To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA
Forum nieoficjalnego Klubu Dacia Duster

Dział ogólny - Duster dziwny dźwięk

jan ostrzyca - 2023-01-31, 19:44

Cześć, walę od razu z grubej rury! Posłałem właśnie mailem skargę do UOKIK na brak reakcji ASO na hałasujące turbo w moim Dusterze. Zachęcam do dołączenia. problem dotyczy wielu aut. Kupą Mości Panowie!


Urząd Ochrony Konkurencji i
Konsumentów
pl. Powstańców Warszawy 1
00-950 Warszawa


Uprzejmie proszę o wszczęcie postępowania z urzędu w stosunku do dystrybutora samochodów Dacia - firmy Renault Polska. W mojej ocenie firma narusza zbiorowe interesy konsumentów poprzez wprowadzenie do obrotu samochodów z wadą fabryczną turbiny w silnikach 1.0 i 1.3. Wada polega na tym że po krótkim bezproblemowym okresie eksploatacji nowego samochodu, z okolic turbiny zaczynają dochodzić głośnie dźwięki (terkotanie) pojawiające się przy zmianach obrotów silnika. W przypadku zgłoszenia tego faktu do ASO klient otrzymuje odmowę naprawy elementu i informację, że „problem jest znany” i „firma pracuje nad jego rozwiązaniem”. W przypadku mojego zgłoszenia, początkowo nie chciano się nim zająć, następnie serwis twierdził, że niczego nie słyszy oprócz pracujących wtryskiwaczy LPG, za trzecim razem serwis potwierdził usterkę, ale ustnie przekazał mi wyżej cytowaną informację. Z rozeznania dokonanego w grupach użytkowników aut Dacia w serwisach społecznościowych wynika, że problem dotyczy znacznej liczby pojazdów, a sposób postępowania dystrybutora wobec każdej próby reklamacji jest bardzo podobny. W mojej ocenie dystrybutor aut Dacia narusza zbiorowe interesy konsumentów poprzez:
1. świadome wprowadzanie do obrotu samochodów z wadą fabryczną turbiny,
2. konsekwentne uchylanie się od dokonania napraw gwarancyjnych samochodów,
3. utrudnianie dokumentowania procesu reklamacyjnego poprzez udzielanie ustnych informacji i nie wpisywanie ich do zleceń serwisowych.
W przypadku podjęcia postępowania udzielę dodatkowych informacji i przekażę dokumenty znajdujące się w moim posiadaniu.

Podpis

klimatyz - 2023-02-01, 13:55

Potwierdzam, u mnie dzieje się to samo, wybieram się do ASO zgłosić problem, ciekawe jaka będzie reakcja?
klimatyz - 2023-02-02, 21:13

jan ostrzyca, a tak zapytam, to skąd masz pewność, że terkotanie wychodzi z turbo, u mnie terkot roznosi się od przodu do mniej więcej środka samochodu, ale nie mam pojęcia gdzie jest żródło tego dżwięku
Aktyn - 2023-02-02, 21:17

tu masz cały wątek z sąsiedniego forum...zasadniczo tak twierdzi aso / ale ostatnio jestem coraz mniej przekonany o trafności diagnozy /
http://www.daciaklub.pl/f...2f208fb7ac16401

AgaMichanik - 2023-02-02, 22:13

Cytrynola napisał/a:
Po prostu Dustery nie lubią zimna i się trzęsą. Ludzie (no niektórzy) też tak mają.https://sowoman.pl/korzysci-z-kolorowania-dla-doroslych/

No dokładnie :D Mój tata dopiero panikował. Myślał, że się coś urwało.

tomkasz - 2023-02-04, 16:42

Aktyn napisał/a:
tu masz cały wątek z sąsiedniego forum...zasadniczo tak twierdzi aso / ale ostatnio jestem coraz mniej przekonany o trafności diagnozy /

Ja jestem pewny w 100%. Założyłem na chwilę sprężynkę, która naciągała delikatnie ten popychacz i hałas się zmniejszał, pewnie po zamknięciu pokrywy nie byłby słyszalny. Tak się podobno kiedyś robiło w jakimś turbo Audi (jako obejście problemu, nie rozwiązanie). Ale luz jest na tyle duży, we wszystkie strony, powiększający się z czasem coraz bardziej, że nie jest to jakieś obejście czy rozwiązanie w tym konkretnym przypadku.

