To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA
Forum nieoficjalnego Klubu Dacia Duster

Nasze samochody - Pomrańczowa Dacia Duster 1.0 LPG by tomkasz

tomkasz - 2022-04-20, 00:11
Temat postu: Pomrańczowa Dacia Duster 1.0 LPG by tomkasz
Pół v6 na podtlenku LPG ;) w najładniejszym, pomarańczowym kolorze. Najlepiej wykonana Dacia (jako model), z naprawdę świetnym zawieszeniem i zadziwiająco sprawnym silnikiem.

Opis:

Marka: Dacia
Model: Duster 2 ph.1
Silnik: 1.0 TCe LPG
Pojemność: 999 cm3
Typ silnika: 3 cylindrowy, turbo, wtrysk wielopunktowy (pośredni) + wtrysk LPG, GPF, Euro6 AP
Moc seryjna: 100 KM / 170 Nm (LPG) | 90 KM / 160 Nm (Pb)
Instalacja LPG: Landi Renzo LC03/ECO EVO (fabryczna) + zbiornik Stako (fabryczny)
Pojemność zbiorników paliw: 32 LPG + 50 Pb
Wersja: Prestige + wszystkie dodatki
Kolor: Orange Atacama
Rok produkcji: 2021
Skrzynia biegów: manualna 6 biegowa
Układ napędowy: FWD
Układ wydechowy: standard
Zawieszenie: standard
Koła letnie: opony Bridgestone Touranza T005 215/60 R17 + alufelgi Maldives 17" (fabryczne)
Koła zimowe: opony Kleber Krisalp HP3 SUV 215/60 R17 + alufelgi Maldives 17" (drugi komplet)
Masa własna: 1311 kg
Pojemność bagażnika: standardowo 445 l, po złożeniu siedzeń 1478 l
Prześwit - 210 mm
Długość - 4341 mm
Szerokość - 1804 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi - 2052 mm
Wysokość całkowita - 1693 mm
Rozstaw osi - 2674 mm

Wyposażenie:

Wersja wyposażenia Prestige zawierająca:
relingi w kolorze ciemnego metalu
osłony podwozia przód i tył w kolorze chrom satynowy
lusterka w kolorze srebrnym
obręcze kół aluminiowe Maldive 17"
szyby tylne przyciemniane
Media Nav Evolution 3 (DAB, Nawigacja, Android Auto, Apple Car Play, USB)
komputer pokładowy
czujniki parkowania tył
tapicerka materiałowa czarna z białymi przeszyciami i logiem Duster
centralny zamek
szyby przednie i tylne elektryczne
boczki przednich drzwi ze skóry eko
kierownica i gałka biegów pokryte skórą eko
kanapa tylna składana 1/3 2/3
fotel kierowcy z regulacją wysokości i podparcia lędźwiowego oraz podłokietnikiem
kolumna kierownicy regulowana w dwóch płaszczyznach
nawiewy na tylną kanapę
automatyczne światła mijania
lusterka zewn. podgrzewane i regulowane elektrycznie
światła przeciwmgłowe
światła do jazdy dziennej led
klimatyzacja automatyczna
poduszki: czołowe, boczne i kurtynowe przednie
ABS/ESP/HSA/AFU
system kontroli ciśnienia w oponach (pośredni z ABS)
system monitorowania martwego pola
tempomat / ogranicznik prędkości

Dodatkowe wyposażenie:
fotele przednie podgrzewane
Multiview camera (4 kamery: przód, tył, boki)
dostęp bezkluczykowy
gumowe dywaniki wnętrza Dacia
gumowa mata bagażnika Dacia

Dodatki tradycyjne:
zakupiona czapka zimowa Renault (Dacia nie oferuje) - to już taka mała tradycja
skompletowanie wszystkich żarówek które mogą się spalić
pokrowiec na koło zapasowe (uszyty przez siostrę) -> wożę jedno z kompletu zima/lato
znalezienie wszystkich zamienników filtrów

