To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA
Forum nieoficjalnego Klubu Dacia Duster

Zakup Dustera - Skrzynia biegów - problemy - krótka ankieta TAK/NIE.

wloczykij - 2021-09-10, 09:14
Temat postu: Skrzynia biegów - problemy - krótka ankieta TAK/NIE.
Witam wszystkich, jestem tuż przed zakupem Dacii Duster - 4x4 150KM, z konieczności wersja Prestige. Z dodatków biorę jedynie multiview, kangura (orurowanie przód) i listwy boczne.

Martwią mnie jednak sygnały o potencjalnie wadliwym wykonaniu skrzyni biegów. W sieci są wzmianki dotyczące w zasadzie każdej wersji. Pytanie - jakiego odsetka Dusterów ten problem dotyczy i czy jest to raczej kwestia komfortu właściciela czy potencjalnej awarii.

W związku z tym prosiłbym o nawet bardzo krótką odpowiedź -


Czy u Ciebie występuje jakikolwiek problem ze skrzynią biegów?


Jeśli NIE - to wystarczy, że w komentarzu wpiszesz NIE. Wszelkie info dodatkowe miło widziane, szczególnie model silnika, skrzyni, rocznik, przebieg, model Dustera, (czy po ostatnim liftingu) gdzie kupiony etc.

Jeśli TAK - też wystarczy, że wpiszesz TAK, ale tu info dodatkowe (model, rocznik, przebieg, objaw, ew. przebieg przy którym się objaw pojawił, gdzie kupiony, co pomaga etc, czy da się z tym żyć jak się podkręci radio :) etc.) bardzo byłoby mile widziane.

Pozdrawiam serdecznie, szerokiej drogi i bezdroża.


EDIT - 19.05.2022 - kupiłem tego Dustera - PRESTIGE 1.3 TCe 150 4WD f.2 - benzyna - skrzynia manualna. Zrobiłem już ponad 11000km, jestem zajebardzo zadowolony, jeździ wspaniale, żadnych podejrzanych dźwięków nie słychać, również ze skrzyni. Przez pierwsze 1000km pedantycznie trzymałem się zaleceń - maks 120 km/h, nie przekraczałem też limitu obrotów. Teraz przekaczam, oj przekaczam, oczywiście w granicach rozsądku. Jedyne, co mi się nie podoba, to bardzo niskie ułożenie tłumika w tym modelu (w innych jest wyżej i na samym tyle, u mnie jest większy, bardziej na środku, pod tylnym zawieszeniem, co mocno go obniża. Podejmę ten wątek na forum z pytaniem o wszelkie doświadczenia w zakresie tuningu tego elementu )

maugu - 2021-09-10, 10:04

Ale jest już ankieta przy temacie o "wyciu skrzyni", ale mogę Ci tu odpowiedzieć, że u mnie "wycie" nie występuje. Może lepiej - w ramach eksperymentu spróbować wpisania w formularzu zamówienia - umowy kupna (nie są one święte i można je za zgodą stron zmieniać i modyfikować) zastrzeżenie, że możesz odstąpić od umowy, jeżeli Twój egzemplarz będzie wykazywał inne cechy niż egzemplarz wystawowy, a w szczególności skrzynia biegów będzie generowała większy hałas . Ciekawe jakich argumentów użyją by nie dopuścić do takiego wpisu. Ale może też się i zgodzą?
klazow - 2021-09-10, 16:38

Mój nie wyje.
Co do ankiety...to mało jest oddanych głosów. Wyniki reprezentatywne więc nie są.
Możesz też zajrzeć do działu "Nasze samochody" tam każdy kto chce pisze o swoim aucie... i ewentualnych problemach.

Black Dusty - 2021-09-10, 16:48

wloczykij napisał/a:
jakikolwiek problem

Jeżeli nie kupiłeś samochodu a już zaczynasz szukać problemów to lepiej sobie odpuść, najgorsze jest nastawienie się na poszukiwanie problemów bo wtedy z pewnością je znajdziesz nawet jak ich nie będzie.

LESNICZYy - 2021-09-10, 19:50

Toyota podobno się nie psuje :mrgreen: , po pierwsze WITAM :mrgreen: . Otwórz se dobre piwo (nie Tyskie , Warka itd) i odpuść zakup .
klazow - 2021-09-10, 23:16

Black Dusty napisał/a:
(...) najgorsze jest nastawienie się na poszukiwanie problemów (...)


Dokładnie.
Dla mnie punktem odniesienia był i jest mój pierwszy samochodzik. Z tej perspektywy wszystkie kolejne były super. Jedynie w radzeniu sobie na wybojach przegrywały... ale Duster i tu ma kosmiczną przewagę.

