To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA
Forum nieoficjalnego Klubu Dacia Duster

Dział ogólny - REGULACJA LUZU ZAWOROWEGO 1.0 TCE LPG

antil7 - 2021-01-21, 12:13
Temat postu: REGULACJA LUZU ZAWOROWEGO 1.0 TCE LPG
Mam pytanie do posiadaczy Dustera z roku 2020 silnik 1.0 tce LPG, jakie macie informacje odnośnie tej instalacji , regulacji luzu zaworowego , czy wymiana gnaizd szklanek gdy wszytsko padnie za kilka tys złotych po przejechaniu 100 tys km ?
Adrpie2306 - 2021-01-22, 21:24
Temat postu: Re: REGULACJA LUZU ZAWOROWEGO 1.0 TCE LPG
antil7 napisał/a:
Mam pytanie do posiadaczy Dustera z roku 2020 silnik 1.0 tce LPG, jakie macie informacje odnośnie tej instalacji , regulacji luzu zaworowego , czy wymiana gnaizd szklanek gdy wszytsko padnie za kilka tys złotych po przejechaniu 100 tys km ?
Odebralem mojego Dustera w listopadzie 2020, pytałem handlowca o regulację luzu zaworowego- powiedział ze w tym silniku z lpg tego sie nie robi, ponad to w harmomogramie czynnosci serwisowych też nie piszą o tym. Ja nie wiem na 100% jak jest, moze ta regulacja jest hydrauliczna...
antil7 - 2021-01-22, 22:11
Temat postu: Duster lpg
Hej, dzięki za odpowiedź. Jeśli chcesz zagłębić się w temat to polecam poczytać komentarze od Radek Z na filmiku w YouTube pod tytułem " Dacia Duster Tce 100 LPG odcinek goście goście. Ogólnie temat rzeka i u mnie w salonie też handlowiec nie wiedział nic więc wysłał mnie do serwisanta, ten po numerze VIN stwierdzil że jest hydraulika ale że nie przekonał mnie to podzwoniłem po innych serwisach Dacii w Polsce i jedni mówili że hydraulika a drudzy że szklanki
antil7 - 2021-01-22, 22:36
Temat postu: Duster lpg
Ten sam temat jest poruszony tu na YouTube pod tytułem "Jak wygląda tanie auto po 10 latach i 220 tysiącach km" myślę że dla zainteresowanych zakupem tego Dustera oraz posiadaczy pozycja obowiązkowa. Chodzi mi oczywiście o treść komentarzy (Radek Z) Pozdrawiam
seraphine - 2021-03-05, 13:03

Temat do rozgryzienia na dziale części... Jeżeli dostępne są szklanki albo podkładki, to mechanika. Jeżeli można kupić coś w rodzaju tłoczków, to kłania się hydraulika. Jakbym zobaczył rysunek to pewnie bym wiedział. Jest jeszcze regulacja mechaniczna "śrubowa"...coś jak w Hondach. Zamiast tłoczka jest w tym układzie śruba z kontrą i to najmniejsze zło, jeżeli chodzi mechanikę. Patrząc na wysilenie silnika w stosunku do pojemności raczej powinna być mechanika.... niestety. Chociaż hydrauliki też się w takich przypadkach zdarzały (1.4T Opla).
arnold - 2021-03-05, 15:27

https://youtu.be/rwOR6KjoDLs?t=935

Temat był wałkowany, jest to silnik 1.0 SCE, ale konstrukcja silników jest bliźniacza.
Film brazylijski, ale portugalski daje się zrozumieć.
Dałem link do 935 sekundy, gdy zaczyna się omawiać głowicę, widać jak wyglądają popychacze i wymiary na nich napisane.

seraphine - 2021-03-06, 17:06

16:44 - to wygląda jak szklanki. Czyli na tym filmie mamy mechanikę. Nie przesądza to jednak, co jest w Dusterach LPG. Czasami w obrębie jednego modelu danej marki bliźniacze silniki mogą znacząco się różnić. Może być tak, że wersja benzynowa ma inną głowicę niż LPG. Nie jestem pewien, ale takie różnice widziałem właśnie w przeszłości właśnie w Daciach albo Renault. Trzeba by po VINie dobrać się z głową do katalogu części producenta, bo na podstawie tego filmiku można tylko gdybać. Mechanika nie byłaby tragedią, gdyby dało się wyjąć wałek z wariatora bez rozbierania całego rozrządu... coś na zasadzie wielowypustu. Patrząc na ten film, to raczej niemożliwe i do regulacji trzeba będzie wyjeżdżać silnikiem z budy.
arnold - 2021-03-06, 17:34

Powinno mówić się popychacze, szklanki to mocno potoczna nazwa. Z 95 procentową pewnością twierdzę że te silniki (Sce, tce, tce/ lpg) współdzielą konstrukcję, oczywiście nie są identyczne. Można szukać w katalogu, typ HMMT silniki H4D 450, H4D 460.

Edit:
https://www.xdalys.lt/en/...nder-head_heads

Znalazłem taką ofertę sprzedaży.

Edit:
oferty z tymi samymi zdjęciami na allegro
https://allegro.pl/uzytkownik/kamaba001?string=clio%20h4d&bmatch=cl-e2101-d3681-c3682-uni-1-1-0304

Jednak tylko koncepcyjnie są podobne, nawet rożni je łańcuch rozrządu (podobny jak w TCE 0,9) oraz napęd pompy oleju z oddzielnego łańcucha.

seraphine - 2021-03-06, 19:19

To co jest na filmie nie wygląda jak ten pierwszy wariant z linku poniżej...

https://zssplus.pl/publikacje/publikacje39.htm

arnold - 2021-03-06, 19:44

Na filmie z sce na pewno jest zwykły popychacz kalibrowany pod regulację luzu, brak choćby otworku i rowka na olej. Co do tce ciężko powiedzieć cokolwiek, wystarczyłoby zdjęcie od spodu. Gdyby pokrywa nie była klejona tylko na uszczelce już dawno sprawdziłbym na organizmie żywym.
seraphine - 2021-03-06, 20:22

Dlatego mówię... teoretycznie ten sam silnik, w tym samym modelu ale przeznaczony do innych paliw (Pb / Pb+LPG) może mieć spore różnice. Żeby wiedzieć co siedzi w Twoim wariancie trzeba by się konkretnie dobrać do listy części.

Pokrywa zaworów jest klejona? :/

arnold - 2021-03-06, 21:09

TCE z LPG i bez konstrukcyjnie są takie same, jedynie krąży mit o gniazdach zaworowych więc części mogą mieć inny numer, ze względu na materiały. Nie opłaca się tworzyć bardzo różnych wariantów jednostek napędowych, ze względów technologicznych oraz logistycznych. Na razie w ogólnie dostępnych katalogach internetowych nie ma jeszcze tych silników.
Tak pokrywa jest przyklejona masą, wszystko widać na zdjęciach.

Adrpie2306 - 2021-03-07, 17:09

Czyli jak w końcu jak są regulowane te luzy zaworowe w 1.0 tce lpg ? :)
arnold - 2021-03-07, 17:11

Najbardziej prawdopodobnie za pomocą różnej wysokości popychaczy.
marta123 - 2021-03-08, 10:00

W clio miałam jasno w instrukcji, że regulacja ma nastąpić co 30 000 km, jeśli auto jeździ na lpg. Przeszukałam książkę od dustera i ani słowa na ten temat. Napisałam maila do Renault/Dacia Jaszpol Łódź. Zobaczymy co odpiszą


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group