Poprawione/zrobione:
poprawki w ramach gwarancji: poprawki lakiernicze (pękająca mastyka - tylna rynienka dachu, utleniony lakier na rantach - drzwi+maska, wytarty lakier wnęk tylnych drzwi + zabezpieczenie)
dorobiony (podtoczony) korek do tankowania LPG (oryginał jest nieszczelny - zamarzanie w zimie)
włączone opcje: zegarek i temp. zewn. na komputerze pokładowym (OBD ELM327 + ddt4all)
wyciszenie stukającego airbaga pasażera (źle zaprojektowane mocowanie - na grubszą ściankę)
wyciszenie: osłon głośników wysokotonowych, czujnika światła i wyłącznika airbagu
wyciszenie brzęczących mocowań dolnych pasów przód (gumowe podkładki, + uzupełnienie wkręta tapicerki - nie dali w fabryce ;-) )
malowanie bębnów (tył) i czyszczenie zacisków (przód) przy wymianie kół na letnie

W planach:
póki co brak, wszystko co miało być zrobione to jest zrobione ;-)

Eksploatacja:
08.2021 / 3102 km -> wymiana oleju (+filtr) po dotarciu; dodatkowo wymieniony filtr kabinowy
11.2021 / 13294 km -> wymiana: olej+filtr, filtr powietrza, filtry gazu (f. ciekła i lotna), filtr kabinowy + czyszczenie wymiennika klimatyzacji
03.2022 / 23441 km -> wymiana: olej+filtr, filtr powietrza, filtry gazu (f. ciekła i lotna), filtr kabinowy

Galeria:

dovectra - 2022-04-20, 13:44

Gratuluję, nie katuj tylko tego silniczka na niskich obrotach min 2000,
Jak czytam kolegów którzy jeżdzą bęnzyną z turbo i się zastanawiają co tak buczy przy 1000 obrotów....
To silnik płacze, że go zarzynają....
Ciekawy jestem ile ten motor wytrzyma.'
Ładny kolorek daje takiego radosnego blasku, szkoda że mój jest szary(srebrny) taki ponury

tomkasz - 2022-04-20, 14:34

dovectra napisał/a:
Gratuluję, nie katuj tylko tego silniczka na niskich obrotach min 2000

Dziękuję. Zgadzam się całkowicie - 2000 obr to minimum i dla tych 3 cylindrów i dla dumasy ... . Ogólnie ten pół V6 czuje się dobrze w zakresie 2000-3500 obr, w zasadzie zachowuje się jak diesel (po dodaniu stukania wtrysków LPG na wolnych obrotach, to już prawie rasowy wysokoprężny ;-) ). Wcześniej miałem 2.0 TDI i bardzo dobrze mi się jeździ tym 1.0 TCe!
dovectra napisał/a:
Ciekawy jestem ile ten motor wytrzyma.

Poczekamy - zobaczymy. W każdym razie na razie nie było żadnej zgłoszonej, poważnej awarii w tych silnikach, a trochę już są na rynku.

Sajmon117 - 2022-04-20, 20:32

tomkasz napisał/a:
3 cylindrów i dla dumasy ...


Chyba niema

tomkasz - 2022-04-20, 21:23

Sajmon117 napisał/a:
Chyba niema

Oj ma :-D . Wystarczy tylko zmienić nagle przyspieszanie na hamowanie silnikiem, czyli gwałtowanie puścić gaz na 4, 3 biegu. Od razu "czuć" przesuwanie się dwumasy ze skrajnego do skrajnego położenia.

tomkasz - 2022-04-21, 22:27

Dziś przy okazji zmiany kół na letnie, bębny zostały potraktowane czarnym, błyszczącym Hammerite.


dovectra - 2022-04-22, 09:07

Czasem warto zdjąć bębny i wyczyścić z pyłu.
Mechanizmy mogą się zacinać.
Ja potraktowałem epoxydem bębny.

Sajmon117 - 2022-04-23, 01:28

Sinik
skrzynia
podzespoły
W chromie na wysoki połysk
warto
brud tak nie osiada

tomkasz - 2022-04-23, 17:05

dovectra napisał/a:
Czasem warto zdjąć bębny i wyczyścić z pyłu.
Mechanizmy mogą się zacinać.
Ja potraktowałem epoxydem bębny.

