To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA
Forum nieoficjalnego Klubu Dacia Duster

Modyfikacje-Tuning, instrukcje, poradniki - Opony - Letnie, wielosezonowe, zimowe

tomtom - 2017-09-26, 11:15

Ja kupuję Geolandary A/T G015 i zamierzam używać cały rok. Micheliny wrzucę do przechowalni i sprzedam przed wiosną, bo teraz raczej chętnych nie znajdę.
piku - 2017-09-26, 11:34

Andre59 napisał/a:
za Nokian WR D4 wołają 420 zł/sztukę z montażem. Chwalą, że dobre (...)może założyć całoroczne Nokian Weatherproof SUV, a Michelinki sprzedać? O ile ktoś kupi...


A ile mają te Micheliny (lat, km)? Ja bym jednak brał zimówki i letnie. Zimówki sa mi potrzebne w związku z wyjazdami na narty. Oczywiście, to nie jest opinia o opnach całorocznych, bo nie jeździłem na nich, więc nie mam nawet subiektywnych doświadczeń.

piku - 2017-09-26, 11:43

tomtom napisał/a:
Ja kupuję Geolandary A/T G015.


A to jest interesująca oferta: całoroczne AT i w tak niskiej cenie! Znasz jakieś wyniki tych opon na śniegu, mokrej nawierzchni (zwł. chodzi o hamowanie, aquaplanning i zachowanie w zakrętach)? Nie mają drobnych lamelek jak większość opon całorocznych. Zapewne mają odpowiedni skład tworzywa/gumy.
Właściwie to trzeba się przyjrzeć całorocznym. Opony w moim aucie mają już 5 (letnie oryginalne Conti LX) i 4 (zimówki Uniroyal MS plus 66) lata/sezony i choć opony (także bieżniki) wyglądają nieźle, to można pomyśleć o wymianie na nowe, zwł. zimówek.

tomtom - 2017-09-26, 11:54

Na lato mogę Ci odstąpić moje Micheliny :)
Sporo czytałem o tych oponach, szczególnie na amerykańskich stronach (bo tam są całkiem popularne). Podobno nie hałasują jakoś strasznie na drodze, w śniegu są świetne, na sypkim niezłe, w błocie znośne (jak na A/T). Czego mi zabrakło w tych opiniach, to oceny zachowania na mokrym asfalcie. Do tego większość gości ze Stanów opisuje swoje wrażenia z opon zamontowanych na pojeździe typu Toyota Tundra, więc podchodzę do tego z dystansem, ale ostatecznie zdecydowałem się zaryzykować.

piku - 2017-09-26, 12:06

tomtom napisał/a:
w błocie znośne (jak na A/T). .


AT zakładamy właśnie na błoto i mokrą luźną nawierzchnię, bo nasze oryginały (i Conti, i Michy) są niezłe nawet na szutrach, natomiast na błocie i luźnej mokrej nawierzchni, np. mokrej trawie, się nie spisują. Zatem gdyby te całoroczne AT-ki były słabe na błocie, to nie ma co ich brać. Mokre jest ważne bo to spora część roku w Polsce. W ogóle parametry są niezłe, np. hałas. Zwykły geolandar AT ma podane bodaj 75 db (i faktycznie cicha nie jest, zwł. przy większych prędkościach), ale da się na niej jeździć w sezonie letnim (razu pewnego specjalnie jeździłem przez kilka miesięcy non stop dla próby, zamiast na normalnych letnich oponach).
Jak rozumiem, chcesz jeździć sporo po terenie? W ogóle uważam, że Dacia powinna przewidywać tego typu opony jako opcję dla klientów przy zamawianiu samochodu.

piku - 2017-09-26, 12:20

A tu "firmowa" (czyli pewnie Yokohamy) informacja o rzeczonych całorocznych Yokach Geolandarach A/T G015 z lutego 2017 (przedstawiana jako nowość, bo faktycznie wcześniej nie było jej w ofercie):
Opona Geolandar A/T G015 to nowa propozycja marki Yokohama, dedykowana pojazdom typu SUV, pick-up i 4×4. Dzięki dobrej trakcji i zwiększonej wytrzymałości zapewnia komfortowe prowadzenie zarówno na autostradach, jak i górskich drogach.
To najnowszy model z serii ogumienia, opracowanego na potrzeby większych i cięższych aut. Opona typu all-terrain zapewnia wysokie osiągi w każdych warunkach.
Produkt posiada oznaczenia 3PMSF oraz M+S, spełniając wszelkie wymagania dotyczące opon całorocznych.
Nowość zapewnia doskonałą przyczepność na różnych rodzajach nawierzchni – suchej, mokrej czy ośnieżonej. Nowy wzór bieżnika z lamelami 3D i optymalnym rozłożeniem rowków obwodowych, w znacznym stopniu poprawia trakcję i zwiększa odporność ogumienia na zużycie. Oponę cechuje wysoka wytrzymałość – zastosowana w konstrukcji bieżnika pełna powłoka nylonowa, zapobiega uszkodzeniom, takim jak przecięcia czy ukruszenia. Na długą eksploatację opony wpływa też jej optymalna szerokość, odpowiedzialna za dłuższy przebieg i wyższe osiągi podczas jazdy z dużą prędkością.
Geolandar A/T G015 została wyprodukowana z wykorzystaniem elementów innowacyjnej japońskiej technologii Yokohama BluEarth. Innowacyjny składnik nowej mieszanki gumowej zapewnia lepszą przyczepność zwiększając elastyczność gumy i powierzchnię styku z nawierzchnią. Nawet przy dynamicznej jeździe w deszczu i śniegu, na zakrętach i trudnych drogach opona doskonale poradzi sobie z hamowaniem. Specjalne rozwiązania zabezpieczają przed aquaplaningiem.
Solidne bloki barkowe i cztery rowki wzdłużne – odpowiedzialne za dobry drenaż i odprowadzenie wody spod kół – chronią przed poślizgiem na mokrej nawierzchni.
Pięciostopniowy bieżnik redukuje poziom hałasu zewnętrznego zwiększając komfort kierowcy i pasażerów. Dodatkowym atutem jest oryginalny design bieżnika i ścian bocznych. Geolandar A/T G015 dostępna jest w dystrybucji ITR CEE w rozmiarach od LT235/85R16 120R do 31X10.50R15 109S. Cena od 433 zł (dla rozmiaru 215/70R16

