To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA
Forum nieoficjalnego Klubu Dacia Duster

Modyfikacje-Tuning, instrukcje, poradniki - Opony - Letnie, wielosezonowe, zimowe

Dar1962 - 2013-10-10, 16:03

piku napisał/a:
Jeśli chodzi o tę RAVkę - mogła być z napędem na jedna oś?.

mogła = szczególnie, jeśli była sprowadzona z juesej

Dominus - 2013-10-10, 20:09

Jeśli chodzi o fabryczne opony to były dostępne dwa rodzaje na jakich Dustery zjeżdzały z fabryki:

Michelin Latitude M+S oraz Continental Cross Contact LX.
Osobiście mam Continentale i są to opony LETNIE(!), można je nazwać WIELOSEZONOWYMI jak to robią dealerzy tylko ze względu na oznaczenie M+S
Sam producent określa je jako LETNIE do średnich i dużych samochodów z napędem 4x4 i bardziej tego bym się trzymał.
Przejeździłem pierwszy sezon zimowy nimi i stwierdziłem że zakupię zimówki

BoloSr - 2013-10-10, 20:11

A ja mam u siebie Michelin Latitude M+S i tez uwazam ze to sa letnie i dlatego kupilem UNIROYAL 215/65R16H 98H MS PLUS 77 :)
Dominus - 2013-10-10, 20:20

BoloSr napisał/a:
A ja mam u siebie Michelin Latitude M+S i tez uwazam ze to sa letnie i dlatego kupilem UNIROYAL 215/65R16H 98H MS PLUS 77 :)


Tak jak napisałem powyżej, to że mamy opony M+S to nie oznacza że jest ona zimowa, co najwyżej wielosezonowa i nie jest tak bezpieczna zimą jak zimówka
Da się na nich jeździć ale odradzam, miałem momenty na zakrętach na skrzyżowaniu że zarzucało mi tyłkiem a raz o mało co nie poszorowałbym przodu o ogrodzenie podczas skrętu w uliczke...

piku - 2013-10-10, 22:19

Dominus napisał/a:
to że mamy opony M+S to nie oznacza że jest ona zimowa, co najwyżej wielosezonowa


To prawda. Miałem letnie Nokiany z oznaczeniem M+S, ale były typowo letnie. Conti z DD są jednak zupełnie inne - mają znacznie "bogatszy" bieżnik z dwoma rodzajami lamel: jedne, zewnętrzne są proste, jak w oponach letnich, drugie, od środka są falowane, jak w zimówkach. Myślę, że klasyfikacja ich jako wielosezonowe jest zasadna. Niewątpliwe jednak warto mieć na śnieg typowe zimówki.

Dominus - 2013-10-11, 06:44

piku napisał/a:
Dominus napisał/a:
to że mamy opony M+S to nie oznacza że jest ona zimowa, co najwyżej wielosezonowa


To prawda. Miałem letnie Nokiany z oznaczeniem M+S, ale były typowo letnie. Conti z DD są jednak zupełnie inne - mają znacznie "bogatszy" bieżnik z dwoma rodzajami lamel: jedne, zewnętrzne są proste, jak w oponach letnich, drugie, od środka są falowane, jak w zimówkach. Myślę, że klasyfikacja ich jako wielosezonowe jest zasadna. Niewątpliwe jednak warto mieć na śnieg typowe zimówki.



Dominus napisał/a:

Continental Cross Contact LX.
Sam producent określa je jako LETNIE do średnich i dużych samochodów z napędem 4x4 i bardziej tego bym się trzymał.


dlatego mamy bogatszy bieżnik gdyż opona jest do samochodów 4x4 , które dobrze powinny radzić sobie w terenie

Janzet - 2013-10-13, 20:21

Conti niby są wielosezonowe, na różnych stronach www conti są przedstawiane jako letnie (np u nas) ale też jako wielosezonowe znalazłem gdzieś na końcu świata. Fakt, mają M+S ale zima nie jest ich domeną. Przejeździłem na nich zimę i zdecydowanie wchodzę w zimówki, wybrałem Grandtreki SJ6... i czekam na montaż i zimę choć mi do niej nie tak pilno.

CrossContact LX2 są jako letnie, np
CrossContact AT jako M+S choć wyglądają na fajne typowe letnie ATki.

Dominus - 2013-11-04, 12:26

A ja mam do Was koledzy Pytanie.
Kiedy zamierzacie zmienić opony na zimówki?
Zaleca się zmienić przy temperaturze 10st, i już zbliżamy się do tego.
Jakie jest wasze zdanie

BoloSr - 2013-11-04, 12:37

Dominus napisał/a:
A ja mam do Was koledzy Pytanie.
Kiedy zamierzacie zmienić opony na zimówki?
Zaleca się zmienić przy temperaturze 10st, i już zbliżamy się do tego.
Jakie jest wasze zdanie


Ja tam slyszalem zawsze o temperaturze 7 stopni a nie 10 :)
Moje jeszce leza na swoim miejscu i chyab w tym tygodniu je zalzoe jak sie uda a jak nie to napewno w przyszlym :)

tomszafa - 2013-11-04, 12:44

A ja... nie zmieniam :mrgreen:
Kolejny rok bede jezdzil na oryginalnych wielosezonowkach Conti :-P

nikita1589 - 2013-11-04, 12:49

tomszafa i ile już jeździsz na wielosezonówkach ?????
BoloSr - 2013-11-04, 12:49

tomszafa napisał/a:
A ja... nie zmieniam :mrgreen:
Kolejny rok bede jezdzil na oryginalnych wielosezonowkach Conti :-P


twardziel :)

AntyUser - 2013-11-04, 12:50

W peugeocie zmieniałem w drugiej połowie listopada, teraz mam wielosezonowe więc tą zimę przejeżdżę a na następną kupię już typowe zimówki. ;-)
Dominus - 2013-11-04, 12:55

nikita1589 napisał/a:
tomszafa i ile już jeździsz na wielosezonówkach ?????


Na tych co teraz ma w Duster'ze to od nowości czyli teraz dla niego będzie druga zima.
Ja pierwszą zimę przejeździłem na oryginalnych Continentalach pseudo wielosezonówkach (takie moje zdanie) zamierzam zmienić na opony z zimowym bieżnikiem

tomszafa - 2013-11-04, 13:07

nikita1589 napisał/a:
tomszafa i ile już jeździsz na wielosezonówkach ?????


Prawie 35tys km, teraz bedzie druga zima jak Dominus napisal.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group