Aktyn - 2023-02-04, 18:22

tomkasz napisał/a:
Ja jestem pewny w 100%. Założyłem na chwilę sprężynkę, która naciągała delikatnie ten popychacz i hałas się zmniejszał, pewnie po zamknięciu pokrywy nie byłby słyszalny.


A który kierunek " amortyzowała " ta spreżynka - góra - dól czy raczej przód- tył ??
Ja też robilem podobny eksperyment tyle że zamiast spreżynki wlozyłem kawalek gabki między dźwignię a osłonę termiczną ....nic albo prawie nic nie pomogło a dźwignia na tyle się usztywniła ,że w zasadzie nie miała prawa hałasować ...
Dlatego zaczałem powątpiewać w trafność diagnozy i podejrzewać jednak katalizator lub filtr cząstek stałych - teoretycznie mógł się odłupać kawałek wkładu i hałasować

tomkasz - 2023-02-04, 19:31

Góra dół, ale są takie wibracje pewnie od 3 cylindrów, że to nie daje super rezultatu.
Myślę, że jeżeli jest nas co najmniej kilka osób (raczej na świecie, słyszących to już pewnie koło setki) to raczej to nie kat czy gpf ... raczej :-) .
Poza tym ASO chciało wymienić całą turbinę i potwierdziło w rozmowach, że to od sterowania turbiny a konkretnie zaworu upustowego.

Aktyn - 2023-02-04, 20:58

Moja gąbka siłą rzeczy amortyzowała przód - tył ... może dlatego nie było różnicy....
Pozostaje czekać jak aso przedstawi rozwiązanie ...

Black Dusty - 2023-02-04, 21:41

Cytat:
Pozostaje czekać jak aso przedstawi rozwiązanie ...

Albo więcej gąbki.

Aktyn - 2023-02-04, 22:48

Black Dusty napisał/a:
Albo więcej gąbki.


no niestety ... gąbka tylko w celach naukowo/eksperymentalnych - na stałe nie da rady / za wysoka temperatura w tych okolicach ../

klimatyz - 2023-02-06, 22:04

Panowie, widzę że problem w większości dotyczy 1,0 Tce, no to chcę powiedzieć, że mój motor to 1,3 Tce 130km. Terkotanie występuje nawet przez krótką chwilę po zatrzymaniu auta z jazdy, po czym słychać tylko pracę silnika. Ruszając znowu terkot do około 1300-1500 obr, potem wciskająć gaz terkot zanika
piterk - 2023-04-24, 14:40

Siemanko, z kolei u mnie ASO stwierdziło że to hałasuje jakaś metalowa spinka na cięgnie od sterowania zaworem upustowym, podobno na razie rozwiązania nie ma i trzeba się z tym pogodzić, bo nie jest to groźne dla silnika :/ Szkoda, bo Dusterkiem jeździ się mimo wszystko fajnie, tylko teraz nie wolno otwierać szyby, bo brzmi jak jakiś strucel z dziurawym wydechem ;P
AgaMichanik - 2023-05-07, 21:26

Jeszcze taki news. Znajomy ma Dusterka i mówił, że na wolnych obrotach coś stuka. Jka zwiększy obroty to stuka szybciej i przestaje. Okazało się, że mechanik podczepił wydech na trytyczce i ją skrócil w taki sposób, że dotykała karoserii czy tam podwozia i stukała. Cyrki się dzieją.
myślenie abstrakcyjne

kakalud - 2023-05-10, 12:51

tomkasz napisał/a:
U mnie ten hałas się właśnie uwidocznił mocniej. Mój ojciec znalazł co jest za to odpowiedzialne. Luz na drążku zaworu upustowego turbosprężarki. Mam nadzieję, że podlega to naprawie gwarancyjnej.


Byłem wczoraj w serwisie na przeglądzie po 60 tys. km i zgłosiłem ten sam problem - przy hamowaniu silnikiem na około 1600 obrotów pojawia się drżenie - dźwięk dochodzi z deski rozdzielczej lub spod maski.
Okazuje się, że winne jest cięgno od turbiny czy też ww zaworu. Serwisant mówił, że cisną centralę o akcję serwisową bo to dość częsty przypadek.
Zatem czekamy na akcję serwisową :)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group