To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA
Forum nieoficjalnego Klubu Dacia Duster

Nasze samochody - Dardus Junior

Darek - 2020-03-31, 12:56
Temat postu: Dardus Junior
Dardus Junior :mrgreen:

Przedstawiam długo oczekiwany nowy nabytek.
Przytuliłem go 26 marca i od razu przypadlismy sobie do gustu. Taka miłość od pierwszego spojrzenia.
Na dzień dzisiejszy poznajemy się coraz bliżej, na razie bez zgrzytów, fochów i żadnych takich.

Dzięki sprzedawcy P. Marcinowi G. przy okazji Serdecznie Pozdrawiam, z Salonu Renault Dacia Cz-wa, mogłem przed odbiorem dokładnie wszystko obejrzeć i sprawdzić (nawet udało się nagrać film).

Z tych emocji nawet nie cykłem porządnych fotek, więc daje to co mamna te chwile. Resztą muszę się jeszcze pobawić - za duży format :mrgreen: :mrgreen:

toyota555 - 2020-03-31, 14:11

jeszcze dezynfekcja i 2 tygodniowa kwarantanna a potem szerokiej drogi :-D
Marek1603 - 2020-03-31, 19:13

Jak już mówiłem, zadowolenia.
klazow - 2020-04-01, 00:06

Gratulacje.
„Miłość od pierwszego spojrzenia” jest zupełnie zrozumiała.
Niech cieszy, służy i zbytnich fochów nie strzela.


Ps.
Ciekawe kto to miał czekać do maja?

Darek - 2020-04-01, 12:57

Dzięki :mrgreen:

Tak miał być w maju, ale dobrze, że się pospieszyli bo potem nie wiadomo jak będzie. :roll:



Kopiuje mój opis z poprzedniego forum, ponieważ nie dysponuje na tyle wolnym czasem, żeby opisywać to samo. ;-)

Widzę że jest zainteresowanie moim tematem, więc opisze więcej. :-P

Pierwsze wrażenia z jazdy.
Nie będę się rozpisywał na ten temat, bo takich opisów jest sporo i każdy to odczuwa indywidualnie.

W większości będę skupiał się w tematach technicznych. ;-)

Wszelkie funkcje które mam na wyposażeniu działają, małe zastrzeżenia mogę mieć do radia a konkretnie do nawigacji. Pewnie ktoś się przede mną bawił (obstawiam obsługę przy zerowym przeglądzie) i wyłączyli mi aktualizacje teraz nie szczytuje mi pena. :-x

Widok z kamer mógł by być bardziej wyostrzony, ale jeszcze nad tym po pracuje. ;-)

Świetny efekt wizualny podświetlenia przycisków funkcyjnych klimatyzacji. Jadąc w nocy podświetlenie daje efekt trójwymiarowy, świetnie uwydatnia ich głębie. :mrgreen:

Czujniki martwego pola i cofania sprawują się wzorowo, za co WIELKI plus. Człowiek w pewnym wieku już nie dysponuje refleksem, czujnością jak kiedyś. Teraz mam tak, jak spoglądam na prawo czy lewo to automatycznie auto też tam chce jechać. :lol:

Kierownica, pedał sprzęgła, nawet nie myślałem że to tak lekko może działać, chociaż miałem przyjemność przekonać się o tym już wcześniej, z jazdach testowych i na zlocie, gdzie kolega Bebe udostępnił mi nowego Dustera. :-D

Przyciski funkcyjne na kierownicy i pilocie do radia są intuicyjne, już się przyzwyczaiłem do nich -działają bardzo dobrze. Jedynie nie przetestowałem tego do rozmów tel. :-D

System bez kluczykowy bardzo wygodny, karty wyposażone są w podstawowe funkcje bez żadnych wodotrysków, zasięg radiowy jest dobrze dobrany. Jeszcze pozostało sprawdzić zasięg, zamykania / otwierania i oświetlenia parkingowego aktywowanego z przycisków. :-D

Klimatyzacja i ogrzewanie w manualu działają dobrze, zostaje jeszcze przetestować opcję automatyczną, jak nadarzy się odpowiednia pora. :-D

