Dział ogólny - Wypalanie FAP 1.3 130KM
badboy85 - 2020-06-20, 15:21 Temat postu: Wypalanie FAP 1.3 130KM Hej.
Do jakiej wartości podskakują wam oborty jak wypalany jest filtr ? Drugie pytanie , czy słychać troszkę inną pracę silnika podczas wypalania ? Pytam konkretnie o 1.3 130 KM. U mnie auto na luzie bez klimy ma poniżej 800 obrotów i nie zauważyłem żeby kiedyś podskoczyły aczkolwiek autem głównie żona jeździ.
Kapitan Shinobi - 2020-06-23, 00:21
Nie zauważyłem w swojej Dusterce czegoś takiego jak wypalanie FAP'a, ale może jeszcze wszystko przede mną. A tak w ogóle, jak się mają którtkie, miejskie trasy do FAP'a?
LESNICZYy - 2020-06-23, 15:43
Kapitan Shinobi napisał/a: | A tak w ogóle, jak się mają którtkie, miejskie trasy do FAP'a? |
Powoli zabijają go
badboy85 - 2020-06-25, 14:11
Jazda po mieście dużo bardziej zapycha filtr niż jazda na trasie ale powinien dość sporo wytrzymać zanim będzie trzeba go demontować i czyścić mechanicznie. Co do samego wypalania to możesz nie zwracać najzwyczajniej w świecie na to uwagi. Teraz może zauważysz jak temat został poruszony.
Co do samego wypalania jest to o tyle istotne , żeby nie gasić auta jak jest wypalany fap, bo paliwo, które nie zostało spalone spływa po ściankach cylindrów do oleju i mamy wtedy sytuacje , że podnosi nam się poziom oleju. Właśnie dlatego pytam o obroty, bo chciał bym ustrzec mój olej od sytuacji w której będzie rozrzedzany przez benzyne.
Średnio filtr jest wypalany przynajmniej w VW co około 400-500 km . Podobno inne auta też tak mają.
Kapitan Shinobi - 2020-06-28, 23:40
badboy85 napisał/a: |
Co do samego wypalania jest to o tyle istotne , żeby nie gasić auta jak jest wypalany fap, bo paliwo, które nie zostało spalone spływa po ściankach cylindrów do oleju i mamy wtedy sytuacje , że podnosi nam się poziom oleju. Właśnie dlatego pytam o obroty, bo chciał bym ustrzec mój olej od sytuacji w której będzie rozrzedzany przez benzyne.
Średnio filtr jest wypalany przynajmniej w VW co około 400-500 km . Podobno inne auta też tak mają. |
czyli wynika z tego, że lepiej start stopa wyłączać profilaktycznie, żeby czasem nie zgasił auta w czasie wypalania.
klazow - 2020-06-30, 00:47
Start stop to również mój wróg.
Czuję się jednak w obowiązku stanąć (jedynie w kontekście tego tematu) w jego obronie.
W instrukcji (strona 2.17) zapisano, że w naszych TCe wypalanie następuje przy prędkości 50-110 km/h. W takich okolicznościach start stop raczej nie zadziała
No chyba, że będzie to baaaaardzo wadliwy start stop.
Co do pytania badboy85, to przytoczony punkt instrukcji naucza, że należy obserwować tablicę wskaźników. Jak się zapali lampka w instrukcji narysowana, to trzeba robić to co w instrukcji napisali.
U mnie,od nowości, jeszcze się nie zapaliła. Mogę więc i ja stwierdzić:
Kapitan Shinobi napisał/a: | ...jeszcze wszystko przede mną... |
Ps.
Czytałem gdzieś, że filtry cząstek stałych w silnikach benzynowych powinny "zapychać się" rzadziej niż w Dieslach. Znaczy, że wypalań mniej i żywotność większa. To było mocno teoretyczne rozważanie (pisane gdy FAPy miały się pojawić) ale może z tymi krótkimi trasami nie będzie tak źle. Ja w czasie korona-zakazów jedynie takie robiłem i nic mi nie"fapnęło"
Hipolit - 2020-06-30, 12:29
Chyba trochę przejmujecie się na zapas. W moich dieslu przez 35 tys km ani razu filtr się nie wypalał. Jeżdżę i po mieście i w trasie. W benzynie filtr powinien być jeszcze mniej czuły.
Kapitan Shinobi - 2020-07-07, 00:18
No nie da się ukryć, że przejmujemy się na zapas, ale jak inaczej skoro kupiliśmy tanie auto, a taki zapchany FAP może wyjąć z portfela parę tysi .
LESNICZYy - 2020-07-07, 15:54
Kapitan Shinobi napisał/a: | No nie da się ukryć, że przejmujemy się na zapas, ale jak inaczej skoro kupiliśmy tanie auto, a taki zapchany FAP może wyjąć z portfela parę tysi . |
Taka przyjemność posiadania "nowoczesnego/niby ekologicznego" auta . Regeneracja jest tańsza ...
klazow - 2020-07-07, 20:50
LESNICZYy napisał/a: |
Taka przyjemność posiadania "nowoczesnego/niby ekologicznego" auta |
Zgadza się.
Przyjemność z posiadania swojego Dustera zdecydowania mam.
Hipolit - 2020-07-07, 21:56
Filtr zapewne da się usunąć programowo tak, jak w dieslach. Dobry tuner to ogarnie. Wtedy jest się mniej eko, ale ma się spokój.
badboy85 - 2020-07-17, 23:55
klazow, podaj proszę na której to stronie piszę o tej kontrolce spalin w naszej wspaniałej instrukcji ;). Ja szukałem i z tego co pamiętam to wielkie G tam jest na ten temat napisane.
Edit :
Znalzłem :)
badboy85 - 2020-07-18, 00:01
tutaj macie co na to zjawisko i na takie przybywanie oleju napisała KIA. Nie sądzę żeby u nas było inaczej tym bardziej , że jak brałem się do drugiej wymiany to miałem oleju ponad stan.
GDI w KII to benzyna ;)
askr_poz - 2020-07-18, 10:12
We wszystkich dieslach z DPF które miałem tak jest.
Peugeot 2.0 HDI, Volvo V-50 2.0 D (tak naprawde też 2.0 HDI), XC-70 2.4 D.
Jedyna rada - ogarnąć jakąś sygnalizację wypalania i nie wyłączać wtedy silnika.
No i w przypadku diesli - nie robić krótkich tras.
Obstawiam, że w przypadku benzynowego DPF też tak jest.
Lucek - 2020-07-21, 23:40
Jakiś czas temu miałem ten sam problem z wypalaniem filtra i podnoszeniem się poziomu paliwa. Poruszam się głównie po mieście.
Kupiłem Dustera 1,6 w benzynie i po problemie. Trochę kosztem osiągów, ale nie to było dla mnie najważniejsze.
Niektórzy mówią, że się cofnąłem kupując wolnossaka a ja jestem zadowolony i spokojny.
|
|
|