To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA
Forum nieoficjalnego Klubu Dacia Duster

Zakup Dustera - Wybór wersji - z lpg czy bez?

still44 - 2021-11-04, 22:44
Temat postu: Wybór wersji - z lpg czy bez?
Dzisiaj oglądałem wersje przed (bez lpg) i po lifcie (z lpg). W tym z lpg bagażnik wydaje się mniejszy, jakby wyżej podniesiona podłoga. Jak dołoży się koło zapasowe to szału nie ma.
Oczywiście pełny bagażnik i koło w nim wykorzystam może 2 razy do roku. Bardziej zastanawiam się nad kwestia lpg (z 1.0 Tce), bo różne czytałem opinie. Wiem, że to tylko dopłata 1600 zł ale czy kolejne przeglądy z gazem nie są droższe? Jeżdżę ok.6000-8000 tyś. rocznie, głównie po mieście, zakładam jazdę tym samochodem przez ok 8-10 lat (chyba że wcześniej się rozsypie). O gazie pomyślałem bo mój 207 pali jak smok i a gaz 2 razy tańszy od benzyny. Czy przy takim przebiegu i okresie użytkowania warto wybierać lpg? Pytam bo oprócz jednego diesla reszta moich samochodów to były benzyny, nigdy nie miałem lpg.

Druga sprawa to dodatki : z bezkluczykowego dostępu zrezygnowałem, podłokietnik ze schowkiem i porty usb z tyłu fajnie by były, pozostaje kamera 360 - warto, czy się przydaje?
Przyznam że widoczność jest taka sobie.

tomkasz - 2021-11-04, 23:02

Wersja przedliftowa ma butlę pod podłogą i niżej położoną podłogę bagażnika - jest nieco większy. Ja mam kamerki 360, ale powiem szczerze, że przydaje się tylna, czasem przednia, rzadko niezmiernie boczne (bo w Dacia jest każda osobo przełączana a nie widok z góry). Przeglądy z gazem są droższe i od 1 roku po zakupie (benzyna po 3, 2 i 1).

Gaz na 6000 km (przy 8 l / 100 km) to 1500 zł.
Benzyna na 6000 km (przy 7 l / 100 km) to 2500 zł.

W przedlifcie instalacja była za 1000 zł - więc po roku się zwróci, a dalej będą już oszczędności 1000 - 160 (droższy przegląd) = 840 zł czystych oszczędności. W nowej wersji chyba 1600 dopłaty jest za lpg.

PS Nie uwzględniłem, że od czasu do czasu przydało by się pojeździć na benzynie "dla zdrowotności" silnika.
PS2 Ja także nie chciałem bezkluczykowego ze względu na łatwość kradzieży ... ale nie za bardzo miałem wybór. Teraz nawet jestem zadowolony z przycisku zamiast kluczyka - a poza tym kto by tam kradł Dacię ;-) (nawet części są za tanie). Karta w kieszeni i zakupy do bagażnika to bardzo zgrany duet.
PS3 Na pewno warto mieć Android Auto / czy to od Apple (Car Play) <- tego drugiego nie używałem nigdy. Ja mam na kabelku bo w przedliftingu nie ma innego, ale i tak jest to świetne rozwiązanie.

LESNICZYy - 2021-11-05, 19:35
Temat postu: Re: Wybór wersji - z lpg czy bez?
still44 napisał/a:
Jeżdżę ok.6000-8000 tyś. rocznie, głównie po

Jeździsz 6-8 tys km więc opłacalność jest bardzo niska . Nawet nie chce mi się tego liczyć ...
Rozsypie siępo 60-80 kkm , dobry żart :mrgreen: , moja wersja na pewno nie i ta też powinna wincej wytrzymać chopie 8-)

LESNICZYy - 2021-11-05, 19:38

tomkasz napisał/a:


PS Nie uwzględniłem, że od czasu do czasu przydało by się pojeździć na benzynie "dla zdrowotności" silnika.
.

Mój Duster na włączonej instalacji LPG na rok połyka z 80 litrów beny :roll: , wystarczy żeby przesmarować wtryski benzyny i resztę silnika . Czy silnik wytrzyma to się okaże po wiekszym przebiegu . Przy tak małej ilości jazdy nie martwiłbym się .

Sajmon117 - 2021-11-05, 23:51

tomkasz napisał/a:

Gaz na 6000 km (przy 8 l / 100 km) to 1500 zł.
Benzyna na 6000 km (przy 7 l / 100 km) to 2500 zł.


Przy tych kilometrach to popraw cyferki
LPG 10 do 12 plus benzyna
ben 8 do 9 aby tylko

Oblicz na nowo i zobaczymy co wyjdzie

tomkasz - 2021-11-06, 10:31

Każdy pisze z własnego doświadczenia, ale póki co, również w Polsce, są one zróżnicowane (te doświadczenia) ;-) . Ja pozostaję przy swoim. Dodam co pisałem w innych wątkach - spalanie w D2 pokazywane na komputerze pokładowym (średnie) - dla benzyny się zgadza, dla gazu zawyża o ok. 1 litr / 100 km (w porównaniu z realnym liczonym od tankowania do tankowania). Jeżeli ja, operując w przedziale 2000 - 4500 obr jestem w stanie w tym naszym "pół V6" zrobić minimalne spalanie 6,3 na benzynie i 7,4 (komputer 8,4) na gazie ... to nie przesadziłem ze średnim 7 i 8. W moim przypadku jest to cykl mieszany - miasto, podmiejskie, eska (10 000 km w 3 miesiące).

