Modyfikacje-Tuning, instrukcje, poradniki - Opony - Letnie, wielosezonowe, zimowe
Dar1962 - 2013-10-10, 16:03
piku napisał/a: | Jeśli chodzi o tę RAVkę - mogła być z napędem na jedna oś?. |
mogła = szczególnie, jeśli była sprowadzona z juesej
Dominus - 2013-10-10, 20:09
Jeśli chodzi o fabryczne opony to były dostępne dwa rodzaje na jakich Dustery zjeżdzały z fabryki:
Michelin Latitude M+S oraz Continental Cross Contact LX.
Osobiście mam Continentale i są to opony LETNIE(!), można je nazwać WIELOSEZONOWYMI jak to robią dealerzy tylko ze względu na oznaczenie M+S
Sam producent określa je jako LETNIE do średnich i dużych samochodów z napędem 4x4 i bardziej tego bym się trzymał.
Przejeździłem pierwszy sezon zimowy nimi i stwierdziłem że zakupię zimówki
BoloSr - 2013-10-10, 20:11
A ja mam u siebie Michelin Latitude M+S i tez uwazam ze to sa letnie i dlatego kupilem UNIROYAL 215/65R16H 98H MS PLUS 77 :)
Dominus - 2013-10-10, 20:20
BoloSr napisał/a: | A ja mam u siebie Michelin Latitude M+S i tez uwazam ze to sa letnie i dlatego kupilem UNIROYAL 215/65R16H 98H MS PLUS 77 :) |
Tak jak napisałem powyżej, to że mamy opony M+S to nie oznacza że jest ona zimowa, co najwyżej wielosezonowa i nie jest tak bezpieczna zimą jak zimówka
Da się na nich jeździć ale odradzam, miałem momenty na zakrętach na skrzyżowaniu że zarzucało mi tyłkiem a raz o mało co nie poszorowałbym przodu o ogrodzenie podczas skrętu w uliczke...
piku - 2013-10-10, 22:19
Dominus napisał/a: | to że mamy opony M+S to nie oznacza że jest ona zimowa, co najwyżej wielosezonowa |
To prawda. Miałem letnie Nokiany z oznaczeniem M+S, ale były typowo letnie. Conti z DD są jednak zupełnie inne - mają znacznie "bogatszy" bieżnik z dwoma rodzajami lamel: jedne, zewnętrzne są proste, jak w oponach letnich, drugie, od środka są falowane, jak w zimówkach. Myślę, że klasyfikacja ich jako wielosezonowe jest zasadna. Niewątpliwe jednak warto mieć na śnieg typowe zimówki.
Dominus - 2013-10-11, 06:44
piku napisał/a: | Dominus napisał/a: | to że mamy opony M+S to nie oznacza że jest ona zimowa, co najwyżej wielosezonowa |
To prawda. Miałem letnie Nokiany z oznaczeniem M+S, ale były typowo letnie. Conti z DD są jednak zupełnie inne - mają znacznie "bogatszy" bieżnik z dwoma rodzajami lamel: jedne, zewnętrzne są proste, jak w oponach letnich, drugie, od środka są falowane, jak w zimówkach. Myślę, że klasyfikacja ich jako wielosezonowe jest zasadna. Niewątpliwe jednak warto mieć na śnieg typowe zimówki. |
Dominus napisał/a: |
Continental Cross Contact LX.
Sam producent określa je jako LETNIE do średnich i dużych samochodów z napędem 4x4 i bardziej tego bym się trzymał.
|
dlatego mamy bogatszy bieżnik gdyż opona jest do samochodów 4x4 , które dobrze powinny radzić sobie w terenie
Janzet - 2013-10-13, 20:21
Conti niby są wielosezonowe, na różnych stronach www conti są przedstawiane jako letnie (np u nas) ale też jako wielosezonowe znalazłem gdzieś na końcu świata. Fakt, mają M+S ale zima nie jest ich domeną. Przejeździłem na nich zimę i zdecydowanie wchodzę w zimówki, wybrałem Grandtreki SJ6... i czekam na montaż i zimę choć mi do niej nie tak pilno.
CrossContact LX2 są jako letnie, np
CrossContact AT jako M+S choć wyglądają na fajne typowe letnie ATki.
Dominus - 2013-11-04, 12:26
A ja mam do Was koledzy Pytanie.
Kiedy zamierzacie zmienić opony na zimówki?
Zaleca się zmienić przy temperaturze 10st, i już zbliżamy się do tego.
Jakie jest wasze zdanie
BoloSr - 2013-11-04, 12:37
Dominus napisał/a: | A ja mam do Was koledzy Pytanie.
Kiedy zamierzacie zmienić opony na zimówki?
Zaleca się zmienić przy temperaturze 10st, i już zbliżamy się do tego.
Jakie jest wasze zdanie |
Ja tam slyszalem zawsze o temperaturze 7 stopni a nie 10 :)
Moje jeszce leza na swoim miejscu i chyab w tym tygodniu je zalzoe jak sie uda a jak nie to napewno w przyszlym :)
tomszafa - 2013-11-04, 12:44
A ja... nie zmieniam
Kolejny rok bede jezdzil na oryginalnych wielosezonowkach Conti
nikita1589 - 2013-11-04, 12:49
tomszafa i ile już jeździsz na wielosezonówkach ?????
BoloSr - 2013-11-04, 12:49
tomszafa napisał/a: | A ja... nie zmieniam
Kolejny rok bede jezdzil na oryginalnych wielosezonowkach Conti |
twardziel :)
AntyUser - 2013-11-04, 12:50
W peugeocie zmieniałem w drugiej połowie listopada, teraz mam wielosezonowe więc tą zimę przejeżdżę a na następną kupię już typowe zimówki.
Dominus - 2013-11-04, 12:55
nikita1589 napisał/a: | tomszafa i ile już jeździsz na wielosezonówkach ????? |
Na tych co teraz ma w Duster'ze to od nowości czyli teraz dla niego będzie druga zima.
Ja pierwszą zimę przejeździłem na oryginalnych Continentalach pseudo wielosezonówkach (takie moje zdanie) zamierzam zmienić na opony z zimowym bieżnikiem
tomszafa - 2013-11-04, 13:07
nikita1589 napisał/a: | tomszafa i ile już jeździsz na wielosezonówkach ????? |
Prawie 35tys km, teraz bedzie druga zima jak Dominus napisal.
|
|
|