Jasne, że warto ale jeszcze nie przekroczyłem 30 tyś.km. - to jeszcze za wcześniej. Ale na tyle ile mogłem wydmuchałem przez otwory na śruby i szczelinę między bębnem i osłoną. Swoją drogą ciekawe ile wytrzyma ta powłoka z Hammerite. Epoxyd też dobry i sprawdzony - a ile wytrzymał u Ciebie, dovectra?

Sajmon117 napisał/a:
Sinik
skrzynia
podzespoły
W chromie na wysoki połysk

To taki rodzaj żartu, Sajmon117, czy tak masz zrobione u siebie? :-> Jeżeli żart to :mrgreen: , kumam odniesienie, ale jednak pół godziny na przeczyszczenie i położenie pędzelkiem farby na dwa bębny to jest takie prawie nic, a trochę oko nacieszy ;-) .

Bogdan Misiek - 2022-04-23, 22:43

Jak się wycisza airbag pasażera?
tomkasz - 2022-04-23, 22:46

Tutaj popełniłem byłem opis: http://www.daciaklub.pl/f...1832316#1832316 . Smacznego :!: I powodzenia :!:
Bogdan Misiek - 2022-04-26, 21:07

Dziękuje za informację i o ruchomej blaszce airbaga. Zrobiłem, to przy użyciu gumowych uszczelek ze skutkiem. (Przydałby się klucz "płasko-grzechotkowy").
- I o zgrozo, w czasie jazdy próbnej hałas się nasilił mimo, że miałem lampkę i drzwi schowka na uszczelkach. Okazało się, że twardy futerał z okularami w schowku hałasuje. :lol:

tomkasz - 2022-04-26, 21:14

Bogdan Misiek napisał/a:
- I o zgrozo, w czasie jazdy próbnej hałas się nasilił mimo, że miałem lampkę i drzwi schowka na uszczelkach. Okazało się, że twardy futerał z okularami w schowku hałasuje.

Im bardziej się jedno usztywni tym więcej czasem hałasuje reszta :). Może daleki przykład, ale jak w starym już Punto zrobiłem zawieszenie z wybitego na sztywne (nowe elementy gumowe), to nagle wszystko w środku zaczęło hałasować ;-) .

dovectra - 2022-04-27, 09:48

tomkasz napisał/a:
Epoxyd też dobry i sprawdzony - a ile wytrzymał u Ciebie,

epoxyd dopiero położony,- miesiąc temu , auto jest nowe/stare.
Po prostu zajrzałem do bębnów bo mają 250 tyś km i nie były ruszane nigdy.
Miałem kupić nowe bębny i szczeki, ale okazało się że bębnów jeszcze trochę zostało i okładziny jeszcze na trochę wystarczą. Wyczyściłem bo pyłu było sporo, przemyłem mechanizmy, bębny mocno skorodowane (10 lat)przeszlifowałem i mam jak nowe.
tomkasz napisał/a:
Swoją drogą ciekawe ile wytrzyma ta powłoka z Hammerite.

W walce z rdzą na samochodzie Hammeraid u mni nie był za dobry, najlepsze efekty to R-stop, albo epoxyd - masterbond.

tomkasz - 2022-04-27, 11:48

dovectra napisał/a:
epoxyd dopiero położony,- miesiąc temu , auto jest nowe/stare.
Po prostu zajrzałem do bębnów bo mają 250 tyś km i nie były ruszane nigdy.
Miałem kupić nowe bębny i szczeki, ale okazało się że bębnów jeszcze trochę zostało i okładziny jeszcze na trochę wystarczą. Wyczyściłem bo pyłu było sporo, przemyłem mechanizmy, bębny mocno skorodowane (10 lat)przeszlifowałem i mam jak nowe.


Racja! Czytałem, bo przecież opisywałeś swój konkretny egzemplarz. No to zobaczymy jak długo moje i Twoje malowanie wytrzymają.

dovectra napisał/a:
W walce z rdzą na samochodzie Hammeraid u mni nie był za dobry, najlepsze efekty to R-stop, albo epoxyd - masterbond.


Najwyżej jak zejdzie Hamm... to zrobię jak Ty. Póki co wszystko poprawiłem w Dusterze to na razie ... nie mam co robić przy aucie ;-) .



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group