To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA
Forum nieoficjalnego Klubu Dacia Duster

Modyfikacje-Tuning, instrukcje, poradniki - Zasłanianie chłodnicy na zimę

tomkasz - 2022-01-31, 22:03

Z tego co można wyszukać w sieci, te kierownice z żaluzjami były w 1.2 TCe, a obecnie są w 1.0 i 1.3. W 1.6 są kierownice powietrza bez żaluzji.

Znalazłem więcej info ntt.:
https://mojafirma.infor.pl/moto/eksploatacja-auta/uklad-chlodzenia-i-klimatyzacja/318545,Uklad-kontroli-klap-powietrza-sposob-BMW-na-redukcje-zuzycia-paliwa-i-poprawe-aerodynamiki-auta.html

oraz filmik https://www.youtube.com/watch?v=xhFVJMVVafM

mikeleft - 2022-02-01, 21:31

Ciąg dalszy testów.
Osłona HEKO na górny wlot niestety nie pomogła. Duster nagrzewa się może minimalnie szybciej, ale nadal maksymalna temperatura to 75stC.

Problemem jest termostat, który otwiera się już przy 65stC, czyli 18stC za nisko. Powinno być 83stC. Wytrzymał prawie 3 lata gwarancji. Idealnie skalkulowana awaria. :-)
Dodatkowo silnik jest wychładzany przez płyn lecący do chłodnicy intercoolera.

Jutro umówię się do ASO, a w międzyczasie przygotuję zasłonę na dolną kratkę.

Hipolit - 2022-02-02, 10:55

mikeleft, to może przy sprawnym osłona coś da? Ani w Dusterze, ani w Capturze nie zauważyłem takich problemów z nagrzewaniem.
cns80 - 2022-02-03, 08:48

Daj sobie spokój z tymi żaluzjami. Jak się silnik nie dogrzewa to załóż mu takie coś https://allegro.pl/oferta/podgrzewacz-grzalka-plynu-ze-sterownikiem-4grzalki-11076395486

Mam w Renault Espace 2.0 T i sobie chwalę, bo mi szybciutko na gaz przełącza nawet w krótkich przejazdach.

adamantos - 2022-02-03, 13:58

Lelupi napisał/a:
adamantos napisał/a:
Lelupi napisał/a:
Duster 2 ma automatyczną żaluzję po zderzakiem, wiec czy jest sens dodatkowo zasłaniać?

Gdzie niby jest ta automatyczna żaluzja? Nie pomyliłes aut?

Nie nie pomyliłem aut, żaluzja jest na 100% w obu moich Dusterach.
Czarna plastikowa, widać ją bardzo wyraźnie przez dolny grill zderzaka, wystarczy poświecić latarką.
Zamyka się po odpaleniu zimnego auta, sprawdzałem działa na 100%.

Dzisiaj sprawdziłem i rzeczywiście masz rację. Pod zderzakiem od strony kierowcy jest żaluzja, która po odpaleniu silnika zamyka się. Super sprawa. Aż dziwne, że na żadnym forum czy też filmiku YouTube nie natknąłem się na tą informację. Wielkie dzięki, że się nią podzieliłes.
A tak w ogóle to znalazłeś gdzieś informację o tej żaluzji, czy sam wypatrzyles?

Sajmon117 - 2022-02-03, 23:16

Pytanie

Co ją napędza silnik czy siłownik czy wiskoza

Ciekawe ustrojstwo

mikeleft - 2022-02-11, 11:08

Cześć.
Nawiązałem kontakt z ASO. Oczekiwanie na wizytę 10-14 dni, potem testy auta i porównanie z ich egzemplarzem. Wstęp do TTTM.

Czy ktoś z was, kto posiada 1.5blue dci 116 konne, jest w stanie sprawdzić, przy jakiej temperaturze płynu chłodzącego wąż idący do chłodnicy zaczyna być ciepły? I jaką temperaturę wskazuje wam czytnik obd2, gdy wskaźnik na desce pokazuje środek skali?

tomkasz - 2022-02-11, 12:38

Ja mogę się podzielić doświadczeniem z 2.0 TDI CR (AdBlue, DPF) w T6. Podczas spokojnej jazdy przy małym obciążeniu temp. cieczy wahała się między 70 a 80 st.C. Termostat sprawny, grzanie w kabinie okej. Tam także był wodny intercooler i wodne chłodzenie za EGR.
Darek - 2022-02-11, 17:58

mikeleft napisał/a:
Cześć.
Nawiązałem kontakt z ASO. Oczekiwanie na wizytę 10-14 dni, potem testy auta i porównanie z ich egzemplarzem. Wstęp do TTTM.

