To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA
Forum nieoficjalnego Klubu Dacia Duster

Strony WWW - Klęska Dustera

Kapitan Shinobi - 2020-02-21, 23:15

andrew napisał/a:
Kapitan Shinobi napisał/a:
Bo ich nie stać

Nie zgodzę się z Tobą. Gdy ja kupowałem DD to do wyboru była wersja 4x4 diesel lub właśnie 1.6. Diesla nie chciałem. A w przypadku 1.6 zadecydowały osiągi, które w wersji 4x2 były lepsze (1 sek. szybciej do setki). Było to dla mnie ważne, bo nie chciałem wolniejszego auta niż poprzednie. Co nie zmienia faktu, że osiągi są na granicy przyzwoitości. Kolejną ważną dla mnie rzeczą był bagażnik. W 4x2 jest znacznie większy a i tak dla mnie trochę za mały. A kwotę, którą zaoszczędziłem wydałem na ww. dodatki.

Myślę, że teraz pewnie przy mocniejszych silnikach wziąłbym 4x4. Zawsze to dodatkowa frajda, bo można w teren wjechać ;-) , a wielkość bagażnika przebolałbym.


Wszystkie powyższe rozterki rozwiązuje kompaktowe kombi, względnie minivan typu Dacia Lodgy. Jeżeli nie zależy mi na 4x4, to Lodgy pod każdym względem bije Dustera na głowę. Począwszy od ceny, przez walory użytkowe, po tak prozaiczną rzecz jak znacznie tańsze opony. Ale rozumiem Waszą argumentację, i faktycznie, argument, że większości nie stać na 4x4 był chybiony. Także, jako typowy "janusz" forumowy, uczciwie przyznaję się do błędu, a w zasadzie - braku głębszego przemyślenia własnych słów.
Wygląda po prostu na to, że ludzie już nie potrzebują klasycznych, siermiężnych terenówek. Auto ma się godnie prezentować, a i tak z asfaltu w większości wypadków nie zjedzie. W tej sytuacji oszczędność na napędzie jest jak najbardziej zrozumiała.

panmiroslawh napisał/a:


Trochę się wydurniam ale Duster to auto nie tylko dla entuzjastów terenu i do ciężkiej pracy itd.
Są ludzie którzy potrzebują auta w mieście itd a z równych powodów niechcą jeździć I10 czy innym "maluchem" a jak się przydarzy pojechać gdzieś dalej to damy rade !!! Maluchem z Niewiadówka na Bułgarie się kiedyś latało to i Dusterem 1.0 turbo też dojedziemy ;-) 8-)


To porównanie jest tendencyjne, bo wybrałeś najmniejsze wozidełko jakie jest (I10). A przecież, zostając w temacie Hyundaia, to po drodze do Tucsona, mamy jeszcze
-I20
-IX20 (czyli taki przerośnięty brat I20)
-I30 (klasa kompakt)
-I30 kombi (jw, z nadwoziem kombi).
Obstawiam, że każdym z powyższych da się zajechać na Bułgarię (i wrócić), i to nie zależnie od silnika. Aha, kiedyś tam Hyundai oferował Elantrę, może mają nadal, takie I30 limuzyna (duże słowo, bardziej sedan).
Także nadal, jeśli AWD zignorujemy, to mamy całą paletę aut, które będą od Tucsona tańsze i lepsze.
Tucson wygrywa, bo jest SUV'EM, a SUWY są modne. Fakt, jest b. ładny i robi wrażenie ;-) , No i ludzie, zamiast kupić auto, które lepiej się sprawdzi będąc jednocześnie tańszym, kupują Suva 4x2.

Black Dusty - 2020-02-22, 10:25

Kapitan Shinobi napisał/a:
No i ludzie, zamiast kupić auto, które lepiej się sprawdzi będąc jednocześnie tańszym, kupują Suva 4x2.

