To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA
Forum nieoficjalnego Klubu Dacia Duster

Dział ogólny - Wypalanie FAP 1.3 130KM

badboy85 - 2020-06-20, 15:21
Temat postu: Wypalanie FAP 1.3 130KM
Hej.
Do jakiej wartości podskakują wam oborty jak wypalany jest filtr ? Drugie pytanie , czy słychać troszkę inną pracę silnika podczas wypalania ? Pytam konkretnie o 1.3 130 KM. U mnie auto na luzie bez klimy ma poniżej 800 obrotów i nie zauważyłem żeby kiedyś podskoczyły aczkolwiek autem głównie żona jeździ.

Kapitan Shinobi - 2020-06-23, 00:21

Nie zauważyłem w swojej Dusterce czegoś takiego jak wypalanie FAP'a, ale może jeszcze wszystko przede mną. A tak w ogóle, jak się mają którtkie, miejskie trasy do FAP'a?
LESNICZYy - 2020-06-23, 15:43

Kapitan Shinobi napisał/a:
A tak w ogóle, jak się mają którtkie, miejskie trasy do FAP'a?

Powoli zabijają go :-/

badboy85 - 2020-06-25, 14:11

Jazda po mieście dużo bardziej zapycha filtr niż jazda na trasie ale powinien dość sporo wytrzymać zanim będzie trzeba go demontować i czyścić mechanicznie. Co do samego wypalania to możesz nie zwracać najzwyczajniej w świecie na to uwagi. Teraz może zauważysz jak temat został poruszony.

Co do samego wypalania jest to o tyle istotne , żeby nie gasić auta jak jest wypalany fap, bo paliwo, które nie zostało spalone spływa po ściankach cylindrów do oleju i mamy wtedy sytuacje , że podnosi nam się poziom oleju. Właśnie dlatego pytam o obroty, bo chciał bym ustrzec mój olej od sytuacji w której będzie rozrzedzany przez benzyne.

Średnio filtr jest wypalany przynajmniej w VW co około 400-500 km . Podobno inne auta też tak mają.

Kapitan Shinobi - 2020-06-28, 23:40

badboy85 napisał/a:


Co do samego wypalania jest to o tyle istotne , żeby nie gasić auta jak jest wypalany fap, bo paliwo, które nie zostało spalone spływa po ściankach cylindrów do oleju i mamy wtedy sytuacje , że podnosi nam się poziom oleju. Właśnie dlatego pytam o obroty, bo chciał bym ustrzec mój olej od sytuacji w której będzie rozrzedzany przez benzyne.

Średnio filtr jest wypalany przynajmniej w VW co około 400-500 km . Podobno inne auta też tak mają.


czyli wynika z tego, że lepiej start stopa wyłączać profilaktycznie, żeby czasem nie zgasił auta w czasie wypalania.

klazow - 2020-06-30, 00:47

Start stop to również mój wróg.
Czuję się jednak w obowiązku stanąć (jedynie w kontekście tego tematu) w jego obronie.
W instrukcji (strona 2.17) zapisano, że w naszych TCe wypalanie następuje przy prędkości 50-110 km/h. W takich okolicznościach start stop raczej nie zadziała :mrgreen:
No chyba, że będzie to baaaaardzo wadliwy start stop. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Co do pytania badboy85, to przytoczony punkt instrukcji naucza, że należy obserwować tablicę wskaźników. Jak się zapali lampka w instrukcji narysowana, to trzeba robić to co w instrukcji napisali.
U mnie,od nowości, jeszcze się nie zapaliła. Mogę więc i ja stwierdzić:
Kapitan Shinobi napisał/a:
...jeszcze wszystko przede mną...


Ps.
Czytałem gdzieś, że filtry cząstek stałych w silnikach benzynowych powinny "zapychać się" rzadziej niż w Dieslach. Znaczy, że wypalań mniej i żywotność większa. To było mocno teoretyczne rozważanie (pisane gdy FAPy miały się pojawić) ale może z tymi krótkimi trasami nie będzie tak źle. Ja w czasie korona-zakazów jedynie takie robiłem i nic mi nie"fapnęło" :-P

Hipolit - 2020-06-30, 12:29

Chyba trochę przejmujecie się na zapas. W moich dieslu przez 35 tys km ani razu filtr się nie wypalał. Jeżdżę i po mieście i w trasie. W benzynie filtr powinien być jeszcze mniej czuły.
Kapitan Shinobi - 2020-07-07, 00:18

No nie da się ukryć, że przejmujemy się na zapas, ale jak inaczej skoro kupiliśmy tanie auto, a taki zapchany FAP może wyjąć z portfela parę tysi ;-) .
LESNICZYy - 2020-07-07, 15:54

Kapitan Shinobi napisał/a:
No nie da się ukryć, że przejmujemy się na zapas, ale jak inaczej skoro kupiliśmy tanie auto, a taki zapchany FAP może wyjąć z portfela parę tysi ;-) .

Taka przyjemność posiadania "nowoczesnego/niby ekologicznego" auta :roll: . Regeneracja jest tańsza ...

klazow - 2020-07-07, 20:50

LESNICZYy napisał/a:

Taka przyjemność posiadania "nowoczesnego/niby ekologicznego" auta :roll:


Zgadza się.
Przyjemność z posiadania swojego Dustera zdecydowania mam. :mrgreen:

Hipolit - 2020-07-07, 21:56

Filtr zapewne da się usunąć programowo tak, jak w dieslach. Dobry tuner to ogarnie. Wtedy jest się mniej eko, ale ma się spokój.
badboy85 - 2020-07-17, 23:55

klazow, podaj proszę na której to stronie piszę o tej kontrolce spalin w naszej wspaniałej instrukcji ;). Ja szukałem i z tego co pamiętam to wielkie G tam jest na ten temat napisane.
Edit :
Znalzłem :)

badboy85 - 2020-07-18, 00:01

tutaj macie co na to zjawisko i na takie przybywanie oleju napisała KIA. Nie sądzę żeby u nas było inaczej tym bardziej , że jak brałem się do drugiej wymiany to miałem oleju ponad stan.

GDI w KII to benzyna ;)

askr_poz - 2020-07-18, 10:12

We wszystkich dieslach z DPF które miałem tak jest.
Peugeot 2.0 HDI, Volvo V-50 2.0 D (tak naprawde też 2.0 HDI), XC-70 2.4 D.

Jedyna rada - ogarnąć jakąś sygnalizację wypalania i nie wyłączać wtedy silnika.

No i w przypadku diesli - nie robić krótkich tras.

Obstawiam, że w przypadku benzynowego DPF też tak jest.

Lucek - 2020-07-21, 23:40

Jakiś czas temu miałem ten sam problem z wypalaniem filtra i podnoszeniem się poziomu paliwa. Poruszam się głównie po mieście.
Kupiłem Dustera 1,6 w benzynie i po problemie. Trochę kosztem osiągów, ale nie to było dla mnie najważniejsze.
Niektórzy mówią, że się cofnąłem kupując wolnossaka a ja jestem zadowolony i spokojny.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group