Czy ktoś z was, kto posiada 1.5blue dci 116 konne, jest w stanie sprawdzić, przy jakiej temperaturze płynu chłodzącego wąż idący do chłodnicy zaczyna być ciepły? I jaką temperaturę wskazuje wam czytnik obd2, gdy wskaźnik na desce pokazuje środek skali?



Opisałem już swoje spostrzeżenia dotyczące temperatur silnika naszych silników. Sprawdź w temacie Nasze Samochody ,,Duster Junior"
Przez cały czas jazdy kontroluję nie tylko temperaturę silnika za pomocą OBD II i smartwona.
Temperatura silnika 75°C jest optymalną.
Mam to na przykładzie poprzednika 1.5 dci I teraz nowego, w obu przypadkach jest bardzo podobnie.
Bardzo szybko osiąga temperaturę nawet 100 stopni ale do tego potrzeba dobrego obciążenia silnika.
Nawet zgłaszałem na przeglądzie ten przypadek z nie prawidłowym wskazywaniem temperatury w ASO.
Pytanie od razu skąd o tym wiem.😡
Z diagnostyki wynikało, że jest wszystko dobrze.

Przykładowo przy ciągnięciu kempingu gdybym wzorował się tylko wskazaniem temperatury na desce, pewnie bym już przegrzał sinik.😉🙂

Sajmon117 - 2022-02-13, 11:31

Darek napisał/a:
przy ciągnięciu kempingu


Ciekawe na jakim biegu

Darek - 2022-02-13, 20:52

Sajmon117 napisał/a:
Darek napisał/a:
przy ciągnięciu kempingu


Ciekawe na jakim biegu




Na każdym możesz przekroczyć temperaturę. Najszybciej można przegrzać na 6 biegu.
Niestety przyczepa ma to do siebie, im większa prędkość tym stawia większy opór powietrza.

ddaria74 - 2022-03-14, 23:07
Temat postu: niedogrzanie ....
hejka- oto moje spostrzeżenia - dd 2014 1.5dci- dół chłodnicy zasłoniety na 3/4
[ strona intercolera odsłonięta] - temp z zew : -5 odpalam i powoli ruszam- na "S" już przy prędkości 100km/h [tempomat] -do temp 60st idzie w miarę szybko- lecz już potem powolutku i tak na odcinku 30km - temp dochodzi max do 78st i ni cholerki wiecej ....tem. brałem na bieżąco z obd........czyli jest sens zasłaniać chłodnicę- to już odp-należy do was- ja jestem na tak..

Sajmon117 - 2022-03-15, 10:02

Musisz wziąć poprawkę że temat jest o benzyniaku a ty masz diesla

Diesla na,, s,, to na delikatnych obrotach przy przysłowiowych 100 i na 6 biegu to możesz grzać i grzać .

Trzeba mu tzw dopi....obciążenie żeby się szybko zagrzał

adamantos - 2022-04-17, 10:11

Lelupi napisał/a:
Duster 2 ma automatyczną żaluzję po zderzakiem, wiec czy jest sens dodatkowo zasłaniać?

Sprawdzales w swoim dusterze dzialanie tej zaluzji? Pytam bo mam watpliwosci czy u mnie dziala ona prawidlowo. U mnie po odpaleniu silnika zaluzja zamyka sie i nawet jak plyn chlodniczy jest juz nagrzany do optymalnej temp. to nadal zaluzja jest zamknieta. Dokladnych temperatur plynu nie znam bo komputer pokladowy ich nie pokazuje, a boje sie podlaczac cos do gniazda obd zeby nie stracic gwarancji na silnik. Mysle jednak ze po przejechaniu 40 km temp. plynu jest odpowiednia i zaluzja powinna sie otworzyc, a wciaz jest zamknieta. Po zgaszeniu auta zaluzja otwiera sie. No chyba, ze silnik jest notorycznie niedogrzany. Poobserwuje jeszcze, gdy temperatury na zewnatrz beda wyzsze. Moglbys napisac jak to wyglada u Ciebie?

mikeleft - 2022-04-20, 12:25

@Sajmon - temat rozpoczął właściciel diesla. Doczytaj, nie trolluj.

@Darek - doczytałem i mam identycznie. Termostat puszcza płyn na chłodnicę przy 77st. Na obudowie jest norma 80st -3st +0st. Gdy następuje pierwsze otwarcie termostatu, temperatura spada do nawet 60st. Potem tak się buja 74-78st. Tylko raz po dynamicznej jeździe po mieście i zasłoniętej chłodnicy, jak u ddaria74, temperatura wzrosła do 86st. Ten układ jest po prostu tak wydajny. Z włączonym ogrzewaniem jeszcze bardziej.

Zostawię zamontowaną zasłonę do pierwszego włączenia się wentylatorów.

@adamantos - spytaj w ASO, przy jakiej temperaturze komputer odsłania tę żaluzję. Jeżeli np. przy 90st, to tylko latem będzie otwierana.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group