No i właśnie dlatego Suv 4x2 nie powinien być produkowany :!: :-P

LESNICZYy - 2020-02-22, 11:06

Black Dusty napisał/a:
Kapitan Shinobi napisał/a:
No i ludzie, zamiast kupić auto, które lepiej się sprawdzi będąc jednocześnie tańszym, kupują Suva 4x2.

No i właśnie dlatego Suv 4x2 nie powinien być produkowany :!: :-P

Gorsze przyśpieszenie to te lepsze prowadzenie :-P .
Większość czasu auto i tak jest 4x2 , w trybie AUTO załącza się napęd w razie potrzeby .

klazow - 2020-02-22, 17:44

Gdybyśmy kupowali tylko rozumem, to SUVy 4x2 nie byłyby produkowane… bo klientów by nie było. Nikt by nie chciał wyższych kosztów i gorszych osiągów.
Ale jest jak jest. I dobrze jest. Serduszko też ma prawo głosu i na decyzje wpływa. U jednych mniej u drugich bardziej.
Gorsze osiągi przy tym samym silniku? Fakt. Jednak klient może uznać, że są wystarczające. Polonez pod względem osiągów przegrywał z FSO 1500. Był jednak wyżej ceniony.
Pamiętacie pierwszego Fiata Multipla albo Nissana Tiida. Bardzo udane samochody ale uznane za brzydkie. Hitami sprzedaży nie zostały. Spektakularną klapę zaliczyły.
Uważam, że samochód ma sens jeśli cieszy i spełnia oczekiwania. Dustery 4x2 te kryteria spełniają. Mają też inną zaletę. Dzięki nim na tym forum jest ciekawiej :mrgreen:
Ps.
Ja tam z zakupu 4x4 zadowolony jestem. Nawet jeśli (jak dotąd) wykorzystuję tylne łapy jedynie od wielkiego dzwonu.

LESNICZYy - 2020-02-22, 19:59

klazow napisał/a:
Gdybyśmy kupowali tylko rozumem, to SUVy 4x2 nie byłyby produkowane… bo klientów by nie było. Nikt by nie chciał wyższych kosztów i gorszych osiągów.

Właśnie jakbyś kupował rozumem to SUV 4x2 by stał w Twoim garażu .
Jest szybszy , tańszy , ekologiczny ... itd . Napęd 4x4 w obecnych warunkach nieistnienia zimy można se wsadzić w żić , wyjątkiem są tylko góry które kocham :mrgreen: . Nawet zimówki w tą zimę mi się nie przydały z wyjątkiem roboty czyli jazdy po błotku :mrgreen:

Zywiec - 2020-02-22, 23:12

LESNICZYy napisał/a:
ekologiczny
aż się popłakałem ze śmiechu, Leśniczy jesteś wielki :mrgreen:
klazow - 2020-02-22, 23:35

LESNICZYy napisał/a:
klazow napisał/a:
Gdybyśmy kupowali tylko rozumem, to SUVy 4x2 nie byłyby produkowane… bo klientów by nie było. Nikt by nie chciał wyższych kosztów i gorszych osiągów.

Właśnie jakbyś kupował rozumem to SUV 4x2 by stał w Twoim garażu (...).


Raczej Fabia.
Ponieważ nie TYLKO rozum decydował, to cieszę się Dusterem 4x4.

LESNICZYy - 2020-02-23, 08:58

klazow napisał/a:
LESNICZYy napisał/a:
klazow napisał/a:
Gdybyśmy kupowali tylko rozumem, to SUVy 4x2 nie byłyby produkowane… bo klientów by nie było. Nikt by nie chciał wyższych kosztów i gorszych osiągów.

Właśnie jakbyś kupował rozumem to SUV 4x2 by stał w Twoim garażu (...).


Raczej Fabia.
Ponieważ nie TYLKO rozum decydował, to cieszę się Dusterem 4x4.