Komputer pokładowy za wiele funkcji nie posiada, ale posiłkuje sie ELM, gdzie mam interesujące mnie odczyty wyświetlane w smartfonie mjn. temperatura płynu, ładowanie akumulatora. Temperatura wyświetla sie cyfrowo do 0,1 stopnia, jest to dla mnie ważne przy docieraniu, ale i nie tylko, max osiąga do 80*C, z reguły oscyluje miedzy 76/78 stopni. Ładowanie świetnie pokazuje różnice napięć, zaobserwowałem jak się zmienia wartość w czasie jazdy, w stosunku do obciążenia alternatora.12,0V do 14,4V. Spalanie średnie wg. Komputera i smartfona wygląda bardzo podobnie 5/5,4 L/100km. :-D

Elastyczność tego sinika troszkę różni się od poprzednika. Tamten wkręca się bardziej żwawo od 1800 do 3000 obr/min i spalanie jest trochę większe, ok. 6.0/6,8 . Pozwoliłem sobie przez kilka sek. podciągnąć do 4000 obr, dopiero tak od ok. 2,100 czuć było ciągłe przyspieszenie do samych 4000. była to opcja testowa i na razie nie mam zamiaru jej nadużywać. :-P

Napędy 4x4 na razie odpuszczam, według kontrolek wynika że działają, myślę że jeszcze nie pora na dokładne przetestowanie. :-P

Tempomat i ogranicznik jeszcze nie nadarzyła się konkretna okazja, może jak zmieni się sytuacja związana z tym ustrojstwem (epidemią) w kraju to się gdzieś dalej wybiorę. :-P

Hamulce, systemy ABS, ESP, ruszanie na wzniesieniu, asystent zjazdu, kompas, wskaźniki nachylenia, multimedia, w jak najlepszym porządku. Muszę wyrobić sobie nawyk wyłączania S/S, eco niańka jest dla mnie zbędna, raczej nie skorzystam z jej usług – chociaż ocenia mnie na 5 gwiazdek za przewidywalność a 3 za przyspieszenie. :mrgreen:

Oprócz opcji zamówionych w wersji fabrycznej Junior został dodatkowo doposażony w ASO w podłokietnik i antenę (jak widać na fotkach). Musze pochwalić chłopaków postarali się, oczywiście po wyraźnych ponagleniach P. Marcina. :mrgreen:

Silnik muszę dodać, też duży przeskok technologiczny co do poprzednika, trzeba się znowu zagłębić w temat, co gdzie, jak, do czego. Przy tamtym nie było większego problemu z małym serwisem tupu oleje, filtry, świece, czujniki itp. Teraz doszło jeszcze Adblue. :roll:

Wygląd zewnętrzny kolor, wybór należał do szanownej małżonki więc zaakceptowany. ;-)

Układ napędowy, kierowniczy, skrzynia biegów czy dwu mas, na chwile obecną jest cisza, nic nie trzeszczy, rzęzi, stuka, puka itp.- oby tak dalej. :mrgreen:

Podwozie dobrze zabezpieczone antykorozyjnie, nie zauważyłem ubytków niedociągnięć. Przy oględzinach łapki się troszkę upaćkały. Mimo to nadkola wewnętrzne, progi, podłoga, profile zamknięte będą jeszcze dodatkowo konserwowane. ;-)

W planach pozostanie mi zamontować jeszcze hak, chlapacze, okleić reflektory folią i osłonić -zabezpieczyć przed owadami siatką wszystkie chłodnice. Reszta modyfikacji może będzie wdrażana w późniejszym terminie. :-P

Na tym kończę ten wywód Pozdrawiam Wszystkich w tym trudnym czasie, czytających i oglądających - zainteresowanych tym tematem. ;-)
;-)

Darek - 2020-04-19, 21:51

Opiszę małe modernizacje' :roll:
KUK zamontowany, nie we wszystkich miejscach osłaniał komorę, więc dodatkowo doszła jeszcze uszczelka przyklejona na klapę. :mrgreen:
Osłona gumowa na tunel środkowy za fotelami :-D

Po zakupie poszło do przeróbki.
Tablice rejestracyjne, trochę stabilniej zamontowane, co by za łatwo się nie poddały niepowołanym..... :evil:
Szczególnie natrętna stała sie tylna, już było ją słychać przy pracującym silniku, nie wspomnę o zamykaniu klapy. :shock:

