 11:53

klazow napisał/a:

Te silniki wyglądają inaczej. W internecie bez problemu znajdziesz zdjęcia. Jeśli w Dusterze z 2011 jest japoński 1,6, to coś jest nie tak. Z Twojego pierwszego posta wynika, że auto cały czas było serwisowane w ASO. Ja na Twoim miejscu przed zakupem zrobiłbym przegląd właśnie w ASO. Osobiście mam bardzo małe zaufanie do handlarzy…

Poprzeglądałem zdjęcia i faktycznie to chyba jest silnik Renault. Przejrzałem też faktury z ASO i na fakturach jest 1.6 105KM więc chyba Renault, bo TCe miał 115 KM a ASO raczej wie co pisze. Auto już było sprawdzane przez serwis, ono było zostawiane w salonie w rozliczeniu i stamtąd wziął je handlarz.
Do handlarzy też mam ograniczone zaufanie, ale to akurat jest znajomy, nie sadzę żeby świadomie wciskał mnie na minę. Jakby coś było nie tak to by powiedział żebym sobie to auto odpuścił. Ale jak widać na silnikach to się średnio zna..

LESNICZYy - 2020-02-18, 15:28

Nurek_ napisał/a:

Poprzeglądałem zdjęcia i faktycznie to chyba jest silnik Renault. Przejrzałem też faktury z ASO i na fakturach jest 1.6 105KM więc chyba Renault, bo TCe miał 115 KM

Na 10000000 % to francuski silnik , Sce ma 115 KM . Zmiana silinika na japoński była w 2015 w środku roku .

klazow - 2020-02-18, 17:47

Nurek_ napisał/a:
... Ale jak widać na silnikach to się średnio zna..


W sumie o błąd łatwo jeśli Dusterami się nie interesował. Pojemność ta sama. Zmiana nie nastąpiła aby coś poprawić. Normy ekologiczne ją wymusiły. Chyba szkoda bo francuski silnik słynął z trwałości i braku problemów. Na przydomek "pancerny" zdecydowanie zasłużył. Zupełnie możliwe, że Twój silnik (z przebiegiem jak napisałeś) może jeszcze zrobić więcej kilometrów od mojego mimo różnicy wieku.
Ps.
Skoro masz historię serwisową, to powinna tam być informacja o wymianie rozrządu...jak nie to jesteś ostro po terminie.

Nurek_ - 2020-02-18, 18:27

Wszystko jasne, silnik Renault. Gość tłumaczył, że zasugerował się obudową paska, mówił że z reguły silniki z metalową obudową mają łańcuch, te na pasku zwykle mają plastiki. Jak mówiłem, guzik się zna...

Rozrząd był robiony w 2017 przy przebiegu 65kkm, razem z pompą wody i kompletem paska osprzetu - więc wygląda ok

Dzięki za pomoc

mroczny-kosiarz - 2020-02-25, 00:02

LESNICZYy napisał/a:
Na 10000000 % to francuski silnik , Sce ma 115 KM . Zmiana silinika na japoński była w 2015 w środku roku .


Oczywiście. W 2011 roku, w Dusterach sprzed face-liftingu, nie było jeszcze silnika Sce. Był silnik 1,6 16V 105 KM, bardzo dobrze nadający się do zagazowania.

Silnik Sce 115 Km pojawił się w Dusterach dopiero w połowie 2015 roku, jak słusznie pisał Leśniczy.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group