To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA
Forum nieoficjalnego Klubu Dacia Duster

Mechanika - gwizd na wyłączonym silniku

gawron3 - 2022-04-19, 20:30
Temat postu: gwizd na wyłączonym silniku
Witam!!! Przeszukuje forum, ale nigdzie nie mogę znależć odpowiedzi na moją niewiedzę. Mianowicie mam taki dylemat w mojej DDII 1,6 Sce 115km. często po zakończeniu jazdy i wyłączeniu silnika z pod maski słychać lekkie pogwizdywanie jest to słyszalne gdzieś z okolicy przepustnicy i nie znaczy że silnik musi być rozgrzany ( ciepły ) bo czasem wystarczy odpalić, wyjechać z garażu i wyłączyć jest to słyszalne ok. 5 minut i nie zawsze i teraz pytanie czy tak ma być czy coś zaczyna fiksować ???? Proszę o podpowiedz, może ktoś to miał lub posłucha u siebie czy to jest normalne bo jak narazie nie przeszkadza podczas odpalania lub jazdy,ale jak się słyszy zaznaczam nie zawsze to przychodzą różne myśli do głowy.
Sajmon117 - 2022-04-19, 21:41

Może katalizator się zapycha i po wyłączeniu silnika górą ma lżej
mikeleft - 2022-04-20, 12:32

Przewody podciśnieniowe? Wspomaganie hamulców? Czy gdy "napompujesz" hamulec przy wyłączonym silniku, to po odpaleniu szybko zanika opór na pedale?
Lelupi - 2022-04-20, 19:53

Gwizd czy pisk?
Jeżeli delikatne piszczenie to może być od silnika krokowego przepustnicy.
Sajmon to co napisałeś to oczywiście taki żart?

gawron3 - 2022-04-21, 17:59

Lelupi..Dzięki za podpowiedz ale gdyby to nazwać lekikim piszczeniem i jak piszesz odgłosy od silniczka krokowego to z czym to się wiąże spodziewadz się jakiejś niespodzianki czy poprostu ten typ tak ma,proszę o podpowiedz bo jestem w tm temacie {zielony}..
Lelupi - 2022-04-21, 18:42

Jeżeli piszczy, to nie ma się czym przejmować-normalne.
gawron3 - 2022-04-21, 19:38

Lelupi.. Dzięk uspokoiłeś mnie troszke bedę spokojniej spal :-) aby to było normalne.... Pozdrawiam.
gawron3 - 2022-04-21, 19:39

Lelupi.. Dzięk uspokoiłeś mnie troszke bedę spokojniej spal :-) aby to było normalne.... Pozdrawiam.
Bogdan Misiek - 2022-04-26, 21:20

Nie wiem jaki korek zbiornika wyrównawczego z płynem chłodzącym jest w twojej wersji.
Ale takie półhermetyczne, zakręcane korki mają odpowietrznik i po zmianach temperatury czy przesunięciu się płynu taki korek mógłby wydawać dźwięk.
Łatwo sprawdzić - lekkie odkręcenie, poluźnienie korka natychmiast przerwie piszczenie.

gawron3 - 2022-04-28, 20:53

Dzięki za podpowiedz ,ale to nie korek bo ten pisk słychać jak pisałem z okolicy przepustnicy i nawet jakby wyczuwalne lekkie drżenie i to się dzieje po wyłączeniu zapłonu.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group