Podłokietnik. Zleciłem wymianę na akcesoryjny w ASO i to był błąd. Za bardzo się nie trudzili, zamontowali w te same mocowania co oryginał, wyszło im chyba podparcie barku a nie łokcia. Na dodatek rościeli oryginalny otwór w poszyciu oparcia fotela i teraz po obniżeniu pozostał ślad :evil:
Po moich modyfikacjach jest ok. 10 cm niżej, łokieć się nie ześlizguje a podparcie dla mnie jest wygodne, jest teraz na wysokości podparcia łokcia w boku drzwi, więc łokcie mogą podpierać się teraz na równej wysokości :mrgreen:
Stan oleju
silnik ok. 0,5L było ponad stan :idea:
skrzynia biegów, nie przelewało się po wykręceniu korka, ale w sumie jest ok.
skrzynka przekładniowa ok.
dyfer tak na styk do przelewu.

Koła, zmniejszyłem ciśnienie na 2,2 Bar(według instrukcji) i lepiej wybiera nierówności, było 2,5 :-P
Chociaż śruby były na plus, dokręcone z odpowiednim momentem 105 Nm.
To było.

Teraz Duster ma kwarantanne, przygotowywany jet konserwacji.... :?: :arrow:

Kilka fotek udało sie odzyskać z mojej przeróbki montażu podłokietnika.

Darek - 2020-05-22, 22:17

Koniec miesięcznej kwarantanny Juniora. :mrgreen:
Opis modernizacji ciąg dalszy.
Duster przeszedł prace konserwacyjne zgodnie z planem, więc może zaczynać już swoją eksploatacje zgodnie z przeznaczeniem.
Poza konserwacją zamontowane zostało dodatkowe oświetlenie drzwi, bagażnika i klapy.
Chlapacze przód i tył.
Rejestrator jazdy w lusterku przód i tył. :mrgreen:
Rozdzielacz zapalniczki do zasilania rejestratora i dodatkowego telefonu, do podglądu parametrów pracy silnika z gniazda OBD (zamontowane na stałe).
Malowanie układu wydechowego, bębnów, zwrotnic i wszystkiego co pokrywała ruda franca :evil:
Zamontowana także siatka na chłodnicę przeciw owadom.
Również jedno z najważniejszych rzeczy dla mnie, montaż haka z pełno funkcjonalną 13 pin wiązką elektryczną, tzn. oprócz podstawowego oświetlenia, posiada dodatkowe wiązki do zasilania lodówki i ładowania akumulatora w przyczepie. :roll:
Przegląd haka przeszedł bezproblemowo z wynikiem pozytywnym, został jeszcze wpis do dowodu. :lol:
Na koniec mojej walki kilka poglądowych fotek :-)

Darek - 2020-05-25, 21:48

mikeleft napisał/a:
Cześć.
Fajne przeróbki.

Jakimi farbami malowałeś:
-bębny
-zwrotnice
-wydech
-nadkola
-podłogę?

Jakimi narzędziami malowałeś poszczególne elementy, ile warstw?

Jakiej siatki użyłeś do osłony chłodnic? Czy wzrosła temperatura silnika po montażu siatki?

Skąd ciągnąłeś prąd do oświetlenia drzwi i klapy?

Pozdrawiam,
Michał




Bębny i wydech pomalowałem farbą żaroodporną do 800 stopni w spreju
Co do zwrotnic miałem jakieś czarne mazidło i tym to pokryłem
Natomiast nadkola, podwozie i progi to jasne na jednym zdjęciu, to jest ta właściwa konserwacja, wygłuszenie i zarazem ochrona przed drobnymi kamykami (specjalny środek mojego wynalazku doświadczony metodą prób i błędów) konsystencja na bazie kauczuku. Nakładałem tego dwie warstwy a tylne nadkola i progi nawet trzy.
Następny to czarne to jest blachogum przeważnie stosuje bitex ale brakło. Ta warstwa służy jedynie do zaczernienia właściwej konserwacji.
Narzędzia - pistolety pneumatyczne do konserwacji- malowania, podnośnik kanałowy, podpory ściągacze do tapicerki, itd., itd ………
Siatka ochronna jak widać, kupiona już dawno chyba w Castoramie, miała być zastosowana w poprzedniku, ale jakoś nie wyszło. Żadnego wpływu nie ma na temperaturę silnika, mam cały czas podgląd na nią na smartfonie podłączonym na stałe do samochodu. Dokładność pomiaru cyfrowa jak widać na fotce. Temperatura jest identyczna jak przed montażem. Montowana jest nie tylko w dolnej ale i górnej części zderzaka.
Zasilanie oświetlenia pobrałem z wiązki haka- stały plus, całość sterowana jest lampką w bagażniku poprzez przekaźnik. Działa to na zasadzie oryginalnego oświetlenia wewnętrznego, po odwarciu drzwi.

