To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA
Forum nieoficjalnego Klubu Dacia Duster

Mechanika - Wycie skrzyni - czy wszyscy to mają?

PeterGreen - 2021-03-21, 14:36

https://youtu.be/F5x0EvjkBbo
robercik - 2021-03-21, 14:51

Czym Wy panowie się do jasnej ciasnej martwicie. Moja skrzynia ma to samo i do tego jeszcze parę innych dźwięków. Jeżdżę. Jedyne co mnie cieszy to to że w końcu się głośno o tym mówi. Wcześniej parę razy zostałem potraktowany jak jakiś awanturnik. Także w autoryzowanym serwisie.
Godefroy_1987 - 2021-03-21, 15:58

Po odebraniu z salonu kilka dni temu mojej wersji 150KM, 4x4 przy obrotach około 1700 - 1800, zwłaszcza na 6 biegu (ok 90-95km/h) słychać dźwięk przypominający chodzącego diesla. Tak bym to określił. Nie buczenie, bardziej terkotanie.
pankracy - 2021-03-27, 14:52

TTTM ten typ tak ma. Wiecie, że auto ma wade a nadal je kupujecie. Do kogo wy macie pretensje? Ja po jeździe próbnej spytałem czy mogą ten hałas wyeliminować. Sprzedawca powiedział, że nic nie słyszy bo słucha radia w czasie jazdy. Oddałem klucze i udałem się do innej marki.
Pewnie ktoś inny kupił a teraz płacze na forum bo mu buczy czy wyje.

PeterGreen - 2021-03-27, 18:18

pankracy napisał/a:
TTTM ten typ tak ma. Wiecie, że auto ma wade a nadal je kupujecie. Do kogo wy macie pretensje? Ja po jeździe próbnej spytałem czy mogą ten hałas wyeliminować. Sprzedawca powiedział, że nic nie słyszy bo słucha radia w czasie jazdy. Oddałem klucze i udałem się do innej marki.
Pewnie ktoś inny kupił a teraz płacze na forum bo mu buczy czy wyje.

Ja kupując o wadzie nie wiedziałem. Egzemplarz, którym miałem jazdę próbną, nie wydawał żadnych podejrzanych dźwięków

maugu - 2021-03-28, 13:38

Chyba pozostaje wszystkim kupującym umieszczanie w umowie kupna dodatkowego punktu w którym dealer zgadza się na anulowanie zakupu w przypadku odstępstwa parametrów jakościowych zakupionego samochodu od tych prezentowanych w samochodzie demonstracyjnym, a w szczególności (podkreślić) wydawanie słyszalnych dźwięków przez skrzynię biegów. Jeżeli dealer nie zgodzi się na taki zapis to warto się zastanowić nad kupowaniem "kota w worku".
Godefroy_1987 - 2021-03-28, 18:49

pankracy napisał/a:
TTTM ten typ tak ma. Wiecie, że auto ma wade a nadal je kupujecie. Do kogo wy macie pretensje? Ja po jeździe próbnej spytałem czy mogą ten hałas wyeliminować. Sprzedawca powiedział, że nic nie słyszy bo słucha radia w czasie jazdy. Oddałem klucze i udałem się do innej marki.
Pewnie ktoś inny kupił a teraz płacze na forum bo mu buczy czy wyje.


To nie wada, wada to coś co uniemożliwia jazdę. To po prostu ciut irytująca przypadłość, która auta nie dyskwalifikuje. A kupiłem, bo w cenie do ok. 170 000zł (Jeep Renegade Trailhawk) nie kupi nic lepszego i bardziej uniwersalnego w teren i na asfalt. Wszelkie Kie Sportage, Mitsubishi ASX, Nowa Vitara odpadały często już na etapie oglądania z bliska. Duster wygrał u mnie:
1. właściwościami w terenie mimo iż to SUV
2. ceną
3. wyglądem

I teraz jeszcze zaskoczył niskim spalaniem.

