To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA
Forum nieoficjalnego Klubu Dacia Duster

Dział ogólny - Duster na AT

leoon321` - 2021-09-21, 19:39
Temat postu: Duster na AT
hej
kupiłem: General Grabber AT3 215/65R16 103 S
Na razie spoko silę lata i po asfalcie i po szutrach a jakie wasze opinie na temat opon w lekki teren ??

Bogdan Misiek - 2021-09-21, 21:56

Gratulacje!
Czy to prawda, co piszą w sklepie o nich: "...Charakteryzuje się wysokim komfortem poziomu jazdy"?
Głośne są na asfalcie?
------------------------
W tym roku w innym samochodzie zmieniałem BF Goodrich 215/75r15 na Cooper Discoverer 215/80r15, to zaskoczony byłem że nie słyszę jak się toczą i bardzo komfort wzrósł.
Z kolei BF G. nie do zdarcia.
(- Duster jeszcze mało do lasu jeździ.)

leoon321` - 2021-09-22, 09:18

Na asfalcie po krajówce do 120km/h są cichsze niż zimówki <moje zdanie>
W terenie nawet troszkę gryzą,
Ale jak jest na prawdę ?? Dustera mam parę tygodni a terenowe opony parę dni to co ja tam jeszcze wiem .............
choć ja mam stanowisko że w terenie to jednak doświadczenie weryfikuje.
Ja na razie jestem zadowolony

PS sprzedam letnie gumy ;)

slyczkowski - 2021-09-22, 20:39

Cytat:
W tym roku w innym samochodzie zmieniałem BF Goodrich 215/75r15 na Cooper Discoverer 215/80r15, to zaskoczony byłem że nie słyszę jak się toczą i bardzo komfort wzrósł.


Miałem okazję jeździć na Cooper Discoverer A/T 3 (w Toyota Hilux), baaardzo sobie chwaliłem, dobry bieżnik, niezłe zachowanie (jak na AT) na mokrej nawierzchni i faktycznie dosyć ciche.
Do DD chyba nie ma rozmiaru.

leoon321` - 2021-09-23, 19:19

A to jest przykład jak się ładnie można zagrzebać

Wystarczy cofnąć na samym przednim napędzie i po sprawie :D

Opona fajna choć na błocie sprawdzę ją dopiero na przejażdżce w dwie 4x4 furki,
Choć mnie dziś korci śmignąć drogą po zrywce drewna :D

leoon321` - 2021-09-23, 21:15

tak to było
Bogdan Misiek - 2021-09-26, 22:42

A właściwie dlaczego tyłem na górkę wjeżdżałeś?
leoon321` - 2021-09-27, 09:23

Bo najłatwiej zakopać auto cofając na samym przodzie pod górkę, czysto dla testu jak szybko się w piasku zagrzebią. I nie dość że w tej konfiguracji jest łatwo się zakopać, to jest też bardzo łatwo się odkopać.

Przynajmniej wiem jak gryza piasek nowe opony.

Opony fajne choć myśląc nawet o lekkim terenie to trzeba koniecznie lift zrobić, i to solidny a nie podkładki...

Bogdan Misiek - 2023-08-18, 16:26

Skusiłem się na ateki i ja. Jeszcze przed całkowitym zużyciem dotychczasowych opon „Good Year Efficientgrip SUV” z etykietą B/B/66dB. (Good Year jest punktem odniesienia w porównaniu.)
Nowa opona miała przystawać do charakteru mojego Dustera, czyli Dustera „ośki”. Nie mam 4x4 ani osłon podwozia itp., jeżdżę najczęściej po asfalcie na krótkich i dłuższych trasach.
Wybór padł na Imperial Ecosport A/T z etykietą C/C/71 dB w rozmiarze o jeden większym od fabrycznego tj. 215/70 R16. Opona jest lekka jak na ateka, waży 11,34 kg, teoretycznie nie powinna być paliwożerna i głośna. Ma mięciutki bok, czyli nie można liczyć na specjalne wzmocnienia. Jej terenowy bieżnik designersko zachodzi z barku częściowo jeszcze na bok opony. Produkowana jest przez belgijski brand w Chinach i kosztowała jedynie 297,52 zł za sztukę.
Napompowałem 2,4 bar. Po rozpoczęciu jazdy po gładkim pojawił się nowy szumek, a po osiągnięciu prędkości 90 km/h było już tylko słychać głównie szumy opływu powietrza i pogwizdywanie napędu. Poprzednich opon (66dB) na gładkim w ogóle nie było słychać.
Natomiast niesamowicie wzrósł komfort jazdy rozumiany jako redukcja drgań i hałasu we wnętrzu kabiny, jaki generował cichy Good Year, przetaczając się po spękanych, zużytych, chropowatych asfaltach. Okupione jest to spalaniem większym o 0,2 L/100km.
Znajome szybkie zakręty Duster pokonał na nowych oponach pewnie (może i nawet mniej nerwowo), ale czuję, że w slalomie nie byłoby tak dobrze. Po mokrej trawie jeździ bez poślizgów, po błotnistej drodze też sprawnie.
Nie mam takiej piaszczystej górki pod bokiem do sprawdzania, czy się zakopie, więc sprawdzałem, czy się zatopi, ale przejechał. (foto).
https://www.fotosik.pl/zdjecie/4c60bea8dd039a9d
Polecam to uniwersalne ogumienie wszystkim, którzy często używają Dustera w dobrych warunkach i na trasie, ale cenią jego wszędobylskość, więc i tak trafią niechybnie tam, gdzie asfalt się kończy, a jednocześnie nie chcą rezygnować z komfortu i ekonomicznej jazdy.

Bogdan Misiek - 2024-02-08, 21:42

Okazało się jeszcze, że na "imperialach ecosportach at" można jeździć zimą, mimo że opona nie ma sugerujących to oznaczeń.
Jeździłem po śniegu, zlodowaciałym śniegu, błocie pośniegowym, asfalcie pokrytym szadzią, trawie ze śniegiem i szło normalnie. Jedynie dość trudno hamuje się na zlodowaciałych powierzchniach, ale z tym miała by trudność większość opon.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group