To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA
Forum nieoficjalnego Klubu Dacia Duster

Modyfikacje-Tuning, instrukcje, poradniki - Opony - Letnie, wielosezonowe, zimowe

DD - 2015-11-01, 03:52

31.10.2015:
Nexen Winguard Snow G: 291zł/szt. (-17zł/szt.)
Dębica Frigo HP: 298zł/szt.
Sava Eskimo HP: 327zł/szt. (+17zł/szt.)
Barum Polaris 3: 285zł/szt. (-4zł/szt.)
Fulda Kristall Control HP: 320zł/szt. (-4zł/szt.)
Uniroyal MS Plus 77: 325zł/szt. (+15zł/szt.)

ken-wawa - 2015-11-01, 15:29

Tylko ze zadne nie maja terenowego bieznika... :(
DD - 2015-11-01, 19:16

piku napisał/a:
ken-wawa napisał/a:
To co 4x4 na zime w takim badz razie?
Nie rozumiem... Na zimę - zimówki ;-) 4x4 czasami się przydaje (pod górkę, wyjechać z trudnego parkingu, przejechać śnieżne koleiny).
Koledze Ken-wawa najwyraźniej chodzi o AT-ki, ale zimówki.
ken-wawa - 2015-11-01, 22:44

@DD, dobrze mowisz. :-)
piku - 2015-11-02, 08:05

DD napisał/a:
chodzi o AT-ki, ale zimówki.


A znacie takie opony? Do Dustera oczywiście.

DD - 2015-11-03, 12:36

piku napisał/a:
A znacie takie opony? Do Dustera oczywiście.
Ja nie znam, ale też się zbytnio AT-kami nie interesuję... miałem nadzieję, że ktoś bardziej zoientowany w temacie się wypowie.
DD - 2015-11-07, 20:26

07.11.2015:
Nexen Winguard Snow G: 283zł/szt. (-8zł/szt.)
Dębica Frigo HP: 304zł/szt. (+6zł/szt.)
Sava Eskimo HP: 325zł/szt. (-2zł/szt.)
Barum Polaris 3: 285zł/szt.
Fulda Kristall Control HP: 326zł/szt. (+6zł/szt.)
Uniroyal MS Plus 77: 335zł/szt. (+10zł/szt.)

DD - 2015-11-09, 01:36

TalkAbout napisał/a:
Powiedzcie mi proszę czy te opony na których mój DUSTER wyjechał z salonu jakieś MICHELINY cało sezonowe faktycznie nadają się do jazdy zimą.
Bo mnie się jakoś wierzyć w to nie chce, że coś może być do wszystkiego...
Zależy, czego od tych całorocznych oczekujesz i od Twoich okoliczności użytkowania.
Jeśli musisz codziennie jeździć, a w dni z ciężkimi warunkami drogowymi nie masz do dyspozycji innego (niż Duster) auta z zimówkami, nie ma dogodnego transportu publicznego, jeśli dodatkowo wyjeżdżasz w sezonie jesień-zima-wiosna w dłuższe trasy, to koniecznie kup zimówki (kwestia bezpieczeństwa)! Ja akurat nie, więc co najmniej pierwszy sezon zamierzam zostać przy fabrycznych Continentalach CrossContact LX. Nie są to typowe opony letnie, wystarczy popatrzeć na bieżnik, żeby stwierdzić, że ma pewne cechy zimówek, bo są to opony całoroczne. Nie są one też w niższych temp. aż takie twarde jak letnie.
Na stonie continentaltire.com piszą:
"CrossContact™ LX
An all-season touring tire with a balanced design for light truck, crossover and SUV comfort, fuel efficiency and traction."

Ale oczywiście opony całoroczne nie są zimówkami i nigdy nie zastąpią zimówek w ciężkich warunkach zimowych!