LESNICZYy - 2021-03-28, 20:45

Godefroy_1987 napisał/a:


To nie wada, wada to coś co uniemożliwia jazdę. To po prostu ciut irytująca przypadłość, która auta nie dyskwalifikuje

To jest wada . Skrzynie powinny być od razu wymienione na nowe czyli w pełni sprawne . Kupujący spodziewia się pełnowartościowego produktu a nie walki z ASO .

klazow - 2021-03-28, 23:20

Zakładając, że ja trafiłem szczęśliwie (a nie, że jestem przygłuchy) to brak powtarzalności jeśli chodzi o cechy produktu należy uznać za wadę.
Czy te głośne egzemplarze są do wymiany czy do polubienia na dziś wypowiadać się nie mogę. Może kiedyś przejadę się takim głośnym. Wtedy napiszę co myślę.
Ps.
Wada może ale nie musi dyskwalifikować pojazd pod kątem bezpieczeństwa użytkowania.
Zresztą są rzeczy powszechnie uważane za wadę, które niektórym nic a nic nie przeszkadzają (a czasem nawet cieszą). Przykład: "twarde plastiki".

maugu - 2021-03-29, 08:41

klazow napisał/a:
... to brak powtarzalności jeśli chodzi o cechy produktu należy uznać za wadę.
...

I tu jest pies pogrzebany. Prawdopodobnie w procesie produkcyjnym fabryka nie potrafi uzyskać powtarzalnych parametrów jakościowych (dokładności montażu) i ma pewien procent wyjących skrzyń. Prawdopodobnie wie o tym producent i być może ze względów technologicznych taniej dla niego jest wymienić jedną skrzynię na na 100 czy 1000 niż modernizować park maszynowy. Dawniej takie towary/produkty sprzedawano jako gatunek II z upustem i kupujący miał wybór w momencie zakupu czy kupuje gatunek I i płaci pełną cenę czy może weźmie gatunek II, który spełnia wszelkie inne waloru użytkowe i zapłaci mniej. Niestety widząc pewną „świecką tradycję” naszych importerów w innych branżach możemy się domyślać, że gdyby nawet producent zrekompensował importerowi cenowo pewien procent „gwarancyjnych” usterek to rodzimy biznes i tak będzie starał się skonsumować ewentualny zysk, a usterki wbić w ryzyko klienta. Widzimy ten proceder w wielu branżach gdzie identyczne usterki w innych krajach są kwalifikowane do wymiany, a u nas klienta odsyła się z kwitkiem argumentując TTTM. Niestety w przypadku Dusterowych problemów nie można wykluczyć – sądząc po nadreprezentacji ilości wpisów na naszych krajowych forach w stosunku do ościennych krajów, że większość zdiagnozowanych już na etapie produkcyjnym „pazagatunkowych” skrzyń trafia właśnie do nas – czy za zgodą importera, czy też bez jego wiedzy tego niestety możemy się tylko domyślać. Trzeba jednak pamiętać, że ceny identycznych modeli są jednak u nas trochę niższe niż np. za zachodnią granicą. Czy jest to związane z polityka gwarancyjną - no nie wiem.
Ciekawe jak jest z tym problemem na Węgrzech (na ichniejszych forach) bo oni chyba mają niższe ceny sprzedaży niż my.

Black Dusty - 2021-03-29, 09:38

Wy myślicie że macie problem bo skrzynia jest głośna, na to wystarczy radio zrobić głośniej, a co w tym przypadku(jest kilka odcinków)
https://www.youtube.com/watch?v=w6-iJKHqCAQ
https://www.youtube.com/watch?v=AXBeJ_kFnOA

maugu - 2021-03-29, 10:41

Black Dusty napisał/a:
... to wystarczy radio zrobić głośniej, ...

Poniżej inne rozwiązanie tego problemu (jak i innych związanych z wytłumieniem)
:)
PS.
Niech koledzy wybaczą ten sarkastyczny ton, ale dokładnie rozumiemy ich rozgoryczenie z faktu "trafienia" na głośny egzemplarz.

