To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA
Forum nieoficjalnego Klubu Dacia Duster

Dział ogólny - Sprężyny podwyższające

Greyper - 2021-04-20, 15:39
Temat postu: Sprężyny podwyższające
Witam. Dzisiaj dostałem zamówiony komplet sprężyn podwyższających Eibacha. Z racji tego, że przeprowadziłem się dość niedawno, nie miałem sprawdzonego mechanika, oddałem auto do najbliższego warsztatu z niezłymi opiniami. Dzisiaj zadzwonili do mnie, że sprężyny nie pasują, nie pasuje mocowanie i nie da sie ich zamontować. Sprawdziłem numery na opakowaniu, na każdej ze sprężyn, przyszły właściwe, z prawidłowymi oznaczeniami, jak na stronie producenta.
Czy faktycznie mogę nie pasować, czy trafiłem na trefny warsztat i nie potrafią ogarnąć?

https://eibach.pl/product/zestaw-sprezyn-pro-lift-kit-dacia-duster-e30-26-003-02-22/

duster 1.5 dci 86 km ośka 2010 rok

Greyper - 2021-04-20, 17:42

A czy ktoś się orientuję, czy dusterach 4x4 i 4x2 było takie samo mocowanie sprężyn?
LESNICZYy - 2021-04-20, 18:07

Przy takich sprężynach nie powinno się wymienić amortyzatory na dłuższe :roll: , coś w ten deseń :mrgreen:
arnold - 2021-04-20, 22:10

4x4 i 4x2 różnią się budową z tyłu, no i jeszcze to na co zwrócił uwagę Leśniczy.
Black Dusty - 2021-04-21, 07:49

LESNICZYy napisał/a:
nie powinno się wymienić amortyzatory na dłuższe

Przy podwyższaniu czy obniżaniu samochodu nie ma potrzeby wymiany amorów o ile nie przekroczy się pewnej granicy określonej dla danego samochodu(zależnie od zakresu pracy amorów).

traks - 2021-04-22, 21:58

Przy eibachach nie ma potrzeby wymiany amortyzatorów, są przystosowane do fabrycznych. 4x4 i 4x2 maja inne spręzyny, inne mocowanie
Greyper - 2021-05-04, 23:27

Odpowiem sam sobie, a raczej zostawię informacje dla potomnych, aby oszczędzić innym czasu i nerwów 8-) .

Wersja 4x2 i 4x4 różnią się tylnym zawieszeniem. Sprężyny podwyższające Eibacha pasują wbrew temu, co można przeczytać na stronach sprzedawców jedynie do wersji 4x4, sprawdzone na własnej skórze. Eibach nie robi sprężyn podwyższających do wersji 4x2. Firma h&r robi sprężyny podwyższające zarówno do wersji 4x4 jak i 4x2, i takie właśnie finalnie znalazły się w moim dusterze.
Polecam przed zakupem na ich stronie, skontaktować się mailowo jak jest na daną chwilę, z dostępnością w Niemczech, ponieważ tylko tak są zamawiane, raczej niedostępne na magazynach w Polsce. Czas realizacji z Niemiec u mnie expresem w ciągu 4 dni.
Co do samych sprężyn, dla mnie rewelacja. Auto prezentuje się znacznie lepiej, stoi wyżej, jest dużo twardsze, stabilniejsze w zakrętach. Oczywiście w przypadku tych sprężyn nie ma konieczności zmiany amortyzatorów na akcesoryjne.

Tur - 2021-05-05, 14:43

Ja trochę z innej beczki - czy takie sprężyny są legalne? Bo chyba nie można tak po prostu założyć takich rzeczy, jeżeli nie mają homologacji producenta? I dwa - jak wówczas samochód zachowuje się na zakrętach?

Dla mnie temat ciekawy, bo przy moim wzroście kilka cm wyżej to zawsze mniej schylania się do wsiadania. Ale słyszalŁem, ze Dustery są i tak dość wywrotne. To co będzie z jeszcze wyższą opcją?

Greyper - 2021-05-05, 15:33

Sprężyny te mają homologacje i są detykowane to konkretnego modelu. Czytałem na forach, że co niektórzy wymieniali je mając auta na gwarancji, wcześniej kontaktując się z serwisem.

Co do prowadzenia. Auto jest dużo twardsze, nie przechyla się i nie ma efektu pływania w zakrętach. Jest znacznie bardziej przewidywalne w prowadzeniu i jest odczuwalnie wyższe. Przed montażem myślałem, że różnica w wysokości będzie mniejsza, mile się zasokoczyłem. Wygląd i prowadzenie, ja oceniam na plus.

KJay - 2021-05-05, 17:56

Greyper napisał/a:
Sprężyny te mają homologacje i są detykowane to konkretnego modelu. Czytałem na forach, że co niektórzy wymieniali je mając auta na gwarancji, wcześniej kontaktując się z serwisem.

Co do prowadzenia. Auto jest dużo twardsze, nie przechyla się i nie ma efektu pływania w zakrętach. Jest znacznie bardziej przewidywalne w prowadzeniu i jest odczuwalnie wyższe. Przed montażem myślałem, że różnica w wysokości będzie mniejsza, mile się zasokoczyłem. Wygląd i prowadzenie, ja oceniam na plus.


pokaż jakąś fotkę tego G-Dustera jak to stoi na tych nowych sprężynach

Tur - 2021-05-05, 19:07

Również chętnie zobaczę :-) A jaka jest realna różnica wysokości w cm?
Greyper - 2021-05-05, 21:21

U mnie wyszło dużo, bo standardowe sprężyny były już w złym stanie. Myślę, że przy całkowicie sprawnym zawieszeniu będzie 3-4 cm wyżej. Na żywo efekt wygląda lepiej ;-) .
Greyper - 2021-05-05, 21:24

Przydały by się teraz większe koła. Max rozmiar rozmiar jaki wejdzie to r16 205 75. A w nim niestety nie robią ateków. Zawsze wiatr w oczy he he ;-) .
Bogdan Misiek - 2021-05-06, 19:20

Taka opona całoroczna chyba maże spełnić rolę ateka.
https://www.oponeo.pl/dan...ByABEgIqavD_BwE

Albo taka 4x4.
https://reifen-4x4.de/mt-ms4/1144-mr-ms4-20575r16-ms-110-r-schneeflocke-4250934614132.html

Można obejrzeć Nokian WR C3 , RIKEN CARGO, a może Lassa Multiways? Z takimi agresywniejszymi bieżnikami.
Opony przeznaczone do dostawczaków, a więc wzmocnione.

W ostateczności można zaszleć i pójść w błotniaki. Jest wybór.
https://www.olx.pl/d/ofer...html#5f0616f282
https://www.janpol4x4.pl/...obra-205-75-r16

LESNICZYy - 2021-05-06, 20:16

Malatesta gryzie aż miło , miałem w Frontera 4x4 8-) :mrgreen: . To jest kopia słynnego bieżnika terenowego .


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group