Matematyka tu jest naprawdę prosta i każdy może sobie policzyć:

Sajmon117 - 2021-11-06, 15:25

Obliczenia ok

Kolega pisze o 6 tys w roku

Ty masz 40 tys na rok niema co porównywać

A obroty a przeloty ''''inny styl jazdy

Myślę że przy 6 to więcej będzie stał niż jechał na wolnych

still44 - 2021-11-06, 19:52

A ile pali ten silnik (1.0 Tce) benzyny tak realnie nie katalogowo? Z jednej strony gaz kusi bo taniej, szczególnie jak np. w tym roku trafiły mi się w jednym miesiącu dwa wyjazdy po 1000km a mój 207 to mały smok jeśli chodzi o paliwo, więc trochę bolało portfel. z drugiej strony bez gazu mam większy bagażnik (odpada problem z kołem zapasowym) i koszt przeglądu mniejszy zarówna zarówno w aso i rejestracyjny. Poza tym między samochodem z gazem a bez to tylko 1600zł a nie wiadomo co dalej z paliwami będzie.

Choć jak kupiłem diesla to cena ropy przebiła cenę benzyny :)

LESNICZYy - 2021-11-06, 20:35

still44 napisał/a:
Poza tym między samochodem z gazem a bez to tylko 1600zł a nie wiadomo co dalej z paliwami będzie.

Zawsze będzie taniej na LPG do końca świata i jeden dzień dłużej 8-) :mrgreen: Problem w tym że dobre silniki na gaz się kończą niestety .

Sajmon117 - 2021-11-07, 22:58

still44 napisał/a:
A ile pali ten silnik (1.0 Tce) benzyny tak realnie nie katalogowo?


Dziś patrzałem na licznik od benzyny .Używana jest tylko do rozgrzania
Jazda od sierpnia przejechane 210 km wychodzi tylko 17 na 100

Stanley_B - 2021-11-17, 21:34

Co do faktycznych kosztów za auto, to chyba można przyjąć, że faktyczne roczne koszty to paliwo x2.
Bo opony, hamulce, przegląd, olej itp.
Do tego okresowe ekstrasy jak olej, klima i masz.

Ja akurat jeżdżę głównie krótkie trasy do pracy typu 10 km, ale za to hamulce i opony z przodu szybciej padają niż na przelotach.
Do tego drogi przelotowe są lepsze, niż lokalne. Mniej pracy zawieszenia i walenia w przód głównie, bo to muszę najczęściej naprawiać po wybojach i ciągłym skręcaniu w mieście.

Tak mi wychodzi po latach. Ale to moja opinia...

still44 - 2021-11-21, 20:39

Jeżeli chodzi o przeglądy to czy dla gazu trzeba coś robić dodatkowo przy corocznym przeglądzie? Czy przegląd rejestracyjny też jest droższy dla gazu?

Co do samego samochodu to byłem na jeździe próbnej, wersja 1.0Tce przed liftem, SL Look, nadmienię, że nie jestem wymagającym kierowcą - obecnie jeżdżę 207 75kM a wcześniej i30 tu było lepiej 122kM - oba 5 biegowe więc na autostradzie usnąć nie można za kierownicą :). Niestety szału nie ma, silniczek jest ok, tira da się wyprzedzić bez wzrostu adrenaliny... skrzynia choć lekko chodziła to mało precyzyjnie - szczególnie jeśli chodzi o 6 bieg, trochę się buja przy szybszej jeździe ale to kwestia przyzwyczajenia do wyższego samochodu. W środku w sumie niewiele miejsca więcej niż w 207 a dużo mniej w i30. Wrażenie potęguje masywna deska. Bagażnik też taki sobie głęboki ale niski, jak do niego zapakuję zapas to miejsca pozostaje niewiele. Jedyne co mnie dalej kusi to gaz. wizja 250 zł wydanych na paliwo zamiast 400 jest kusząca.

kakalud - 2021-11-21, 22:45

A brałeś pod uwagę 1,3 TCe?
Dźwięk silnika normalny, brak wibracji w fotelu, przyspieszenie lepsze i ciszej w środku :) tyle, że bez LPG.

Sajmon117 - 2021-11-22, 11:47

kakalud napisał/a:
A brałeś pod uwagę 1,3 TCe?
Dźwięk silnika normalny, brak wibracji w fotelu, przyspieszenie lepsze i ciszej w środku :) tyle, że bez LPG.


Na samej benzynie zero motywacji do tańszego spalania

still44 - 2021-11-23, 09:49

kakalud napisał/a:
A brałeś pod uwagę 1,3 TCe?
Dźwięk silnika normalny, brak wibracji w fotelu, przyspieszenie lepsze i ciszej w środku :) tyle, że bez LPG.


Raczej nie, bo Dustera rozważam ze względu na gaz - 1.3 to 5000+, bez gazu i w ceni 1.3 to raczej bym szukał i30 wagon.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group