tomtom - 2017-09-26, 12:44

Ja to bym w ogóle nie chciał jeździć w terenie. Po ostatnim urlopie ciągle mi się śni kałuża, którą wziąłem jak kto głupi z prawej zamiast z lewej, przez co niewiele brakowało do dłuższego spaceru po traktor, także w moim wypadku to kwestia bardziej potrzeby, niż chcenia, a że do moich ulubionych krzaków trzeba jakoś dojechać po 500 i więcej km asfaltem, to efektem jest mniej lub bardziej udany kompromis. Na październikowy wyjazd będę je miał, podzielę się wrażeniami.
piku - 2017-09-26, 12:56

tomtom napisał/a:
Ja to bym w ogóle nie chciał jeździć w terenie. (...) Na październikowy wyjazd będę je miał, podzielę się wrażeniami.


To po co Ci AT-ki? Czekamy zatem na wrażenia z jazdy, choć zapewne będzie to szosa, zatem niewiele nam napiszesz o jeździe w terenie, co ma sens w przypadku opon typu all terrain.

tomtom - 2017-09-26, 13:38

Nie chcę, ale muszę - jakbym mógł bezszelestnie teleportować się do czatowni, to bym sobie darował całą zabawę w off-road, ale na razie się nie zanosi :mrgreen:
tomtom - 2017-10-05, 16:24

W ramach podejmowania ostatecznej decyzji wpadła mi dzisiaj w oko taka oferta:
https://www.sklepopon.com...-102-h-xl-89054

Nowy model, więc ciężko o opinie, ale rozważyć można, gdyby ktoś potrzebował.

Andre59 - 2017-10-07, 00:41

Rzeczywiście interesująca propozycja.
Jak opona to i felga. W innym aucie wymieniam całe koła nie oglądając się na warsztat.
Znalazłem taką ofertę: https://www.oponeo.pl/fel...ca-218#19700602
Wygląda jak oryginalna stosowana w Dusterach. Macie jakieś doświadczenia odnośnie producenta? Mam nadzieję, że to nie "chińczyk"...

P.S.
Producent to Steel Strips Wheels Ltd. z Indii.

piku - 2017-10-08, 19:21

Andre59 napisał/a:
Znalazłem taką ofertę: https://www.oponeo.pl/fel...ca-218#19700602 Wygląda jak oryginalna stosowana w Dusterach.


Kto wie, może to po prostu oryginał? Cena zachęcająca. Ja swoje przemalowałem na czarno. facet, który to robił, mówił, że to mocna, solidna felga.

Andre59 - 2017-10-09, 14:05

Jeżeli jest zrobiona tak masywnie jak obecnie stosowane to musi być solidna. Katalog producenta podaje masę 13 kG. Zwykła felga waży tylko ok. 9,5 kG. Jeżeli jest to felga OEM to warto się zastanowić nad zakupem.
Z drugiej strony lżejsze koło (o 3,5 kG) łatwiej rozpędzić i zatrzymać... skutek, lepsze przyspieszenia i krótsza droga hamowania.

crs235 - 2017-11-15, 14:35

piku napisał/a:
Andre59 napisał/a:
Znalazłem taką ofertę: https://www.oponeo.pl/fel...ca-218#19700602 Wygląda jak oryginalna stosowana w Dusterach.


Kto wie, może to po prostu oryginał? Cena zachęcająca. Ja swoje przemalowałem na czarno. facet, który to robił, mówił, że to mocna, solidna felga.


Cześć.
Ja dzwoniłem do oponeo (btw. na allegro za komlpet jest chyba 720zł) i powiedzieli mi, że to najprawdopodobniej te same felgi co oryginały (OE), bo często SSWL robi felgi właśnie na pierwszy montaż dla francuzów. Dlatego też je zresztą zamówiłem.

Problem mam jednak ze śrubami. Jakie w końcu powinny być? Przesiadam się z letnich alufelg na zimowe stalówki. Zdania są podzielone co do wymiarów. Na dusterklubie nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi, a siostrzane forum daciaklub podaje:

śruby do felg stalowych: OE 8200610460 - średnica gwintu 12 mm (M12), skok gwintu 1,5 mm, długość gwintu 26 mm, długość całkowita 50 mm, łeb stożkowy, sześciokątny, rozmiar 17 mm;

Będę wdzięczny jeżeli ktoś rozwieje moje wątpliwości i wskaże właściwy dobór śrub :)

Pozdrawiam

crs235 - 2017-11-23, 11:32

Cześć,

przepraszam za post pod postem, ale myślę, że info które napiszę może pomóc ludziom w najbliższym czasie :)

Rozmawiałem z wulkanizatorem - mówi że w Daczkach śruby do alu i do stalowych felg są takie same. Co ciekawe, przy tych samych alufelgach ale w Renalut, śrub z alu nie przekłada się do stalówek. Różnica polega na tym, że Dacia w OE nie stosuje śrub z tym obrotowym kołnierzem, który ma chronić alumki przed częstym odkręcaniem / dokręcaniem śrub.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group