TalkAbout napisał/a:
czy jak wymienię wszystkie cztery koła na inne, bez czujników czy autko będzie będzie się domagać tych czujników czy nie??
Po ok. 10km jazdy z kołami bez czujników TPMS będzie się domagać - zapalą sie dwie kontrolki. Wtedy można zrobić SetTP i będzie od kontrolek spokój... ale niestety znów tylko na ok. 10km jazdy :mrgreen: .

TalkAbout napisał/a:
Czyli rozumiem że bez montażu na zimówki czujników ni hu hu ??
No na razie niebardzo, chyba że godzisz się jeździć w zimie na zimówkach z palącymi się dwoma kontrolkami (ciągłe SetTP-owanie raczej nie wchodzi w grę), a w ciepłych porach roku na fabrycznych kolach, wtedy kontrolki się nie świecą, wtedy też jeździsz na przeglady do ASO czy OSKP :mrgreen: .
ken-wawa - 2015-11-11, 21:16

Swoja drog czy te czujniki cisnienia i felgi musza byc specjlni pod Dustera czy uniwersalne? Jak to jest bo zupelnie nie mam orientacji w temacie?
Dar1962 - 2015-11-12, 15:36

ken-wawa napisał/a:
Swoja drog czy te czujniki cisnienia i felgi musza byc specjlni pod Dustera czy uniwersalne? Jak to jest bo zupelnie nie mam orientacji w temacie?

po co wam do szczęścia te czujniki??? :-P - chyba po to,żeby wydać niepotrzebnie 1000 lub więcej zł na początek, a potem przy okazji każde awarii tego głupiego ustrojstwa. Raz na tydzień przy okazji tankowania da się chyba sprawdzić na stacji ciśnienie?

piku - 2015-11-12, 18:15

[quote="DD"]Na stonie continentaltire.com piszą: "CrossContact™ LX
An all-season touring tire with a balanced design for light truck, crossover and SUV comfort, fuel efficiency and traction."

Ja też tak myślałem, gdy kupiłem auto - i nawet jeździłem po śniegu przez jakiś tydzień (akurat w kwietniu spadł śnieg...). Potem koledzy pokazali mi polską stronę, gdzie producent lokuje je raczej w grupie opon letnich:
http://www.continental-op...crosscontact-lx

Myślę, że strona, którą wskazałeś jest stroną amerykańską. Na pewnych oponach firmy Nokian, oznaczonych jako MS (używałem jako letnie w Octavii), pisało wręcz, że w USA mogą być traktowane jako zimowe, choć w Europie - tylko jako letnie. Zatem może i CC LX w USA są wielosezonowymi, a w Europie ze wskazanie na lato. Radziłbym ostrożnie z nimi na śniegu.

ken-wawa - 2015-11-12, 22:30

Dar1962 napisał/a:

po co wam do szczęścia te czujniki??? :-P - chyba po to,żeby wydać niepotrzebnie 1000 lub więcej zł na początek, a potem przy okazji każde awarii tego głupiego ustrojstwa. Raz na tydzień przy okazji tankowania da się chyba sprawdzić na stacji ciśnienie?


wolalbym bez czujnikow ale ue wymyslila i teraz komputer pokladowy sie awanturuje jak brak

corrado - 2015-11-12, 22:59

jest na rumuńskim forum jak deaktywować te czujniki w daciach przez ddt2000
Dar1962 - 2015-11-13, 16:30

ken-wawa napisał/a:

wolalbym bez czujnikow ale ue wymyslila i teraz komputer pokladowy sie awanturuje jak brak

machnij ręką na te wskazania komputera - większość tak robi ;-)

DD - 2015-11-17, 23:58

17.11.2015:
Nexen Winguard Snow G: 282zł/szt. (-1zł/szt.)
Dębica Frigo HP: 318zł/szt. (+14zł/szt.)
Sava Eskimo HP: 315zł/szt. (-10zł/szt.)
Barum Polaris 3: 289zł/szt. (+4zł/szt.)
Fulda Kristall Control HP: 330zł/szt. (+4zł/szt.)
Uniroyal MS Plus 77: 339zł/szt. (+4zł/szt.)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group