To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA
Forum nieoficjalnego Klubu Dacia Duster

Mechanika - 1.3 tce szarpanie przy obrotach 1500-2000

Mr.Q - 2022-04-15, 20:36
Temat postu: 1.3 tce szarpanie przy obrotach 1500-2000
Dzień dobry, mam takie pytanie, czy ktoś mia taką przypadłość jak szarpanie przy obrotach 1500 - 2000 obr.?
Sajmon117 - 2022-04-15, 22:50

Turbina się włącza
Mr.Q - 2022-04-16, 12:59

Tak, tylko chyba nie jest to normalne zeby przy np. stałych obr. 1800 szarpało , turbina ma liniowy przyrost cisnienia, nie wiemy czy to czasem nie roszczelnienie rury turbo-intercooler przy niskim cisnieniu, jak w ciskam pedał przyspieszenia to znika objaw, tak jakby rura sie uszczelniała na oringach, chyba że coś innego, w serwisie twierdza żeby jeździć dalej jak sie poglebi, przyjechać,tylko jest to irytujące.
Sajmon117 - 2022-04-17, 20:58

Tak będzie
Kapitan Shinobi - 2022-04-18, 20:35

A nie jest tak, że obroty są po prostu za niskie?
Wolnossący też będzie szarpał, dławił się przy za niskich obrotach.
Turbo turbem, ale praw fizyki się nie oszuka, silnik musi mieć moc żeby "udźwignąć" jazdę a DD nie jest taka znowu lekka.
Chyba że się mylę.
Ja raczej utrzymuję wyższe obroty, 2000+ (zmiana biegów zwykle w okolicy 2500, 3000). Raz, że silnik "nie ma czym jechać", dwa, że "biego-niańka" pokazująca wskaźnik zmiany biegu już nieco powyżej 1500 jest całkowicie oderwana od rzeczywistości. Jasne, że to nie jest japońska "szlifierka" typu Mazda Wankel, czy tam stary Type R, które "ciągną" do 7k czy iluś tam (Wankel to chyba nawet pod 9k podchodzi), ale nadal to spaliniak, bez obrotów nie pojedzie.

Mr.Q - 2022-04-19, 06:11

Z tego co zauważyłem to przy nizszych obrotach i wyzszym biegu tak ok.1000obr na 4 biegu slychac taki podziwiek basowy przy probie przyspieszanai i jest to normalne(z braku momentu i mocy), ale szarpanie przy stalych obrotach to juz nie bardzo, wydaje mi sie ze moze to byc np. lewe powietrze, cos z wtryskami, zmienna faza rozrzadu lub w ogole problem z softem, jak sprawdzalem przez obd2, to przy tym poszarpywaniu skacza w pewnych granicach parametry podcisnienia powietrza zasysanego,najlepsze jest to ze obrotosciomierz w ogule nie reaguje na te poszarpywania , tak jakby byl specjalnie zaprogramowany na takie skoki.
Sajmon117 - 2022-04-19, 21:49

Mam to samo w kia RIO 1,4 crdi
Jak jadę tak normalnie pod górkę jak jest zimny na tej granicy zmienić bieg czy nie to tak podszarpuje mikro
Już 6 lat od nowości
Się nie przejmuj

Kapitan Shinobi - 2022-04-20, 23:10

Sprawdziłem dziś, kilka razy niejako specjalnie zaniżając obroty, brak oznak szarpania. Czyli nawet te 1500-1800 RPM-ów silnik dźwiga. Oczywiście na równym. Także myślę, że te szarpania nie powinny mieć miejsca w sprawnym samochodzie.
Mr.Q - 2022-04-21, 15:03

Ok.Dzieki,bede musiał podjechać do aso, samochód jest na gwarancji,niech coś wymyślą na te poszarpywania.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group