Fotka z dodatkowego wyświetlacza parametrów przez gniazdo OBD w Dusterze

pankracy - 2020-05-25, 22:33

Czy ten kabel służy do ładowania prądu w smartfonie? Smartfon chodzi 24h? A OBD z telefonem łączy się przez BT? Co to za apka co liczy nawet średnie spalanie? Opisz jak możesz co i jak to działa.
Darek - 2020-05-25, 23:13

Apka to OliviaDrrive na Androidzie.
Smartfon załącza sie automatycznie po odpaleniu silnika, a wyłącza po zgaszeniu.
Kabel służy do ładowania i sterowania wł/wył (wzbudzenie) smartfona.
PO wzbudzeniu apka załącza się automatycznie i uruchamia BT. BT łączy sie z OBD.
Smartfon zamontowany na stałe za pomocą magnesów i przez cały czas jest w stanie czuwania.
Zasilanie tego ma swoją instalacje (rozdzielacz zapalniczki) ze skrzynki bezpieczników z miejsca podgrzewania fotela.

pankracy - 2020-05-26, 08:46

Jeżeli wył. blokowanie smartfona i zostawimy włączoną apke, to po podaniu jej prądu smartfon odrazu wł. się na tej apce? Dobrze to rozumię?
Oczywiscie wszystkie dane spalanie, dystans itd. zostaje zachowany.
Czy apka liczy dokładniej niż komputer pokładowy czy podobnie?

Darek - 2020-05-26, 22:06

Dobrze kombinujesz :mrgreen:
Właśnie tak mam, trzeba tylko odpowiednio skonfigurować apkę w ustawieniach.
Wszystkie dane są zapamiętywane, nawet po całkowitym wył telefonu, chyba że je zmienisz.
Aplikacja liczy dokładnie spalanie pod warunkiem odpowiedniej konfiguracji. jest to pozycja w ustawieniach ,,korekta przepływu". Parametry są dla każdego silnika indywidualne, trzeba działać metodą prób. Przykładowo w poprzednim Dusterze miałem ustawione na 100% , w tym 40% i jest jeszcze w fazie testów. Mniej więcej dane pokrywają się z tymi w komputerze.
Mnie głównie zależy na temperaturze płynu, ciekawie prezentuje się także inteligentne ładowanie, co na początku miałem wrażenie że nie ładuje.

pankracy - 2020-05-27, 11:35

Dzięki. Super pomysł.
Darek - 2020-06-07, 12:09

Pierwszy większy jednorazowy kurs 570 kilometrów Junior ma za sobą, 3 dorosłe osoby + bagaż załadowany po dach :-x
Spalanie pokazało 6,4 L przy średniej prędkości 84,4 km/h. 80% autostrada, prędkość +- 140 km/h. trochę korki na trasie Rumia/Obwodnica Gdańska i Łódź/Częstochowa (remonty).
Temperatura silnika przy wyższych prędkościach 78/86*C, głównie tempomat ustawienie na 140 km/h, wskazania obrotomierza 2950 rmp.
Duster ogólnie spisał się jak dla mnie rewelacyjnie, w szczególności na tempomacie, przydało by się może pamięć ustawień zadanej prędkości. Przy wyłączeniu tempomatu (hamowanie) trzeba wymaganą prędkość ustawiać ponownie. Klikjąc przyciskami na wyższą prędkość uzyskuje się fajny efekt przyspieszenia (wciska w fotel). Efektu tego ,, za chiny" nie udało mi się osiągnąć pedałem gazu :cry:
Siatka na owady w pełni spełniła swoją funkcję i nie ma żadnego wpływu na temp. silnika :-x
Trochę tego ustrojstwa udało się zatrzymać :shock:

Black Dusty - 2020-06-07, 12:42

Darek napisał/a:
przydało by się może pamięć ustawień zadanej prędkości. Przy wyłączeniu tempomatu (hamowanie) trzeba wymaganą prędkość ustawiać ponownie. Klikjąc

Zajrzyj do instrukcji, może jednak nie trzeba. ;-)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group