I oto chodzi , żeby każdy był zadowolony :mrgreen: .

Kapitan Shinobi - 2020-02-23, 21:42

klazow napisał/a:
LESNICZYy napisał/a:
klazow napisał/a:
Gdybyśmy kupowali tylko rozumem, to SUVy 4x2 nie byłyby produkowane… bo klientów by nie było. Nikt by nie chciał wyższych kosztów i gorszych osiągów.

Właśnie jakbyś kupował rozumem to SUV 4x2 by stał w Twoim garażu (...).


Raczej Fabia.
Ponieważ nie TYLKO rozum decydował, to cieszę się Dusterem 4x4.


Miałem taki sam dylemat. Przy rezygnacji z offroadowych zapędów padłoby na Lodgy. 4x2 Suv to dla mnie taki sam nie wypał, jak np. Maserati z dieslem. Wszakże "zwyciężyła wilcza cnota", jak powiedział kiedyś J. Słowacki, więc też cieszę się Dusterem AWD.

Black Dusty - 2020-02-23, 23:54

Kapitan Shinobi napisał/a:
więc też cieszę się Dusterem AWD.

Duster nie ma napędu AWD.

piku - 2020-02-24, 20:45
Temat postu: Re: Klęska Dustera
[quote="klazow"]No i stało się.
Wspaniały (i jakże mi bliski) dominator z zeszłego roku nie tylko stracił palmę pierwszeństwa ale i do podium mu daleko.
Ciekawe, czy to „wypadek przy pracy”, czy też obecna oferta i cennik straciły swój czar?


Moim zdaniem przyczynia się do tego problem z buczeniem/wyciem (itp.), które opisujemy na tym forum, a którego likwidacji przez serwis nikt sie jeszcze nie doczekał. Ostatnio jechałem trasę ponad 1 tys. km i zjawiska te były uciążliwe. W najbliższych dniach muszę znaleźć czas i zgłosić awarię (pewnie raczej: wadę fabryczną) w ASO.
Zdumiewa mnie, jak sprawę traktują tzw. recenzenci, zwł. portal francuskie.pl, który przecież obserwuje to forum i wie, o co chodzi. To stawia rzetelność i wiarygodność tego medium pod ogromnym znakiem zapytania.

Ps. Spadkiem sprzedaży Dacii bym się nie martwił - nadrobi wkrótce.

Kapitan Shinobi - 2020-02-24, 22:16

Black Dusty napisał/a:
Kapitan Shinobi napisał/a:
więc też cieszę się Dusterem AWD.

Duster nie ma napędu AWD.


Czepiasz się słówek. Skrót AWD pochodzi od (zdaje się) "all wheels drive", czyli w największym skrócie myślowym i tłumaczeniu na nasze "wszystkie koła ciągną". Ja osobiście używam go zamiennie z 4x4 pisząc tu na forum. A może robię błąd i DD napędu 4x4 też nie ma?
Zdaje się, że napis na boku Dacii głosi "4WD". Takie srebrne literki, udające chrom.
Skoro auto ma 4 koła, to czym ma się różnić "all wheels drive", od "four (4) wheels drive"?

Hiszpan_JS - 2020-02-25, 15:58

Obaj macie racje :lol: . Ale jednak AWD tłumaczy się jako stały napęd na wszystkie koła (np. Land Rover czy Subaru)
LESNICZYy - 2020-02-25, 16:19

Hiszpan_JS napisał/a:
Obaj macie racje :lol: . Ale jednak AWD tłumaczy się jako stały napęd na wszystkie koła (np. Land Rover czy Subaru)

Ty masz rację , AWD będzie miał cetralny mechanizm różnicowy .

Kapitan Shinobi - 2020-02-25, 22:02

Ok, a czy są jakieś auta w klasie Suv (nie mam na myśli GL czy Q7, raczej bliżej DD) z napędem AWD?
Może np. nowa Vitara?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group