Strony WWW - Duster vs Jimny .
LESNICZYy - 2020-03-08, 11:38 Temat postu: Duster vs Jimny . Wymiana zdań w tym temacie na forum zgodna z testem . Test i poglądy dość obiektywne . Może poza tym , że jak DD to tylko 4x4 . To już poznaliśmy drugą osobę co tak twierdzi .
DD vs JIMNY
klazow - 2020-03-08, 12:43
Jest nadzieja dla ludzkości... skoro nawet ci dwaj się nawrócili .
Dla porównania:
https://www.youtube.com/watch?v=sPpSLr1KQDA
Ps.
Jeszcze trzy lata i zrozumieją, że 4x2, to tylko lista "za" i "przeciw" a nie kwestia sensu istnienia .
DS - 2020-03-08, 22:26
Skoro już wspomniano o testach napędów na rolkach, to proszę bardzo:
Duster II vs obecny Jimny
https://youtu.be/qheLRevNlrw
Duster I vs poprzedni Jimny
https://youtu.be/GXHdiKoMnU0
klazow - 2020-03-08, 23:43
Jestem zaskoczony różnicą pomiędzy DD1 i DD2 w ostatnim teście.
Kwestia oprogramowania?
Może opony?
DS - 2020-03-08, 23:57
Tak, oprogramowanie. Opony nie mają tu znaczenia.
Bezpośrednie porównanie Dusterów: https://youtu.be/l7o6uw9MKyQ
Kapitan Shinobi - 2020-03-09, 23:13
Powyższe testy udowadniają, że DDII bliżej do terenówki niż do typowego obecnie miejskiego suva. No i że ESP bardzo ogranicza auto w terenie.
DS - 2020-03-12, 11:49
No to jeszcze test napędów - Duster w porównaniu z innym SUVem, często spotykanym poza asfaltem - Suzuki Grand Vitarą: https://youtu.be/Dk7z0X0dOks
klazow - 2020-03-15, 14:23
Film obejrzany.
Oto werdykt:
Wartość techniczna: Dacia Duster 4, Suzuki Grand Vitara 5
Wartość artystyczna: Dacia Duster 5, Suzuki Grand Vitara 4
Punkty karne: Dacia Duster 0, Suzuki Grand Vitara -1 (za rozrzucanie rolek)
Razem: Dacia Duster 9, Suzuki Grand Vitara 8.
Zwycięża Dacia Duster.
Czy ktoś ten werdykt chce podważyć?
DS - 2020-03-15, 21:39
Zapewne każdy, kto spojrzy na test obiektywnie 😉
klazow - 2020-03-16, 00:48
DS napisał/a: | Zapewne każdy, kto spojrzy na test obiektywnie 😉 |
A więc na tym Forum tylko Ty.
Ale zostawmy na chwilę spór z gatunku serce vs rozum.
Masz może DD2 vs Vitara 2015+? (sama Vitara też może być bo DD2 w sumie był).
Ps.
Jak pojawi się nowa Grand Vitara (awizowałeś ją swego czasu), to też na test liczę.
DS - 2020-03-16, 00:59
Ja patrzę na wynik, więc tylko rozum.
DD 2 vs Vitara 2:
https://youtu.be/SBuAkzEWvWM
Grand Vitara będzie, ale to raczej w 2021.
klazow - 2020-03-16, 18:00
Dzięki za test. W dodatku „od ręki”.
Teraz pytanie podstawowe. O czym on mówi… w sensie jaką informację przymierzającemu się do auta daje?
Z ostatniego testu wychodzi, że DD2 musi załączyć wszystko co ma, aby zrobić to, co Vitara 2 robi zawsze. Tyle, że w teren to chyba jednak Dusterem lepiej ruszać? Tak mi wyszło z tego co oglądałem i czytałem przed zakupem. Przykładowo:
https://youtu.be/BdOtU6SVrsE?t=2
Co do Grand Vitary, to w jej dzielność terenową nie wątpię. To stara dobra szkoła i nie oczekiwałem aby Duster miał ją przebić. Niemniej jednak, niejako dla równowagi, załączam test, w którym wyższość DD1 nad GV mile mnie zaskoczyła:
https://youtu.be/qCfhvmt0ues?t=181
Myślę, że kolega LESNICZYy z zadowoleniem zareaguje na fragment filmu, gdy testujący przechodzą na tryb 2WD aby pokonać Grand Vitarę jeszcze bardziej .
Ps.
W pierwszym filmiku występuje również niejaki Renault Kaptur czyli Duster z karoserią Captura. Ciekawe jak by to się u nas sprzedawało?
DS - 2020-03-16, 18:32
Test pokazuje zdolność danego układu do przekazywania momentu na koła z przyczepnością, przy czym dotyczy to tylko ruszania na śliskiej nawierzchni lub powolnej jazdy terenowej, gdzie koła często są w powietrzu. Tu jest film ukazujący testy na rolkach i ich odzwierciedlenia w rzeczywistych warunkach: https://youtu.be/926i0zqteXE
W teren zdecydowanie lepiej ruszać Dusterem, Vitara w zasadzie w ogóle się do tego nie nadaje.
Co do Grand Vitary - wrzuciłeś test z wersją bez ESP/TC. Żaden samochód, który z tyłu i z przodu ma otwarte dyfry nie ruszy, kiedy dwa koła są w powietrzu.
klazow - 2020-03-17, 15:55
DS napisał/a: | ... dotyczy to tylko ruszania na śliskiej nawierzchni... |
Właśnie tak mi "wychodziło". A teraz wiem, a nie tylko mniemam
Cпасибо.
DS - 2020-03-17, 21:13
Na rolkach można sprawdzić napęd pod kątem tzw. traction awd.
Dynamiczne zdolności układu (handling awd, performance awd) to zupełnie inna sprawa.
|
|
|