To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA
Forum nieoficjalnego Klubu Dacia Duster

Modyfikacje-Tuning, instrukcje, poradniki - Obniżenie silnika i skrzyni w 1.6 Sce 4WD z 2019r w godzinę

matiax - 2022-04-11, 21:21
Temat postu: Obniżenie silnika i skrzyni w 1.6 Sce 4WD z 2019r w godzinę
Cześć
Wykonałem w godzinę obniżenie silnika i skrzyni biegów w swojej draculi więc chętnie podzielę się doświadczeniem (tzn. opiszę krok po kroku jak to zrobić i co do tego potrzeba ) jak będą chętni do poczytania :).

apede - 2022-04-12, 08:51

Aaaaale po co? Zrobiłeś aż taki lift?
deldamian - 2022-04-12, 15:19

@Matiax wrzuć dokładne info! Rozpiskę co i jak itd. ;)
LESNICZYy - 2022-04-12, 20:12

apede napisał/a:
Aaaaale po co? Zrobiłeś aż taki lift?

Żeby obniżyć środek ciężkości dla lepszego prowadzenia . Lift jest do góry .

matiax - 2022-04-12, 21:51

No to od początku:

Ponieważ zrobiłem lift nadwozia o 2 cale to żeby półosie nie pracowały pod za dużym kątem obniżyłem silnik i skrzynię na dystansach.
Wzorowałem się na filmie z yt Motamy z DORTP - obniżenie silnika / lowering the engine for suspension lift Duster
https://youtu.be/SYD_DUhEqM4

Na filmie wygląda to trochę na niemożliwe :) zwłaszcza przy śrubach skrzyni biegów ale w rzeczywistości nie jest tak źle.

.
Mam silnik 1.6 Sce 115KM 4x4 z 2019r więc uwaga jakich śrub używać do jakiego modelu.
Zestaw śrub i tulejek kupiłem na grupie na Fb DORTP ( jedna śruba była za długa i nie pasowała do mojego modelu silnika więc dokupiłem na allegro)
- 3 śruby do obniżenia silnika w mojej wersji auta to te : https://allegro.pl/oferta/sruba-szesciokatna-din-933-m10x80-cz-kl-10-9-11471618526, do skrzyni są krótsze

Obniżenie silnika to banał tak jak na filmie 10min roboty. Schody robią się dopiero przy skrzyni ale podstawa to odpowiednie narzędzia i idzie łatwo:

Narzędzia :
KLUCZ OCZKOWO-PŁASKI 16MM. Z GRZECHOTKĄ ŁAMANY - śruby są 17mm ale jakimś dziwnym trafem łebki dwóch musiałem odkręcić 16mm
Grzechotka przegubowa. 1/2", 175 mm + nasadka 17mm- do odkręcenia najdalszej śruby, patrząc przez lewe nadkole dalsza po lewej

Do rzeczy :) krok po kroku
Silnik to banał śruby są z góry dostęp idealny
1. odkręcamy jedną dowolną śrubę i wkręcamy na chwilę dłuższą nową zostawiając luz na dystans
2. odkręcamy dwie pozostałe silnik się obniża podkładamy dystanse przykręcamy nowe dłuższe śruby
3. odkręcamy teraz ta pierwszą podkładamy dystans wkręcamy śrubę i wszystkie dokręcamy i silnik gotowy

Opis może wydawać się trochę enigmatyczny ale jak zdejmiecie tą plastikową osłonę po zdjęciu koła to będziecie wiedzieć o co chodzi, warto też obejrzeć ten filmik na yt

Skrzynia biegów:
1. lewarek i zdejmujemy koło
2. zdejmujemy ( albo odchylamy po odkręceniu od góry)osłonę tą małą na wprost zdjętego koła i mamy dostęp do dwóch śrub
3. pracujemy od strony nadkola - płasko oczkowym z grzechotką łamanym (klucz w wersji krótszej nie długiej) u mnie łebek był 16mm odkręcamy śrubę (tą po lewej najbliższą nadkola) i wkręcamy nową dłuższą (główka 17mm)
zostawiając luz na dystans
4. pracujemy od strony nadkola - grzechotką przegubową 1/2" ( krótką 175mm) i nasadką znowu u mnie 16mm nie 17mm odkręcamy śrubę po prawej (śruba jest tak trochę wgłąb w porównaniu do tej z lewej przy nadkolu)
5. pracujemy nad trzecią śrubą od góry po otwarciu maski
6. żeby mieć dostęp odpinamy ręką plastikowy czarny wlot powietrza z przodu w miejscu łączenia z ...pasem przednim ?, po odpięciu
odchylamy tak żeby nam nie przeszkadzał
7. teraz od boku przez nadkole ręką lokalizujemy sobie gdzie jest ta najbardziej ukryta śruba a następnie od góry stojąc wkładamy nasadkę 17mm i grzechotkę przegubową tą krótką co wcześniej (na długą nie ma miejsca) i odkręcamy
małymi obrotami ale dzięki grzechotce idzie szybko.
8. od boku przez nadkole wkładamy dystans i dłuższą śrubę, którą wstępnie wkręcamy ręką ile się da następnie od góry
grzechotką przegubową krótką z nasadką 17mm dokręcamy
9. od boku przez nadkole wkładamy po prawej dystans i dłuższą śrubę i znowu tą grzechotką przegubową z nasadką 17mm dokręcamy wstępnie
10. ostania śruba (to ta z punktu 3) wykręcamy ją, wkładamy dystans i przykręcamy oczkowo płaskim z grzechotką łamanym 17mm
11. dokręcamy wszystkie śruby, osłonkę w nadkolu (tą z punktu 2), koło i od góry wpinamy wlot powietrza i po robocie :)

Tak jak pisałem podstawa to te dwa klucze bez nich w moim aucie ani rusz - (miałem trzy podejścia innymi, standardowymi) kluczami
- nie trzeba odkręcać jak na filmie akumulatora czy podstawy akumulatora czy poduszki silnika poluźniać - w moim aucie 1.6 SCe z 2019r wszystko poszło gładko

eric - 2022-06-06, 11:40

Dla potomnych ....
W 1.5 DCI analogiczna robota tylko potrzeba 4 dłuższe śruby i 4 tulejki do prawej łapy.
Dodatkowo skrzynia wyszła bardzo blisko łącznika sanek z budą. Na szczęście na samej regulacji udało się odsunąć ja na ok 8-10mm

MarekQ - 2022-11-04, 18:16

A jak z 1.6 z 2011 ?
matiax - 2022-11-05, 20:59

Obejrzyj filmik yt Motamy z DORTP - https://youtu.be/SYD_DUhEqM4

Zlokalizuj u siebie te śruby

Od silnika wykręć każdą ale osobno, zmierz, wkręć, wykręć następną itd. kup potem odpowiednio dłuższe a tulejki możesz od kogoś z grupy kupić a np. śruby tanio na allegro i nowe powkręcaj posiłkując się filmem i opisem.
Jaki dostęp jest u ciebie nie wiem i jakimi kluczami będzie u ciebie najlepiej też nie wiem, jak nikt tego nie robił w twojej wersji osprzętu to będziesz pierwszy :) ale ogarniesz :)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group