Kapitan Shinobi - 2021-03-29, 22:43

Black Dusty napisał/a:
Wy myślicie że macie problem bo skrzynia jest głośna, na to wystarczy radio zrobić głośniej, a co w tym przypadku(jest kilka odcinków)
https://www.youtube.com/watch?v=w6-iJKHqCAQ
https://www.youtube.com/watch?v=AXBeJ_kFnOA


Sprawa nie jest tak jednoznaczna jak podają Global Motors.
Fakty są takie:

1) obsługa gwarancyjna w pokazanym salonie MB leży i kwiczy, co nie podlega dyskusji. Obsługa leasingowa w tymże salonie też leży i kwiczy.
2) czy auto jest faktycznie wadliwe, jest kwestią sporną. Otóż centrala AMG w "Reichu" twierdzi, że tenże model (czyli bodajże S63 AMG w coupe) ma skrzynię wyczynową. Ma ona to do siebie, że przy bardzo niskich obrotach, na najwyższym biegu (tu - dziewiątym), przy prędkościach typu 120 km/h, może powodować niekomfortowe wibracje. W odróżnieniu od przekładni hydrokinetycznej, stosowanej w "zwykłych" MB, która nie ma takich właściwości (czytaj - nie jest sportowo-wyczynowa), za to zapewnia super komfort.


Nie oceniam kto w tym sporze ma rację, natomiast nie jest to takie jednoznaczne jak chcieliby Global Motors. Centrala MB chwali się, że na sprzedanych ileś tam tys. Merców w PL (nie pamiętam liczby) tylko trzy sztuki okazały się faktycznie wadliwe, przy czym wszystkie zostały wymienione na nowe "bez gadki". Znów - nie mam możliwości sprawdzenia prawdziwości tych słów, jestem natomiast w stanie w to uwierzyć.

Puenta.
Stanowisko MB: Merc na dowolną literkę, ale z końcówką 63AMG będzie autem bardziej wyczynowym, niż komfortowym, i nie zaleca się wymuszania mu jazdy 100 na godzinę na 9 (najwyższym) biegu.
Stanowisko Global Motors: Merc za milion jest wadliwy, serwis (z wielką łachą) wymienia na oślep podzespoły, co nie prowadzi do niczego poza pogłębieniem frustracji klienta. Leasingodawca ma rzeczony egzemplarz w poważaniu (jak i zresztą klienta), i idzie na przeczekanie (choć przynajmniej w teorii) powinien być po stronie klienta w sporze o wadliwy pojazd.

Całkowicie osobną kwestią są wyjące/huczące itp. Dustery za 50-70 tys., i podejście do tegoż problemu centrali Renault (oraz poszczególnych serwisów, pomiędzy którymi też bywają biegunowe różnice).

Hipolit - 2021-03-30, 01:14

Nie tylko u nas są problemy z głośnymi skrzyniami. Na niemieckim forum też jest pełno takich wpisów. Niestety są też i takie, że po wymianie problem po jakimś czasie wrócił.
Kapitan Shinobi - 2021-04-01, 00:20

Jest odpowiedź GM w sprawie wadliwego Merca.
Wychodzi na to, że jednak oni mają rację.
Zarówno portal, na którym pojawiły się rzeczone informacje, jak i dziennikarz je opracowujący są niewiarygodni.
Mniejsza o szczegóły (do sprawdzenia na YT), puenta:
kupujesz DD za 50 000 i Ci coś huczy - TTKM
kupujesz MB AMG za milion i coś Ci nie gra
- panie, auto je dobre ,sehr gut, bier pan i jedź już pan stąd
- a w ogóle, to źle pan jeździsz.
- No i oczywiście, oklepane TTKM
- ale przecież mamy porównanie z innym egzemplarzem tego samego modelu i tam nie ma takich objawów
- panie, już mówiliśmy, auto je dobre.

Ciekawe w tym wszystkim jest to, że taki pojedynczy "szarak" z huczącą Dacią w sumie nie wiele wskóra, no bo co, najwyżej nie kupi kolejnej Dacii, za to Globalsi, ze swoim zasięgiem, mogą trochę napsuć krwi Mercedes AG. Choć pewnie i tak nie dotrą do większości ich potencjalnych klientów.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group