M-K - 2021-09-12, 08:36

150 4x4 prestige
4 bieg - prędkość 44-54 - słyszę "gwizd/wycie" ale radio na normalnym poziomie powoduje że jest "niesłyszalne". Bez radia wkurza trochę
Drugi problem to lekkie "haczenie" przy przejściu z 1 biegu na drugi i z drugiego na trzeci. Muszę pojechać do serwisu bo mam wrażenie że zbyt głęboko muszę wciskać pedał sprzęgła.
Przebieg trochę ponad 4 tysiące

Bogdan Misiek - 2021-09-12, 18:02

Kolego M-K, sprzęgło to zawsze należy wcisnąć do końca (nie płycej lub głębiej).
Nie przesunął się aby dywanik pod pedały? ;-)
Rozumiem, że takie wrażenia trudno przekazać pisemnie, ale co się haczy - lewarek zmiany biegów przy ruchach czy jest taki drobny stuk/drżenie wyczuwalne w zespole napędowym przy wysprzęglaniu?
- Jeśli ruch którejkolwiek dźwigni nie przebiega płynnie, z jakimś zgrzytem, to weryfikacja przez gwaranta wskazana.
(- Jeśli taki głuchy stuk po wciśnięciu sprzęgła na luzie, to raczej TTTM.
Jeśli przy zmianie biegów, to może pomóc ułamek sekundy wcześniejsze zdjęcie nogi z gazu.)

M-K - 2021-09-15, 19:59

Bogdan Misiek napisał/a:
TTTM

Co to znaczy ? Obstawiam ze nei chodzi raczej o ticket to the moon ?
Bogdan Misiek napisał/a:
sprzęgło to zawsze należy wcisnąć do końca (nie płycej lub głębiej).

To jest jasne, ale nie brnijmy w tego typu rozważania, nie ma sensu

Co do haczenia to czuję na lewarku takie lekkie stuknięcio-chrupnięcie w czasie samego wrzucania dwójki czasem na 3kę

wloczykij - 2021-09-15, 21:02

M-K napisał/a:

Bogdan Misiek napisał/a:
TTTM

Co to znaczy ? Obstawiam ze nei chodzi raczej o ticket to the moon ?

Podobnie - zdaje się, że "ten typ tak ma".

Dzięki za odpowiedzi generalnie. Rozszerzają wyniki ankiety, która była już wcześniej.

Jak na razie skłaniam się do podjęcia ryzyka i zakupu, najwyżej będę w sposób istotny działał z działem gwarancji. Przekonuje mnie ta lista - . https://www.autocentrum.p...ng/?nadwozie=50. Inne rozważane przedtem przeze mnie modele mają dużo mniejszy kąt natarcia, dla mnie to będzie miało znaczenie.

dovectra - 2022-03-17, 11:51

tak
Po 170 tyś km/ padł 5-6 bieg.
Nowej skrzyni haczył synchronizator 3-go biegu.
PO dodaniu ceramizera ustało.

Wydaje mi się że do skrzyni trzeba od razu wlać lepszy olej i ceramizer.

apede - 2022-03-19, 08:54

Być może trzeba też wlać po prostu więcej oleju. Słyszałem o takich przypadkach w różnych felernych skrzyniach - wlać więcej niż fabryka (np. pod korek na pochyłości).
Sajmon117 - 2022-03-19, 17:54

Jaki jest fabryczny olej w skrzyni czy ktoś wie co leją teraz

A jaki wlać lepszy

Czy w ogóle jest olej lepszy od lepszego

Nie patrzmy na marketing kto kogo sponsoruje tylko co lepsze??

Kapitan Shinobi - 2022-03-20, 22:21

15 kkm - brak niepokojących dźwięków tudzież jakichś mechanicznych usterek typu szarpanie itp. Benzyna 1.3 turbo z 4x4 - eksploatowana głównie po mieście + wakacyjne wojaże. Zawsze w trybie auto - 2WD nie używam.

[quote="wloczykij"]
M-K napisał/a:

Bogdan Misiek napisał/a:
TTTM

Co to znaczy ? Obstawiam ze nei chodzi raczej o ticket to the moon ?

Podobnie - zdaje się, że "ten typ tak ma".

TTTM - jest to ogólna formułka obrazująca podejście serwisów typu ASO do samochodów na gwarancji, a ściślej mówiąc do problemów zgłaszanych przez klientów. W największym telegraficznym skrócie - ten typ tak ma, i co pan nam zrobi? Może dotyczyć każdej marki, zarówno taniej jak i "premiumowej".

dovectra - 2022-03-21, 13:56

Sajmon117 napisał/a:

A jaki wlać lepszy


Fabryczny pewnie Elf,
MI dobrali Millersa 75w80
i ceramizer Xado.
NIe wiem co polepszyło od ręki czy olej czy ceramizer ale synchronizatory chodzą wzorowo.
A stukały co 50-100 km



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group